Mikojan Gurjevič MiG-35

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Rusko je dost sklamané jak dopadl jejich Mig-35 v Indickem tendru. Vysvětlují to mimo jiné tím, že Indie nechce být moc závislá na jediném státu. Možná jen jedna část pravdy, je docela možné, že Mig-35 na konkurenty nestačil. Tomuto závěru mně vede rok 2004 a Venezuela , která chtěla nahradit americké F-16 letouny ruske výroby. Venezuela plánovala koupit 24-30 stíhaček MIG-29 SMT,tehdy zbrusu nová verze MIGu-29. Venezuelští piloti testovali MIG-29 SMT proti papirově zastaralé F-16 blok 15 a velké překvapení na úkor MIGu-29 , F-16 plně překonala ve všech sledovaných parametrech ruský letoun. Venezuela proto zrušila koupi Mig-29 SMT a koupila výkonější SU-30.
peter85
svobodník
svobodník
Příspěvky: 28
Registrován: 31/1/2010, 11:05

Příspěvek od peter85 »

JA si myslim ze v tom je, bola a bude politika, pozrite sa aka spina bola pri vybere lietadiel Gripen u Vas doma , nemyslim si ze Mig zaostava za F-16 a urcite nie 35 ktory pouziva niektore technologie lietadla 5 gen. a takteto jednoznacne konstatovania nemam rad...
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Křižák, neviem aké mohli byť kritériá pri porovnávaní F-16 blok 15 vs Mig-29SMT / v tomto prípade asi izd 9-19/, ale určite nie letové schopnosti, bojová hodnota...blok 15 v málo čom prekonával základnú Mig-29 izd.9-12.
A že si vybrali SU-30MKV ? Nič prekvapivé. Predsa len je Su-30MKV odstrašujúcejšia.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Pánové já samozřejmně nevím jaké kriteria porovnávalo venezuelské letectvo a proto jsem také napsal v příspěvku, že možná Mig-35 zaostává za konkurenty. To jsem napsal s ohledem jak dopadl Mig-29 verzus F-16 prvních výrobních verzí. Mně samotného článek překvapil, vojenská technika zajímá přes 35 let a tak o F-16 nebo Mig-29 něco trošičku vím. Jinak souhlasim s názorem ohledně nákupu SU-30MKV. USAF aby uspěla v případnem boji,nasadit F-22. http://vpk.name/news/52026_su30_dlya_ve ... nosti.html
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tady v tomto članku je indicky pohled na bojové letouny, které byli v konku rzu MRCA http://www.hindu.com/2011/05/02/stories ... 431000.htm Největší šanci na úspěch má EUROFIGHTER ,zároveň nejdražší nabízený letoun.
POLI
Příspěvky: 7
Registrován: 18/11/2009, 19:20

Příspěvek od POLI »

Dlouho jsem sem nepřispíval, i když palbu pravidelně sleduju. Při vší úctě ke Křížákovi, pokud mi někdo napíše že MiG-29SMT(izd. 9-19) je horší než F-16A block 15 byť i v záměrně vybraných parametrech - to už nejsme na palbě ale na arabském (případně venezuelském) tržišti... Osobně v tom vidím jistý lobbing nejmenované vlády v místním venezuelském výběrovém řízení ://
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

Ono sa vyberalo medzi SMT a Su-30 práve preto že istá vláda tam svoj vplyv stratila.

Inak si viem predstaviť ako si čerstvo vyhodení proamerický pilot Fueza porovnáva na trhu svoju tašku batatov s mladým aktívnym pilotom a básni ako jeho taška unesie viac zemiakov ako mladého a že ich unesie pri vyššom G preťažení, na čo mu mladý oponuje že jeho taška ho zaznamená na vyššiu vzdialenosť a nabudúce túto výhodu využije a oblúkom sa jeho blbím rečiam vyhne. :D
Osobne tento tender nechápem, rozumiem že India nechce byť závislá na jednej krajine ale keď už má licenciu na Su-30 tak prečo hľadať ďalší stroj?
Aj keby sa Rusi od nich odvrátili (nemysliteľné) tak stále majú technickú dokumentáciu a postavia si tie stroje sami. Ak to mohla spraviť Čína, Izrael (Kfir) prečo nie India.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17772
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tendry pro indické letectvo byly svého času velmi dobře popsány v časopise Aero Plastic Kits Revue a jen tak z hlavy střelím, že to bylo v čísle 33/1996.
Svým způsobem jim jde o dvě věci:
1) nemít monopolního dodavatele - díky neustálým půtkám s Pákistánem a jadernému programu stále balancují na hranici sankcí.
2) mít přístup k rozdílným technologiím a konstrukčním směrům
v minulosti to byl i třetí bod, který platil za Studené války, a to zachování neutrality mezi oběma bloky.

