Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)

Moderátor: jarl

radecky
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 7/11/2008, 19:25

Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)

Příspěvek od radecky »

Přerušili jediné železniční spojení do východní části Turecka , to znamená, jak Bagdátskou tak směr na Hedžáskou dráhu. Zároveň by s velkou pravděpodobností vyvolali povstání Arménů. Všechny východně umístěné turecké divize by se pravděpodobně velmi brzy staly nebojeschopné, protože by neměly střelivo. To se z velké části vozilo z Německa , popřípadě část pěchotního střeliva se vyráběla ve dvou malých továrnách v západní části Turecka.
Obrázek
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)

Příspěvek od Mirek58 »

No, jak by to asi tak dopadlo.
Turci by střelivo a potřebné dopravovali stejně jako do Bagdádu, nebo na Kavkaz třeba na oslích hřbetech. Arméni by neměli proč se bouřit, protože od Středozemního moře byli sakra daleko ( podhůří Kavkazu) a jejich případné povstání záviselo na ruském postupu.
No a kolik divizí a sborů by taková sranda stála Spojence?
Vylodění v Dardanelách mělo za úkol vyčerpat Turecké síly, aby se nemohly realizovat právě v Bagdádu, rozhodně nikoliv jen přerušit transport.
ObrázekObrázek
radecky
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 7/11/2008, 19:25

Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)

Příspěvek od radecky »

Před rokem 1914 žilo v turecké Anatolii asi 1,7 mio Arménů ( 10% obyvatelstva ). Vedle severo- východní části ( severně od jezera Van ) také ve vilayetu Adana a to je hned vedle v podstatě druhá strana Alexadrettského zálivu( turecky : Iskenderum). Dardanelská operace byla provedena také z důvodu spojení s Ruskem ( vývoz obilí, dovoz výzbroje) a hlavně z politických důvodů a to přivedení Balkánu na stranu Dohody ( viz memorandum tajemníka britské válečné rady Maurice Hankey ze dne 29.prosince 1914).
Obrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)

Příspěvek od kacermiroslav »

davidjak píše:Je to sice jen takové teoretizování, nicméně...Pochybuji, že by přidání čtvrté věže, resp. 8 děl 457 v uspořádání 4x2 znamenalo až takové prodražení. Výhodou by bylo, že by šlo o výrobu již zavedených děl. Kdežto dělo 508 by bylo nutno vyvinout ( obrovské náklady), bylo by pro ně vyvinout novou věž ( další náklady), ta věž by byla mnohem větší, těžší, dražší. Dvojitá věž pro 457 mm děla by jistě byla i výrobně snazší atd
Tady bych spíše viděl jako problém omezená velikost doků. Pokud by jsi chtěl u lodi o délce 305 m přidat další hlavní dělovou věž, tak by to znamenalo nárůst délky tak min o 20 metrů. Spíše více. Protože potřebuješ nejen prostor pro vlastní věž s barbetou a sklady, ale i větší kotelnu a strojovnu, protože by jsi opět tahal hezkých pár tisíc tun navíc. Samozřejmě za předpokladu, že by byl pořád stejný požadavek na rychlost.

Co se měkkého podbříšku Evropy týče, tak za WW1 byl opakovaně zkoušen. Viz. například vtažení Itálie do války, aby vyřadila co nejrychleji Rakousko-Uhersko. Rovněž makedonská fronta a samozřejmě i pokus o Galipolli.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo Velké Británie“