T-72B versus M1A1HA Abrams

Obrněná a tanková technika

Moderátoři: Julesak, sa58

Zamčeno
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

to ja samozdrejme nerikam ze si to nepotrebuji osahat, jen rikam ze to osahavani bude vyrazne rychlejsi kdyz bude tank co nejvice user friendly.
TAkže když do toho tanku nacpeš negramotnou posáku, která bude jen mačkat čudlík spouště tak nebude potřeba tak pancéřovat?
Moje uvaha je tato:
Dnes snaha o preziti posadky za kazdou cenu zasla tak daleko, ze se planuji titanove kapsle okolo posadky (na ukor pancerovani věže), nebo ze se motor strka dopredu. Lidi (aspon tu na Palbě) si predstavuji ze vjedu tankem za 20mega$ do bitvy, jednoho enemy tanka trefim, druhej sejme mne, tak vylezu zadnimi dvířky (nebo jinym z 5-ti nouzových východu ktere mi zeslabujou pancerovani) a uhýbajíc kulkám jak Neo si to štráduju na základnu, kde už mi páže přichystalo dalšího oře za 20mega$, na něj se vyhoupnu a hurá zase na kolbiště.

Mě to příjde fakt ulítlé. Ale lidi to tu obhajuji se slovy: výcvik posádky je dražší a trvá déle než výroba toho tanku

OK, beru vás za slovo, dejme tomu, že posadka se cvičí 2 roky, tank se vyrábí 1 měsíc. Výcvik posádky stojí 50mega$, tank stojí 20mega$.

Tož ja navrhuju: za 1 mega$ udelat ten tak user friendly, abych do neho mohl za 1mega$ vycvicit posadku za mesic. Postavit za 70mega$ takove tanky 3, vycvicit do nich posadky, a poslat je do boje vsechny naraz,
podle http://en.wikipedia.org/wiki/Lanchester's_laws to pak bude odpovidat 9x větši bojove sile.

howgh :D
Naposledy upravil(a) asija dne 24/2/2012, 20:32, celkem upraveno 4 x.
MaM32
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 20/2/2012, 15:06

Příspěvek od MaM32 »

No jo,ale ten kluk a je jedno odkud je,musí mít i na paměti,že při tom může i s velkou pravděpodobností zhebnout a to je to co svazuje.Je pravda,že na moderní systém se potřebuje vzdělaný člověk,ale taky schopný překonat strach.Proto ten dril,musí se z něho stát stroj jakmile vleze do mašiny,jinak neohrozí jen sebe,ale i ostatní.


A osádka je daleko cennější než tank.
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

MaM32 >
Proto to musí mít pod kůží a né po prvním výstřelu se divit,že je všude okolo dým protože zapomněl zapnout filtroventilační zařízení.....
to je presne priklad rozdilu mezi dvema pristupy
- Zjistilo se ze kdyz se vystreli je v tanku dym

reseni a) Do ucebnich osnov, skript, a programu trenigu zaradit drilovani "nez vystrelis zaplni filtroventilacni zarizeni" a kazdy novacek to musi zopakovat 100x do zblbnuti nez se mu to dostane pod kuzi

reseni b) Pridat do ovladacu tanku:

Kód: Vybrat vše

if ( air_analyzer.je_tu_dym() == true ) { air_conditioner.switch_on(); }
a pres svn updatovat software ve vsech tancich

... necht si kazdy vybere sve oblibene reseni, v zavislosti na svem veku a osobni zkusenosti :D
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Pořád je tady ten psychologický efekt: Jak se asi bude tvářit posádka, když ji někdo předhodí nepříteli ve špatně chráněné plechovce s vědomím, že je to jen levná pracovní síla a že se kvůli ní nebude nikdo s ničím namáhat. Proč by měl věřit, že ten zázračný software ho ochrání, když nic kolem něj nefunguje jak má, protože posledních 5 km šel pěšky, neb nemohl autem, kterému elektronika vypne motor a telefonem se nedovolá, protože zrovna spadl systém...
To už ruský mužik za války po týdnu školení dostal sice taky plechovku T34, ale blbuvzdornou a relativně chránící.
Takže do učebních osnov zařadit: před výstřelem se podívej, jestli jede ventilátor (protože čidla kouře někdo levně koupil v číně, případně ho kolega odpojil, protože mu při čekání větrák zhasínal cigáro) a pro jistotu ho radši zapni normálním vypínačem.
Nevím jak Ty, ale já jednak o své budoucnosti rozhoduju sám, nechci za sebe nechat rozhodovat počítač a jednak denně vidím, co dokáže elektronika ve spojení s auty a stavebními stroji. A každým novějším modelem je to horší. Až někdy pojedeš po dálnici, tak si všimni aut na krajnici. 4:1 to budou max dva roky staré auta s poruchou elektroniky, ku starým křápům, kterým prostě došel dech (a až za půl hodiny zchladnou, kopneš do vrtule a dalších 100km ujedeš)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

No a myslím si, že by aj stačilo !
Celkom som sa potešil množstvu nových príspevkov v tejto téme,ale po ich prečítaní som sa k nej nič nové nedozvedel. Vlastne vôbec neboli k tejto téme. Chcem Vás poprosiť, ukončite to.
Uživatelský avatar
josefg
poručík
poručík
Příspěvky: 713
Registrován: 16/5/2009, 16:04

Příspěvek od josefg »

asija píše: reseni b) Pridat do ovladacu tanku:

Kód: Vybrat vše

if ( air_analyzer.je_tu_dym() == true ) { air_conditioner.switch_on(); }a pres svn updatovat software ve vsech tancich 
 [/quote]
 :D  :D  :D S Tebou je aspoň zábava, vážně. Vždycky najdeš nějaké originální řešení. :D 
Jenže v tanku je trochu stres, pravda nejde tam o peníze. Pouze o život, ale i to dokáže člověka trochu rozhodit. A těch světýlek jim tam bliká a svítí trochu mnoho nato aby si všiml že mu bliká nějaké další. Když ho necháš třikrát vystřelit na střelnici už to nezapomene  :D. 
Ale tohle je jen banalita :D , tanková věž je doslova nebezpečné pracoviště a kromě přesné obsluhy zařízení musíš přesně dodržovat bezpečnostní pokyny, jak v obsluze zařízení tak při pobytu v tanku jinak tě tam brzo něco zmrzačí. Pohybující se až několika tunové ocelové bloky nemají pochopení pro lidské končetiny a zakrytovat se dají jen tak, aby nebránily v případné rychlé opravě nebo ručnímu nabití, tak že je kam strčit ruku, nohu ba i hlavu. 
tím drilem není myšlena ani tak pořadovka jako přesné a rychlé obsluhování systému. Proto se používají tranažéry a různé simulátory, vždycky se používaly, i z důvodu peněz, tank spálí kolem 500l nafty na 100km a neujede do generální opravy moc pře 5000km, jedna rána stála kdysi kolem 10000 a životnost kanonu taky není neomezená, tak že se cvičí co nejintenzivněj a co možná nejlevněji. Počáteční výcvik se dělá jenom na trenažérech a výcvik střelcu probíhá na simulátorech z více než 80%. Na živo je do tanku pustí až když je jistota že vylezou celí a nic nezprasí. A střelit je nechají až když se předpokládá, že určitě trefí. Ne že se to na střelnici budou teprve učit.
Obrázek

read between lines, read between lies
MaM32
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 20/2/2012, 15:06

Příspěvek od MaM32 »

josefg to trefil přesně.
Zamčeno

Zpět na „Obrněná technika“