Stránka 1 z 3

Embraer KC-390

Napsal: 21/5/2017, 20:35
od royal
Obrázek

Embraer KC-390

Embraer KC-390 je vojenský transportní letoun střední velikosti poháněný dvěma proudovými motory vyvíjený brazilským leteckým výrobcem Embraer. První vzlet prototypu proběhl v roce 2015.

První sériové stroje převezme brazilské letectvo, celkově 28. Kolumbie má zájem o 12 strojů. Argentina, Chile a Portugalsko mají zájem o šest strojů. Česká republika projevila zájem o dva letouny typu KC-390. Ve Spojených státech, Velké Británii a na Středním východě bude letoun KC-390 nabízen ve spolupráci s americkou firmou Boeing. Na vývoji a výrobě letounu se podílí řada subdodavatelů, včetně české společnosti Aero Vodochody. Aero se podílí na vývoji a výrobě náběžné hrany křídla a dále na výrobě zadní části trupu, nákladní rampy a kabinových dveří. Letoun lze využít i k tankování za letu.

Název: KC-390
Výrobce: Embraer defense & security (Embraer s.a.)
Posádka: 2-3
Délka: 33,91 m
Rozpětí: 35,05 m
Výška: 10,26 m
Pohon: 2 dvouproudové motory IAE V2500-E5
Cestovní rychlost: -
Max. cest. rychlost: 850 km/h
Cestovní dostup: 10 973 m
Dolet s max. nákladem(26 tun): 2 112 km
Dolet s 14 tunovým nákladem: 5 056 km
Dolet s 23 tunovým nákladem: 2 815 km
Přeletový dolet: 6 130 km
Kapacita: 80 cestujících nebo 64 parašutisů nebo 7 palet nebo 2-3 vozidla Humvee nebo 1 vozidlo LAV III



Pokud víte něco víc, napište prosím pod příspěvek.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 21/5/2017, 21:02
od stetula
tak jsem googlil dodavatele do programu KC-390 je to pěkná směsice , ale významný dodavatel titanových výrobků pro podvozek je Rusko ( mimochodem titanové obrobky Rusko dodává koncernu Boeing ) jak se k tomu staví NATO , že ve vojenském letounu které chce pořídit alianční stát jsou důležité díly z Ruska ( potenciální nepřítel )

Re: Embraer KC-390

Napsal: 21/5/2017, 21:51
od Rase
Na projektu KC-390 se spolu se společností Aero, podílí i Česká exportní banka (ČEB). V roce 2011 uzavřelo Aero s Embraerem smlouvu na výrobu strukturálních částí. Aero dodává pro KC-390 zadní část trupu, nákladní rampu, všechny kabinové dveře a náběžnou hranu křídla. V případě náběžné hrany se Aero podílelo na vývoji a ČEB vývoj financovala prostředky ve výši 550 mil.Kč.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 16/6/2017, 01:44
od tomas.kotnour
I přes finanční problémy Brazílie se pomalu rozbíhá výroba letounů KC-390, dle euro.cz
Sériovou výrobu Aero spouští v programu vojenského dopravního letounu KC-390 brazilské společnosti Embraer, pro stroj vyrábí náběžnou hranu křídla a podílí se i na výrobě dveří, rampy a zadní části trupu. Nyní technici pracují na prvním kusu sériové výroby. „Letos bychom měli vyrobit tři sety,“ řekl Tobiáš Tvrdík z tiskového oddělení společnosti. Loni přiletěl do ČR prototyp letounu, první dodávka zákazníkovi je plánovaná na příští rok. Kontrakt na dodávku podepsala Brazílie, pokračují jednání s dalšími zájemci.
Jak ale o týden dříve uvedl server Jane´s, jedná se zatím pouze o vyjádření zájmu (LOI - letter of interest). Pokud má akviziční proces pět fází, tak je zatím prodej letounů dalším zájemcům tak na stupni -3. Ale třeba tuto hozenou rukavici sebere naše MO.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 17/11/2020, 19:00
od mikojan29
Maďari dnes podpísali kontrakt na 2 ks C-390 Millenium (za mňa dobrý výber). Takto podporili aj svoj 50% podiel v Aere a možno si komponenty, ktoré sa majú vyrábať na tento typ lietadla (pevné nábežné hrany krídla, dvere, náklad. rampa a časti zadného trupu) budú chcieť vyrobiť doma, keď zamýšľajú budovať domáci let. priemysel (moja špekulácia).

