Nové obojživelné vozidlo APVT

Tanková a obrněná technika

Moderátor: Rase

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Nové obojživelné vozidlo APVT

Příspěvek od Rase »

Amphibious Protected Vehicle Tracked (APVT)

Na výstavě Eurosatory 2018 byl poprvé představen obojživelný pásák o hmotnosti 20-30 tun. O samotném vozidle se zatím neví nic konkrétního, ale za jeho vývojem stojí francouzsko-německý holding KNDS, sdružující KMW a Nexter. Dohoda mezi Nexter Systems SA a KMW o vytvoření společného podniku byla podepsána v Paříži dne 29. července 2015. Francouzská státní společnost Nexter Systems SA a německá firma Kraus-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW) oficiálně oznámily vytvoření společného holdingu, který se zaměří především na výrobu obrněných vozidel a dělostřeleckých zbraní. Již při zahájení vojenské výstavy Eurosatory 2016 v Paříži dne 13. června 2016 obě společnosti působily pod značkou KNDS ve společné expozici. Obě společnosti mají v holdingu stejný podíl a sídlo holdingu se nachází v Amsterdamu. Původně se předpokládalo, že holging ponese jméno KANT (KMW and Nexter Together), ale pak bylo rozhodnuto přijít s novou značkou nepřipomínající jméno německého filosofa Immanuela Kanta. Na konci roku 2015 se pracovalo i s návrhem jména "Honosthor", což byla kombinace jména římského boha vojenské cti Honose a jména severského boha hromu Thora. Nově vytvořená společnost KNDS má více než 6 100 zaměstnanců (3 200 KMW a 2 900 Nexter) a bude mít tržby ve výši zhruba 2 miliardy euro ročně. Předpokládá se, že firemní spojení přinese 60 až 70 milionů euro dodatečných příjmů v průběhu pěti let, a to díky optimalizaci a centralizaci pořizování materiálů a komponentů, společné činnosti na exportních trzích a společnému výzkumu a vývoji. KNDS - holdingová společnost je společně vlastněna francouzskou vládou prostřednictvím státního podniku GIAT Industries SA (jediný vlastník Nexter Systems SA) a německou rodinou Bode, prostřednictvím skupiny Wegmann GmbH & Co. (jediný vlastník KMW). Holdingová společnost bude řízena představenstvem skládajícím se ze sedmi členů - dva budou jmenováni francouzskou vládou, dva společností KMW a tři budou nezávislý nepocházející z Francie ani Německa.

Zdroj:
https://www.kmweg.de/systeme-produkte/k ... zeug/apvt/
https://militaryleak.com/2018/06/30/kra ... cked-apvt/
https://twitter.com/DTRmag

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové obojživelné vozidlo od KNDS

Příspěvek od Rase »

Tak ono to vozítko je řešeno vlastně hodně zajímavě, jelikož je oboustranné. Vepředu s vlnolamem se pohybuje na vodě a na souši zase jezdí vepředu s klasickým čumákem. Video můžete vidět v odkazu: https://www.shephardmedia.com/news/land ... ept-video/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové obojživelné vozidlo od KNDS

Příspěvek od Rase »

Inspirace obojživelným vozidlem LARC-V?

Tak si říkám, zda s tímhle APVT necílí němci od zase na Austrálii, byť není od Rheinmetallu ale od KMW (KNDS). Australská armáda provozuje patnáct obojživelných vozidel LARC-V, které mají zůstat ve službě až do roku 2027. LARC V, nebo také LARC 5 (Lighter, Amphibious, Resupply, Cargo) je určené pro přepravu nákladu i osob z lodí na pobřeží. Obvykle se jedná o paletizovaný náklad nebo kontejnery CONEX o hmotnosti až 5 tun. Původní myšlenka vzešla v polovině 50. let a mělo nahradit druhoválečné obojživelné nákladní DUKW. Prototyp postavila v roce 1958 firma Ingersoll Kalamazoo, divize Borg-Warner. Samotná výroba probíhala od roku 1962 do roku 1969 u LeTourneau-Westinghouse a později Consolidated Diesel Electric Corporation. Vyrobeno bylo kolem 900 kusů. Konstrukčně byl LARC V spíše plavidlo schopné jízdy po souši. Trup byl vyroben z hliníku. Motor byl umístěn na zádi. Pohyb ve vodě obstarával lodní šroub, který byl pro zvýšení účinnosti v trupovém tunelu. LARC V neměl žádné odpružení, nerovnosti a nárazy musely "pobrat" pouze pneumatiky. Nasazeny byly ve válce ve Vietnamu, nejčastěji operovaly v Cam Ranh Bay, Nha Trang, Phan Rang, Phan Thiet a Vung Ro Bay.

Technické parametry:
Délka - 10,6 m
Šířka - 3,1 m
Výška - 3,0 m
Hmotnost - 14 038 kg
Posádka - 2
Motor - vznětový 8-válec Cummins V-903
Výkon motoru - 224 kW
Max. rychlost - 48 km/h
Max. rychlost ve vodě - 16 km/h
Dojezd - 400 km
Svislá překážka - 0,5 m


http://www.nam-valka.cz/technika/larc5.html

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“