Stránka 16 z 18

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 14:01
od niko
Celkom dobre zhrnutie toho zostrelu od avionistu.

https://theaviationist.com/2018/02/04/e ... -in-syria/

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 15:36
od Dzin
Skeptik píše:
Julesak píše:Inak pilot bol vraj bývalým príslušníkom UA letectva.
Ano, měl být ze Simferopolu = jeden z těch 18.000 ukrajinských vojáků, co po vyhlášení nezávislosti, odtržení se Krymu a Sevastopolu od Ukrajiny a jejich vstupu do Ruské federace vstoupili do řad ozbrojených sil svého nového státu.
Rusové toto popírají a tvrdí, že se nejedná o ukrajinského dezertéra, ale o ruského vojáka, který dlouhodobě sloužil na Dálném východě.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 15:59
od Skeptik
Ano, původní informace médií, že se jedná o krymského patriota ze Simferopolu, se ukázala jako nepravdivá.
MO RF to dementovalo a uvedlo jeho správné jméno i to, že byl z Vladivostoku.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 18:27
od Martas2411
Skeptik píše:
Amiz píše:Mimochodem, všimli jste si v kolika článcích o tom sestřelu se o SU 25 hovoří jako o stíhačce?
Považuji za úspěch, že o něm nepíší jako o bitevní lodi.

Chce to klást na novináře nižší nároky.
Tak já už si o těchto novinářích nedělám iluzi.Kdysi na idnes.cz byl článek o Richardu Husmanovi a novináři udělali v článku z Richarda Husmana pilota bitevníku IL 2,doslova tam psali že iljušina pilotoval.Přitom,kdyby si to pořádně pozjištovali,tak by asi přišli na to,že byl palubní střelec.Dále tam napsali,že dosáhl jedné významné události na konci války.To už jsem se nervnul a napsal do komentářů,že význámná událost se dá trochu popsat detailněji.Kdyby si to autor zjistil,tak by přišel na to,že onen palubní střelec poslal k zemi FW 190 kousek od Bohumína a byl to vlastně poslední setřel čs.pilotů.Myslím že významná událost je široký pojem u této známé osobnosti.

Co se týká onoho pilota,tak mě zarazili nenávistné a posměšné komentáře všude možně.Ale o tom nechci diskutovat.Spousta lidí něvěřila,že se mohl odpálit granáty a hádali se že to snad ani není možné.Granáty do letadla?Taky jsem byl na pochybách a něco jsem našel po pomoci ostatních.Zde video ,co vše má pilot ve vestě v Sýrii.Mimo signální patronu,to je ona pistole Stečkin s 20 náboji a další zásobníky má ve vestě,celkem 196 nábojů.A za chvíli s vesty vytáhl opravdu 2 granáty.Takže ano-lítají s granátama.zde video a je to od 6.10 minuty


Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 20:47
od Skeptik
No, potom co ti "povstalci" upálili toho jordánského pilota v kleci se jim ani nedivým.
Granátem je to rychlejší :(

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 21:18
od Zemakt
A ještě jich vezmeš pár sebou. Takový to vzor chování je vidět zejména ve filmech, ale stalo se to prokazatelně někdy před tím? Afgánistán, Vietnam?

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 22:05
od Ejdou Rotacak
kromě Vasquezový na LV-426 to bohužel bylo standartem každého rozsáhlejšího konfliktu.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 7/2/2018, 22:38
od Julesak
No skúsenosti z Afganistanu a Kaukazu naučili členov lietajúceho personálu VVS, že zajatiu je lepšie sa vyhnúť akýmkoľvek spôsobom. A posledná "limonka" sa necháva pre seba...

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 28/7/2018, 12:59
od El Diablo
Su-25 pod palbou. Co všechno už šturmovik vydržel a proč byl sestřelen? (VIDEO)
Napsal/přeložil: mbi
14.2. 2018 Eurasia24
Nedávná ztráta Su-25 byla prvním případem sestřelu tohoto ruského bitevníku v Sýrii. Šlo o ojedinělou událost navzdory faktu, že tyto ruské šturmoviky jsou v Sýrii nasazovány velmi intenzivně a denně čelí palbě z nejrůznějších zbraní.Ruský bitevní letoun Su-25 je považován za jedno z nejlépe chráněných a nejodolnějších letadel frontového letectva.
http://www.novarepublika.cz/2018/02/su- ... no-uz.html

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 9/11/2018, 19:02
od Julesak
Prvotný model (1968) toho čo sa nakoniec stálo známym ako Su-25:
Obrázek

