OSSR - nový stíhací letoun

Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Wasp »

Já našel 18 238 lb - cca 8 300 kg u Block 50/52
A 20 300 lb - 9 200 kg u Blocku 70

Zdroje F16net a Lockheed Martin

Block 50/52+ je nejspíše o něco těžší než 50/52
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Hall »

Dokument "F-16C/D SUPPLEMENTAL FLIGHT MANUAL T.O. GR1F-16CJ-1-1", strana 256 a 259.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 0001375090
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Wasp píše:Wiki a Lockheed Martin udává že rozdíl v prázdné váze je cca 1000 kg. F-16 Block 70 bude ve vzdušném boji jistě lepší než Block 50, ale už to nebude taková nadržená barová holka na manévrové dovádění.
Líbí se mi nový obrazovky v kokpitu, už to vypadá trochu jako Gripen v 92 :D.
Myslíš ten jeden monochromatický displej navyše? :lol:
Obrázek
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Wasp »

Poslal jsi kokpit z osumdesátek, v 92 už Gripen měl takový:
https://plastikove-modelarstvi.estranky ... ockpit.jpg

Tedy velké, tři barevné obrazovky, pokapané omáčkou a šlehačkou, rajc. Takový rajc čekal na F-16 ještě tak 15 let, pokud je na Blocku 60/62
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nie nie. Práve na tej stránke kde som cerpal, je zaujímava info. To čo si postol ty, je to čo SAAB poslal do sveta, predpokladam v nejakom maketigovom letáčiku.
A potom niekto odfotil reálny stav v lietadle na letisku.

Viac info tu:
https://www.ipmsstockholm.se/home/jas-3 ... il-part-1/

Aircraft of the planned 3rd production series JAS 39C will have all the analog instruments removed and color data displays.
Lietadlá v plánovanej 3. produkčnej sérii JAS39C budú mať všetky analógové ukazovateľe odstránené a nahradí ich farebný displej.
Priznám sa, kedy začala výroba tretej série JAS39-C som nedohladal.
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 21/5/2020, 09:18, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Wasp »

To nevím, ale možností je hned několik.
Mrkl jsem se do knížky isbn 80-86215-12-1
Keijsper Gerard JAS 39 Gripen
Gripen měl tři kokpity.
Ten co jsi posílal, ten je nejstarší,
druhý měl už ty displeje barevný a nechal si záložní budíky, poslední, ten co jsem posílal já. Takový mají třeba ČR Gripeny, velikost HUD je podle obrázku stejná.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ale to je rok 2003 a dalej nie?
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Wasp »

Bez hledání nevím, navíc, je tady možnost že se zpětně kokpity upravily podle nového standardu.
Jersey by to asi věděl.

Hull,
prošel jsem tak rychle okem manuál a našel jsem to co píši, str 253, descent land 18,682 lb se zbytkovým palivem.
Manuály super
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak som to dohladal. JAS39C bol predstavený v roku 2002 s farebnými displejmi.
31Ačiek Svedi neskor upgradovali na štandard C.

Sucasnik Cčka je tak block60 a toto je jeho cockpit :D :D
Obrázek

http://www.deagel.com/Combat-Aircraft/J ... 32001.aspx
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Wasp píše:Já našel 18 238 lb - cca 8 300 kg u Block 50/52
A 20 300 lb - 9 200 kg u Blocku 70

Zdroje F16net a Lockheed Martin

Block 50/52+ je nejspíše o něco těžší než 50/52
Vďaka zverejnenému kontraktu vieme viac:
48.000lbs maximum structural take off weight : 21.772kg maximálna vzletová hmotnosť
16.000lbs weapons paylod with full fuel: hmotnosť výzbroje 7.257kg s plnými nádržami (Čiže našich 14xF16 odvezie pri plných nádržiach toľko čo 29x Mig-29AS/UBS)
19.900lbs empty aircraft weight F-16C: 9.026kg hmotnosť prázdenho lietadla F16C / 20.950lbs empty aircraft weightF-16D: 9.502kg hmotnosť prázdneho lietadla F16D
Full 9-G capacity at 28.750lbs: Plná 9-G letová obálka pri hmostnosti 13.040kg

Ďalej som vybral nejaké zaujímavosti pre mňa.
Cena:
stihačky, vybavenie,... (bez AIM9X2) 1.632mil USD
výcvik: 145mil USD
AIM9X2: 95mil USD
Spolu: 1.872 mil. USD

Vyberam nejaku zaujimavosti
28 x Amraamov C7 (1,7milUSD kus)
28 x CATM 120 (61tis kus)
98 x AIM9X2 (690tis kus)
10x CATM 9X2 (346tis. kus)
6x Sniper pod (2,1mil kus)
324 MK82 (6tis. kus)
36 cvicnych MK82 (4tis. kus)
150x BOMB, JDAM, TAIL KIT, KMU-572F/B (42tis kus)
150 x MXU-650C/B AFG, GBU-12 (72tis kus)
150 x GUIDANCE SECTION, GUIDED BOMB, MAU-209C/B (12tis kus)
22x JHMCS version II (188tis kus)

