OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od tomas.kotnour »

I Patriot 1, bo ten má taky 2 700 mm.
prekonávanie kolmého zákopu - min. 900 mm - tím vyřadíte všechno co nemá 14 R20 nebo aspoň 365/80 R20 ale dejme tomu, ale co je jako tohle?
Vozidlo je určené pre prepravu min 5 osôb s užitočnou hmotnosťou vozidla minimálne 1500 kg.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od arten »

Zaujímavé, konečne nejaké bližšie informácie.
Na prvý pohľad - zvýšila sa oproti poslednej verzii povolená hmotnosť a požaduje sa Stanag 3, zmenila sa požiadavka zo 4-6 osôb podľa verzia na min.5 osôb
Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...

EDIT: tomáš,
Pri Patriote sú udávané rôzne výšky - 2,66/2,8, ale takisto aj zmena výšky v rozmedzí - 120 / + 90 mm, tak v krajnom prípade to "podlezú" :D
Ten zákop - vidíš tak to som si nevšimol, celkom nezmyselná požiadavka a vypadávajú tak aj Aligátor aj Eagle...
Naposledy upravil(a) arten dne 6/6/2019, 19:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Mimo je aj L-ATV. Ten ma 6,2metra a max 4 sedadla.

No na co je taky tender, ked najvacsich konkurentov vyradia podmienkami a kriteria zda sa priamo sedia na Gerlach.
Fraška! :evil:
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

arten píše:Zaujímavé, konečne nejaké bližšie informácie.
Na prvý pohľad - zvýšila sa oproti poslednej verzii povolená hmotnosť a požaduje sa Stanag 3, zmenila sa požiadavka zo 4-6 osôb podľa verzia na min.5 osôb
Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...
Eagle V ma uvadzanu prekrocitelnost 0,5m. Pozaduju 0,9m. Zetor ma 1m.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od tomas.kotnour »

arten píše:Okrem Patriot II., by mali všetky ostatné vozidlá z favoritov (Aligator, Ejder, Zetor, Eagle) vyhovovať...
Přesunem to http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=297 ... 08#p286708, tohle bude na déle
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tomas, nie je preco presuvat.
Plati co si napisal o Gerlachu.

Tender je fraska, kriteria nastavene prisne a zaroven vyhovujuce pre jedno vozidlo a keby aj chceli dat svetovym vyrobcom cas na nejake riesenia ich vozidiel, tak daju na podanie ponuky 6 mesiacov. Nie jeden.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Flader »

Tak keď toto všetko majú obsahovať vozidlá v základnej výbave, tak klobúk dole.
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla, minimálne 20
rokov vrátane udržania výrobných spôsobilosti a náhradných dielov. Servisnú podporu preukáže ako prílohu
Rámcovej dohody.
min. 5 ks vozidiel do 6 mesiacov odo dňa podpisu kúpnej zmluvy na základe
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od arten »

Juraj Tichý píše: Eagle V ma uvadzanu prekrocitelnost 0,5m. Pozaduju 0,9m. Zetor ma 1m.
už som si všimol a doplnil.
Tie oficiálne uvádzané údaje sú: Zetor, Patriot, 0,9m, Ejdar 1,1, ale najskôr bude kvôli rovnakým kolesám úplne rovnaká.
Aligator 0,85m a Eagle 0,65, ale tiež budú rovnaké - oboje majú 335/80R20...

No a prečo práve 0,9m a nie 0,65m, alebo napr. 1,2m? :D To na základe akého kritéria sa zvolilo 0,9m?

A tá posádka je tiež chrumkavá - prečo 5 osôb? To dva vozy povezú jeden palebný tím??

Takže ostal Zetor a Ejdar...
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.
mafky
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 7/1/2018, 16:32

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mafky »

Juraj Tichý píše: Tender je fraska, kriteria nastavene prisne a zaroven vyhovujuce pre jedno vozidlo a keby aj chceli dat svetovym vyrobcom cas na nejake riesenia ich vozidiel, tak daju na podanie ponuky 6 mesiacov. Nie jeden.
Preco by to mala byt hned fraska? Netvrdim, ze nebude (SNS ma skusenosti s fraskami), ale ak vyrobcom budu pripadat tie poziadavky diskriminacne, mozu sa obratit na UVO. Navyse ministerstvo samo uz davnejsie pripustilo, ze neexistuje vozidlo, ktore splna poziadavky na 100%. Kludne sa moze stat, ze ani jeden vyrobca z tych v uzsom vybere nesplni vsetky poziadavky.
Juraj Tichý píše:A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.
Prve predseriove vozidla sa vacsinou vyrabaju priamo o vyrobcu
arten píše: A tá posádka je tiež chrumkavá - prečo 5 osôb? To dva vozy povezú jeden palebný tím??
Arten, druzstvo ma byt od zaciatku rozlozene do dvoch vozidiel. 5 vojakov, je u vozidiel 4x4 standart (styria + jeden moze stat za manualnou lafetou s gulometom)

