Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Odpovědět
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Rase píše:
zzz píše:A tyto další vrtulníky H-1 Venom/Viper předpokládáš, že AČR získá za 5 let či později z přebytků USMC? Nebo z novovýroby od Bellu?
V ideálním případě nově vyrobené, přinejhorším olétané po Mariňácích.
Za 5 let. Tj. v roce 2026 IMHO už dávno nebude šance, aby se ČR podílela na skupinovém nákupu z nynější sériové výroby Venomů/Viperů. Tipuji, že i kdyby se H-1 rozhodl ještě nějaký další kupec (Austrálie, Polsko, Rumunsko,...), tak stejně skončí výroba H-1 v 2023, nejpozději v 2024.

A předpokládám, že těch cca 25 přebytečných Venomů po USMC si rozeberou jiné státní organizace USA, než aby pod cenou byly prodávány mimo USA. Viz např. MH-139 a jejich případné snížení objerdnávky ve prospěch olétaných Venomů.

Jo, možná za těch 5 roků či později budou k dispozici ještě nějaké olétané Vipery, ale pochybuji, že za nějak výrazně nižší cenu (např. za polovic), než jaká je současná cena z novovýroby
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od skelet »

Ne, všichni vedeme stejnou debatu. Akorát ty tady neustále taháš AH-1W..
Palubní střelce nepotřebuješ tahat z leteckých osádek, ale můžeš je převést k vrtulníkům od blátošlapů. Se Sokoly se počítá do roku 2025, pokud je mi známo, pak by měly jít pryč. Tedy tady se opět otvírá prostor pro vrtulníky H-1.
Byť tady se zřejmě nakoupí i vrtulníky kategorie H145.
Ke zbytku předpokladu.. máš tam plno neznámých.
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

zzz
Musím říct že se v tvých myšlenkových pochodech začínám ztrácet. Nikdo neříká že v roce 2023 bude dodáno 24 vrtulníků. Smlouva zní na 12 kusů a ty budou taky dodány. Co bude dál se uvidí. To že po dodání nebude možné objednat další kusy je pouze spekulace.
zzz píše:Anebo je celá debata pouze o negativním názoru, reagující na nedostatky mého konkrétního návrhu (2 olétané AH-1W na zhruba 10 let, a k tomu např. 4 dožívající HUey, např. UH-1H na 3 až 5 let). Což je návrh, který prezentuje polovičatou variantu kombinující prvotřídní techniku z novovýroby a techniku na blížící se k závěru (či takřka na konci) své životnosti? Prostě přístup, který praktikuje ČR např. u taktického letectva, kdy např. pro 21 pilotů kvalitifikovaných pro Gripeny je nasmlouváno pouze maximálně až 2100 letových hodin ročně, tj. necelých 100 letových hodin na jednoho pilota (a dalších cca stovky letových hodin tedy musí být těmto 21 pilotům poskytnut na na Alcách, zčásti na simulátorech popř na starých L-39C v pardubickém CLV).
Piloti Gripenů překvapivě létají na Gripenu a ne na Alkách nebo L-39. Pokud vím tak armáda uvádí že pilot Gripenu nalétá za rok 120 hodin.
zzz píše:2. Anebo - je zde někdo kdo tvrdí, že ČR k 8x Venomům a 4x Viperům z novovýroby dokoupí 4x Venomy a 8x Viperů, které chce přestat provozovat USMC? Pokud ano, tak prosím - kde se v ČR vezmou letecké a pozemní posádky pro 24 vrtulníky a odkud se objeví peníze na nákup a na provoz 24 vrtulníků. Plus zhruba představu o důvodu proč by americký stát měl prodávat pod cenou přebytečné Vipery či Venomy, když víme, že 3+9=12 Viperů ze zrušené objednávky pro Pakistán, nebyly prodány pro ČR.
Pokud armáda uvažuje o takovém počtu vrtulníků potom vezme piloty na Univerzitě obrany. Stejně jako všechny ostatní vojenské piloty. ČR požadovala nové vrtulníky, proto ji nebyl žádný second-hand nabídnut. Jaké nabídky přijdou z americké strany v budoucnu těžko říct.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:(...)
Piloti Gripenů překvapivě létají na Gripenu a ne na Alkách nebo L-39. Pokud vím tak armáda uvádí že pilot Gripenu nalétá za rok 120 hodin.
Scotty87 píše: Pokud vím tak armáda uvádí že pilot Gripenu nalétá za rok 120 hodin.
Viz loňská oficiální informace MinObrany ČR:
https://www.mocr.army.cz/assets/informa ... ripenu.pdf
https://www.mocr.army.cz/assets/informa ... del5_7.pdf
Od 2010 včetně do 2019 bylo ve stavu průměrně 24 pilotů Gripenů, z toho 21 pilotů Gripenů bylo zařazeno do NATINADS
14 Gripenů AČR od 2010 včetně do 2019 nalétalo celkem cca 20.655 letových hodin.

