Rakouská armádo kam kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Rakouská armádo kam kráčíš?
Österreichisches Bundesheer
Rakouská armáda - Österreichisches Bundesheer, se dělí na pozemní síly (Landstreitkräfte), letecké síly (Luftstreitkräfte) a speciální síly (Spezialeinsatzkräfte). Rakouská armáda nyní zaměstnává 20 500 lidí, z toho 15 500 vojáků. Stojí za zmínku, že rakouská armáda zůstává stále branecká – Rakušané pro zachování branecké armády hlasovali v referendu v roce 2013. Počet branců ale každoročně klesá. V roce 2018 došlo k odvodům 46 519 potenciálních branců, ale 11 000 bylo označeno jako nevhodných služby. Co se pozemních sil týče, tak většinu tvoří různé verze obrněných automobilů a nákladních vozidel. Hlavní údernou silou je 112 bojových vozidel pěchoty ASCOD, v rakouské úpravě Ulan. Vozidla byla dodána v letech 2001-2005 a jedná se o stále moderní stroje, byť brzy budou muset projít menší modernizací systémů, pokud mají udržet krok s novějšími vozidly (propojené bojiště, systém hunter-killer atd.). Dalším ozbrojeným vozidlem jsou kolové transportéry PandurI (71 kusů). Tanky Leopard 2A4 jsou v počtu 56ti kusů, ale jedná se o nevylepšenou verzi 2A4, která je již hodně překonaná (bylo by potřeba rozsáhlou modernizaci) a vozidla jsou umístěna v rezervních skladech. Také nesmíme zapomenout na 83 starších houfnic M109 A2/A5Ö. Letectvo se může opírat o 15 víceúčelových stíhačů Eurofighter Typhoon nebo 12 vrtulníků UH-60 + několik typů dalších letounů. V dnešní době, kdy většina států (i v Evropě) nakupuje moderní zbraně, nebo navyšuje armádní rozpočty, stála rakouská armáda poněkud stranou. Nedávno ale rakouské ozbrojené síly přidělily kontrakt, společnosti BAE Systems, na výrobu a dodání 32 švédských pásových obrněných kloubových vozidel BvS10. Dodávky vozidel BvS10 mají proběhnout v období od druhé poloviny roku 2017 do konce roku 2019. Doposud Rakousko provozovalo jen jeden obdobný stroj Bandvagn 206. Vozidla získá 6. horská brigáda a poskytují ochranu proti nepřátelské střelbě, minám, biologickým a chemickým zbraním. I přes své rozměry a hmotnost jde díky kloubové konstrukci, která spojuje dvě části vozu, o velice rychlý a obratný prostředek. Výkonný turbodieselový motor pohání obě části soupravy a má výkon 285 koní. Bojové vozidlo může nést až 11 lidí, celoplošný kamerový systém nabízí 360° zorné pole. Výzbroj zahrnuje těžký kulomet ráže 12,7 mm ovládaný z kabiny. Kromě toho může být vůz vybaven sněhovou radlicí a zapřáhnout přívěs s užitečným zatížením o váze 1 500 kg.