Povodna cena za C-čko 53,3mil USD a neskôr znížená na 51,9mil USD. Cena D-čka klesla o 50tis USD.
Viacere položky znížili cenu, ale napríklad pri položke NON standard intelligence and alectronic warfare equipment airborne (classified) stúpla cena z 3,4mil kus na 10,4mil kus. Zrejme sme si priplatili za niečo lepšie, lebo inak taký nárast ceny je ťažko odôvodniteľný.

Na administratívnych poplatkoch sme zaplatili 58mil USD.

Pôvodnom LOA za stihacky (mimo AIM9X a vycviku) boli splátky rozložené na dlhšie obdobie. Napríklad 2021 sme v pôvodnom LOA (z júla 2018) mali dohodnuté splátky na rok 2021 300mil USD a na 2022 173mil USD. V novom LOA (december 2018) na rok 2021 515,3mil USD a zaplatené malo byt v marci 2021 spolu cca 1,6mld USD (z 1,632) a za rok 2022 už len 11mil USD, 2023 8milUSD, 2024 8mil USD, 2025 2mil USD.
Predpokladám, že sa teraz dohodnú pôvodné splátky.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od niko »

Juraj Tichý píše: 22x JHMCS version II (188tis kus)
Juraj vies ma ponavigovat kde si nasiel ten pocet 22, lebo ja som vcera nasiel 14, ak dobre pamätam. Nech kuknem jak to je. Cela vec ma zaujima, lebo JHMCS II v kombinacii s AIM-9 X Block 2 je uplny killer pri dogfighte.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Prvý dokument s názvom A1_LO-D-SAA_final_rev. To je 1 dodatok (Amendment 1), ktorí mení niektoré počty a tiež ceny.
Tam je uvedené na strane 14.
Previous: JHMCS 14EA kus po 138tis.USD, spolu 1,9mil USD
Revised: JHMCS 22EA kus po 188tis USD, spolu 4,1mil USD. Čiže každý pilot dostane svoju helmu. Čo je určite lepšie ako keby si ich mali striedať. :D A riešiť kto čo poškodil. :razz:

Prečo taký nárast ceny, netuším.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od niko »

Dik za info Juraj. :up:

Inak ak dojde vsetko to, co je v zmluve a pan transparentny ju nezoskrta, tak nam vznikne velmi bojaschopna jednotka.
hogofogo
desátník
desátník
Příspěvky: 49
Registrován: 29/6/2018, 10:11

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od hogofogo »

Zdar pani, no a na toto som dva roky cakal. Zmuvy su zverejnene, chalani asi nemali pravdu a teraz som zvedavy ci sa arten ospravedlnis za tie dristy ktore si tu hadzal ohladom holych F16, ukradnutej 0.9 miliarde a podobne.
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Hall »

Juraj Tichý píše:... pri položke NON standard intelligence and alectronic warfare equipment airborne (classified) stúpla cena z 3,4mil kus na 10,4mil kus. Zrejme sme si priplatili za niečo lepšie, lebo inak taký nárast ceny je ťažko odôvodniteľný.
Toto ma tiež zaujalo. Pravdepodobne je za tým upgrade na verziu AN/ALQ-211(V)12.

Najnovšia LM F-16 produktová karta (január 2020) uvádza, že nový interný aktívny a pasívny systém elektronického boja (Viper Shield) má nový digitálny RWR, ktorý spolupracuje AESA APG-83 radarom.

Za zmienku tiež stojí, že naše stíhačky budú mať:
- identifikáciu vlastní/cudzí IFF mode 5 (dosah 210 km)
- a prídu aj s okuliarmi pre nočné videnie AN/AVS9
Naposledy upravil(a) Hall dne 22/5/2020, 21:50, celkem upraveno 1 x.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od niko »

Juraj Tichý píše: Tam je uvedené na st Čiže každý pilot dostane svoju helmu. Čo je určite lepšie ako keby si ich mali striedať. :D A riešiť kto čo poškodil. :razz:
Este k tym prilbovym zameriavacom. Nie je to tak, ze sa nastavuju na biometriu kazdeho pilota individialne ? Mozno Starlight doplni.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A nasli ste tam čokoľvek v spojitosti s Link16? Lebo ja nie. Ani len v odmietnutych položkách.
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Hall »

Žiadne strachy, Juraj, je to tam.. :D

Link 16 je názov datalinku, terminál je pod označením MIDS JTRS, 17 ks, položka 218. Je to ten výkonnejší, s vyššou dátovou priepustnosťou (v porovnaní s LVT).
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Dik. Mne to nenaslo ani cez Ctrl+F. Asi chyba medzi ocami a klavesnicou :lol:

Edit: uz som to nasiel, ale ako doplnenu polozku v dodatku. V pôvodnom LOA MIDS JTRS neboli objednané.

