McDonnell Douglas F-15 Eagle

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Edituji, je to masakr, odhodit čtyři tuny z draku, dát tam šílený motory, držet tenhle speciál bagrem a získat 2,5 vteřiny k dobru.
Nemyslím si, že ty 4 tuny dole je správné číslo ... porovnáváš to s prázdnou hmotností sériového stroje ... prototypy byly lehčí. Ale to nevadí, i kdyby jsi měl pravdu ...
Uvedomuješ si, že těch 2,2 sekundy rozdílů při stoupání do 3.000 metrů znamená, při počáteční stoupavosti cca 450 m/s prakticky 1/3 stoupané výšky ?
Tj. když byl Suchoj ve 3.000 m tak byl Eagle ve 2.000 m ?
Je totiž potřeba si uvědomit, že velkou část toho času padne na rozjezd a vzlet. Vlastní stoupání je už velmi rychlé.

Navíc nevěřím, že by team od P&W byli takoví "žabaři" že by z F-100 dokázali "vytáhnout" jen o 3-5% vyšší výkon ... když Sověti dokázali "přidat" víc jak 9%
A to první Al-31F byly s životností při maximálním tahu dost na štíru ... F100 na tom byl určitě lépe = mohli si dovolit přidat víc.
Ostatně jak moc to pro USA byla prestižní záležitost je popsáno třeba zde ... https://www.strategicfront.org/forums/t ... climb.985/
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od kenavf »

Je o 6% až 10% lepší výsledok dostatočný alebo zanedbateľný?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Shania »

Wasp píše:Vrátím se ke skóre 104:0.
Četl jsem někde článek, už nevím kde je, že celkem hodně sestřelů F-15 nebylo dosaženo s podporou Awacs. Neví někdo ?
Zcela urcite vsechny s podporou AWACS/GCI.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

kenavf píše:Je o 6% až 10% lepší výsledok dostatočný alebo zanedbateľný?
Při rekordním letu?
Každé procentíčko je ohromná výhoda.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11573
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Dzin »

Wasp píše:Dzin
Děkuji za přehled, ale je určen mě ? Já ho nerozporuji.
A to ti musím něco napsat jen, když rozporuješ? :wink: Nabyl jsem dojmu, že tě to zajímá, tak jsem to rozvedl trochu blíže.

Jinak ano, zaznamenal jsem "rozporování", jenže to jsou spíše jen bezobsažné příspěvky. Mohu za to, že nejlepší moderní stíhačka na světě co do dosaženého skóre ve vzdušných bojích je jako na potvoru americký stroj a ne Su-27 s jeho rekordy?
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od kenavf »

Dzin píše:..
Jinak ano, zaznamenal jsem "rozporování", jenže to jsou spíše jen bezobsažné příspěvky. Mohu za to, že nejlepší moderní stíhačka na světě co do dosaženého skóre ve vzdušných bojích je jako na potvoru americký stroj a ne Su-27 s jeho rekordy?
Ano, F-15 má čo do počtu zostrelov lepšie skóre ako Su-27. Ale znamená to zároveň že je najlepšia?

P.S.
Býk je nebezpečnejší ako toreádor.
Kvízová otázka.
"Kto z nich má lepšie vzájomné skóre?"
:lej:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Skeptik píše: Nemyslím si, že ty 4 tuny dole je správné číslo ... porovnáváš to s prázdnou hmotností sériového stroje ... prototypy byly lehčí. Ale to nevadí, i kdyby jsi měl pravdu ...
Uvedomuješ si, že těch 2,2 sekundy rozdílů při stoupání do 3.000 metrů znamená, při počáteční stoupavosti cca 450 m/s prakticky 1/3 stoupané výšky ?
Tj. když byl Suchoj ve 3.000 m tak byl Eagle ve 2.000 m ?
Je totiž potřeba si uvědomit, že velkou část toho času padne na rozjezd a vzlet. Vlastní stoupání je už velmi rychlé.