http://www.bundesheer.at/
Rakouská armáda - Österreichisches Bundesheer, se dělí na pozemní síly (Landstreitkräfte), letecké síly (Luftstreitkräfte) a speciální síly (Spezialeinsatzkräfte). Rakouská armáda nyní zaměstnává 20 500 lidí, z toho 15 500 vojáků. Stojí za zmínku, že rakouská armáda zůstává stále branecká – Rakušané pro zachování branecké armády hlasovali v referendu v roce 2013. Počet branců ale každoročně klesá. V roce 2018 došlo k odvodům 46 519 potenciálních branců, ale 11 000 bylo označeno jako nevhodných služby. Co se pozemních sil týče, tak většinu tvoří různé verze obrněných automobilů a nákladních vozidel. Hlavní údernou silou je 112 bojových vozidel pěchoty ASCOD, v rakouské úpravě Ulan. Vozidla byla dodána v letech 2001-2005 a jedná se o stále moderní stroje, byť brzy budou muset projít menší modernizací systémů, pokud mají udržet krok s novějšími vozidly (propojené bojiště, systém hunter-killer atd.). Dalším ozbrojeným vozidlem jsou kolové transportéry PandurI (71 kusů). Tanky Leopard 2A4 jsou v počtu 56ti kusů, ale jedná se o nevylepšenou verzi 2A4, která je již hodně překonaná (bylo by potřeba rozsáhlou modernizaci) a vozidla jsou umístěna v rezervních skladech. Také nesmíme zapomenout na 83 starších houfnic M109 A2/A5Ö. Letectvo se může opírat o 15 víceúčelových stíhačů Eurofighter Typhoon nebo 12 vrtulníků UH-60 + několik typů dalších letounů. V dnešní době, kdy většina států (i v Evropě) nakupuje moderní zbraně, nebo navyšuje armádní rozpočty, stála rakouská armáda poněkud stranou. Nedávno ale rakouské ozbrojené síly přidělily kontrakt, společnosti BAE Systems, na výrobu a dodání 32 švédských pásových obrněných kloubových vozidel BvS10. Dodávky vozidel BvS10 mají proběhnout v období od druhé poloviny roku 2017 do konce roku 2019. Doposud Rakousko provozovalo jen jeden obdobný stroj Bandvagn 206. Vozidla získá 6. horská brigáda a poskytují ochranu proti nepřátelské střelbě, minám, biologickým a chemickým zbraním. I přes své rozměry a hmotnost jde díky kloubové konstrukci, která spojuje dvě části vozu, o velice rychlý a obratný prostředek. Výkonný turbodieselový motor pohání obě části soupravy a má výkon 285 koní. Bojové vozidlo může nést až 11 lidí, celoplošný kamerový systém nabízí 360° zorné pole. Výzbroj zahrnuje těžký kulomet ráže 12,7 mm ovládaný z kabiny. Kromě toho může být vůz vybaven sněhovou radlicí a zapřáhnout přívěs s užitečným zatížením o váze 1 500 kg.
http://www.bundesheer.at/
Naposledy upravil(a) Rase dne 7/7/2016, 11:58, celkem upraveno 1 x.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Já si dovolím jen nostalgickou vzpomínku.... Do roku 2005 létalo rakouské letectvo s Drakeny... A ty se mi moooc líbili....
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Od roku 2009 vybírala rakouská armáda nový maskovací vzor pro svoje speciální síly (Jagdkommando). Digitální vzor Mehrfarbentarnmuster byl zaváděn kolem roku 2012. U fotografií vídeňského Jagdkomanda jsem ale zaznamenal, že používají, modernější multicam. U jednotky Eko Cobra pak používají i Pencott Greenzone Camo (který mi přijde ideální i pro AČR).
Mehrfarbentarnmuster
Jagdkommanda při cvičení 2016, povšiměte si mixu digitálního vzoru a multicamu
Pencott Greenzone Camo
Klasické jednobarevné uniformy
Dřív sme zde řešili, zda nejsou v Rakousku Leopardy 2 už zcela odepsané, zdá se že ještě ne.
Fotografie by měly být z roku 2016 (nevim)
Mehrfarbentarnmuster
Jagdkommanda při cvičení 2016, povšiměte si mixu digitálního vzoru a multicamu
Pencott Greenzone Camo
Klasické jednobarevné uniformy
Dřív sme zde řešili, zda nejsou v Rakousku Leopardy 2 už zcela odepsané, zdá se že ještě ne.
Fotografie by měly být z roku 2016 (nevim)
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Lehký vrtulník Bell 407GT pro rakouskou armádu ?