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 10/11/2018, 19:31
od Hektor
Inšpiráciou mu bol A-37 a aj tak ľahko vyzerá. Našťastie pre pilotov postupne nabral na váhe a odolnosti.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 14/11/2018, 19:10
od danny1691
Na druhé straně tohoto topiku je zmíněn Il-102. Nyní se část tohoto letounu nachází ve špičkovém muzeu Vadima Zadorožného. Tak ho snad příští rok uvidím. Autor fotky Vitaly Kuzmin
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 14/11/2018, 19:21
od Julesak
Svojim spôsobom je asi škoda že sa nedostal (namiesto Su-25) do výroby.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 16/11/2018, 14:35
od Hektor
A v čom bola jeho výhoda oproti Su-25?

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 16/11/2018, 14:46
od Ejdou Rotacak
2 Hektor

https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... 102-ram-n/

řekl bych že lepší rozhodně nebyl a vychvalovaný druhý člen posádky, co postřeluje bojiště ze zadní polosféry, no.....to je jak
nasadit v 21. století na flintu bajonet a jít na zteč (ačkoli to britští speciálové ještě pár let zpět v Afghánu při nočním útoku využili, pravda)

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 16/11/2018, 15:10
od Julesak
Hektor píše:A v čom bola jeho výhoda oproti Su-25?
Z hlavy napr. cca 2 násobná nosnosť výzbroje. Prišiel však neskoro, resp. s T-8 (prototyp Su-25) prehral.
Nehovorím že to bolo samospasiteľné riešenie, ani že Grač je zlé lietadlo.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 16/11/2018, 20:05
od Skeptik
On se Il-102 nemohl dostat do sériové výroby namísto Su-25.
Hlavním důvodem bylo to, že nebyly současníci. Il-102 uskutečnil první let až v roce 1982 - tedy rok po zařazení Su-25 k jednotkám a 4 roky po zahájení jejich sériové výroby.
Současníkem T-8 (prototypu Su-25) byl Il-42, upravená varianta Il-40 z 50-tých let ... který byl v době soutěže konstrukčně zastaralý.

Výhoda zadního střelce je poměrně pofiderní - sice se uvádí, že v Afgánistánu to byl hlavní důvod proč Il-28 prakticky neutrpěly ztráty od MANPAD, ale to mohlo být i trajektorií letu, která je u bitevníku přeci jen odlišná od bombardéru.

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 16/11/2018, 20:28
od Julesak
Skeptik píše:On se Il-102 nemohl dostat do sériové výroby namísto Su-25.
Hlavním důvodem bylo to, že nebyly současníci.
... To mi je jasné, písal som že prišiel neskoro.
Skeptik píše: v Afgánistánu to byl hlavní důvod proč Il-28 prakticky neutrpěly ztráty od MANPAD,
:shock:

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 17/11/2018, 05:48
od Skeptik
Julesak píše:
Skeptik píše: v Afgánistánu to byl hlavní důvod proč Il-28 prakticky neutrpěly ztráty od MANPAD,
:shock:
Vojenské letectvo Demokratické republiky Afgánistán používalo 54 bombardérů Il-28, z nichž 32 se "dočkalo" Afgánské války (1979 - 89). Ve výzbroji je měl 335. smíšený pluk na letišti Šindand v provincii Herát.
Za celou dobu používání (od 1979 do 1984) neutrpěly Il-28 žádnou bojovou ztrátu, což je, mimo jiné, připisováno i taktice postřelování cílového místa ze zadního střeliště při odletu.
Osobně to považuji za diskutabilní, pokud si uvědomíme odlišnost bombového úderu na předem známé místo (byť při "střemhlavém" letu) od "poflakování" se bitevníku v nízké výšce a vyhledávání cíle.
Jinak afgánské Il-28 byly prakticky zničeny při diverzní akci Tálibánu mudžáhidů proti jejich letišti v lednu 1985. Tálibům Mudžáhidům se podařilo 11 z nich vyhodit do povětří, a zbývající byly zničeny v následném požáru.

Tady jsou první kusy na letišti v Kábulu 1959
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Suchoj Su-25 Frogfoot

Napsal: 17/11/2018, 09:16
od Nesher
Skeptiku
V roce 1985 to nemohl udělat Talibán. Byla to jedna z mudžahedínských skupin, ale nikoliv Talibán, který vznikl až v 90. letech v Pákistánu primárně z afghánských absolventů pakistánských mádrás za pomoci ISI.