McDonnell Douglas F-15 Eagle

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

A ak sa pozrieme na prototyp T10-1 z 1977, tak maju este aj podobne riesene a pretiahnute sklo cockpitu. ;-)
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Myslíš toto ? :wink:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
No jo, máš pravdu.
Ten štítek je "skoro" stejný :mrgreen:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Hektor »

Preboha dokonca má podvozok a krídla, čistá kópia.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak vzhladom na roky vzniku by bola kopia F-15 ;-)
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Zemakt »

A jéjej. Myslím že geneze Su 27 jako protiváhy Orla je dostatečně známa. Koukám že není, tak tedy opáčko. Když to zjednodušíme tak na počátku byl Mig 25, na něj reagovala F-15 a nani zase Su 27. Podobnost mezi nimi je pak taková, že ano. Jsou to letadla :lej: . A to je asi tak vše.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Juraj Tichý

specifikace PFI byla stejná jako u američanů, podobná hmotnost, dostup, dolet, maximální rychlost ve výšce i u hladiny moře - to vše mělo být o chlup lepší (10-15%)
než u konkurenčního programu F-X a částečně i VFX (F-14 vlastně byl takovej malej bráška, odvozenina z Aadvarku TFX) a jak bys toho chtěl dosáhnout s jednim motorem?
a bez měnitelné geometrie křídel v případě TFX - > VFX. Američani na tom aktivně pracovali od 65, sověti od 69 - 3. generace stíhačů nestačila na multirole
a manévrový boj, to pochopili ve Vietnamu obě strany, Amerika holt o 4 roky dřív. Ale označit rusy za plagiátory, když měly v zadání vycházet z podobné
letové specifikace výsledného stroje....je pitomost. Prefinální podoba T-10-1 byla známá už v roce 1971.

Zbytečně polemizuješ nad nesmrtelností brouka :lej: Charger je přece taky podobnej Concordu a takhle můžeme pokračovat do nekonečna - protože fyzika v místě
a čase....
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ja predsa neoznacujem Sovietov za plagiatorov. Tu zas niekto ide s bubnom na zajace, lebo sa bavime o ZSSR.
(Technicka kazdy Soviet nie su Rus)

Ja tam tu podobu vidim. To ze niekto iny nie, je jeho vec. Je to ciste subjektivum. Mne tiez polka ludi povie, ze dcera je cela po mne, druha ze je po manzelke a najlepsi kamarati, ze po susedovi.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Flader »

Juraj Tichý píše:Mne tiez polka ludi povie, ze dcera je cela po mne, druha ze je po manzelke a najlepsi kamarati, ze po susedovi.
Lepšie jak po poštárovi :D
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Flader :up: :D
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od HONZIK11 »

Ja tam tu podobu vidim.. Juraj ty by jsi nemohl být protiletadlovec. Ty by jsi si sestřelil i vlasní letadlo za bílého dne v 100 metrové výšce! :roll:
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 899
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ataman »

Ejdou Rotacak píše:Charger je přece taky podobnej Concordu
No jo, fakt že jo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Marquart_MA-5_Charger
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od krizak »

Koukám ,že tady to žije :D , když poslal ty fotky ohledně podobnosti- v žádném případě nenapsal něco v tem smysle , že to je plagiát...sorry ako . Aerodynamika platí přece všude, nebo ne? Podobnost jsem viděl v dlhé elegantní přídi a snížených směrovkách . Tohle jsem četl na fóru Topwar, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilante. Pro oponenty tím nenaznačuji ,že Mig-25 plagiát-apropo nikdo nenapsal , že včera 55 výročí vzletu této legendy :D Tady tento letoun měl na mysl Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Flader: kto orie moje pole, setri moj pluh :lol:

Honzo: kvoli takym ako ja, vymysleli predsa IFF :wink:
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od HONZIK11 »