Když jsem šmejdil kolem rakouského Bundeswehru, tak jsem narazil na to, že i rakousko (tak jako AČR) hledá lehký multifunkční vrtulník, který nahradí stroje Aerospatiale Alouette III a Bell OH-58B Kiowa. Výkoný ředitel Bell Helicopter, pro Evropu a Rusko, Jakub Hoda, řekl, že jejich požadavky by mohl splnit stroj 407GT, které slouží na středním východě (tuším že Jordánsko) a jižní americe. Zmíním, že 407GT byl představen v březnu 2013 a konstrukčně vychází z OH-58D Kiowa Warrior. Program náhrady lehkého vrtulníku ale není jediným. Rakousko má v plánu nahradit stárnoucí cvičné letouny Saab 105, modernizovat vrtulníky Black Hawk, Agusta-Bell AB212 a Sikorsky UH-60. Kvůli velkým finančním nákladům se také zmiňovala náhrada strojů Eurofighter Typhoon za levnější stroj (reálně nejspíš Gripen nebo F-16). Když to přeženu, tak pokud by se rakušané opravdu rozhodli pro nákup/pronájem Gripenů, je na snadě aby jim Saab dohodil i cvičné L-39NG (díky vazbám mezi Saabem a Aero). Co se vrtulníků týče, tak se to krásně kryje s tím, jak AČR hledá obdobný stroj. Osobně Bell moc nemusím, ale vzhledem k tomu, že se tato možnost ještě nikde neobjevila, tak se hodí zmínit. Přeci jen NSA 407MRH dokáže nést nejrůznější výzbroj, stejně tak i 407GT, který má očividně i lepší schopnost transportu výsadku
http://www.janes.com/article/60232/bell ... 407gt-helo
NSA 407MRH
Když jsem šmejdil kolem rakouského Bundeswehru, tak jsem narazil na to, že i rakousko (tak jako AČR) hledá lehký multifunkční vrtulník, který nahradí stroje Aerospatiale Alouette III a Bell OH-58B Kiowa. Výkoný ředitel Bell Helicopter, pro Evropu a Rusko, Jakub Hoda, řekl, že jejich požadavky by mohl splnit stroj 407GT, které slouží na středním východě (tuším že Jordánsko) a jižní americe. Zmíním, že 407GT byl představen v březnu 2013 a konstrukčně vychází z OH-58D Kiowa Warrior. Program náhrady lehkého vrtulníku ale není jediným. Rakousko má v plánu nahradit stárnoucí cvičné letouny Saab 105, modernizovat vrtulníky Black Hawk, Agusta-Bell AB212 a Sikorsky UH-60. Kvůli velkým finančním nákladům se také zmiňovala náhrada strojů Eurofighter Typhoon za levnější stroj (reálně nejspíš Gripen nebo F-16). Když to přeženu, tak pokud by se rakušané opravdu rozhodli pro nákup/pronájem Gripenů, je na snadě aby jim Saab dohodil i cvičné L-39NG (díky vazbám mezi Saabem a Aero). Co se vrtulníků týče, tak se to krásně kryje s tím, jak AČR hledá obdobný stroj. Osobně Bell moc nemusím, ale vzhledem k tomu, že se tato možnost ještě nikde neobjevila, tak se hodí zmínit. Přeci jen NSA 407MRH dokáže nést nejrůznější výzbroj, stejně tak i 407GT, který má očividně i lepší schopnost transportu výsadku
http://www.janes.com/article/60232/bell ... 407gt-helo
NSA 407MRH
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Pozor, ACR uz hleda stroj o tridu vys, a to na urovni H145 a UH-1Y.
Jinak pochybuju, ze by Rakusaci chteli L-39NG. Ti spis PC-21, max L-159B
Jinak pochybuju, ze by Rakusaci chteli L-39NG. Ti spis PC-21, max L-159B
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Děkuju za vysvětlení.
Zaujalo mě, že Bell má v ČR a patrně i okolí docela slušnou základnu (a lobby). Koukám že existuje i slušně ověšená UH-1Y (většinou jsou holé).
Jak je na tom Saab a L-159, nabízejí je taky? (Jsou ještě nějaké volné, ať již u AČR nebo soukromých firem?)
Čekal jsem, že L-39NG jsou dostupnější, ale chápu to tak že ne. Očekávám že Rakušáci budou škudlit a M-346 nepořídí
Zaujalo mě, že Bell má v ČR a patrně i okolí docela slušnou základnu (a lobby). Koukám že existuje i slušně ověšená UH-1Y (většinou jsou holé).