Takže v minulosti se nakoupilo v SSSR velké množství MiG-23BN, aby se krátce potom zavedla licenční výroba velkého množství Jaguárů, a hned vzápětí se spustila licenční výroba nemalého množství MiG-27.
U stíhaček to bylo v podstatě to samé - krátce po zakoupení MiG-23ML se nakoupily Mirage 2000 a skoro ihned se nakoupily MiGy-29.

Takže za neúspěchem MiG-35 bude stát především fakt, že MiG-33 je zaváděn do výzbroje námořnictva, modernizuje flotilu "29" IAF. Zkrátka nemá co "zajímavého" Indii nabídnout. Úspěch Hornetu nepředpokládám, neboť USA má dobré vazby na Pákistán a navíc Indie začíná útočit na pozici regionální velmoci, a tak si bude chtít udržet nezávislost na supervelmoci. Typhoon je dá se říci technologická špička, která navíc pochází ze spřáteleného státu.

Prostě Indie se chová jako dítě v cukrárně, chce od každého kousek :wink:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Venezuelskym tendru na nové stíhačky byl nátlak USA na Švédsko a Izrael/ v žádnym případě lobbing / .Venezuela si chtěla modernizovat své F-16 v Izraeli a když nevyšlo, projevila zájem koupit švédské JAS-39 GRIPEN. To též neprošlo a tak jse obrátila na Rusko a Čínu. Venezuelske letectvo testovalo jen ruské stroje, čínská J-10 testována nebyla.Dá jse proto říct, že ruské stíhačky nakopily z nouze. Venezuela velmi spokojena s F-16 a když USA embargo na prodej náhradních dílu, atak nezbylo než koupit ruské nebo činské stíhačky. Tento odkaz dává plně za pravdu co napsal skelet,že Indie příliš mnoho migů a sůček a aspiruje na roli regionalní velmoci. http://vpk.name/news/52926_rossiya_proi ... nstvo.html V článku zajimavý údaj, aktuální cena Migu-35 je 45 mega. Kdyby rozběhla masová produkce tak by cena klesla na 35 mega a tím by byl vysoce konkurence schopný proti čínské J-10, která nabízena za cenu kolem 30 mega. Též graf jak americké firmy získávaj čím dál větší podíl v prodeji zbraní na úkor ruských firem.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Indie zveřejnila zprávu ohledně vyřazení MIG -35 ze soutěže MMRCA
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... mmrca.html
radar ZHUK-MAE typu AESA- špatný výkon
motory RD-33MK-nesplňovali Indické kritéria.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Obrázek
Obrázek
Tady nějaké informace k tomu radaru, který v Indickém tendru neuspěl..
Rusové správně poukazovali na Evropskou stíhačku Tajfun, která radar typu
AESA nejdříve od roku 2013! Indie na protest Rusů nijak nereagovala a
stíhačka Tajfun je označována za favorita soutěže MMRCA.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

V RF sa objavila správa že MiG-35 ešte nemusí byť s kola von. India vypísala tender na 10,4 mlrd. USD, no po užšom výbere obaja finalisti - Rafale a Eurofighter výrazne prekročia túto sumu.

http://ria.ru/defense_safety/20111229/529231123.html
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Příspěvek od madrabbit »

Tak hotovo. Indové vybrali Rafale.
http://connect.in.com/indian-air-force/ ... 53eeb.html
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Re:

Příspěvek od lamada »

rabo píše:lamda na Mig-35 je okrem OLS-UEM, v spodnej časti aj OLS-K pozostávajúci z termovízora a laserovej stanice navádzania.


http://www.army.lv/image.php?img=20104. ... 0&maxh=800

Obrázek

Tento popis je z 85% naprosto nesmysl. Nechtěl jsem se již k tomuto tématu navracet alespoň ne takovouto formou , ale přes noc jsem bádal avěřte ne vždy vše co kdo napíše je pravda. Mimochodem pokud jsem dobře slyšel tak Mig 35 je nabízen letectvu ASR jako náhrada za jejich MiG 29 takže stíhací letoun s omezenou možností ztečí na PC (ale to v podstatě umí každý MiG . Ale asi mají jakousi nabídku ze Švédska.
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od absik »

