Stránka 2 z 6

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 14:06
od Skeptik
Nevzlétá. Klapky jsou naplno - v poloze pro přistání - a je vyklopený "periskop" pro pilota (takový ten "bazmek" nad kabinou.
Nejspíš výcvikový let přeškolovaného pilota.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 15:20
od Ataman
Na těhle fotkách evidentně startuje, klapky jsou podle mě ve stejné poloze:
https://amp.businessinsider.com/images/ ... 60-720.jpg
https://cdncz1.img.sputniknews.com/imag ... 194398.jpg
To samozřejmě nic nemění na tom, že si uvedl dost důvodů, proč by s tim nemělo jít přistát.

PS - periskop nelze vyklopit při vzletu?

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 15:45
od Dzin
Podle téhle fotky lze

http://www.airliners.net/photo/Russia-A ... 31/2332621

a podle tohoto videa má "periskop" vyklopený i při startu

https://www.youtube.com/watch?v=Z3WCdcNrJ30

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 22:11
od Skeptik
Jasně, že může vyklopit ten periskop i při vzletu nebo za letu (do určité rychlosti).
Otázka ale zní: "Proč by to dělal?"
Ten periskop slouží instruktorovi, pokud pilotuje ze zadní kabiny - z té není vidět.
Dovedu si představit, že pokud instruktor zaškoluje nové piloty MiGu-31, nebo realizuje "komerční vývoz" (což bude asi to video postované Dzinem - proč by jinak bylo nazváno "Demo Flight" - a vlastně i ta fotka s periskopem vysunutým za let - upomínka), tak pilotuje i při vzletu = vysune si periskop).

Nevidím ale jediný důvod, proč by to dělal při vzletu s Kinžálem - v přední kabině určitě sedí zkušený pilot MiGu-31, který je zvyklý vzlétat s maximální vzletovou hmotností i plně osazenými závěsníky.
Přistání s Kinžálem pod trupem, to už je něco jiného - jak psychologicky, tak technicky (velký "hebedo" pod trupem). Tam si dovolím předpokládat, že jedno dvě cvičné přistání realizované zkušeným instruktorem ze zadního sedadla má své opodstatnění.

Ale samozřejmě 100% jistotu, že s Kinžálem jde i přistát nemám. Na těch fotkách taky může být jen tréninková maketa.
Ale ještě jednou ... NEMÁM ŽÁDNÝ DŮVOD SE DOMNÍVAT, ŽE PŘISTÁNÍ S KINŽÁLEM NENÍ MOŽNÉ. Kromě jednoho frustrovaného novináře nikdo nic takového netvrdí.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 22:24
od kenavf
Bola niekedy nejaká zbraň s ktorou mohlo nejaké lietadlo vzlietnuť ale nemohlo s ňou pristáť? :?:

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 19/4/2018, 22:41
od Julesak
Skeptik píše:V předcházejícím postu jsem dával fotku, kde je vidět, že toto problém není.
Ale mě se sem prostě nedaří ty fotky vkládat :(

P.S. Nevysvětlujte mi to, stejně bych to nepochopil. :???:
Opravil som to na link.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 06:22
od Skeptik
kenavf píše:Bola niekedy nejaká zbraň s ktorou mohlo nejaké lietadlo vzlietnuť ale nemohlo s ňou pristáť? :?:
Pár by se jich našlo, třeba rodinka Mistelů
Obrázek

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 08:31
od Ataman
Julesak píše:Opravil som to na link.
A hned o pár fotek dál - https://www.bing.com/images/search?view ... tedindex=7 - je vidět, že při tom prosednutí podvozku by nejdřív urval trysky, potom kýly a až pak střelu, kdyby s tim chtěl náhodou ještě někdo operovat.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 08:52
od kenavf
Skeptik píše:
kenavf píše:Bola niekedy nejaká zbraň s ktorou mohlo nejaké lietadlo vzlietnuť ale nemohlo s ňou pristáť? :?:
Pár by se jich našlo, třeba rodinka Mistelů
No,neviem či si dal zrovna vhodný príklad,to by sme tu mohli dať aj fotku raketoplánu(Space Shuttle,...),ten tiež nemohol pristáť naspäť s tou jeho prídavnou nádržou. :lej:

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 11:09
od Ataman
Nádrž raketoplánu ale nebyla zbraň, na kterou ses výslovně ptal. Mistel zbraň je, přistát s tim nejde, tedy jako příklad zbraně, se kterou nejde přistát je to OK. Nicméně byla někdy nějaká standartním způsobem podvěšená zbraň, se kterou to nešlo?