Jak je na tom Saab a L-159, nabízejí je taky? (Jsou ještě nějaké volné, ať již u AČR nebo soukromých firem?)
Čekal jsem, že L-39NG jsou dostupnější, ale chápu to tak že ne. Očekávám že Rakušáci budou škudlit a M-346 nepořídí
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
S tou M346 to čekám taky
Jak je na tom program L-159 by nám mohl naznačit Farky, jestli jsem to zaregistroval správně, tak v Aero pracuje (pracoval).
UH-1Y jako slušně ověšenou neberu.. pokud nenakoupíme AH-1, tak je pro nás zbytečná.
Jak je na tom program L-159 by nám mohl naznačit Farky, jestli jsem to zaregistroval správně, tak v Aero pracuje (pracoval).
UH-1Y jako slušně ověšenou neberu.. pokud nenakoupíme AH-1, tak je pro nás zbytečná.
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Myslel jsem to tak, že nebude problém UH-1Y osadit různou výzbrojí, podobně jako NSA 407MRH nebo 407GT. Osobně nejsem fanouškem strojů UH-1
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Video o plánované reorganizaci Bundesheeru.
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Díky redy. Koukám že dělení na lehkou a těžkou brigádu (+speciály), budou mít obdobné jako je tomu u nás.
Nemáte tušení, zda plánuje bundesheer modernizovat Leopardy ? Přeci jen jsou jen ve verzi 2A4 a něco už mají odslouženo, tak by si nějakou modernizaci zasloužily.
Nemáte tušení, zda plánuje bundesheer modernizovat Leopardy ? Přeci jen jsou jen ve verzi 2A4 a něco už mají odslouženo, tak by si nějakou modernizaci zasloužily.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Nové Pandury II 6x6 pro Bundesheer
Rakouský ministr obrany Hans Peter Doskozil koncem roku 2016 oznámil, že Rakousko objednalo 34 obrněných transportérů Pandur II 6x6. Jedná se o nejnovější verzi s posílenou ochranou dna korby a budou vyzbrojeny dálkově ovládanými zbraňovými stanicemi. Rakousko v současné době provozuje 71 obrněných transportérů Pandur I, vyrobených v roce 1991. Výroba nových vozidel bude kompletně probíhat u společnosti Steyr-Panzerwerk SSF (ve Vídni), pobočky společnosti General Dynamics Land Systems Europe, a první vůz bude dodán v roce 2018. Hodnota zakázky je 105 milionů eur. Viceprezident GDLS Europe Dr. Thomas Kauffmann zmínil, že Rakousko je pro General Dynamics velmi důležitým trhem a cení si partnerství s rakouským zákazníkem.
https://www.youtube.com/watch?v=K4Oz2PjwxyI
Rakouský ministr obrany Hans Peter Doskozil koncem roku 2016 oznámil, že Rakousko objednalo 34 obrněných transportérů Pandur II 6x6. Jedná se o nejnovější verzi s posílenou ochranou dna korby a budou vyzbrojeny dálkově ovládanými zbraňovými stanicemi. Rakousko v současné době provozuje 71 obrněných transportérů Pandur I, vyrobených v roce 1991. Výroba nových vozidel bude kompletně probíhat u společnosti Steyr-Panzerwerk SSF (ve Vídni), pobočky společnosti General Dynamics Land Systems Europe, a první vůz bude dodán v roce 2018. Hodnota zakázky je 105 milionů eur. Viceprezident GDLS Europe Dr. Thomas Kauffmann zmínil, že Rakousko je pro General Dynamics velmi důležitým trhem a cení si partnerství s rakouským zákazníkem.
