Cvičné letouny pro OSSR

Odpovědět
Suger
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 157
Registrován: 6/2/2018, 20:41

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Suger »

"niko" Ano Suger, ten okopceny prispevok Starlighta z palby na wikipedii je stale fakt dobry. :D

Dik Niko . Takže príspevok od Starlighta. Tak trafil klinec po hlavičke, dobrá analýza.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od niko »

Chlapi myslim, ze by sme mali ostat nohami na zemi a teorie, ze na Aero v roku 2024 ponukne L-159 dat kludne stranou. Ziadna taka ponuka, pokial vieme neprisla, ergo to nemozeme brat ako alternativu prezbrojenia. Okrem toho nam konci zivotnost L-39 o 3-4 roky. Neviem Lynx odkial mas to, ze mozeme dalej predlzovat zivotnost donekonecna, lebo mne ludia zo Sliaca povedali, ze 2024 je s Albatrosmi schluss. Predlzovat zivotnost sa uz nebude dat. Takze ked nechceme, aby 2.tl lietala od 2024 po letisku len na UAZe, musime to realne riesit s dnes dostupnymi lietadlami a vyrobcami.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Lynx »

Niko: bol som pri rozhovoroch s človekom, ktorý má v Aere na starosti únavu a tam sa to riešilo. Aj posledná havária L39 na Slovensku ukázala, že problém je motor. V každom prípade, vyvolávať dojem, že po roku 2024 nastane koniec L39 a tým aj výcviku je nezmysel. Určite nie sme v kritickej situácii a určite pre rokovanie o budúcnosti je lepšie mat viacero možností na výber a ja som načrtol najschodnejsi variant.
To ci niekto navrhne,alebo nie, tak otázka nestojí. Keď už by na to išlo, určite by prebehli rozhovory, kde by sa určili hranice možného.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

To, že Albatrosy zvládnu ďalšiu modernizáciu hovoril aj minister. Hlavne súčasti draku sú vymenené niekedy v roku 2002.
Podľa mňa problém je s motormi, ktorých oprava sa predražuje a ich životnosť končí. Problém možno bude aj s kvalitou ND na motory z Ukrajiny. Ale to by riešila modernizácia na CW s novým motorom v spolupráci s LOTN a Aerom. Albatrosy by sa tak ešte užili 10-15 rokov. Následný prechod na L-39NG alebo M-345 by bol kúpa lietadiel bez motorov a použitie tých pre verziu CW.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od niko »

Lynx píše:Niko: bol som pri rozhovoroch s človekom, ktorý má v Aere na starosti únavu a tam sa to riešilo. Aj posledná havária L39 na Slovensku ukázala, že problém je motor.
OK, beriem.
Otazka potom je, co by stala modernizacia na verziu CW a ako dlho a za ake naklady by to dokazalo predlzit zivotnost Albatrosov. Teda, ci ma zmysel pchat peniaze do stroja, ktory nam polieta este 7 rokov a potom ho vyradit.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Lynx »

Výhoda je, že tých peňazí zas toľko pchať netreba - v porovnaní s inými riešeniami. Tým narážam na fakt, že v tejto oblasti bota až tak netlačí, rozhodne to na rebríčku priorít nie je extra vysoko.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

niko: Ak by sa šlo do CW s novým motorom, tak to určite nebude na 7 rokov. Skôr tých 15.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od niko »

Opravte ma kludne, ale zivotnost po GO sa u vojakov predlzuje na 7 rokov, alebo 1000 hodin, nie ?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Pojednanie o L39NG na pozadí iného príbehu.
https://www.czdefence.cz/clanek/statni- ... -jen-tezko
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

,,, Pozice L-39 NG je silná především díky tomu, že nabízí plynulý přechod ze starších verzí Albatrosu, který je nejpoužívanějším cvičným strojem světa,,
A z toho vycházej, nic víc, nic min.
Za mě, ten letoun je postavený, je certifikovaný,je bez chyb. Je osvědčený a přecteny. Jeho podsestavy, trenažéry vymyšlene. Trh tady je. Nic není hned a teď.
Něco takového se konstruuje na další půl století. Omnipol naštěstí není závislý na okamžitem prodeji právě tohoto letadla,ma portfolio velice široké. Přežije, stejně jako přežil dodnes.A jestli si myslíš, že L39 Ng se prodávat nebude tak žiješ na jiné planetě.
Jestli ho koupi nebo nekoupí Slovensko naprosto nehraje roli.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

Letectva používají silnější stroje. AČR používá L-159, Polsko M346 atd..
ObrázekObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

Ne všechny letectva.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Janíčko ja si nič ohľadom predaja L39NG nemyslím. A úspechy toho lietadla mam na salame.

Ten článok otvára spravne otázky, ktoré si musia položiť aj vo VzS SR.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Spíše to budí dojem že přání je otcem myšlenky. Ale to je jedno, uvidíme.
Jestli ho koupi nebo nekoupí Slovensko naprosto nehraje roli.
No, nějakou roli to hrát bude, ale ne zas tak podstatnou. Bodem zlomu bude případná maďarská objednávka.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

Presne tak. Kazda objednavka je dobra nejen ta Madarska.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

Juraj Tichý píše:Janíčko ja si nič ohľadom predaja L39NG nemyslím. A úspechy toho lietadla mam na salame.

Ten článok otvára spravne otázky, ktoré si musia položiť aj vo VzS SR.
Jurajko, otvarajte si otazky ake chcete. Otazkou je , zda na ne bude nekdo odpovidat, ci to bude pro neho vyznamne ci mene nebo uplne :roll: nevyznamne.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A práve preto som to dal do vlákna Cvičné lietadla pre OSSR.
Ak chcete diskutovať o budúcnosti L39NG, skuste v príslušnom vlakne prosím. Ďakujem.

Mna nezaujíma uspech ci neuspech Albatrosa, skôr tie otazky a odpovede z portálu czdefence, aké cvičné lietadlo vybrať pre letectvo.
Bolo by fajn vybrať lietadlo, ktore v pripadnom konflikte nebude hrat ulohu AN-2 z Karabachu.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

Už ti to psali mnozí. Vyberte si co chcete a co uvazite za vhodné pro svůj stát a vaše ozbrojené síly.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od niko »

Dakujeme, vyberieme. :D
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

https://www.mosr.sk/data/files/4131_hla ... ovania.pdf

Cvičné letectvo nie je medzi prioritami rezortu pre vzdušné sily.
Môžeme teda špekulovať, čo to pre tento modernizačný program bude ďalej znamenať. :D
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“