madrabbit:
Tak hotovo. Indové vybrali Rafale.
http://connect.in.com/indian-air-force/ ... 53eeb.html
Tak to vyzerá že indický obchod storočia MMRCA sa bude prešetrovať s podozrením na korupčné praktiky vládnucej strany - Indická ľudová strana(BharatiyaJanataParty). Vedenie MO Indie totiž s plným vedomím podpísalo jasne nevýhodnú zmluvu na nákup 126 Dassault Rafale bez niektorých licencií, napr. licencie na výrobu čipov s technológiou nitridu gália, nevyhnutných pre súčasnú modernú avioniku. Práve transfer technológií (okrem "diverzifikácie zdrojov"!) boli odôvodnením víťazstva Rafale.
Druhým v ponuke bol EADS Eurofighter, ktorý mimochodom s cenou 3,2 mlrd dolárov bol lacnejší ako Rafale s jedným ale: E-fajtry mali byť dodané s pôvodným PESA radarom Captor-M, zatiaľ čo súčasné európske stroje prechádzajú na AESA radary Captor-E, ktorého vývoj stál 1,8 mlrd. dolárov a túto sumu plánuje EADS (zastúpené britskou stranou, ktorá vývoj financovala) rozkalkulovať do vyrábaných/modernizovaných strojov. Tak indická strana stojí pred dilemou - či o 5 rokov získa AESA radary s patričným príplatkom alebo počká 10 rokov kedy vyprší ochranná doba pre technológie Captor-E.

http://vpk.name/news/118957_indiiskii_i ... valke.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od rabo »

Absik, treba to brať samozrejme s rezervou, zdrojom je Periskop a ten je tak "troška" stranný . Inak s tým problémom čo mal Rafale by sa stretli aj Rusi, nakoľko ich AESA ŽUK bol založený na tých istých súčiastkách z USA.
Čo sa týka bodu dva tak tam nevidím nič zlé, ponúkli im PESA za nižšiu cenu, ak chcú AESA tak si počkajte.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od kenavf »

Indické vojenské letectvo plánuje pro doplnění početních stavů techniky u svých jednotek získat v Rusku 21 použitých letounů MiG-29. Podle Indian Times je nákup olétaných ruských letadel plánován na pozadí politického skandálu v souvislosti s akvizicí drahých strojů Rafale...
Čert aby sa v tom (a v Indoch) vyznal.Majú teda tie Mig-29 potenciál alebo nemajú? Ak nemajú, tak prečo ich ešte dokupujú, aby sa s nimi otravovali?
https://www.militarybox.cz/news/indicke ... ny-mig-29/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od Skeptik »

To je dost otázka.
Pokud by se Indiáni drželi toho, co chtěli tendrem MRCA řešit, tak ano. A dost velký.
Původně totiž chtěli "doplňkové" levné letadlo ke svým vysoce výkonným Su-30MKI.
Nakonec si vybrali vysoce výkonný Rafaly, prakticky srovnatelný s Su-30MKI, za trojnásobnou cenu vůči Su-30MKI.
To dost dobře nedává smysl.

Domnívám se, že teď narazili na své finanční možnosti a moc na výběr nemají.
Výběhové modely F-16V, JAS-39C a MiG-29/35 nebo FA-50.
Pokud samozřejmě dostanou dobrou cenou.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od Dzin »

Skeptik píše: Nakonec si vybrali vysoce výkonný Rafaly, prakticky srovnatelný s Su-30MKI, za trojnásobnou cenu vůči Su-30MKI.
HAL v loňském roce uváděl výrobní cenu Su-30MKI 62 mil. dolarů. Cena Rafale pro Indii oscilovala kolem 90 mil euro tedy cca 100 mil dolarů.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-35 Cesta do Indie?

Příspěvek od Skeptik »

Dzin píše:
Skeptik píše: Nakonec si vybrali vysoce výkonný Rafaly, prakticky srovnatelný s Su-30MKI, za trojnásobnou cenu vůči Su-30MKI.
HAL v loňském roce uváděl výrobní cenu Su-30MKI 62 mil. dolarů. Cena Rafale pro Indii oscilovala kolem 90 mil euro tedy cca 100 mil dolarů.
Cena Su-30MKI vyrobených v závodě Irkut pro Indii měla být 35 mil USD ("fly away cost" z posledního kontraktu) versus cca 50 mil USD který za výrobu chtěl HAL.

62 mil USD (někdy se uvádí i 85 mil USD) bude nejspíš cena za dodání i se servisem a náhradními díly.
Mimochodem dle India Times je finální cena 36-ti Rafale 7,87 miliard USD = 218 mil USD na letadlo (se vším všudy). To je fakt vše, jen ne levné masové letadlo, jak MMRCA původně chtěla.

Tak uvidíme.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Odpovědět

Zpět na „Letadla“