Navíc nevěřím, že by team od P&W byli takoví "žabaři" že by z F-100 dokázali "vytáhnout" jen o 3-5% vyšší výkon ... když Sověti dokázali "přidat" víc jak 9%
A to první Al-31F byly s životností při maximálním tahu dost na štíru ... F100 na tom byl určitě lépe = mohli si dovolit přidat víc.
Ostatně jak moc to pro USA byla prestižní záležitost je popsáno třeba zde ... https://www.strategicfront.org/forums/t ... climb.985/
Ohledně váhy P-42, kolik vážil prototyp, ze kterého vznikl P-42 oproti sériovému Su-27 ? Rusnet uvádí (asi maximální) vzletovou váhu P-42 14 xxx kg a prázdnou váhu Su-27 16 xxx kg, původně tímto mám na mysli, že P-42 byl více odlehčen a upraven než Streak Eagle, kde neshazovali tolik kg. K čemu jsem připojil výkon motorů R-32 vs F-100. Kde to vypadalo na podstatně výkonější ruské motory.
K tomu trochu později.

Ten rozdíl, cca 2,2 vteřiny.
Pěkně jsi to ukázal.
Ale měl jsem na mysli něco jiného.
Když se podíváš o kolik vteřin překonal Streak Eagle předchozí rekordy F-4, nebo Mig-25, je to výrazně o víc.
P-42 ubral cca 2,5 vteřiny v nižších výškách, ve větších více.
Pointa je, že Streak Eagle se dostal ve své době na těžko překonatelná čísla, a závodní dragster P-42 je posunul o proti dřívějšku o "trochu". Že asi narazil na nějakou bariéru, kam se můžou dostat s těmito motory, konstrukcí atd. Další pokusy už by posouvaly rekord o desetiny. Překonají je asi už jenom hyper věci.

Teď k motorům F-100.
Moje zdroje říkají co jsem napsal, díval jsem se dvakrát. Zvedla se teplota Turbine Inlet Temperature o asi 50 stupňů F, což je 10 stupňů C a říkám si jestli to není nějak málo.. ( ?) nad nominální operační teplotu standardního F-100. Tím se zvedl tah motoru od 3 do 5 %.
Tato vyšší teplota motoru nevedla k překročení metalurgických nebo jinných hodnot které by mohly poškodit motor.
Bylo připraveno celkem 16 upravených motorů, pro osum rekordů, vždy tedy záložní sada. A starší motory pro cvičné lety k naučení vhodného letu k danému rekordu. Každý pilot se učil svůj profil letu pro daný rekord.
K letu do 30 000m byl jeden motor vyměněn za nový produkční z Hartfordu, protože měl o něco více lepší výkony v požadovaném profilu letu. Vedle něho zůstal zabudován motor, který už byl ve Streak Eaglu používán v předchozích pokusech.

Ano, měli jsem náhradní motory ale vymněnili jsme pouze jeden motor pro poslední let do 30 000 m, protože měl o trochu větší výkony ve vyšších machových číslech, ne protože by se zabudovaný poškodil.
Paul Wilson, Pratt Whitney, F-100 a J-58 motorový kouzelník.


Proč "pouze" o 3-5 % zvětšený tah, pokud se to bude akceptovat.
Mimo toho uvedeného co můžu ozdrojovat, tak mě napadají hlavně tři věci :
- F-100 v této době, rozhodně nebyl ještě úplně vychytaný motor ( i přes výbornou spolehlivost v programu Streak Eagle). Po zavedení do služby šla bojeschopnost F-15 razantně dolů, hlavně protože byly problémy s motory. Inženýři podcenily množství cyklů za letu a motory byly přetěžovány, a navíc měly velikou náchylnost k pumpáži.

- Streak Eagle létal v roce 1975, P-42 o deset let později, to co představovalo problém pro F-100, nemuselo znamenat problém pro P-42

- jiná mentalita provozu, u F-100 se píše, že to motory byly schopné ustát a létat dál v těchto letech, samozřejmě ne všechny. Ale platilo to pro motory P-42 ?? Nebo co let to dva zcela nové motory ?

