Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Odpovědět
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od sa58 »

Vzducholodě v německé armádě a námořnictvu 1917-1918


Iniciativu nad západním bojištěm a především nad Severním mořem a Anglií přebíralo stále více námořnictvo, armádní vzduchoplavba byla činná na východní frontě i na Balkáně. Již v dubnu 1915 započalo námořnictvo používat radiogoniometrii – zprvu vysílala vzducholoď sama aktivně a byla zaměřena, později si polohu určovala sama za pomoci radiomajáků.

Po zkušenostech roku 1916 vyvstala nutnost dostat zepelíny výše než činil dostup letadel a dostřel PL dělostřelectva. Vše bylo obětováno dostupu – snižuje se počet motorů na pět, zásoba paliva byla jen na 30 hodin letu, byla odstraněna kulometná výzbroj a zmenšen pumový náklad.

V létě 1917 se stalo námořnictvo jediným uživatelem vzducholodí, armáda vykonala svůj poslední bojový let 16.2.1917 – výroba nestačila nahrazovat ztráty pro obě vzduchoplavby. V srpnu 1917 podepsal císař dekret o zrušení armádní vzduchoplavby. Většina starších lodí byla sešrotována, námořníctvo si vzalo jen čtyři zepelíny a jeden SL.8, které byly nasazeny k hlídkové službe na Baltu.

Námořnictvo mezitím zístalo lode třídy „t“, zahájené typem L.Z.93 (L.44) – objem 55 800 m3, vybavené již dvoumotorovou zadní gondolou s jedinou tlačnou vrtulí. Dalším vývojem se dospělo k řadě „v“, zahájené v srpnu 1917 typem L.Z.100 (L.53). Tato řada bylo poslední stavěnou ve větší serii – do konce války bylo postaveno deset kusů. Jejich objem byl 56 000 m3, 5 motorů, dostup 7300 m a maximální rychlost 114 km/h.

Dne 19.10.1917 se vydalo 11 lodí na nálet na Londýn – čtyři byly zničeny při silném větru, nálet ukázal znovu velké nebezpečí pro Londýn – žádné letadlo se nedokázalo dostat do výšky 6500 m, kde operovaly zepelíny.

V květnu 1917 vznikl nápad na zásobování německé armády v Německé východní Africe – sériový stroj L.57 byl prodloužen o 15 m, objem dosáhl hodnoty 68 500 m3, délka 226,5 m, užitečný náklad 52 100 kg. Po vytažení z hangáru byla zničena a shořela i s nákladem. Okamžitě byla upravena L.59.
Na palubě nesla cca 372 000 nábojů, 30 kulometů, mnoho náhradních dílů pro zbraně a radiové přístroje, 2650 kg obvazů a léčiv. Vzducholoď se neměla vracet a její 22 členů mělo zůstat v Africe. Teprve 16.11.1917 se odlet z Jambolu zdařil. Cesta vedla přes Turecko, Středozemní moře, údolím Nilu na jih. 23.11. na úrovni Chartúmu dostala loď rádiem pokyn k návratu na základnu, protože africká armáda kapitulovala. 25.11 se vrátila k naprostému překvapení němců na základnu v Jambolu po 95 hodinách letu. Zpráva o kapitulaci byla podvržena britskou tajnou službou, africká armáda kapitulovala později!

Vzducholoď urazila 6757 km!


Obrázek L.57

Obrázek L.59
Naposledy upravil(a) sa58 dne 1/5/2008, 17:28, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Konec německé vzduchoplavby

Začátek roku 1918 byl pro němce tragický. 5.1.1918 došlo na základně Ahlhorn k požáru na opravované L.51. L.51 vybuchla a zničila i L.47, v sousedních halách byly zničeny L.46, L.58 a úplně nový SL.20 o objemu 56 000 m3. Kromě této katastrofy docházejí suroviny, není dostatek benzínu a nové posádky nedosahují úrovně předchozích. Velitel námořní vzduchoplavby, kapitán Petr Strasser, však trvá na dál na boji proti „proradnému Albionu“. Je fanaticky oddán zepelínům jako bojovému prostředku a na jeho popud vznikají lodě třídy „x“ - L.70 a sesterské L.71 a L.72. Lodě to jsou na svou dobu fantastické, délka 211 m a objem 62 200 m3, poháněné sedmi Maybachy. Při zkouškách se dostává L.70 aerostaticky do 6000 m a dynamicky do 7000 m, maximální rychlost 131 km/h a užitečný náklad 44 tun.

