Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie

Moderátor: Julesak

Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie

Příspěvek od absik »

Ruské projekty vrtuľníkov novej generácie

V súvislosti s prezbrojovaním ruských ozbrojených síl podľa novej reformy do r. 2020 okrem zvyšovania množstva vyrábaných zbraní vojenský priemysel chystá aj nové projekty takmer všetkých druhov zbraní. V stredu 12.05. sa konala veľká tlačová konferencia na ktorej výkonný riaditeľ holdingu Vrtuľníky Ruska A. Šibinov oznámil pokračovanie prác na koncepcii vrtuľníka 5. generácie a vysokorýchlostného vrtuľníka. V oboch projektoch sú rozpracované 2 koncepcie: súosá koncepcia 2 protibežných rotorov konštrukcie Kamova a klasická koncepcia 1 nosného rotora s vyrovnávacím rotorom konštrukčnej kancelárie Mi.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

UVK - projekt bojového vrtuľníka 5. generácie, ruské označenie УВК - Ударный Вертолетный Комплекс
Obdobne ako projekt lietadla 5. generácie - PAK FA má sa vyznačovať pokrokovými technológiami, nízkou viditeľnosťou(STEALTH), novými úspornými motormi, navigačnými a spojovacími prostriedkami, aktívnym radarom milimetrového pásma, automatizovanými prostriedkami vlastnej obrany a zbraňami dlhého doletu mimo dosahu prostriedkov PVO protivníka, napr. vyvíjanej PTRS Hermes s dosahom 15 až 20 km (ťažšia verzia má dosah až 40 km), operačný dolet vrtuľníka novej generácie ma byť až 1500 km.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

To se mi zdá jako dost šílené parametry - dolet 3000km nemá ani leckterá stíhačka. IMHO jim z toho buď vyleze nějaká strašlivě těžká a velká kráva, nebo něco jako AH-56 - každopádně bych tomu moc šance nedával. Vždyť se stačí podívat na to, jakým problémům čelil Commanche - a ten na rozdíl od RF neměl potíže s financováním.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

nepísal som rádius ale dolet (čiže rádius cca 700 km) ale aj tak je to 3 krát viac ako napr. u Ka-52
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

PSV

Druhý projekt je starší a podstatne viac rozpracovaný. Ide o projekt vysokorýchlostného vrtuľníka. Obdobné projekty vznikajú aj v USA a vo Francúzsku. Americký projekt X-2 má za sebou už 1. skúšobný let ale ďalšie lety boli zastavené pre problémy v pohonnej sústave.

ПСВ - перспективный скоростной вертолет

Rozpracované sú 2 koncepty:
"klasický" s tlačným rotorom konštrukcie Mila s označením Mil X-1
tiež u Kamova "klasická" koncepcia, t.j. súosové protibežné rotory s tlačným rotorom. Označenie podľa OKB Kamova: Ka-92
Okrem zverejnených projekčných nákresov boli zverejnené aj niektoré projektované výkony, napr. cestovná rýchlosť 500 km/hod. (maximálna sa predpokladá okolo 700 km/h.) a dolet tiež 1500 km. Oba projekty predstavujú viacúčelové transportné vrtuľníky s kapacitou cestujúcich 10+. A na koniec to najlepšie: o týždeň začína medzinárodná výstava HeliRussia-2010 (Moskva, 20 - 22. máj), na ktorej má výkonný riaditeľ holdingu Vrtuľníky Ruska A. Šibinov oznámiť ďalšie podrobnosti .
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

nemate k tomu nejake media (videa, obrazky) at si clovek neznaly udela trochu predstavu?

narazil jsem napr na tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=CL0GkPEwKqQ
ma to s tim co docineni?
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Takto by mal vyzerať prototyp Mila X 1:

http://www.palba.cz/album_pic.php?pic_id=4278

foto je z vlaňajšej výstavy HeliRussia-2009
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Civilná verzia vysokorýchlostného vrtuľníka Ka-92:

http://www.palba.cz/album_pic.php?pic_id=4279

HeliRussia-2009
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

HeliRussia-2009 - Asi myslis ten v popredi ze?