Edit2: zaujimava je aj cena za 17ks MIDS JTRS a to 4,5mil $. AČR dala za svojich 15ks MIDS-LTV 150milCZK cize asi 6,8mil USD.
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR

Příspěvek od Starlight »

Juraj Tichý píše:Prvý dokument s názvom A1_LO-D-SAA_final_rev. To je 1 dodatok (Amendment 1), ktorí mení niektoré počty a tiež ceny.
Tam je uvedené na strane 14.
Previous: JHMCS 14EA kus po 138tis.USD, spolu 1,9mil USD
Revised: JHMCS 22EA kus po 188tis USD, spolu 4,1mil USD. Čiže každý pilot dostane svoju helmu. Čo je určite lepšie ako keby si ich mali striedať. :D A riešiť kto čo poškodil. :razz:

Prečo taký nárast ceny, netuším.
Velmi pravděpodobně došlo rozšíření konfigurace JHMCS II o noční modul. Ten umožnuje použití brýlí pro noční vidění AN/AVS-9, na které je namontován nový elektronický okulár s průhledovým displejem, který zobracuje data jako denní modul.

Pro ilustraci, nejlépe to ukazuje toto reklamní video z veletrhu:


https://youtu.be/7RtYaE8pibo

https://elbitsystems.com/media/JHMCSII_ESA_2016.pdf

Vlastní brýle nočního vidění se kupují samostatně a jsou v dodatku č.1 na straně 39 označeny jak o Night Vision Device. Je tam 16 ks po cca 14 tisících USD. Přibylo tam v příslušných sekcí dodatku i podpůrné vybavení a náhradní díly pro NVD.
niko píše:
Juraj Tichý píše: Tam je uvedené na st Čiže každý pilot dostane svoju helmu. Čo je určite lepšie ako keby si ich mali striedať. :D A riešiť kto čo poškodil. :razz:
Este k tym prilbovym zameriavacom. Nie je to tak, ze sa nastavuju na biometriu kazdeho pilota individialne ? Mozno Starlight doplni.
Každá moderní pilotní přilba se musí pasovat na konkrétní hlavu, tak aby t drželo a současně aby to bylo pohodlné. A čím více optiky na přilbě (HMD, NVG), tím to je důležitější.

HMD JHMCS II je postaven na přilbě HGU-55/P. Přilba s elekronikou na temeni, závěsy, konektorem a kabelem tvoří základní modul. Tento modul, stejně jako HUG-55/P, se vyrábí ve třech velikostech. Výběr velikosti je prvním krokem. Bude zakoupeno 22 JHMCS II a celkem má být v USA vycvičeno 21 slovenských pilotů (pokud se něco nezměnilo). To naznačuje, že v USA s jejich velkými zásobami, každému vyberou jeho velikost a pak napasují JHMCS II. Teoreticky bude jen jedna sada navíc.

Pokud nejsou další přilby nebo celé základní moduly někdo schované v náhradních dílech, tak v budoucnu až se začne obměňovat pilotní personál, se další velikosti přileb nebo základního modulu (záleží na stupni vycvičenosti a vybavenosti personálu určeného k údržbě pilotní výstroje) bude muset řešit dalším nákupem. U VIP návštěv, výměnného vození zahraničních kolegů, atd. předpokládám, že se v F-16D block 70 bude létat s běžnou přilbou HGU-55/P bez JHMCS.

Na HGU-55/P se pasují se vnitřní výstelky hlavy. USAF/US NAVY používá na řadě HGU-55/P s JHMCS výměnné výstelky ZetaLiner. Je celkem až 24 různých velikostí! Dále se pasují výstelky uší a přitahovací popruhy. To je sice vratné, ale pracné. Nakonec se ale zpravidla ořezává ochranné hledí podle kontur kyslíkové masky (každý pilot má masku výškově jinak podle své tváře).

Jinými slovy přilba s JHMCS II a kyslíkovou maskou jsou individuálně nastaveny na konkrétního pilota. Přenastavit to na jinou hlavu lze (jsou potřeba některé nové náhradní díly), ale je to pracné a zdlouhavé to všechno přenastavit.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Zdroj a text: https://www.388fw.acc.af.mil/News/Art/i ... 000512148/

a další obrázky:
https://www.388fw.acc.af.mil/News/Photo ... 2000512149
https://nara.getarchive.net/media/04081 ... ter-e64a28
https://www.seymourjohnson.af.mil/News/ ... 000364830/
https://www.luke.af.mil/News/Article-Di ... -beholder/
https://www.eglin.af.mil/News/Photos/ig ... 001012080/
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“