Jelikož britové nemohli zpočátku napadat učinně zepelíny nad anglií, zkouší od roku 1917 napada zepelíny nad Severním mořem, kdy ještě nevystoupí do bojové výšky. Zároveň zkouší bombardovat letouny základny zepelínů. Útočí létajícími čluny, v roce 1918 i s letouny 2F.1 Camel z letadlové lodi Furious.

5.8.1918 po čtyřech měsících letí formace zepelínů bombardovat Londýn. V čelním L.70 letí sám Strasser, je však sestřelen letounem DH.4 a zřítí se do moře. Je to poslední hřebík do rakve německé vzduchoplavby, již se nepodaří obnovit bojovou činnost. Strasserův sen bombardovat L.70 New York se už neuskuteční.

Ještě v září 1918 se provádí přípravné práce na kostrukci nejdokonalejších vzducholodí té doby – objem 100 800 m3 s deseti motory Maybachy. Měly mít na tu dobu fantastický dynamický dostup 8600 m!

Epilog
V květnu 1919 jsou zničeny vzducholodě L.14, L.41, L.42, L.52, L.56 a L.65 vlastními posádkami, aby nemusely být vydány vítězům. Ti se pak podělili o zbylé modernější vzducholodě a vybavení. Většina z nich končí havárií a posléze jsou všechny zešrotovány.... Pouze američané si u Zeppelina nechají vyvinout novou vzducholoď L.Z.126, kterou dostanou na podzim 1924 jako ZR-3 „Los Angeles“

Celkem bylo 113 zepelínů, z toho 88 za války. Katastrofám podlehlo 25, 46 bylo zničeno v boji, 6 ztraceno, 21 demontováno po zkončení životnosti a 7 zničeno posádkou.....


Obrázek L.70

Obrázek Kapitán Strasser
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Nálety německých vzducholodí na Anglii za Velké války stály životy 557 Angličanů (převážně civilistů), 468 členů německých posádek - a zhruba 7,5 milionu kusů skotu (plynové oddíly vzducholodí se vyráběly ze zlatotepecké blány, což je blána z hovězího slepého střeva).

Poznámku berte jako zajímavost; údaje pocházejí taky z wikipedie, sice anglické a německé, ale wikipedie.
Obrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Dzin »

Či-li by se dalo říci, že zdaleka největší ekonomické škody na náletech na Anglii utrpělo Německo. :-)
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