Ja jsem se setkal na internetu s tim vrtulnikem v pozadi - se zatahovaci vrtuli... drost me zaujal, zajimalo by me nakolik je to konstrukcne narocne/realizovatelne pro bezne pouziti.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Ten v pozadí je Ka-90 a jeho koncepcia bola predstavená na HeliRussia-2008:

http://www.palba.cz/album_pic.php?pic_id=4280

konštrukčne to náročné nie je, skôr na technológie a materiály. Ale ak sa to podarí malo by to dosahovať rýchlosť až 800 km/hod s prúdovým motorom a špeciálnymi tryskami.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Ano, to stejně zhyne na úbytě podobně jako AH-56 Cheyenne, RAH-66, či v SSSR koncept Kamov V-100. Bude to drahé a jejich práci levněji zastanou UAV nebo letouny kategorie COIN.
Navíc na tohle nic nemá :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=nr_CJL1YQRc
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

No Blue Thunder je neprekonateľný aj na ruských sajtoch... Maličká chyba je že nie je(neexistuje). A keby aj bol, stačí jeden malý EMI impulz a premení sa na "železnú" bombu :rotuj:
Tzv. protipovstaleckým (COIN) fandím (staviam si Embraer Tucano v malom) ale napr. v takomto počasí aké teraz vládne, nič ľahšie ako MI-171 nevzlietne.
Ďalej ak potrebuješ presunúť napr. čatu o nejakých 100 -150 km tak Ka-92 to zvládne za 20 minút. Alebo dokáže vládnu delegáciu priamo s Kremľa dostať do Soči na olympijský štadión počas OH do 3 hodín :D
A keby dovtedy vzlietol Ka-90, tomu by stačili 2 hodiny.....
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Pod označením Blue Thunder znám jen tuhle mašinu, již zesnulého, Roye Scheidera
Obrázek
Takže buď máš na mysli jiný (super)vrtulník, jehož přezdívku neznám nebo si ho pleteš s Airwolfem :-)
Jinak tyhle (super)vrtulníky se zde objevují co deset až patnáct let, zřejmě poté co konstruktéři a posuzovatelé předcházejících návrhů odešli do penze.; krom V-22 se do výroby nedostal žádný, a i ten má neustále nějaké problémy. Takže předpokládám, že i tyto "jednodušší" mašiny zhynou časem na úbytě.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Mysleli sme Airwolfa. A či ten ruský bude lietať sa dozviem už o 2 dni...
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

tak vzlétnout vzlétne, ale jestli se dostane do sériové výroby... ale koncept jako takový se mi líbí.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Na HeliRussia 2010 sa hovorilo aj o zavedení novo vyrobených vrtuľníkov do stavu VVS RF. Podľa zástupcu hlavného veliteľa VVS pre výzbroj, gen.mjr. O. Barnina do roku 2015 má byť zaradených asi 400(!) nových a modernizovaných vrtuľníkov typov Mi-28N, Ka-52 a "nočných" Mi-8(verzie MTKO, MTL, ATŠ alias Mi-171Š). Potvrdil zaradenie 30 sériových Ka-52 do r.2012, napr. v tomto roku do VVS prídu 4 Ansat-y U, neupresnený počet Mi-28N a Kamovov. Vrtuľníkov Mi-28 má byť vyrobených asi 300 a stanú sa základnou údernou mašinou, obdobne ako AH-64 Apache v USA. Do r. 2015 ich má byť do 100 ks, pri ročnej sériovej výrobe 20 - 25 ks.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Podľa šéfa "Вертолеты России" A. Šibitova sa o výbere nosného typu vysokorýchlostného vrtuľníka rozhodne v 1. polroku r.2011.....
V najbližšom čase - už teraz v júni má byť vypísaný tender na ľahký vrtuľník o hmotnosti okolo 2,5 tony a začnú sa prípravné práce spolu s Čínou na stavbe ťažkého vrtuľníka o hmotnosti asi 35 ton.