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 16:29
od Dzin
Možná je to jen nepochopení procesní roviny. V některých případech je běžné, že se nepoužitá letecká munice (pumy) před přistáním odhazují, aby se snížilo riziko nehody. Nemožnost přistávat s Kinžálem by mohla spadat sem, tedy že existuje nařízení, které říká, že před přistáním je z hlediska bezpečnosti lepší nemít ho v podvěsu.


Jinak víme někdo maximální přistávací hmotnost MiG-31? Možná je v tomto zakopaný pes...

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 17:51
od skelet
Pri predstave ceny Kinzalu je umisteni na letounu, ktery jej neni schopen vratit zpet na zem totalni kravina. To neni hloupa bomba za par kacek
Edit: tedy se klonim ke Skeptikovi. Bud je MiG-31 jeden z cilovych nosicu a tedy je s nim schopen pristat nebo neni a pak to neni cilovy nosic, ale je urcen jen pro testy

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 20/4/2018, 21:13
od Skeptik
Maximální přistávací hmotnost MiGu-31 bohužel neznám, ale běžná nosnost zbraní je 5.000 kg a maximální 9.000 kg.
A minimálně s tou něžnou výzbrojí standardně přistává.
Kinžál váží (prý) cca 3.000 kg (Iskander, základ 3.800 kg včetně urychlovače, který Kinžál nemá) = tady "pes zakopán nebude".

Proč prostě nepřiznáte, že ta nemožnost přistát s Kinžálem je blábol jednoho zamindrákovaného novinářského rusofoba? :razz:

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 21/4/2018, 10:00
od Ataman
Mě se zdá, že většina to přiznávala hned od začátku.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 21/4/2018, 23:15
od Dzin
Vzhledem k tomu, že o Kinžálu je jasných zpráv jak šafránu, tak pravděpodobnost toho, že s ním MiG-31 nemůže přistát je úplně stejná, jako že může. Základem pro tohle ohodnocení je zjisti to, na co upozorňuje skelet (u Skeptika jsem to nezaznamenal, takže nevím s čím přesně u něj souhlasí). Tedy jednak určit, zda MiG-31 má být nosičem této zbraně a pokud ano, potom i jak moc je tato zbraň pro MiG-31 integrovaná. Vždyť ani nevíme, v jaké fázi testování jsou ty obrázky či vůbec něco bližšího o tom. Takže prakticky vše, co se o tom píše může být stejně dobře pravda i lež.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 22/4/2018, 02:30
od Starlight
Přesná technická data k MiG-31BM (izdělije 01BM) nejsou, ale k původním MiGům-31 (izdělije 01) jsou k dispozici data, které například knižně publikoval Jefim Gordon a Dmitrj Komissarov:

- Prázdná hmotnost: 21 820 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 46 200 kg
- Vnitřní palivo (normálně): cca 12 000 kg
- Vnitřní palivo (maximálně): 16 350 kg
- Maximální přistávací hmotnost: 26 600 kg (přistávací rychlost 285 km/h)

Letoun MiG-31 tedy může při přistání mít náklad 4780 kg (posádka, palivo, podvěsy). Z čísla je zřejmé, že letoun může s těžkým podvěsem přistát, ale musí se hlídat množství paliva. Není potvrzeno, zda je tento letoun vybaven systémem vypouštění paliva za letu.

Není známo, zda letouny MiG-31BN mají pro střely Kinžál (Ch-47M2) jiné úpravy (například podvozek) než nový podtrupový závěsník. Teoreticky mají Rusové zkušenosti s prototypy MiGu-31D (izdělije 07) pro odpal protisatelitních střel Izdělije 79M6 a s prototypy MiGu-31M (izdělije 05, maximální vzletová hmotnost zvýšena na 52 000 kg).