vodouch píše:(22. 7. 2016)
Jo jo, člověk si něco přečte, narazí na zajímavou zmínku, přečte si další a další a další ...
Narazil jsem na německý text (údajně pocházející z roku 1925), kde byl let L.59 a vzducholoď sama docela nekriticky vychváleny a ostatní dálkové lety (R.34, Dixmude, ZR.I, ZR.III) bagatelizovány (s poukazem, že stejně byly na základě německé techniky ...)
Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Podle prostudované literatury byly německé ztužené vzducholodě napadeny letouny nejméně šestnáctkrát.
Napadením je míněn aspoň jeden útok letounu střelbou nebo svržením projektilu s trhavou nebo zápalnou náplní.
Vzducholodě se mohly napadení bránit; jako válečné stroje byly ozbrojeny. Efektivita obranné střelby byla podle všeho nízká; byl uveden pouze jediný případ účinného odražení útočícího letounu - byl při něm zraněn pilot. Kulometčíci zřejmě neměli výcvik nebo aspoň instrukce pro střelbu na poměrně rychle se pohybující cíl. Navíc cíl o ploše třetiny fotbalového hřiště se zaměřoval daleko lépe, než na stejnou vzdálenost letoun o rozměrech mnohonásobně menších.
Vzducholodě měly ještě jiný obranný prostředek - stoupaly rychleji než soudobé letouny. Pokud byl letoun včas zpozorován, posádka vzducholodě zahájila rychlé stoupání odhozením části balastu, případně pumového nákladu, a pak se mohla nerušeně vzdálit.
Výška letu byla obranným prostředkem třídy vzducholodí, uváděné do služby v únoru roku 1917. Podle německého značení to byla třída S, Britové je nazývali "height climbers" (otrocký překlad "výškolezci", jinak asi "výškové vzducholodě"). Jedním z prostředků odlehčení hmotnosti bylo odstranění kulometné výzbroje - jeden z pramenů uvádí "odstranění všech kulometů z přední a zadní plošiny (plošina na hřbetě vzducholodě a střelecké stanoviště za ocasními plochami?) a lafet kulometů (gun mounts) v gondole". Tato formulace nevylučuje nesení nějakého toho nelafetovaného kulometu (LMG 08/15 nebo Lewisu - byla nalezena poznámka, že Němci kořistní Lewisy hojně využívali; bez chladicího pláště byl o něco lehčí než kulomet německý), což by podpořil další citát: "Po začátku roku 1917 byly neseny jen dva kulomety v řídicí gondole, a občas žádný".
I v době plného vyzbrojení vzducholodí nechávali jejich velitelé zbraně na základnách, stejně jako si nebrali padáky. Každý ušetřený kilogram hmotnosti byl použit pro palivo, balast nebo pumy - podle nátury.
Na jaře roku 1917 začaly napadat létající čluny Zeppeliny už nad Německým zálivem a v polovině roku vstoupily do služby lodě s možností vypouštět ze svých palub letouny. Když se ještě objevily letouny s dostupem srovnatelným s dostupem vzducholodě (Camel), změnil ve druhé polovině roku 1917 Strasser své mínění a dovolil nést částečnou obrannou výzbroj. Ale podporoval práci na rychlopalném 20mm kanónu s dosahem nadřazeným britskému kulometu ráže .303. Kanón Becker Type 2 byl uvolněn pro službu v listopadu roku 1916 a měly jím být vyzbrojeny vzducholodě třídy X (L 70).

Nejfantastičtějším popisem napadení Zeppelinu byla zpráva, že známý francouzský pilot Roland Garros narazil v srpnu roku 1914 svým Moranem do Zeppelinu a proletěl plynovým tělesem. Vzducholoď se zřítila, ale zahynul i Garros. Byla to fáma, protože Garros žil ještě víc než čtyři roky, ale přebrala ji řada novin a ve Francii bylo možno dokonce několik týdnů koupit fingované fotografie této události.
Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re:

Příspěvek od vodouch »

sa58 píše:Obrázek Kapitán Strasser
Und doch gehen die Angriffe weiter, militärisch längst sinnlos (wenn sie denn je sinnvoll gewesen sind). So machen sich auch am 5. August 1918 wieder fünf Zeppeline auf den Weg nach London, an Bord von L 70 ist der inzwischen zum Fregattenkapitän beförderte Strasser dabei. Es ist nicht überliefert, was die Besatzung darüber dachte, doch wahrscheinlich wird ihr noch unwohler gewesen sein als sonst. Strasser war es noch nie gelungen, "seine" Zeppeline persönlich nach London zu leiten, denn immer, wenn er dabei war, hatte sein Luftschiff einen technischen Defekt oder geriet in schweres Wetter. Er gilt als "Unglücksbringer".

Cay Rademacher, Vzducholodě smrti
Zdroj: Die Zeit, 43/1998

[Toto z toho spáchal Translate Google:
A přece útoky pokračovaly, vojensky už dlouho nesmyslné (pokud byly někdy smysluplné). Tak se také 5. srpna 1918 pět Zeppelinů opět vydává na cestu do Londýna, přitom je na palubě L 70 mezitím na fregatního kapitána povýšený Strasser. Netraduje se, co si o tom myslela posádka, ale pravděpodobně jí to bylo ještě nepříjemnější než jindy. Strasserovi se nikdy nepodařilo osobně dovést "své" Zeppeliny do Londýna, protože vždy, když byl při tom, měla jeho vzducholoď technickou závadu nebo se dostala do špatného počasí. Platil za "nositele neštěstí".]