https://www.youtube.com/watch?v=K4Oz2PjwxyI
Naposledy upravil(a) Rase dne 3/5/2017, 20:43, celkem upraveno 1 x.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Kauza Eurofighter - žaloba na Airbus
Rakouské ministerstvo obrany se chystá podat žalobu na společnost Airbus kvůli podezření z podvodu při objednávce víceúčelových stíhacích letadel Eurofighter z roku 2003. Hodnota kontraktu byla dvě miliardy eur (54 miliard korun). Žaloba se podle agentury APA opírá o nedávno dokončené ministerské vyšetřování, jehož výsledky mají být dnes zveřejněny. Ukázalo se údajně, že společnost Airbus a výrobce letadel Eurofighter GmBH Rakousko podvedly nepravdivým údajem o prodejní ceně. Letoun vyrábí konsorcium, jehož členy jsou společnosti Airbus, britská BAE Systems a italská Leonardo. Vídeň původně objednala 18 letounů Eurofighter, ale v roce 2007 snížila objednávku na 15. Před čtyřmi lety pak Rakousko nařídilo přezkoumání kontraktu pro podezření z korupce. Podle agentury Reuters byl obchod od počátku kontroverzní. Už v roce 2003 se objevila obvinění, že politici a úředníci inkasovali prostřednictvím zprostředkovatelů peníze za takzvané offsetové programy, tedy kontrakty, které nákup letadel doprovázely. Zatímco tyto programy byly součástí nákupní smlouvy, jejich cena se stanovila odděleně. Rakouští a němečtí prokurátoři vyšetřují kauzu Eurofighterů několik let. V případě mnichovské prokuratury se očekává, že šetření bude ukončeno v polovině letošního roku. Společnost Airbus, která je největším evropským výrobcem letadel, údajně s vyšetřovateli spolupracuje.
http://www.euro.cz/politika/airbus-pry- ... bu-1330922
Rakouské ministerstvo obrany se chystá podat žalobu na společnost Airbus kvůli podezření z podvodu při objednávce víceúčelových stíhacích letadel Eurofighter z roku 2003. Hodnota kontraktu byla dvě miliardy eur (54 miliard korun). Žaloba se podle agentury APA opírá o nedávno dokončené ministerské vyšetřování, jehož výsledky mají být dnes zveřejněny. Ukázalo se údajně, že společnost Airbus a výrobce letadel Eurofighter GmBH Rakousko podvedly nepravdivým údajem o prodejní ceně. Letoun vyrábí konsorcium, jehož členy jsou společnosti Airbus, britská BAE Systems a italská Leonardo. Vídeň původně objednala 18 letounů Eurofighter, ale v roce 2007 snížila objednávku na 15. Před čtyřmi lety pak Rakousko nařídilo přezkoumání kontraktu pro podezření z korupce. Podle agentury Reuters byl obchod od počátku kontroverzní. Už v roce 2003 se objevila obvinění, že politici a úředníci inkasovali prostřednictvím zprostředkovatelů peníze za takzvané offsetové programy, tedy kontrakty, které nákup letadel doprovázely. Zatímco tyto programy byly součástí nákupní smlouvy, jejich cena se stanovila odděleně. Rakouští a němečtí prokurátoři vyšetřují kauzu Eurofighterů několik let. V případě mnichovské prokuratury se očekává, že šetření bude ukončeno v polovině letošního roku. Společnost Airbus, která je největším evropským výrobcem letadel, údajně s vyšetřovateli spolupracuje.