1.2. 1975
Letadlo má váhu 31 908 lb, tedy 14 473 kg, výkon na váhu uváděný 1,4+:1, počítal jsem to na necelých 1,6:1 při mnou uvedeném výkonu motoru 105%. Předpokládám že jde o nejvyšší vzletovou hmotnost při techto letech.
Je tedy o něco těžší než P-42
14 4xx kg vs 14 1xx kg. Pokud se neukáže nějaký zajimavý zdroj.

Roger Smith při výstupu do 30 000m
Kolem 72,000 stop, jeden motor vysadil přídavné spalování, stáhl jsem druhý a oba běžely na military výkon.
Letadlo pokračovalo v plánovaném profilu letu.
Dosažením 84,000 stop, jeden motor zhasl pro nedostatek kyslíku, to se celkem očekávalo, oba dva motory jsem vypnul a stoupal jsem dál čistě setrvačností po balistické křivce k 30 km.
Po chvíli mě Pete Garrison, hlas z velína oznámil dosažení potřebné výšky. Pokračoval jsem dál nad 100 000 stop.
Letadlo se chovalo přesně jak se předpokládalo.
Při pádu kolem 55 000 stop jsem zkoušel nahodit motory, jeden začal fungovat, druhý ne. Ten jsem vypnul a počkal na 25 000 stop pro druhý pokus, ten byl úspěšný na první pokus.
Přistání bylo standardní.


Dva motory, které létaly v těchto osmi rekordech byly u PaW rozebrány, prohlednuty, následně složeny zpět a vráceny k použití. Nebyly poškozeny.

Donn A. Byrnes F-15 Airframe Projects Manager, Deputy Chief Engineer a nakonec, Director of Projects F-15, vnímal tyto lety z více stránek.
Jako ukázání vlajky, "tady je nový americký bojovník", "podívejte se co dokáže", "dívej se světě, je zde letadlo letecké nadvlády které zvláde vše co se po něm požaduje"
Jako ukázání pro spojence k případnému prodeji přes FMS. Více prodaných letadel, dá více práce lidem v USA a sníží cenu F-15,která se bude hodit všem.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 20/9/2020, 23:25, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Dzine, děkuji moc, klidně ještě více do hloubky, zajimá mě kolik procent bylo s podporou včasné výstrahy a kolik ne. V rychlosti jsem prošel knihu od Našeho vojska a tak na očko asi 80%.
Ale tak to má být.
F-16 letí s úkolem bombardovat, E-2 nebo jiná jednotka vidí nepřítele, zavolá se čistič (F-15) který dá F-16 klid na svou misi. Mise splněna.

Shania, asi jo, jenom bych chtěl pevná čísla.

Kenavf

Podle mě ano, F-15 je nejlepší stroj pro americkou strategii, nebo byl do příchodu F-22.
Ale můžu napsat že jím byl světově ještě koncem devadesátých let.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11573
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Dzin »

Wasp
Na tohle jsem měl doma moc pěkně zpracovanou knihu Složitá pilotáž, Jerzy Gotowała. Přímo tam rozebírá nasazení F-16 a F-15 v Izraelsko-Arabských bojích a jimi dosažené úspěchy. Zkusím ji najít a něco z toho napsat.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od kenavf »

Wasp píše:..
Pointa je, že Streak Eagle se dostal ve své době na těžko překonatelná čísla, a závodní dragster P-42 je posunul o proti dřívějšku o "trochu". Že asi narazil na nějakou bariéru, kam se můžou dostat s těmito motory, konstrukcí atd. Další pokusy už by posouvaly rekord o desetiny...
..
..Zvedla se teplota Turbine Inlet Temperature o asi 50 stupňů F, což je 10 stupňů C a říkám si jestli to není nějak málo.. ...
Lenže F-15 zlepšovala ten rekord voči lietadlám o generáciu starším a P-42 ho zlepšovala voči rovnakej generácii, tak sa nemohol očakávať taký rozdiel.

50 stupňov F mi vychádza rozdiel cca 28°C.
https://www.rapidtables.com/convert/tem ... lsius.html
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Něco dělám asi špatně s převodníkem.

O tom také píšu, ale jinak řečeně.
Tato letadla narazila na mez.