Najviac problemova je, podla mna, poziadavka na 1,2m brodenie. To vyraduje aj turecky NMS 4x4 a dokonca aj Yalcin.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Mafky: nejde o predseriovu vyrobu. Ale o toto:
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla
A preco je to fraska? Lebo ak nastavis tender sposobom, ze podmienky plni prave jedno vozidlo, tak je zbytocny, nie?
Straca sa tym cas a to mohli podpisat zmluvu so Zetorom pred rokom a dnes by uz bolo prvych 40 vozidiel ma utvaroch.
Takto len s danoveho poplatnika robia somara.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Flader »

Inak len to skúsim zrekapitulovať. Keď sa začalo vravieť o nákupe nejakých obrnených 4x4 tak si boli všetci istý, že to je šité na mieru pre Aligátor II Master, potom zrazu to malo byť isté pre Patriot, teraz zase pre Zetor. Čiže isté je len to, že nič vlastne nie je isté :D
Inak až na tú dĺžku by kritériá mohlo splňovať aj Dingo II. Kto máte nejaké info, ako je na tom Renault Sherpa? Na SVK bol pomerne často prezentovaný, čo spĺňa a v čom by bol problém?
mafky
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 7/1/2018, 16:32

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mafky »

Juraj Tichý píše:Mafky: nejde o predseriovu vyrobu. Ale o toto:
Dodávateľ musí zabezpečiť servisnú podporu 24/7 počas celej doby životného cyklu vozidla
A preco je to fraska? Lebo ak nastavis tender sposobom, ze podmienky plni prave jedno vozidlo, tak je zbytocny, nie?
Straca sa tym cas a to mohli podpisat zmluvu so Zetorom pred rokom a dnes by uz bolo prvych 40 vozidiel ma utvaroch.
Takto len s danoveho poplatnika robia somara.
Vybudovat servisne stredisko pre 400 vozidiel by sa patrilo. V zabezpeceni servisu by som problem nevidel. Docasne, kym sa nevybuduje zavod na vyrobu a servis, ho moze robit hocikto s kym sa vyrobca dohodne.

Nejdem obhajovat ministerstvo (to uz nikto sudny ani nemoze), ale predstavte si co by robili Nad, Galko a im podobni, keby sa podpisala napriamo zmluva so Zetorom. Vobec by ich nezaujimalo, ze sa podpori slovensky vyrobok, hned by videli korupciu. A este raz, ak nie su presne stanovene tie tzv. no-go poziadavky, tak kludne moze vyhrat vozidlo, ktore nesplna napr. brodenie alebo vysku vozidla
Flader píše:Inak len to skúsim zrekapitulovať. Keď sa začalo vravieť o nákupe nejakých obrnených 4x4 tak si boli všetci istý, že to je šité na mieru pre Aligátor II Master, potom zrazu to malo byť isté pre Patriot, teraz zase pre Zetor. Čiže isté je len to, že nič vlastne nie je isté :D
Inak až na tú dĺžku by kritériá mohlo splňovať aj Dingo II. Kto máte nejaké info, ako je na tom Renault Sherpa? Na SVK bol pomerne často prezentovaný, čo spĺňa a v čom by bol problém?
Sherpa taktiez nesplna to brodenie 1,2 m (dokaze len meter)

Dovolim si otazku do plena; Je tu niekto, komu vylozene vadi, ze OSSR dostanu Gerlach?
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od arten »