Nelze mi než vzpomenout na Jana Slepého ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Rase »

Díky za poznámku, přeci jen ač byly osádky Zeppelinů dobrovolníky, patrně byli stejně pověrčiví jako jejich protějšky na lodích.
Tak trochu z toho mrazí, když si člověk představí, co musela osádka L70 zažívat, když je koncem války vedl nad Londýn prokletý kapitán.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Rase »

Obrázek

Vzducholoď L 49 německého Císařského námořnictva, byla zařazena do služby v červnu 1917. Podnikla dvě průzkumné mise nad Severním mořem a v říjnu 1917 byla vyslána k náletu na Velkou Británii, při kterém svrhla 2100 kg bomb. Při zpátečním letu byla donucena k nouzovému přistání u Bourbonne-les-Bains, kde byla téměř nepoškozena zajata francouzskými vojáky
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Zeppelin L49 byl "výškolezec (Höhenkletter, height climber), který se účastnil "Silent raidu" v říjnu roku 1917. Na zpáteční cestě byl odnesen větrem (také kvůli potížím s motory) nad východní Francii. Nad okresem Haute-Marne byl napaden pěti letouny z "krokodýlí" perutě (le escadrille des crocodiles). Pilotům se nepodařilo vzducholoď zapálit (zřejmě neměli v zásobnících populární kombinaci Brock/Pomeroy), ale "když Němci viděli svítící koule, svištící kolem, věděli, že jsou ztraceni, a vyvěsili bílou vlajku". Velitel vzducholodě kapitánporučík Gayer se rozhodl pro nouzové přistání a zahučel (rauschte) do lesa poblíž Bourbonne-les-Bains.
Posádka úspěšně opustila jen mírně poškozenou vzducholoď a velitel se jí pokusil zapálit. Ale "jeho raketová pistole nefungovala". Gayer a jeho muži byli zajati (samotným!) Francouzem, sportovním střelcem nebo nimrodem (podle některých náznaků ozbrojeným jen perkusní brokovnicí?).
Francouzi jen mírně poškozenou L 49 prozkoumali a nakreslili plány. Ty měly být později pro námořnictvo Spojených států vzorem první americké ztužené vzducholodě - slavné USS Shenandoah.
Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Příspěvek jsem sepsal na základě svých poznámek. Po jeho stvoření jsem dostal další námět ke studiu, ale ...
Poprvé byl středem děje (sám) nimrod (s předovkou?). Podruhé přibylo pět pilotů z letounů, které donutily vzducholoď přistát. Potřetí dorazili hasiči ze sousedního města ... kdybych četl dál, možná by se objevila ještě tanková jednotka, armádní sbor a námořnictvo ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Rase »

Už chybí jen vidláci s vidlemi ze sousedních vesnic :D
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
kastellan
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 202
Registrován: 22/1/2015, 20:55

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od kastellan »

Německý Zeppelin zachycen světlomety při bombardování Londýna cca 1917

Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Najednou se probudila v Harwichi protiletecká obrana. Dlouhé bílé prsty světla se pohybovaly po nebi, prohledávaly jej s citem pro vetřelce. S lehkostí světlomety našly a sevřely vzducholoď, pevně ji držely, jak se sunula jasnou hvězdnou oblohou. I přes tónovaná protireflektorová skla řídicí gondoly se kabina koupala v jasném světle. Posádka přimhouřila oči, zvedla k očím ruce, odstoupila od oken a připravila se na peklo, protože moc dobře věděla, že baterie obrany dole zahájí palbu.
S rachotem tak prudkým, jako zažil předtím málokdo z posádky, zahájilo dělostřelectvo trvalou přehradnou palbu proti "výškolezci (height-climber)". Současně s jednotvárným a nepravidelným duněním dole vyskakovaly z ústí děl červenožluté plameny, následované ječícími zápalnými granáty, které stoupaly tmou na oblohu a nechávaly za sebou dlouhé smrtelně bílé kouřové stopy. Déšť ohně vybuchoval kolem vzducholodě - jasné světelné koule syčely a tříštily se na tisíce rudých shluků střepin. Pronikavé hvizdy následovaly monotónní hučení, jak byla s obrovským duněním děl vysílána řada granátů.

