Stránka 4 z 13

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 11/4/2018, 18:34
od Flader
Jaj tak :)

Inak ktovie, koľko by sa tých D-30 dalo ešte vyhrabať v skladoch. možno tých 8 vytiahnutých je aj posledných.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 11/4/2018, 20:00
od niko
No pri najhorsom ich mozu vymenit za Zuzany jednotky. :D

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 11/4/2018, 20:19
od Flader
No tak s tými by tie novoročné salvy bola asi iná divočina :D

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 30/4/2018, 17:13
od Flader
Tak já vám fakt neviem. Už som to tu raz spomínal, ale naozaj, čím viacej nad tým premýšľam, tým viac si myslím, že ten nový tankový prápor fakt časom asi dostane "kolesové tanky" na tej platforme Patria. Mne to dáva až moc naozaj zmysel všetko. Tie finančné prostriedky, ktoré sú na tanky vyčlenené by na to boli dostatočné.
Čiste teoreticky, čo by ste povedali na takéto vozidlo v našich ozbrojených silách?

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 30/4/2018, 21:25
od niko
Flader myslim, ze "kolesove tanky" su dost mozne. Osobne ale nie som touto predstavou celkom nadseny. Pri teritorialnej ochrane Slovenska sa tankom nevyrovnaju a na misie takyto druh vojska aj tak neposielame.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 2/5/2018, 20:28
od Vestly
Viem si ich predstavit v zostavach lahkych mechanizovanych praporov, kde by pechote poskytovali palebnu podporu. Avsak ako nahradu za skutocne tanky is ich predstavit neviem. Armada by vela stratila.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 2/5/2018, 20:40
od Flader
V budúcnosti práporom vybaveným BOV 8x8 by naozaj dodali riadne na sile.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 2/5/2018, 22:16
od klingy
Vo vseobecnosti je o mne zname, ze som odporca kolies, pani uzvazujte, mate kolesove vozidlo vaziace 27 ton + na to nalozite vezu o hmotnosti 4-5 ton to sa uz pomaly blizite k hmotnosti T-54

Ono cely ten zapadny koncept kolesovych OT a najma argumentacia, ze je to lacnejsie (technologicky prevadzkovo) nez pasaky ide nejak k certu

lebo sme sa dostali niekde k 36 tonam, hydropneumatickemu odpruzeniu s menitelnou vyskou, zatacavym zadnym napravam, k motorom na urovni vykonu prvnej generacie T-72 imho dnes uz nieje prakticky ziaden rozdiel medzi pasakom a kolesovym vozidlam (myslim technologicky a prakticky ani cenou)

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 09:50
od Arthur
klingy: :D ako v princípe s Vami súhlasím, ale to by potom znamenalo len modernizáciu 13t OT-64 SKOT s nejakou vežou buď TURRA-30 / DVK-30 + elektronika a vznikol by nejaký cca 16t modernizovaný BOV-64M :rotuj: alebo ekvivalentne 22,5t TATRAPAN 6x6 s nejakou vežou buď TURRA-30 / DVK-30 + elektronika a vznikol by nejaký cca 24t modernizovaný TATRAPAN 6x6 M :razz: .

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 10:22
od klingy
Arthur a nato poukazujem bud mate zachovany povodny koncept kolesoveho transportera 8X8 zo vsetkymi jeho vyhodami najma v strategickej mobilite, obstaravacej cene, a prevadzkovovych nakladoch alebo 30 tonoveho macko-psa, ktory stoji 70- 80% pasaku, prevadzkove naklady, technicka komlikovanost je len o malo nizsia a nikdy sa nebude most toto vozidlo postavit tankovej pasovej brigade...

Narazam na to ci pri velkosti nasej armady (krajiny) a prakticky ziadnych "expedicnych" ambiciach ma 8X8 zmysel na misie v ramci OSN alebo Afganistanu sa viacej hodia vozidla kategorie 4X4 alebo MRA(P)V a do Pobaltia aj tak je nutne ich prevazat po zeleznici alebo na kamionovych podvalnikoch,


Tatrapan je prapredok kategorie MRA(P)V, na tento ucel je v zasade vhodny, samozrejme ochrana je poplatna dobe vzniku

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 12:10
od Flader
klingy píše:Narazam na to ci pri velkosti nasej armady (krajiny) a prakticky ziadnych "expedicnych" ambiciach ma 8X8 zmysel na misie v ramci OSN alebo Afganistanu sa viacej hodia vozidla kategorie 4X4 alebo MRA(P)V a do Pobaltia aj tak je nutne ich prevazat po zeleznici alebo na kamionovych podvalnikoch,


Tatrapan je prapredok kategorie MRA(P)V, na tento ucel je v zasade vhodny, samozrejme ochrana je poplatna dobe vzniku
Máš pravdu, ale zase na druhej starne urobiť z celej brigády namiesto mechanizovanej motorizovanú by bol trochu krok späť. 8x8 s 30mm kanónom sa síce mdornému BVP rovnať nemôže, ale to v konečnom dôsledku ani modernizované BMP. Ale pri strete s motorizovanou jednotkou, prípadne s jednotkou na BMP si zase myslím, že moderné 8x8 už budú mať navrch. Ale zase sa to naozaj nemôže preháňať s tou ochranou na úkor váhy. Súhlasím, že kolesové vozidlá nad 30t už je naozaj moc.