Tj. za 10 let činil roční průměrný nálet všech všech 14 Gripenů = 20655/10= 2065,5. Tj. roční průměrný nálet jednoho Gripenu činil 20655,5/14 = cca 147,5 letové hodiny.

Pokud bychom předpokládali, že Gripeny létají v téměř absolutní většině pouze těch 21 pilotů zařazených do NATINADS (tj. piloti Gripenů nezařazení na Gripenu si na Gripen takřka nešáhnou anebo létají pouze jako pasažéři na obou dvoumístních Gripenech D), tak roční průměrný nálet jednoho pilota na Gripenu činí 2065,5 roční nálet 14 Gripenů / 21 pilotů = cca 98,5 letové hodiny Gripenu na jednoho pilota.

Ale pokud Gripeny létají zhruba stejně často všech 24 pilotů Gripenu, tak roční průměrný nálet jednoho pilota Gripenu by byl nižší než 98,5 LH.
2065,5 roční nálet 14 Gripenů / 24 pilotů = cca 86 letové hodiny Gripenu na jednoho pilota Gripenu.


Ohledně používání Albíků pro létání pilotů z Čáslavi viz např. tvrzení CzechAirForce.cz
[quote="Aleš Hottmar pro CzechAirForce.cz]Na letounech L-39C je v CLV prováděn výcvik nejen posluchačů brněnské Univerzity obrany, ale je poskytován i příslušníkům VzS AČR z letecké základny Čáslav nebo vyšších velitelství, a v poslední době taktéž zahraničním studentům. V případě mladých pilotů AČR jde především o pokročilý taktický výcvik za účelem docvičení pilotů v náročných taktických úkolech pro možnost získání 1. výkonnostní třídy letce. V poslední době pardubické Albíky rovněž absolvují i lety ve prospěch základny Čáslav, kdy představují nepřátelské cíle a zapojují se v rámci DACT i do vzdušných bojů s nadzvukovými Gripeny či podzvukovými Alkami.[/quote]



P.S. ve výše uvedených dokumentech MOČR je uveden i nálet Gripenů v roce 2020. Vzhledem k loňské dataci dokumentu je zřejmé, že čísla vztažená k roku 2020 nejsou skutečnost, ale předpoklad. Proto jsem vynechal čísla za rok 2020.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

zzz
Počet 21 pilotů Gripenu je od loňského léta kdy 4 piloti ukončili přeškolení. Takže v letech před tím jich létalo nepochybně ještě méně. To co zveřejnilo ministerstvo jsou možná tabulkové stavy, které patrně neodpovídají skutečnosti.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... ch-gripenu
https://www.acr.army.cz/informacni-serv ... in-224615/
Počet příslušníků letky tak dosahuje kolem 170, z nichž 140 připadá na pozemní technický personál, deset na příslušníky štábu a zhruba dvacet na stíhací piloty. Ti jsou zařazeni do celkem tří pilotních rojů. Většina pilotů má nalétáno více než 1000 hodin a někteří dokonce přes 2000 hodin. Na gripenech piloti nalétají v průměru kolem 120 hodin za rok.
Za 15 let provozu gripenů bylo ve Švédsku přeškoleno 35 pilotů a více než 110 techniků. Z tohoto počtu je zhruba 20 pilotů a 70 techniků operačně nasaditelných.
Jak již bylo zmíněno, od roku 2005 jsou tyto letouny nepřetržitě 24 hodin 7 dní v týdnu zařazeny v systému NATINAMDS. Symbolicky na Den válečných veteránů – 11. listopadu 2020 – letouny 211. taktické letky čáslavské základny překonaly magickou hranici 30 000 letových hodin.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:Z tohoto počtu je zhruba 20 pilotů a (...) operačně nasaditelných.
a
Scotty87 píše:Flotila českých gripenů v průměru létá 2000 letových hodin ročně a toto tempo se daří trvale udržovat.https://www.acr.army.cz/informacni-serv ... in-224615/