http://www.avia.ru/news/?id=1273679031
Naposledy upravil(a) absik dne 24/11/2010, 14:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
komisař
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 403
Registrován: 10/10/2008, 14:59
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od komisař »

V roce 2015 má zůstat ve výzbroji už jen malý počet MI-24PM. Základními typy mají být MI-28 ve verzích M nebo NM a pro speciální použití menší počet KA-52. V roce 2020 má být zařazen již zde zmiňovaný UVK konstruovaný pravděpodobně jako hybridní s možností rychlého horizontálního letu.
Obrázek
Uživatelský avatar
komisař
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 403
Registrován: 10/10/2008, 14:59
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od komisař »

Počty modernizovaných a nových typů vrtulníků v Ruské armádě

Podle dále uvedených údajů bude pro ruské vrtulníkové letectvo přelomovým rokem rok 2015, kdy by měly být ze služby vyřazeny všechny typy vrtulníků zavedených před rokem 1990 ( s výjimkou malého počtu radikálně modernizovaných a nových verzí ).

KA-50

Sériová výroba započala v roce 1991, k oficiálnímu zavedení došlo však až v roce 1995.

---1991 – 1998 : 12 ( jiné zdroje 15 ) kusů
---2006 – 2009 : 5 kusů vyrobených v závodu Progres

---Ve druhé čečenské válce byly nasazeny v roce 1999 v rámci dvou bojových úderných skupin ( každá se 2 KA-50 a jedním KA-29VPNCU – upravené KA-29 TB pro účely vzdušného naváděcího stanoviště, byly použity i některé systémy z KA-50 ). Za půl roku uskutečnily 150 misí. V některých spolupracovaly i s Mi-24, ale bylo zjištěno, že díky rozdílům ve vybavení a výkonům nebyly výsledky tak efektivní.

---V současnosti slouží 12 kusů u 344. centra bojové přípravy v Toržoku, jsou využívány operativními skupinami vojenské rozvědky GRU, které podporují jednotky Specnaz. Jsou tudíž určeny převážně pro speciální operace, na rozdíl od MI-28, určeného pro „klasické“ použití armádou.


KA-52

---od roku 1997 až do současnosti vyrobeno : 3 prototypy, z toho dva původní ( v roce 1997 výrobní číslo 061 a v roce 2008 výrobní číslo 062 ) a jeden vyrobený v roce 2008 s evidenčním číslem 063 již v sériové podobě.
---výhledově : dalších 23 kusů


KA-29 TB

Nachází se ve výzbroji vojenského námořnictva v počtu necelých 30 kusů.

MI-8 GM

Z důvodu potíží s MI-38 bylo rozhodnuto o vývoji 3. generace MI-8 GM, s výhledem délky služby až do 2030 / 2040.


MI-24

---Bylo rozhodnuto o jeho vyřazení v 2014 / 2015.
---Nejnovější modernizací je MI-24 PM ( také jsem našel „PN“ ), vyrobeno bylo 16 kusů, část byla nasazena již v Gruzii.


MI-28

Je hlavním nástupcem MI-24 a má být nosným typem pozemního vojska.

---Do současnosti bylo vyrobeno 15 kusů, 5 od přelomu tisíciletí, v dubnu 2009 dodáno prvních 6 kusů verze MI-28 N. Všechny následující vrtulníky budou v zařazovány v této verzi.
---Do konce roku 2010 je plánováno ve výzbroji celkem 50 kusů.
---V roce 2017 je plánováno ve výzbroji celkem 300 kusů.
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Na stránke Вертолеты России sa objavila správa že Čína prevzala 3-tí najnovší ťažký transportný vrtuľník Mi-26TS a plánuje zakúpiť ďalší....
Stalo sa tak v predvečer otvorenia medzinárodnej výstavy Zhuhai Airshow China 2010.
Kontrakt na dodávku 3. kusu verzie 26TS bol podpísaný v marci t.r.

http://rus-helicopters.ru/ru/news/news_com/1838/

je to jeden z mála projektov ktorý Čína zatiaľ neokopčila(samozr. bez licencie)..
Naposledy upravil(a) absik dne 28/11/2010, 19:31, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“