Stránka 1 z 1

DV-2A.2-evoluce proudových motorů DV-2 v L-59 Super Albatros

Napsal: 24/6/2020, 14:29
od zzz
DV-2A.2 bol malo cool
Navázal bych na výše uvedený názor, který se týká motoru s velmi výraznou stopou v leteckém průmyslu naší vlasti a nyní ve Slovenské republice. Protože vlastně nevím v čem se lišil DV-2 (použitá v sériové výrobě L-39MS/L-59 užívané v počtu 48x v egyptském, 12x tuniském, 4x českém a 2x slovenském letectvu) od této pozdější verze DV-2A.2, která myslím nebyla nikdy použita v žádné výrobní sérii nějakého letadla.

Shrnu pár údajů o DV-2. A bude-li mít někdo možnost popsat v čem konkrétně byly rozdíly (kromě vyššího výkonu) mezi prvními a pozdějšími verzemi DV-2 (např. DV-2A.2) tak bych byl moc rád.


Také by mohlo být zajímavé nastínit úvahu proč DV-2 nebyl použit v sériové výrobě mimo výrobce AERO Vodochody?... víme, že byl zkoušen v Ruské federaci a v Číně. Například by bylo zajímavé zjistit, jestli v rámci společného italsko-ruského projektu M-346/Jak-130 byl DV-2 (jakkékoliv verze) zkoušen pouze v ruském Jak-130? Anebo jestli s DV-2 počítali také v M-346 od italského LEONARDO?



http://www.leteckemotory.cz/motory/dv-2/
https://www.emerald.com/insight/content ... /full/html (článek slovenských autorů)

http://ivchenko-progress.com/?page_id=22 - komu vlastně patří práva duševního vlastnictví k DV-2? Slovenské firmě Povážské strojírny (a jejím nástupcům HTC,..) nebo tomuto ukrajinskému výrobci... tj. kdo vlastně vyvíjel nové verze DV-2 jako např. DV-2A.2?
https://www.flightglobal.com/slovaks-lo ... 99.article



Vzhledem k tomu, že OSSR provozovaly 2xL-39MS s DV-2, tak proč došlo k (brzkému) vyřazení obou letadel? Zdá se, že minimálně jedno ze slovenských L-39MS si našlo nového vlastníka (nevím jestli nedošlo např. k výměně motoru a vůbec nevím jestli je tento L-39MS letuschopný)
https://registry.faa.gov/AircraftInquir ... txt=N9016N
http://www.warbirdsofdelaware.com/Warbi ... fault.aspx

Pozn... zdá se, že L-39MS (asi předčasně) vyřazené z AČR si našly nového vlastníka rovněž v USA - u jiné firmy než u ex-slovenského L-39MS - ale s ohledem na evidenci v tamním leteckém rejstříku mám velmi silnou pochybnost, zda-li opravdu tato firma provozuje L-39MS https://air-usa.com/aircraft. Dle leteckého rejstříku totiž co jsem dohledal, tak tyto L-59MS jsou ve vlastnictví "Bank of Utah Trustee"... https://registry.faa.gov/AircraftInquir ... txt=N106XX

Re: DV-2A.2-evoluce proudových motorů DV-2 v L-59 Super Alba

Napsal: 25/6/2020, 10:32
od mrfelix
Pokud je letadlo ve vlastnictví banky, tak bych za tím hledal něco jako leasing, bankovní financování nákupu.

Re: DV-2A.2-evoluce proudových motorů DV-2 v L-59 Super Alba

Napsal: 25/6/2020, 10:45
od Juraj Tichý
zzz, ak mi píše správu k DV-2 a chces aj odpoveď, tak si musíš povoliť zasielanie súkromných správ. Vypisuje mi, že to nemáš povolené.

O DV-2 je komplexný článok tu.

Re: DV-2A.2-evoluce proudových motorů DV-2 v L-59 Super Alba

Napsal: 25/6/2020, 10:56
od Zemakt
Mne též.

Re: DV-2A.2-evoluce proudových motorů DV-2 v L-59 Super Alba

Napsal: 25/6/2020, 11:02
od zzz
Juraj
ad SZ - sorry, podívám se na to

ad reakce - ale já nechtěl reakci via SZ. Mě pouze šlo o to, jestli je zájem diskutovat věcně k důležitým věcem, tak proberme tu věc do hloubky (příběhy neúspěchů ... DV-2, Al-25W atd.... jsou důležitou částí naší historie pochopit proč dopadly neúspěchem). Jak jsem napsal - např. u pozdějších verzí DV-2 mi není jasné proč byl jejich osud takový jaký byl.