Moje kalkulačka (i hlava) říká, že ročně průměrně 2.000 letových hodin všech 14 Gripenů vztažená ke zhruba 20 pilotům = 2000 / 20 = zhruba 100 letových hodin na jednoho pilota. Žádných 120 LH...

Tj. Scotty, to bys ses měl zeptat autora textu, který jsi citoval, protože sám sobě si odporuje, když tvrdí výše uvedené čísla a současně tvrdí něco jiného:
Scotty87 píše:Na gripenech piloti nalétají v průměru kolem 120 hodin za rok.


P.S. Pokud jde o konec výroby Viperů a Venomů... Klíčem je plán USMC na redukci počtu provozovaných Ospreyů, což bude mít velmi pravděpodobně zásadní dopad na Bell (a výrobu vojenských vrtulníků a konvertoplánů po roce 2023 v Bellu)....
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A s dvoma sparkami si ratal?
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

A to že lze počítat s průměrem 20 pilotů na 14 Gripenů z toho jsou dvě spárky určené primárně pro výcvik.
Tenhle nálet uvádí armáda tak na tom si něco bude. Dost pravděpodobně budou mít přehled kolik nalétají jejich piloti.
zzz píše: P.S. Pokud jde o konec výroby Viperů a Venomů... Klíčem je plán USMC na redukci počtu provozovaných Ospreyů, což bude mít velmi pravděpodobně zásadní dopad na Bell (a výrobu vojenských vrtulníků a konvertoplánů po roce 2023 v Bellu)....
Ospreye kupuje jak USN tak Japonsko zájem projevil také Izrael. Na nějaký brzký konec výroby to zatím rozhodně nevypadá. Navíc je to vzhledem k H-1 naprosto irelevantní.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:zzz
Počet 21 pilotů Gripenu je od loňského léta kdy 4 piloti ukončili přeškolení. Takže v letech před tím jich létalo nepochybně ještě méně. To co zveřejnilo ministerstvo jsou možná tabulkové stavy, které patrně neodpovídají skutečnosti.(...)
a
Scotty87 píše:A to že lze počítat s průměrem 20 pilotů na 14 Gripenů z toho jsou dvě spárky určené primárně pro výcvik.
Tenhle nálet uvádí armáda tak na tom si něco bude. Dost pravděpodobně budou mít přehled kolik nalétají jejich piloti.
:shock:

Scotty87 píše:
zzz píše: P.S. Pokud jde o konec výroby Viperů a Venomů... Klíčem je plán USMC na redukci počtu provozovaných Ospreyů, což bude mít velmi pravděpodobně zásadní dopad na Bell (a výrobu vojenských vrtulníků a konvertoplánů po roce 2023 v Bellu)....
Ospreye kupuje jak USN tak Japonsko zájem projevil také Izrael. Na nějaký brzký konec výroby to zatím rozhodně nevypadá. Navíc je to vzhledem k H-1 naprosto irelevantní.
K podtrženému ... Tak určitě. :rotuj:
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

zzz
Jistě my vysvětlíš co má společného výroba V-22 s možným uzavřením linky na H-1.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Vytížení fabriky - obou texaských - v závodu Vrtulníky fy Textron (značka Bell), udržení dodavatelského řetězce,... = to vše má hodně velký vliv na průměrné náklady na jeden kus ze sériové výroby, pokud by mělo dojít ke znovuotevření linky na AH-1Z.