Mark Mower: Zeppelin over Suffolk

Je to sice z jiného kraje, ale taky o obraně proti vzducholodi.
Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od vodouch »

Přežili ...

Řada Zeppelinů byla zasažena zápalnými granáty protiletadlového dělostřelectva nebo zápalnými a výbušnými střelami stíhačů.

Zdálo by se, že v okamžiku, kdy byl Zeppelin zapálen, byl podepsán rozsudek smrti nad jeho posádkou. Bylo běžné nevozit v Zeppelinu padáky a jejich váhu nahradit bombami, benzínem nebo balastem. Vedou se diskuze, zda by se posádka, i kdyby padáky měla, dokázala s tehdejšími typy padáků z hořící vzducholodě zachránit.

Přesto byli členové posádek Zeppelinů, kteří zapálení a zřícení vzducholodě přežili. Zatím vím o čtyřech.

V noci z 6. června 1915 shodil nad Belgií podporučík Reginald Warneford, pilotující Morane Parasol, ve výšce asi 2 km 20lb bombu na vzducholoď LZ 37. Exploze roztrhla obal vzducholodě a plynové oddíly a zapálila unikající vodík. Hořící vzducholoď spadla na klášter sv. Alžběty v předměstí Mont-Saint-Amand belgického města Ghentu. Z devítičlenné posádky jeden muž přežil - výškový kormidelník Alfred Mühler. Ve svých vzpomínkách později uvedl, že když zjistil, že vzducholoď hoří, v hrůze z blížícího se konce se zhroutil na dno řídící gondoly a později ztratil vědomí; probral se v nemocnici.
Ernst A. Lehmann, který v roce 1937 zahynul jako velitel Hindenburgu při havárii v Lakehurstu, doplnil Mühlerovy vzpomínky svou domněnkou o průběhu pádu: řídící gondola se uvolnila od hořící vzducholodě a spadla na střechu kláštera. Prošla dovnitř a zůstala ležet na půdě. Kormidelník byl nárazem vyhozen z gondoly a přistál naplocho v posteli, kterou několik minut předtím opustila jeptiška.
Podle očitých svědků události ve skutečnosti kormidelník vyskočil z padajících trosek ve výšce asi 200 stop (61 m), dopadl na střechu kláštera, prorazil jí a přistál v neobsazeném lůžku. Přitom utrpěl jen drobná zranění.

V noci ze 16. června 1917 byla při společné akci tří letounů - FE2b poručíka F. Holdera se střelcem seržantem S. Ashbym, DH2 kapitána R. Saundbyho a BE12 podporučíka P. Watkinse - sestřelena vzducholoď L 48. Většina zápalných nábojů byla mířena do zádě vzducholodě, od zádě začala vzducholoď hořet a zádí napřed padala k zemi.
Z devatenáctičlenné posádky přežili tři muži.
Strojník Wilhelm Uecker měl službu v pravoboční motorové gondole a v gondole pravděpodobně byl, když vrak dopadl na zem.
Jeho kolega ze směny, strojník Heinz Ellerkamm, šel v okamžiku útoku zkontrolovat přívod paliva k motoru a útok jej zastihl na lávce v boční průběžné chodbě nad gondolou. Ellerkamm se chytil nosníku kostry vzducholodě a nosníku se držel při dopadu vraku na zem.
Poručík Otto Mieth byl v rádiovém oddílu řídící gondoly. Když uviděl, že vzducholoď hoří, chtěl vyskočit z okna, ale zhoupnutí gondoly jej srazilo do kouta oddílu a na něj spadl radiotelegrafista.
Když vrak dopadl na zem, všichni tři se prodrali zkroucenou kostrou mimo vrak. Kromě popálenin neměli vážnější zranění. Podle jiného zdroje měl Mieth přeražené nohy a zachránili jej svědci pádu vraku.