http://www.euro.cz/politika/airbus-pry- ... bu-1330922
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Bundesheer vítězem v Strong Europe Tank Challenge 2017
Druhý ročník obnovené tankové soutěže Strong Europe Tank Challenge, v bavorském Grafenwöhru, vyhrála tanková četa z Rakouska. V útočných i obranných manévrech s ostrou střelbou nebo v dalších praktických dovednostech předčila vojáky z pěti zemí. Soutěž obnovilo velitelství amerických pozemních sil v Evropě loni, po pětadvaceti letech. Letos se utkaly tankové jednotky ze čtyř členských zemí NATO- Francie, Německa, Polska, Spojených států a dvou partnerských - Rakouska a Ukrajiny. Každá vyslala do klání tankovou četu, tedy čtyři tanky. Během tří soutěžních dní čekaly na osádky speciálně upravené dráhy na tankové střelnici, kde musely zvládnout útočné i obranné operace s ostrou střelbou nebo manévrování. Dalším z úkolů bylo také pozorování, kdy musely osádky na dálku rozpoznat a identifikovat na 30 různých "přátelských i nepřátelských" vozidel. Fyzickou kondici pak prověřily některé specifické disciplíny jako rychlá oprava tanku po simulovaném výbuchu nástražného zařízení nebo překážková dráha po opuštění tanku se střelbami z osobních zbraní jednotlivých vojáků. Souhru zase dokonale otestovala například disciplína, kdy velitelé naváděli na dálku "oslepené" řidiče tanků přes dráhu s překážkami. Ve dvanácti disciplínách mohly osádky získat celkově 1 500 bodů. Při hodnocení přesné střelby získali příslušníci rakouského Bundesheeru celkem 696 bodů z maximálních 700. Ostatní osádky v průměru 500 bodů. Pozoruhodné je, že rakouská osádka dokázala zvítězit i na zastaralé verzi Leopard 2A4. Přitom Bundeswehr vyslal verzi 2A6 a Poláci 2A5. Američané Abrams M1A2, Francouzi tanky Leclerc a Ukrajinci T-64B. Zájem o příští ročník už projevilo Švédsko s tanky Stridsvagn 122 a jedná se také o účasti Británie (Challenger 2) a Kanady (Leopard 2).
http://zpravy.idnes.cz/tankovy-zavod-ta ... ntent=main
Druhý ročník obnovené tankové soutěže Strong Europe Tank Challenge, v bavorském Grafenwöhru, vyhrála tanková četa z Rakouska. V útočných i obranných manévrech s ostrou střelbou nebo v dalších praktických dovednostech předčila vojáky z pěti zemí. Soutěž obnovilo velitelství amerických pozemních sil v Evropě loni, po pětadvaceti letech. Letos se utkaly tankové jednotky ze čtyř členských zemí NATO- Francie, Německa, Polska, Spojených států a dvou partnerských - Rakouska a Ukrajiny. Každá vyslala do klání tankovou četu, tedy čtyři tanky. Během tří soutěžních dní čekaly na osádky speciálně upravené dráhy na tankové střelnici, kde musely zvládnout útočné i obranné operace s ostrou střelbou nebo manévrování. Dalším z úkolů bylo také pozorování, kdy musely osádky na dálku rozpoznat a identifikovat na 30 různých "přátelských i nepřátelských" vozidel. Fyzickou kondici pak prověřily některé specifické disciplíny jako rychlá oprava tanku po simulovaném výbuchu nástražného zařízení nebo překážková dráha po opuštění tanku se střelbami z osobních zbraní jednotlivých vojáků. Souhru zase dokonale otestovala například disciplína, kdy velitelé naváděli na dálku "oslepené" řidiče tanků přes dráhu s překážkami. Ve dvanácti disciplínách mohly osádky získat celkově 1 500 bodů. Při hodnocení přesné střelby získali příslušníci rakouského Bundesheeru celkem 696 bodů z maximálních 700. Ostatní osádky v průměru 500 bodů. Pozoruhodné je, že rakouská osádka dokázala zvítězit i na zastaralé verzi Leopard 2A4. Přitom Bundeswehr vyslal verzi 2A6 a Poláci 2A5. Američané Abrams M1A2, Francouzi tanky Leclerc a Ukrajinci T-64B. Zájem o příští ročník už projevilo Švédsko s tanky Stridsvagn 122 a jedná se také o účasti Británie (Challenger 2) a Kanady (Leopard 2).