Vzhledem k rozběhlým projektům Invictus a Valor předpokládám, že nemusí dojít k opakování osudu nově otevřené/brzy uzavřené fabriky na vrtulníky Bell
https://www.industryweek.com/expansion- ... -louisiana
https://www.1012industryreport.com/tran ... ly-center/

Nýbrž je možné, že Textron po pravděpodobném konci sériové výroby H1 a Ospreyů, zhruba v 2023 či v 2024, dočasně vytíží vrtulníkářské fabriky výrobou nějakého modelu od Textron Aviation (Cessna, Beechcraft). Denali to nebude ( jestli si dobře vzpomínám, tak jsem četl, že má se vyrábět ve Wichitě). Hemisphere je zrušený. Nevím jestli Cessna SkyCourier, fakt těžko odhadnout. Fabriku pomůže vytížit těch pár kousků Bellu 525, což odhaduji jako roční výrobu, mj. vzhledem ke konkurenci. Pokud by japanizovaný Bell 412 (UH-X) používal nějaké díly z americké výroby (např. transmisi), tak by to taky mělo vliv na udržení texaských vrtulníkářských fabrik.


___
Ano, toto je moje poučení z historie. Svět je čím dál tím víc propojený. A zdánlivě nesouvisející událost, třebas na opačné části zeměkoule, může mít hodně velký vliv na na naši česko-slovenskou kotlinku.
Naposledy upravil(a) zzz dne 11/4/2021, 19:18, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od skelet »

V-22 má stejné díly jako H-1?
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

zzz
Ukončení nebo pokračování výroby V-22 nebude mít na H-1 opravdu žádný vliv. Dělají se na jiných linkách s jinými díly a nemají společného naprosto nic. Navíc za Osprey (částečně i H-1) zatím žádná přímá náhrada není.
Fabriku pomůže vytížit těch pár kousků Bellu 525, což odhaduji jako roční výrobu, mj. vzhledem ke konkurenci. Pokud by japanizovaný Bell 412 (UH-X) používal nějaké díly z americké výroby (např. transmisi), tak by to taky mělo vliv na udržení texaských vrtulníkářských fabrik.
A co těch "pár" kusů ostatních civilních vrtulníků které vyrábí Bell? Ta společnost opravdu nestojí a nepadá na vojenské výrobě.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:zzz
Ukončení nebo pokračování výroby V-22 nebude mít na H-1 opravdu žádný vliv. Dělají se na jiných linkách s jinými díly a nemají společného naprosto nic. Navíc za Osprey (částečně i H-1) zatím žádná přímá náhrada není.
Zopakuji, že dle informace od Rase, která odstartovala tuto diskuzi, bude USMC redukovat nejen počet provozovaných H-1, ale také bude redukce Ospreyů (a to patrně citelnější redukce počtu provozovaných kusů než kolik bude redukce H-1)
Izrael nemá zájem. Japonsko chce 17 kusů. A když si to člověk srovná s dlouhodobým tempem/objemem výroby, tak je zřejmé, že v obou texaských fabrikách značky Bell velmi silně klesně vytížení. Možná dočasně (vyjde-li Textronu Invictus a/nebo Valor). Možná trvale.
Scotty87 píše:
Fabriku pomůže vytížit těch pár kousků Bellu 525, což odhaduji jako roční výrobu, mj. vzhledem ke konkurenci. Pokud by japanizovaný Bell 412 (UH-X) používal nějaké díly z americké výroby (např. transmisi), tak by to taky mělo vliv na udržení texaských vrtulníkářských fabrik.
A co těch "pár" kusů ostatních civilních vrtulníků které vyrábí Bell? Ta společnost opravdu nestojí a nepadá na vojenské výrobě.
A jak těch "pár" kusů ostatních civilních vrtulníků se promítá do hospodářských výsledků - do objemu výroby vrtulníkářskho závodu fy Textron? Úmyslně jsem abstrahoval od kanadské fabriky Mirabell.