MiG-133_dopravni_na_bazi_MiG-25.jpg
krizak:
Já být Mikojanem , tak mě z toho A5 asi picne : V době svého vzniku ... Důležité části rámu měl zhotovené z titanu, potah křídla vyrobený jako jeden díl ze slitiny hliníku a lithia, vstupy k motorům s měnitelnou geometrií pro optimální výkon motorů při požadované rychlosti, šachty motorů byly pokryté zlatým filmem odrážející teplo, jako první letoun v operační službě měl průhledový displej (HUD), čelní štítek pilotní kabiny vyrobený z jednoho kusu akrylátu, vyklápěcí nástavec pro tankování paliva za letu, systém řízení fly-by-wire, první bombardovací/navigační systém s inerční autonavigací propojenou s radarem a TV kamerou pro ověřování kontrolního bodu, počítačový systém VERDAN (Versatile Digital Analyser - víceúčelový digitální analyzér), jeden z prvních počítačových systémů použitých v letadle... Vigilante také neměl křidélka, otáčení kolem podélné osy obstarávala vodorovná ocasní plocha se změněnou funkcí spolu se spojlery a deflektory na křídle.
Puma byla uložena v lineární pumovnici. To byl v podstatě tubus umístěný mezi motory. Nad cílem se potom odhodil koncový kužel a vypustila puma. V pumovnici byly uloženy i přídavné nádrže, které se odhazovaly spolu s pumou, byly s ní spojeny a měly fungoval jako stabilizátor.

A když se Mikojan nudil ,vymýšlel blbosti viz obrázek Mig 133
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od krizak »

Honzik11-vzpamatuje se !!!!!!! nedávej sem totalní debiloviny !!!!!!!!!!
Obrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od HONZIK11 »

krizak píše:Honzik11-vzpamatuje se !!!!!!! nedávej sem totalní debiloviny !!!!!!!!!!
Já si nezačal:,, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilante :razz:
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od skelet »

Honzik11: a? A-5 byl na svou dobu velmi vyspělý letoun, obdobně Amíky zaujal Je-266.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 899
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ataman »

HONZIK11 píše:Já si nezačal:,, když Mikojan byl na aerosalonu Le Bourget, tak ho zaujal letoun North American A5 Vigilante :razz:
A co je na tom divnýho? Dědeček se taky chodil dívat, jak elektřinu vyrábí konkurence. Mikojan byl konstruktér, tak ho zajímalo, jak pytlíkujou letadla ti naproti. A jako člověk od fochu to uměl ocenit, bez ideologických serepetiček.

ps Krizak: To sůgo s tim orlem ale vypadaj fakt každej úplně jinak.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4219
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Alfik »

Juraj Tichý píše:Flader: kto orie moje pole, setri moj pluh :lol:
... pro pole jiných! :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Ataman píše:ps Krizak: To sůgo s tim orlem ale vypadaj fakt každej úplně jinak.
Pro úplnost je nutno dodat, že v rámci vývoje existovaly i modely T-10 klasické koncepce, tj. s klasickým trupem a nasávacími vstupy "krabicového" typu po obou stranách trupu - stejně jako je má MiG-25 či F-15
Důvodem bylo, že v době vzniku nebylo úplně zřejmé, zda bude koncept "integrálního trupu" (de-facto vztlakové těleso pod které se podvěsí motory) vyvinutý CAGI úspěšný … zvláště se nevědělo, jak se takové letadlo bude chovat v mezních úhlech náběhu (jak kladných tak záporných).
Poz. Viz třeba americký projekt F-107, kde byl právě velký problém se stíněním vstupu vzduchu při velkých kladných úhlech náběhu (při záporných takový problém není - viz F-16 - ale to se ověřilo až následně.
Nicméně "integrální trup" se osvědčil - vznikly Su-27 a MiG-29 - a tak byly úvahy o klasické koncepci T-10 zamítnuty. "Integrální trup" je z aerodynamického hlediska výhodnější.

F-15 či MiG-25/31 mají tedy "klasické trupy" Su-27 a MiG-29 něco, co rusové nazývají "integrálním trup". Nejlépe je to vidět při pohledu zdola
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
… a tímto bych to snad ukončil, ne? :)
VERSUS
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Odpovědět

Zpět na „Letadla“