http://zpravy.idnes.cz/tankovy-zavod-ta ... ntent=main
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Moderní kokpity pro rakouské Black Hawky
Rakouské ministerstvo obrany podepsalo s Ace Aeronautics kontrakt za 48 mil.euro. Cílem je modernizovat kokpit devíti provozovaných helikoptér S-70A42 (stndardní UH-60L Black Hawk) a zvýšit tak spolehlivost strojů. Společnost Ace Aeronautics je dceřinou společností americké Global Aviation Solutions, a nabízí integraci kokpitu Acehawk, který byl poprvé představen na začátku roku 2017. Acehawk je vybudován kolem nového taktického rozhraní člověk-stroj HMI (Human-Machine Interface) a vybavený dotykovými obrazovkami Garmin GTC570 a širokoúhlými displeji Garmin G5000H. Jednotka CMU (Cockpit Management Unit) ACM9454, integruje taktické rádio s civilními systémy, bude též instalován identifikační odpovídač IFF (identification friend-or-foe) Mode 4 (s možností vylepšení na Mode 5). Stroje získají nové meteorologické radary, stroje sice nezískají FLIR, ale bude zajištěno videorozhraní s vrtulníky Bell OH-58B a Pilatus PC-6, které jsou vybaveny tímto systémem. První stroj bude upraven přímo u společnosti Ace Aeronautics v Huntsville, Alabama, ještě do konce roku 2017. Zbylé stroje budou modernizovány v Rakousku do roku 2020, za přispění místního průmyslu.
http://www.janes.com/article/71214/aust ... k-cockpits http://gashsv.com/products/acehawk
Rakouské ministerstvo obrany podepsalo s Ace Aeronautics kontrakt za 48 mil.euro. Cílem je modernizovat kokpit devíti provozovaných helikoptér S-70A42 (stndardní UH-60L Black Hawk) a zvýšit tak spolehlivost strojů. Společnost Ace Aeronautics je dceřinou společností americké Global Aviation Solutions, a nabízí integraci kokpitu Acehawk, který byl poprvé představen na začátku roku 2017. Acehawk je vybudován kolem nového taktického rozhraní člověk-stroj HMI (Human-Machine Interface) a vybavený dotykovými obrazovkami Garmin GTC570 a širokoúhlými displeji Garmin G5000H. Jednotka CMU (Cockpit Management Unit) ACM9454, integruje taktické rádio s civilními systémy, bude též instalován identifikační odpovídač IFF (identification friend-or-foe) Mode 4 (s možností vylepšení na Mode 5). Stroje získají nové meteorologické radary, stroje sice nezískají FLIR, ale bude zajištěno videorozhraní s vrtulníky Bell OH-58B a Pilatus PC-6, které jsou vybaveny tímto systémem. První stroj bude upraven přímo u společnosti Ace Aeronautics v Huntsville, Alabama, ještě do konce roku 2017. Zbylé stroje budou modernizovány v Rakousku do roku 2020, za přispění místního průmyslu.
http://www.janes.com/article/71214/aust ... k-cockpits http://gashsv.com/products/acehawk
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Více zde: http://www.militarybox.cz/news/rakousko ... r-typhoon/Rakouské ozbrojené síly se rozhodly ukončit provozování bojových letounů Eurofighter Typhoon. Mělo by se tak stát v roce 2020
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Předpokládám že to obrovské rozpětí potencionálních úspor je dáno případným jejich prodejem či neprodejem. Každopádně mašina je to voči vtákom skoro imunná , obzvlášť těm z okolí Sliače
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Zemakt, mno sranda to síce je, ale bohužiaľ si myslím, že u nás fakt niekoho aj napadne aký by to bol super kauf Keďže naše MO zháňa lietadlá, ktoré by bolo možné mať takmer okamžite po podpise zmluvy tak v prípade "dobrej" ceny našim úradníkom určite zasvietia oči.
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Chlapi ani nesrandujte. Inak ale, ze sa Rakusko skor, ci neskor s Typhoonymi rozluci hrozilo uz dlhsie. V mediach bol Typhoon super nepopularny, nieco ako v Cechach solarne elektrarne, teda ztelesnenie korupcie a klientelizmu a vyhodene peniaze. Ze sa ich ale zbavi tak rychlo do 2020 uprimne pochybujem.
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Zbavia sa ich asi hneď ako nájdu na ne kupca. To bude ale dosť zásadný problém. Krajiny, ktoré si ich môžu dovoliť tak asi nebudú chcieť olietané stroje prvej výrobnej série.
Re: Rakouská armádo kam kráčíš?
Bundesheer bude tiez potrebovat nahradu. No a vysutazit a zaviest do vyzbroje nieco nove do 2020 nestihnu.