Polarfox má hezký citát “Without data, you're just another person with an opinion.” ... Až si člověk zjistí "data", tak jeho názor začne mít úplně jinou relevanci.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Scotty87 »

zzz píše: Zopakuji, že dle informace od Rase, která odstartovala tuto diskuzi, bude USMC redukovat nejen počet provozovaných H-1, ale také bude redukce Ospreyů (a to patrně citelnější redukce počtu provozovaných kusů než kolik bude redukce H-1)
Izrael nemá zájem.
Nikdo ještě nerozhodl co s uloženou technikou budou dělat. Jako nejpravděpodobnější vidím uložení a u nejhorších kusů rozložení na díly.
Bibi při poslední návštěvě USA řekl že zájem mají. Teď tam samozřejmě měli volby, ale ten zájem nespadl za stromu. Izraelská armády o V-22 uvažuje dlouhodobě. Zatím na ně ovšem neměli dostatek finančních prostředků.
zzz píše: A jak těch "pár" kusů ostatních civilních vrtulníků se promítá do hospodářských výsledků - do objemu výroby vrtulníkářskho závodu fy Textron? Úmyslně jsem abstrahoval od kanadské fabriky Mirabell.

Polarfox má hezký citát “Without data, you're just another person with an opinion.” ... Až si člověk zjistí "data", tak jeho názor začne mít úplně jinou relevanci.
Proč by to měl člověk očisťovat o výsledky zahraničních továren? Vždyť je to jedna společnost. Myslím že se o vytížení "domácího" závodu vždy postarají.
Matesaax
vojín
vojín
Příspěvky: 17
Registrován: 18/10/2019, 11:08

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od Matesaax »

Ohledně toho náletu pilotů Gripenů,tak ten nálet pilotů nelze brát jednoduše tak,že se vydělí počet hodin počtem pilotů.Co pamatuju,jak to bylo dřív,tak nejvíce hodin měli nalétano piloti u jednotlivých rojů stíhací letky.Ty mohou mít běžně nalétáno okolo těch 100 hodin.Piloti štábu letky,to jsou čtyři piloti už létají méně a další piloti jsou z velení základny .Ty létají ještě méně,či pouze jako pasažeři ve spárce jak zde již zminoval kolega.Podobný nízký nálet mohou mít piloti přímo z velení letectva,pokud tedy dnes nějací na Gripenech ještě jsou..
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

skelet píše:(...)(no ta bene, když v nevadské poušti jsou uložené pakistanské AH-1Z)
Pokud vím, tak Pakistán poptal 15 Viperů. A objednal 12. Nejprve 3. A třičtvrtě roku později dalších 9.
https://thediplomat.com/2017/02/pakista ... s-in-2017/


BTW - nabízím spekulaci:
Pro zajímavost - indicie, že (větší) část AH-1Z vyráběných pro Pakistán převzal USMC. Konkrétně 9. Tj. počet Venomů a Viperů objednaných pro USMC se nezměnil - zůstal na 349 kusech.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

tomas.kotnour píše:Venomy klidně vzít, ale první Vipery jsou postavené na rámech původních AH-1W. Ty raději ne.
Z 349 Venomů a Viperů pro USMC jsou "remanufactured" Venomy i Vipery. Z 349 H-1 je remanufactured každý osmý vrtulník.

Zajímavostí je, že neplatí, kompletně nově vyrobený vrtulník = zbrusu nové vybavení. Např. z motorů pro 349 H-1 vrtulníků má každý čtvrtý vrtulník motory "refurbished".
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:(...)
Proč by to měl člověk očisťovat o výsledky zahraničních továren? Vždyť je to jedna společnost. Myslím že se o vytížení "domácího" závodu vždy postarají.
Nerozumíme si. Pokles a následně ukončen dodávek vojenských vrtulníků zn. Bell (H-1, Osprey) přímo nepostihne fabriku v Kanadě, neboť v naprosté většině se věnuje výrobě civilních vrtulníků.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Vrtulníky Venom a Viper u AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Přestavěných by mělo být prvních 10 z 160 UH-1Y a 37 z 189 AH-1Z. Při čemž se uvádí, že mají resetované rámy. Ovšem je otázkou, jestli do stavu původního AH-1W, tedy na 30 let, nebo do nové H-1, která je plánována na 40 let. Což je právě hlavní výhoda eventuální akvizice vyřazených strojů z novovýroby, že by mohly mít před sebou dalších třicet let služby.
Novostaveb AH-1Z je 176 tj. 152 + 12 + 12.
Viz. SAR H-1 Upgrades (celý ten dokument je hodně zajímavé čtení)
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“