Dneska by F-15, pokud by se použily nové motory, třeba F-100 PW-229, nebo F-110 GE-129 tyto rekordy překonaly, ale, bylo by to zase o "trošku".
Vlastně, věřím i F-4 s výkonným motorem a Migu -25, což je generace 3, pokud se nepletu, nevyznávám označení letadel v generacích.

Edit,
já tam mám zase 10 celsia.. :lol:
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od kenavf »

S koľkými Fahrenhajtami počítaš?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4219
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Alfik »

Wasp píše: Teď k motorům F-100.
Moje zdroje říkají co jsem napsal, díval jsem se dvakrát. Zvedla se teplota Turbine Inlet Temperature o asi 50 stupňů F, což je 10 stupňů C a říkám si jestli to není nějak málo.. ( ?) nad nominální operační teplotu standardního F-100. Tím se zvedl tah motoru od 3 do 5 %.
Dělá to 27 st. C.
F-100 má tabulkovou TIT 2460 st. F (1349 st. C), a o 50 víc, tedy 2510 st. F, by bylo 1376 st. C.
1376 mínus 1349 rovná se 27.
Jinak řečeno, zvýšení teploty o pouhé jedno procentíčko zvýšilo tah o 3-5%...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Shania »

Wasp píše:Dzine, děkuji moc, klidně ještě více do hloubky, zajimá mě kolik procent bylo s podporou včasné výstrahy a kolik ne. V rychlosti jsem prošel knihu od Našeho vojska a tak na očko asi 80%.
Ale tak to má být.
F-16 letí s úkolem bombardovat, E-2 nebo jiná jednotka vidí nepřítele, zavolá se čistič (F-15) který dá F-16 klid na svou misi. Mise splněna.

Shania, asi jo, jenom bych chtěl pevná čísla.
80%? USAF zcela urcite mela neustale pokryti nekolika letouny vcasne vystrahy. IAF operuje podobne. Tak nevim, kde by se tech 20% pripadu vzalo. Stroje co sestrelili taky operovali s podporou GCI, i kdyz znacne degradovanou.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Poprosím Jarla o upravení obrázku, a o návod jak je vkládat bez toho aby je musel upravovat.

Tento obrázek viděl agresor pilot a instruktor F-15 ve výslužbě a komentoval ho :

Prostě úžasné !
Toto představuje vrchol mé stíhací kariéry, který je zachycen na tomto úžasném snímku.
Neuvěřitelná fotka !!
Ano, oboje jsou jiná letadla než na kterých jsem létal já, ale tyto stroje jsou přes to pozoruhodně podobné na ty v mé době.

Pokud by se jednalo o skutečné bojové sloučení (a ne jenom o fantastický fotopas), je MIG-21 ve všech smysluplných ohledech překonán….od tohoto okamžiku má jeho pilot pouze dvě skutečné možnosti.

Nejlepší volba : Přestat se otáčet, odhodit náklad, sklonit nos letadla k zemi aby co nejvíc zvětšil akcelerace a zkomplikoval vizuální a radarovou detekci, i navádění raket... Snažit se přežít a pokusit se někdy jindy o lepší vstup do boje. Říká se tomu oddělení od boje. Toto je nejlepší volba.

Druhá možnost je „vyvěsit vlajku“ přímo zde, a zahájit brutální boj v jednom kruhu, který jeden z těchto bojovníků nepřežije.
Pilot Migu-21 musí okamžitě obrátit svůj tah, odhodit přídavné nádrže a dostat se na nejvyšší možné G. Hned teď!
Musí v jednom kruhu zatočit lépe než Eagle a vynutit si boj na blízko, který odepře Eaglovi prostor a/nebo pozici nosu, aby Mig vybudoval svoji dobrou pozici pokud možno se všemi myslitelnými aspekty.

Tedy pilot Migu jde okamžitě bez prodlení, v jednom kruhu po krku – právě teď ( bude trvat několik dlouhých sekund než pilot Migu -21 znovu získá vizuální kontakt s F-15)… a hodně záleží na tom, jak zareagoval Eagle.
Pokud by držel směr otáčení, nebo šel do svislé polohy, má MiG-21 šanci.
Pokud udělal Orel svůj obrat lépe… musí Mig sklonit nos a pokusit se utéct.
Jde o okamžitá rozhodnutí.
Miluji to !