Se zvýšenou přistávací hmotností lze teoreticky pracovat i beze změny konstrukce. Odhadem v jednotkách až nízkých desítkách procent. Je potřeba zachovat celkovou energii, kterou podvozek pohltí. Při vyšší přistávací hmotnosti ale bude MiG-31 rychlejší, takže se musí velmi omezit povolený rozsah vertikálních rychlostí dosednutí. Tedy teoreticky velmi zkušení piloti s patřičným výcvikem by mohly vyšší hmotnosti zvládat bez překročení bezpečných limitů. Nicméně vyšší přistávací rychlost a větší hmotnost mají zase dopad na brzdnou dráhu a mohou teoreticky narazit na limity brzd kol a limity pevnosti přistávacího padáku. Tato čísla ale nejsou známa.

Z hlediska možných kolizí vlastní střely Kinžal s povrchem VPD při přistání není možné z publikovaných fotografií a videí odhadovat vůbec nic. K tomu by bylo potřeba znát takové detaily, jako je propérování podvozku při maximální povolené přistávací hmotnosti v konfiguraci se střelou Kinžál, včetně propérování a světlosti při asymetrickém přistání na jednu podvozkovou nohu nebo při protržení pneumatiky.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 22/4/2018, 09:25
od Skeptik
Starlight, díky. Tu knihu Gordona a Komisarova nemám, a tak jen dotaz. Skutečně je tam uvedeno, že MLW je "pouze" 26.600 kg, a nebo se jedná o hmotnost pro přistávací rychlost 285 km/h?
Důvod dotazu je ten, že mi MLW 26.600 kg při prázdné hmotnosti 21.820 kg mi připadá strašně málo - zvláště pak když je z videí jasné, že MiGy-31 B/BM standardně létají a přistávají s výzbrojí 4x R-37 / R-33C jen to je cca 2,5 tuny plus náboje do kaňonu plus pilot a další vybavení ... a přiznám se, že se mi nechce věřit, že by se vždy vracely s "prázdnými" nádržemi.
Stejně tak rozdíl mezi MTOW a touto MLW ... 43% ... mi připadá neadekvátně velký.
Nehledě na to, že MiG-31BM má MTOW ještě o 2 tuny vyšší (48.200 kg).

Co se možnosti kolize Kinžálu s povrchem RWY týče, tak se naopak domnívám, že z publikovaných fotografií a videí lze naopak s vysokou pravděpodobností konstatovat, že k němu nedojde. Stačí porovnat prostor pod střelou s jasně viditelnou pracovní částí amortizátoru hlavního podvozku - i při dotazu tam musí minimálně 25 cm zůstat (odhadnuto dle výšky holení pozemního personálu :wink: )

Takže shrnuto - v případě potřeby je tato varianta MiGu-31BM s velmi vysokou pravděpodobností schopna s Kinžálem přistát. Otázkou je, jak často by to bylo nutné?

MiG-31BM je uzpůsoben i pro nošení 6x KAB-1500 (9.000 kg + závěsníky). Je s nimi schopen přistát ???

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 22/4/2018, 11:50
od Starlight
Je to tam uvedeno, jak jsem napsal. Dále je tam uvedeno, že sériové MiG-31BM (izdělije 01BM) měly MTOW zvětšenu jen mírně na 46 835 kg. K jeho prázdné hmotnosti tam žádný údaje není., ale předpokládám, že tam žádný výrazný nárůst nebude. Jaký je zdroj tvého údaje, že MiG-31BM má MTOW ještě o 2 tuny vyšší (48.200 kg)?

Tady je asi důležité zdůraznit, že existovaly dva projekty označené jako MiG-31BM. Původní z konce 90. let, což byl víceúčelový letoun (přepadový stíhač + stíhací bombardér, vznikly dva prototypy Modrá 58 a 60) a současné sériové MiG-31BM (izdělije 01BM), což je ale pouze přepadový stíhač. Takže pumovou výzbroj řešit dále asi nemusíme.

Hmotnost střel. Tady lze nalézt zase různé údaje. Dle Gordona/Komissarova je hmotnost střely R-33 490 kg a hmotnost nové střely R-37 vyvíjené pro MiG-31M dokonce jen 450 kg. Na ruských webech se dá nalézt, že pro R-37/K-37 pro MiG-31M se často uvádí hmotnost až okolo 600 kg. Nicméně současné verze R-37M/K-37M/RVV-BD pro MiG-31BM by mohly mít hmotnost jen do 510 kg. Co z toho všechno pravda netuším, ale má to svoji logiku, protože MIG-31M byl výkonnější a mohl nosit větší náklady. Podle zdrojů byla R-37M přijata do výzbroje a byla zahájena sériová výroba až v roce 2014, takže R-33/R-33S byla a asi ještě je hlavní standard.