Ti muži měli "z pekla štěstí" a navíc byli "v pravou chvíli na pravém místě". Jak bylo uvedeno, L 48 dopadl na zem zádí napřed a bortící se kostra zřejmě posloužila jako jakási deformační zóna, která zpomalila rychlost nárazu na zem. Vzduch, proudící kolem kostry, odváděl plameny stranou a chránil muže před uhořením. Dále nebyli schopni nebo se neodhodlali skočit, jak to učinili členové jiných posádek, když viděli, že se vzducholoď vzňala; považovali za lepší zabít se při nárazu na zem, než zaživa uhořet. Jiný způsob dobrovolného ukončení života neměli; podle svědectví vzduchoplavců, kteří přežili válku, neměli členové posádek Zeppelinů jed ani osobní zbraně.
U LZ 37 pravděpodobně posloužily jako deformační zóna stavební části budovy (střecha, stropy).
Obrázek
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Re:

Příspěvek od vodouch »

Obrázek Kapitán Strasser

Dne 7. srpna 1918 byl trup L 70 nalezen na mořském dně (severně od Wells-next-the-Sea) v hloubce 15 metrů a během příštích tří týdnů byla většina trosek přivezena na břeh, přitom bylo nalezeno několik mrtvých včetně Petera Strassera. Všichni tito členové posádky, včetně těch, kteří byli později vyplaveni na břeh, byli pohřbeni do moře.
Jeden zdroj uvádí: " ... veřejné mínění bylo tak silně proti "vrahům dětí", že místní lidé odmítli nechat letce pohřbít na místním hřbitově, a tak byli spěšně pohřbeni do moře ... "
Obrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Rase »

Kterak vzducholoď L23 ukořistila loď

Německá vzducholoď Zeppelin LZ66 (L23) dne 23. dubna 1917 narazila na norský škuner Royal o výtlaku 688 tun v Severním moři, 85 mil od majáku Bovbjerg. Posádce vzducholodi se podařilo loď zastavit svržením bomby přímo před její příď a hrozili dalšími. Rychle tak donutili posádku nastoupit do záchranných člunů. Následně vzducholoď klesla k záchrannému člunu a si Kapitänleutnant Ludwig Bockholt vyžádal od Norů lodní doklady. Rovněž poslal důstojníka a 5 mužů posádky aby prozkoumali, zda loď nepřeváží zakázaný kontraband. Plachetnici pak obsadila vybraná trojčlenná německá naloďovací skupina vedená Obersteuermannem Ernstem Fegertem, která zamkla norskou posádku v lodních ubikacích. Němci však nebyli schopni s lodí manévrovat a tak byla norská posádka propuštěna a dostala rozkaz odplout s lodí do Cuxhavenu. Tam dorazili po 43 hodinách a po cestě se k nim připojily dva německé torpédoborce. Tato akce byla velkým úspěchem, leč německé velení nebylo úplně nadšené, protože kapitán vystavil Zeppelin značnému riziku. Loď Royal byla zkonfiskována a následně plula pro různé německé lodní společnosti během války i po ní, dokud nebyla roku 1924 sešrotována. Samotná vzducholoď L23 byla 21. srpna 1917 sestřelena stíhačkou Sopwith Pup (vypuštěným z křižníku HMS Yarmouth). Velitel Zeppelinu Oberleutnant zur See Bernhard Dinter (veterán 16 letů) a celá jeho posádka 18 mužů zahynula.

FB skupina Válečná historie (Massimo Avaro)
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_LZ_66

319433420_481461794054129_1369793211624802954_n.jpg
Fi1y1tPWYAAzoYp.jpg
Fi1zMGkXkAA-xsF.png
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Zemakt »

Byť anglická vzducholoď, pro představu jak se na strojích lehčích než vzduch sloužilo postačí.
425253710_412691967955148_2586972862875966867_n.jpg
Vzducholoď R.N.A.S při protiponorkové patrole nad Severním mořem (1918)
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 866
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Ataman »

Zemakt píše: 29/2/2024, 12:13 Byť anglická vzducholoď, pro představu jak se na strojích lehčích než vzduch sloužilo postačí.
Vzducholoď R.N.A.S při protiponorkové patrole nad Severním mořem (1918)
A měl by to být typ N.S.
https://www.airshipsonline.com/airships ... index.html
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Německá vzduchoplavba - léta 1917 a 1918

Příspěvek od Zemakt »

Bezva odkaz :up:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letectvo Německa“