Obrázek
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4088
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od jarl »

Wasp píše:Poprosím Jarla o upravení obrázku, a o návod jak je vkládat bez toho aby je musel upravovat.
Návod na vkládání obrázků máme zde: http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=1&t=5875. Upravovat jej nebylo potřeba. Je ale pravda, že se mi už párkrát stalo, že mi obrázek nešel vložit, ale vždy to vyřešilo použití jiného prohlížeče. V tomto směru se mi nejlépe osvědčil Google Chrome.
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Děkuji.

Letecká bitva nad Samurrou. Mig-25 vs F-15
Jde o naplánovanou akci Íráku pro přepadení a sestřelení amerických F-15.
Američani byly překvapeni klasickou hrou na návnadu a vpadnutí zálohy do zad.
Americká strana nesetřelila žádný Foxbat,a přiznává zasažení F-15 raketou R-40 (letadlo se i tak dokázalo vrátit na základnu) a žádné ztráty způsobené nepřítelem. Naopak írák tvrdí že dostali z oblohy alespoň jednu F-15. Vraky měl najít beduín v poušti na místě, kde írákské radary viděly dopad.

Mig-25 není tabulkově pro F-15 soupeř, ale jak to vlastně bylo ?

Odkaz z Wiki :
https://en.wikipedia.org/wiki/Samurra_Air_Battle
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od mrfelix »

Tak především jde o to, jestli R-40 je pro F-15 soupeř, pokud jde o střelbu na zadní polosféru F-15. (Tam nebude hrát roli tolik, co umí nosič střely.)
Nevíme výšku střelce a cíle (ale předpokládám, že F-15 spíše létaly vysoko), nevíme vzdálenost, já ani nevím, co dělá R-40 vůči manévrujícímu cíli.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Foxbat byl pravděpodobně (skoro bych řekl tutově) o (pěkných) pár kilometrů výš.
R-40 byl pořádnej cvalík, koncepčně zastaralý už v 70. letech - G limit tipuju tak max na 4 G, takže pokud pilot střelu vizuálně detekoval, nebo byl varován přes RWR,
tak mohl v pohodě fouknout. Pokud si pamatuji, ta raketa měla přednostně sestřelovat letadla typu Hustler, Valkyria, Blackbird - rozhodně ne agilní stíhačky.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Skeptik »

Přiznám se, že moc nechápu, co tady řešíte?
Vždyť ten boj je poměrně dobře popsán i na té Wikipedii.

Xerex 33 (2x F-15C - Dietz a Hehemann) byl koordinovaně napaden dvěma MiG-25 (as-Sammarai a Awad - každý z jiné základny) a to z různých směrů.
MiGy-25 stoupaly (byl to hotovostní start) = byly pod F-15.
První odpálil 2 střely Hehemann (pravděpodobně AIM-7M) z nichž jedna selhala a druhá letěla na MiG-25 as-Sammaraie. Ten krátce poté odpálil svoji střelu (pravděpodobně R-40RD s poloaktivním radarovým navedením). Klikou pro Hehemanna bylo, že vzápětí musel as-Sammarai zahájit úhybný manévr před druhou střelou Hehemanna, čímž R-40RD ztratila "vedení" a letěla dál jako "neřízená". Nezasáhla proto Hehemannovu F-15C, ale vybuchla poblíž a "pouze" mu poškodila levý motor ... takové štěstí neměl Scott Speicher dva týdny předtím a R-40 trefila jeho F-18C naplno.

Boj pak pokračoval, obě strany vystřílely co nesly, do boje se přidal i Xerex 31 (2x F-15C), který oba MiGy-25 pronásledoval až na jejich základny a poslední střely na ně vypálil když přistávaly, ale bez úspěchu.

Papírově je F-15C sice nadřazen MiGu-25PD, ale co to má společného s reálným bojem? Tak rozhoduje taktika, rychlost rozhodnutí ... a také trochu štěstí.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Odpovědět

Zpět na „Letadla“