8x8 s 120 kanónom nikdy tank nenahradí. Ale Jednotke vybavenej KBVP 8x8 by mohli poskytnúť pomerne slušnú palebnú podporu. Ale bolo by to na úkor váhy. V tom máš pravdu. To by sa muselo zvážiť, či by ten efekt stál za to.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 12:32
od klingy
Flander tak ideal by boli dve mechanizovane brigady na pasoch a jeden lahky pluk (brigada) na 4x4

Keby sa lacno nerozpredali T-54/T-55 tak uz davno mohli byt prestavane na BVPcka/OTcka za 50 percent ceny novych BVPciek, teda vozidlo s primeranou pohyblivostou a ochranou :-x

Ja viem keby bolo keby, boli by sme v nebi...

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 12:33
od Flader
Len tu už bol zase druhý problém, kde vziať ludí. Už teraz je dost ťažké napĺňať stavy.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 12:38
od niko
Z mojho pohladu by mali tieto "kolesove tanky" zmysel, ak by tvorili jednu zosilnenu catu (5 ks) roty bojovej podpory kazdeho mechanizovaneho praporu s BOV. Tymto by praporom realne zvysili palebnu silu. S tym ale, ze by to nemalo vplyv na zachovanie jedneho plnohodnotneho tankoveho praporu.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 14:41
od klingy
Pani uvedomujete si, ze za cenu tohoto maskopsa mozete mat Yatagan

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 14:59
od Flader
Yatagan by bol dobrým riešením pre tankový prápor.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 15:01
od Vestly
Kludne by mohli byt v kazdej (lahkej) mechanizovanej rote 3 "kolesove tanky". Podobne to ma USA v ich stryker brigadach. Prakticky by to znamenalo, ze kazde 3 BOV 8x8 by podporoval 1 "kolesovy tank". Podla mna by to vyhovovalo aj velitelom rot a cat. Jediny problem je, ze doterajsie verzie "kolesovych tankov" nie su plavbyschopne, takze by sa muselo vyvinut nieco uplne nove.

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 15:03
od klingy
Flander ja viem, vyhodou je, zeby sa dali pouzit urcite komponenty z vyvoja modernizacii SRP vyvinutych v SR pre modernizaciu T-72 (Yatagan ma zastrasny SRP)

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 16:12
od Flader
Len osobne by som sa momentálne kvality produkcie z Ukrajiny bál. Bol by vôbec momentálne na Slovensku schopný nejaký podnik vyrobiť celý tank? Alebo by sa muselo minimálne všetko "železo" doviesť od našich susedov?

Klingy, jedna otázka na teba. Kolesové vozidla palebnej podpory / "kolesový tank" u teba prepadli. Ale čo povieš na pásové - moderné BVP s tankovým kanónom. Bolo by takéto vozidlo dostatočné pre potreby OSSR? Predsa len na veľké tankové prielomy asi už nikdy nebudeme mať kapacity. Alebo je takéto vozidlo plytvaním zdrojov a prípadné ušetrené prostriedky unifikáciou podvozku s IFV za to nestoja?

Re: Ideálna štruktúra OSSR

Napsal: 3/5/2018, 18:41
od klingy
Flander cely tank do srobika nie,
Imho Slovensky priemysel je schopny v pohode zvladnut vyrobu korby, veze, kanona specialneho panciera (bavime sa o strukture pouzinej v Oplote)prevodoveho ustrojenstva, kabelaze, kanona, automatu, podsystemov SRP, mozna aj motor, problem je samozrejme optoelektornika a komunikacne vybavenie, ale to som uz pisal v diskusii o BOV

Treba si uvedomit, ze licencne sme tanky vyrabali a vacsina potrebnej technologie stale na Slovensku stale je, sice rozstrusena po mnozstve podnikov, ale je...
---
Tuto diskusiu som viedol uz z Artenom, z BVP nikdy neurobis MBTcko, urobis s toho vozidlo palebnej popory, ale to sa nikdy nebude moct postavit MBTcku na podobnej technologickej urovni, v konecnom dosledku zober si Armatu keby to bolo tak jednoduche, tak neexistuje tank T-14 a BVP T-15, ale len podvozok T-15 na ktorom je veza z T-15 alebo automatickym kanonom, a najvacsi vyrobca tankov na svete vie, preco to tak urobil, fakt odporucam citat staru odbornu literaturu z ciast ZSSR, clovek sa vela nauci... :wink: