Stránka 1 z 2

Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 14/8/2019, 13:54
od Rase
Antonov_An-178_in_military_grey_colours.jpeg.jpeg

Transportní letoun Antonov An-178

Transportní letoun Antonov An-178 má počátky v roce 2010, kdy generální konstruktér Dmytro Kiva zahájil jeho stavbu. Jde o militarizovanou verzi civilního dopravního letadla An-158 a vývoj je hrazen výhradně z vnitřních zdrojů firmy. Dne 16. dubna 2015 byl hotový prototyp a první let se uskutečnil o měsíc později. Poprvé byl na Západě představen na Paris Air Show 2015. Vznikl rovněž druhý prototyp pro statické zkoušky. Nový stroj je vybaven stejnou avionikou jako An-148, zde se hodí zmínit, že v roce 2013 objednalo ruské ministerstvo obrany 15 letadel An-148 za 550 mil dolarů a celkově požadovalo až 59 kusů. Vzhledem k bojům na východě země, ale došlo ke zrušení objednávky. Antonov se tak musel popasovat se ztrátou zákazníka i výpadkem dodávek komponentů z Ruska, nebo ztraceného východu země. Proces certifikace výrobní normy ale má být dokončen ještě v roce 2019. Antonov An-178 dokáže přepravit až 18 tun nákladu na vzdálenost 1 000 kilometrů, s nákladem o hmotnosti 10 tun je schopen překonat vzdálenost 4 000 km. An-178 měří na délku 33 m, při rozpětí křídel 28,8 m. Nejvyšší rychlost ční 825 km/h, nadmořská výška letu 12 km, dolet 5 500 km. Rozměry nákladového prostoru jsou 16,65 × 2,75 × 2,75 m. Uvnitř nákladového prostoru je tak dostatek místa pro dva standardizované kontejnery ISO (20 stop). V současné době je An-178 vybaven ukrajinskými motory D-436-148FM (2x84 kN) a elektronickými systémy. Podle ředitele a hlavního inženýra firmy Antonov, je však plánována verze se západními motory a avionikou. Již před rokem 2015 Antonov oznámil užší spolupráci s polským průmyslem a také spolupráci se Saudskou Arábii na vývoji lehkého turbovrtulového dopravního stroje An-132. Saúdské letectvo vyjádřilo zájem o 30 strojů. Antonov rovněž plánuje modernizaci strategického dopravního letadla An-124 a vývoj dopravního letadla An-70 s proudovými motory. V obou případech usiluje o spolupráci se západními firmami, které mohou dodat pohonné jednotky i avioniku. An-178 může vzlétat i přistávat na jakýchkoliv typech letišť, včetně vzletových a přistávacích drah s nezpevněným povrchem, díky čemuž je vhodné pro vojenské účely. Výroba letadel má probíhat v Sériovém závodě Antonov, zároveň je v plánu licenční výroba v zahraničí. V průběhu let bylo oznámeno, že Irácká armáda objednala 2 kusy, v dubnu 2015 vyjádřila zájem o 10 kusů společnost Silk Way Airlines, dále Maximus Air a A-Star - China Bejing technology company, má zájem o licenční výrobu 50 letounů An-178. Zde jde ale spíš o pouhé plány.
Ukrajinské ministerstvo vnitra závazně objednalo pro Národní gardu celkem 13 letounů An-178. Zde patrně nahradí starší vojenské transportní letouny An-12, An-26 a An-32. Čerstvou aktualitou je objednávka z Peru, kde byl An-178 vybrán jako náhrada za dosluhující An-32B a získá jej tamní policie. Ukrajinský stroj porazil v tendru letouny Leonardo C-27 Spartan a Airbus C-295M. Přestože počet nakoupených letounů nebyl zveřejněn, byla uvedena cena 65 mil dolarů, což naznačuje, že jde o jediný kus. V závislosti na konfiguraci může An-178 stát 25 až 40 mil dolarů, k čemuž je nutno připočíst logistický a školící balíček. Jisté ale je, že Peru se tak stane prvním exportním úspěchem letounu An-178.

Zdroj:
https://www.aeroflap.com.br/peru-escolh ... ransporte/
https://www.defensa.com/peru/peru-adqui ... convertira
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-178

an-178-runway.jpg
IMG_2177.jpg

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 20/4/2020, 19:40
od Rase
V listopadu 2019 podepsala společnost SpetsTechnoExport, která je součástí ukrajinského státního koncernu Ukroboronprom, smlouvu s ministerstvem vnitra Peru, na dodávku transportního letounu An-178. Smlouva stanovuje termín dodání, prodloužené záruky, servis a výcvik pro potřeby národní policie PNP (Policía Nacional del Perú). Podpisem smlouvy se pro novou generaci transportních letadel Antonov otevírá latinskoamerický trh.

https://defpost.com/antonov-continues-a ... -for-peru/

aircraft-modifications-1100-1559639528265.png

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/9/2020, 09:19
od Pikujuci brizolit
Ukrajina plánuje nákup troch AN-178 ako náhradu za stárnuce (a havarované) AN-26Š

https://defence-blog.com/news/ukraine-p ... craft.html

Obrázek

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/9/2020, 10:53
od Skeptik
No, to plánuje už dlouho ... před rokem podepsali Memorandum dokonce na 13 letadel ... ale pořád nic.
První, které se staví (snad) je pro Peru a měl by být předán v příštím roce (snad).