Co se týče prázdné hmotnosti letounu okolo 22 tun, tak to je prostě daň daná dostupnými technologiemi pro SSSR v době vzniku letounu MiG-31. Vývoj systému byl oficiálně zadán v roce 1968 a plné vývojové práce se rozeběhly v roce 1972. 50% draku je stále z oceli, 33 % z hliníkových slitin a 16% z titanu. Je to prostě hrozně těžké letadlo, které se hmotnostně nepřekvapivě shoduje se zrušeným kanadským projektem CF-105 Arrow.

Přistávací hmotnost se zdá sice málo, ale rychlým výpočtem my vychází, že hodnota nákladu 4 780 kg (posádka, palivo, podvěsy) při přistání dovoluje přepadovému stíhači přistávat se 4 střelami řady R-33 nebo R-37M, municí pro kanón a cca 20% vnitřního paliva (normální množství). Tady je všechno tak, jak má u letounů být.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 22/4/2018, 12:05
od kenavf
Dzin píše:Vzhledem k tomu, že o Kinžálu je jasných zpráv jak šafránu, tak pravděpodobnost toho, že s ním MiG-31 nemůže přistát je úplně stejná, jako že může. ....
To že na zadanú otázku existujú dve možnosti odpovede "ano" alebo "nie" neznamená že platí čo píšeš "tak pravděpodobnost toho, že s ním MiG-31 nemůže přistát je úplně stejná, jako že může", že by to teda bola pravdepodobnosť 50:50.
Tu sa skôr musí brať iný faktor,čo som sa tu už aj pýtal, "ako často sa konštruovali na lietadlo podvesené zbraňové systémy s ktorými lietadlo dokázalo vzlietnuť ale nedokázalo s nimi pristáť"? Okrem špecifického príkladu Mistelu si tu nikto na nič také nepamätá a aj ten Mistel nesplňoval to kritérium ktoré som napísal.Keďže teda vieme že neschopnosť pristáť v pôvodnej vzletovej konfigurácii u podvesených zbraní sa prakticky nevyskytuje tak sa dá predpokladať že pravdepodobnosť že Mig-31 nedokáže pristáť s Kinžálom sa limitne blíži nule.

Re: Ruská vojenská reforma

Napsal: 22/4/2018, 14:34
od arten
Takže, opýtal som sa priamo autora a odpísal mi toto:

Even Tu-22M3 is not able to land with these anti-ship missiles (Kh-22/ Kh-32), and I insist that in Putin's show we saw this type of missiles (some experts are disagree with me). So, there are two problems:
1) the size of the missiles - they are big enough and tgey are very close to land when fixed under wings and fuselage;
2) the liquid fuel using in the missiles Kh-22/ Kh-32- the landing can damage the the border between oxidizing material and fuel.

So, that means the plane with these missiles (neither Tu-22M3, nor possible MiG-31) is not able to patrol with weapon. Russian military can fix these missiles on the plane when they are really going to use them - during exercises or during the real combat flight. That's why these missiles (even with conventional warheads) have never been used in real combat situations.

"Aj Tu-22M3 nie je schopný pristáť s týmito protileteckými raketami (Kh-22 / Kh-32) a trvám na tom, že v Putinovej show sme videli tento typ rakiet (niektorí experti nesúhlasia so mnou). Existujú teda dva problémy:
1) veľkosť rakiet - sú veľké a tgey(?) sú veľmi blízko k zemi, keď sú upevnené pod krídlami a trupom;
2) kvapalné palivo používané v raketách Kh-22 / Kh-32- pristátie môže poškodiť hranicu medzi oxidujúcim materiálom a palivom(?).

To znamená, že lietadlo s týmito raketami (ani Tu-22M3, ani možné MiG-31) nie je schopné hlidkovať so zbraňou. Ruská armáda môže tieto strely upevniť na lietadle, keď ich skutočne použije - počas cvičení alebo počas skutočného bojového letu. Preto sa tieto rakety (dokonca aj s bežnými hlavicami) nikdy nepoužili v skutočných bojových situáciách."

Príliš tomu nerozumiem.