Juraj Tichý píše:A Ejdar neda to co postol Flader. Nema na SVK ziadne zazemie a za pol roka (lehota na dodanie prvych 6 vozidiel) ho nevybuduje. Zato Zetor ma sieť servisov po celom Slovensku.
To by nemal byť problém. Ejdar je COTS a Malkina podpíše zmluvu s nejakým lokálnym, je ich tu dosť.
mafky píše: Arten, druzstvo ma byt od zaciatku rozlozene do dvoch vozidiel. 5 vojakov, je u vozidiel 4x4 standart (styria + jeden moze stat za manualnou lafetou s gulometom)
No pozri, pri 5 čl. posádke to máš veliteľ, vodič, strelec a len 2ks výsadku. Pri 7 čl. už vysadzuješ plnohodnotný palebný tím.
To by mali zvládať: Ejdar (9), Eagle (4+4), Patriot (8) a z odretými ušami Master. Ale Gerlach vo verzii so zbraňovou stanicou, kde operátor sedí a "nemoze stat za manualnou lafetou s gulometom" - už nie. :D
mafky píše:Najviac problemova je, podla mna, poziadavka na 1,2m brodenie. To vyraduje aj turecky NMS 4x4 a dokonca aj Yalcin.
Neviem odkiaľ čerpáš, ale všetky vozidlá o ktorých tu debatujeme majú min. 1,2. Okrem Jalcina, ktorého spomínaš (1,1) :eek:

Ostáva Zetor Gerlach :mrgreen:
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Vestly »

Nesher píše:Můžeš to prosím nějak blíže vysvětlit? proč zrovna tyhle 3 auta a ne jiná?
Pretoze urcite neupustili od vyroby na Slovensku, kedze sa snazia vyvolat dojem ze ozivuju nas zbrojny priemysel. Co sa tyka L-ATV, poslednou dobou od Americanov dost nakupujeme (F-16, UH-60M, pravdepodobne radary a pod.) tak kto vie na com sa dohodli. Kedze uz nepozaduju vlastny vyvoj tak Oskhosh je podla mna spat v hre (aj ked po precitani poziadaviek som si tym neni taky isty :( )
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Nesher »

Vestly, díky!
mafky
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 7/1/2018, 16:32

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od mafky »

arten píše: Neviem odkiaľ čerpáš, ale všetky vozidlá o ktorých tu debatujeme majú min. 1,2. Okrem Jalcina, ktorého spomínaš (1,1) :eek:
Potom sa ospravednujem, nejako som mal zafixovane, ze vsetci okrem Gerlachu, Patriotu a Yalcina (tych najvacsich vozidiel) brodia max meter.
arten píše:No pozri, pri 5 čl. posádke to máš veliteľ, vodič, strelec a len 2ks výsadku. Pri 7 čl. už vysadzuješ plnohodnotný palebný tím.
To by mali zvládať: Ejdar (9), Eagle (4+4), Patriot (8) a z odretými ušami Master. Ale Gerlach vo verzii so zbraňovou stanicou, kde operátor sedí a "nemoze stat za manualnou lafetou s gulometom" - už nie. :D
Povodna poziadavka bola na 2+4, tj. vodic, operator + 4 čl. vysadok. Donedavna (neviem ako je to dnes) navyse BVP, pre malo personalu, funguvali len so 6 čl. vysadkom, takze v tych piatich miestach (2+3) by som nevidel problem. Prave naopak ministerstvo tak zvolnilo voci mensim vozidlam
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od arten »

Vestly píše:
Nesher píše:Můžeš to prosím nějak blíže vysvětlit? proč zrovna tyhle 3 auta a ne jiná?
Pretoze urcite neupustili od vyroby na Slovensku, kedze sa snazia vyvolat dojem ze ozivuju nas zbrojny priemysel. Co sa tyka L-ATV, poslednou dobou od Americanov dost nakupujeme (F-16, UH-60M, pravdepodobne radary a pod.) tak kto vie na com sa dohodli. Kedze uz nepozaduju vlastny vyvoj tak Oskhosh je podla mna spat v hre (aj ked po precitani poziadaviek som si tym neni taky isty :( )
Vestly, ale ako pozerám, tak pozerám, požiadavka výroby na Slovensku nie je v podmienkách, dokonca ani vo vyhodnocovacích kritériách :shock:

Je tam toto: "Vozidlo musí byť vyrobené alebo používané v členských štátoch Severoatlantickej aliancie NATO alebo Európskej únii (EÚ) z dôvodu interoperability vo vzťahu k záväzkom z medzinárodných zmlúv."
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ja som nasiel Yalcina brodenie 0,7m. Nie je 1,1m s pripravou?

https://www.google.com/amp/s/defence-bl ... 4.html/amp
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR, kampak kráčíte?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Na Slovensku bude v roku 2022 rozsiahle cvičenie Síl pre špeciálne operácie
Cvičenie nesie názov Slovak SOF Shield.



https://domov.sme.sk/c/22139350/na-slov ... z5qAeNC8B1
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“