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/9/2020, 11:29
od Pikujuci brizolit
Minulý mesiac dokončili prípravky pre výrobu draku lietadla, táto potenciálna objednávka je reálnejšia, tie prípravky si vlastne zaplatilo Peru . Hádam sa Ukrajina na tom povezie. Bez objednávky z Peru by asi nič z toho nemali.
Trošku smutné kam to Antonov dotiahol. Popri tom v tom čo robil patril k svetovej triede ešte v 90 rokoch.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 18:06
od Rase
Ukrajina pořizuje první várku dopravních letadel An-178

Dnes 29. prosince byla podepsána smlouva na nákup první várky středně velkých dopravních letadel An-178. Politické rozhodnutí zahájit nákup An-178 bylo učiněno 29. září 2020 v důsledku havárie lehkého transportního letounu Antonov An-26 o čtyři dny dříve (26 lidí bylo zabito). Momentálně byla podepsána smlouva na první tři kusy s možností pořízení zhruba 30 těchto letounů, tedy kompletní náhradu za An-26 provozované jak ukrajinským ministerstvem obrany tak i vnitra. Výrobce momentálně dokončuje stavbu prvního An-178 objednaného v srpnu 2019 ministerstvem vnitra Peru. V různé fázi stavby jsou pak další čtyři stroje. Jeden objednala neznámá společnost z Iráku a deset kusů ázerbájdžánská letecká společnost Silk Way Airlines. Výrobce propaguje An-178 jako první ukrajinský dopravní letoun ve své historii bez komponentů ruské výroby. Podpis smlouvy s ukrajinským ministerstvem obrany může umožnit získání nových zakázek, mimo jiné je zde zájem v Turecku, které sice provozuje malý počet Airbus A400M Atlas, ale bude potřebovat víc dopravních letadel.

https://zbiam.pl/ukraina-zamawia-pierws ... iIYU2XOEjM

AN-178-první-vzlet.jpg

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 18:25
od Juraj Tichý
Vedel by mi niekto vysvetliť, čo je to za zariadenie na chvoste AN-178?

Obrázek

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 18:38
od Julesak
Nebude to pomocný energetický zdroj?

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 19:14
od HONZIK11
Neboli. ApU.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 19:17
od Juraj Tichý
Prečo tam? A prečo tak masívny výfuk?

APU C27-J
Obrázek

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 19:20
od Zemakt
Protože je to big APU, která vykazuje i nějaký dopředný tah :D. Vtip. Náhodou, kromě horšího přístupu zrovna v těchto místech moc nepřekáží.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 19:26
od Juraj Tichý
Chápem v sovietskom rusku je všetko väčšie. :D
Nič logickejšie ako APU ma veru nenapadá.
Ale teda zvláštne umiestnenie znamenajúce komplikovanú údržba. Možno toto umiestnenie konštruktér potreboval pre lepšie rozloženie hmotnosti lietadla.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 19:30
od Julesak
Na rovnakom mieste to má veľa lietadiel, napr. B747.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:26
od Skeptik
Dle informací z listopadu 2020 byl kontrakt s ázerbájdžánskou Silk Way zrušen ... kvůli neplnění termínů.
https://press.unian.ua/m/press/dp-antonov-11234156.html

Tvrdý kontrakt je tak pouze 1 letoun pro peruánskou policii (letoun staví Antonov z vlastních financí) a 1 letoun pro letectvo Iráku. Pokud tedy ukrajinské MO poskytne k těm 3 letounům (ex-Silk Way) i financování, může to být pro Antonova záchrana před bankrotem.
Otázkou je, zda to bude stačit ...

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:30
od Skeptik
Julesak píše:Na rovnakom mieste to má veľa lietadiel, napr. B747.
Je to dokonce nejrozumnější umístění APU.
APU totiž většinou "běží" na zemi, a umístění na podvozkové gondole, jak ho má ten Spartan, není zrovna rozumné. Z hlediska Safety.

A320
Obrázek

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:33
od Juraj Tichý
V akom zmysle?

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:34
od skelet
Horké plyny, takže si na to musí obsluha dávat pozor.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:34
od Skeptik
V tom smyslu, že se kolem letadla na zemi pohybují lidé.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:38
od Juraj Tichý
Aha, tak pri vrtulovom lietadle by som skôr preferoval APU, ako potrebu mať spustený jeden motor napríklad pri C295, ktorá APU nemá. Rozdiel v bezpečnosti je priepastný.

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Napsal: 29/12/2020, 20:56
od skelet
Tak tomu se říká dost velký oslí můstek