https://embraer.com/global/en/news?slug ... airlifters

Re: Embraer KC-390

Napsal: 17/11/2020, 21:37
od Lynx
Prenos výroby tak komplikovaných dielov ako sa vyrábajú v Aere pre C390 je nemožný. Už len preto, že v Maďarsku žiadna fabrika, ktorá by vedela vyrobiť také diely neexistuje. Aj keby si ju chceli postaviť, tak neviem kde by do nej nabrali kvalifikovaný personál. A aj keby ho niekde našli, tak by museli získať certifikáty a povolenie od Embraer. Predpokladám, že na také experimenty a prípadnú publicitu Brazilci ozaj nie sú odkázaní a zvedaví.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 17/11/2020, 21:49
od mikojan29
Tú výrobu som dal len ako moju špekuláciu, ale celkom by som to nezavrhoval.
Pre Airbus v rámci "offsetov" za H225 a H145 budú niečo vyrábať v novovytvorenej fabrike, vie sa o čo pôjde? Ak to nebudú len nejaké skladačky, tak tam tiež budú potrebovať kvalifikovaný personál. Oni tí Maďari začali v poslednom období pracovať/skupovať fy s inovatívnymi technológiami.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 18/11/2020, 18:44
od seabee
Lynx píše:Prenos výroby tak komplikovaných dielov ako sa vyrábajú v Aere pre C390 je nemožný. Už len preto, že v Maďarsku žiadna fabrika, ktorá by vedela vyrobiť také diely neexistuje. Aj keby si ju chceli postaviť, tak neviem kde by do nej nabrali kvalifikovaný personál. A aj keby ho niekde našli, tak by museli získať certifikáty a povolenie od Embraer. Predpokladám, že na také experimenty a prípadnú publicitu Brazilci ozaj nie sú odkázaní a zvedaví.
Velká diskuze na tohle téma je na vlákně L-39NG a u radarů pro OSSR - Maďaři fakt jedou, fabrika může stát už příští rok a když zašustíš dolarem/eurem, tak máš i dostatek kvalifikovaného personálu.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 18/11/2020, 20:26
od Lynx
No ak chcete len polemizovať, polemizujte, moje skúsenosti hovoria o inom..

Re: Embraer KC-390

Napsal: 18/11/2020, 21:20
od seabee
Lynx píše:No ak chcete len polemizovať, polemizujte, moje skúsenosti hovoria o inom..
Ale zkušenosti MO SR hovoří o tom, že Maďaři jsou ve druhém kole výběru na radar, například.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 18/11/2020, 21:42
od Lynx
Ano, to mate pravdu, sam som z toho prekvapený, nepoznam žiadneho výrobcu radarov z Maďarska, ale pravda, v oblasti elektrotechniky nie som doma. Ale ďalšia skúsenosť vraví, že nie všetko je vždy patrne na prvý pohľad a motivácia môže byť akákoľvek.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 18/11/2020, 23:02
od Nesher
Lynx píše:Ano, to mate pravdu, sam som z toho prekvapený, nepoznam žiadneho výrobcu radarov z Maďarska, ale pravda, v oblasti elektrotechniky nie som doma. Ale ďalšia skúsenosť vraví, že nie všetko je vždy patrne na prvý pohľad a motivácia môže byť akákoľvek.
V Maďarsku existuje výrobce radarů, který se jmenuje Pro Patria Electronics, specializuje se menší radary, převážně pro průzkum bojiště. Nedávno vyhrál tendr polské armády na 93 radarů pro potřebu pozemních sil. Údajně je to založeno na izraelském know-how.
https://propatria-inc.com/about-us/about-the-company

Re: Embraer KC-390

Napsal: 1/6/2021, 20:14
od Juraj Tichý
Brazília zníži počet objednaných KC-390.

Dôvodom majú byť rozpočtové škrty skrz pandémiu ale v texte sa objavilo tiež zaujímavé zdôvodnenie. Lietadlo je tak dobre, s tak dobrými vykonmi a dostupnosťou, ze ich proste potrebuju menej. :wink:

Presný počet o koľko sa objednávka zníži nebolo zverejnené.

https://www.ainonline.com/aviation-news ... fter-order

Re: Embraer KC-390

Napsal: 29/9/2021, 13:15
od Juraj Tichý
Embraer STOUT (Short Take Off Utility Transport)

Minulý rok Embraer predstavil náhradu za 64kusov EMB-110 Bandeirante (C-95A) a 19 kusov EMB-120 Brasilia (C-97) v brazílskych vzdušných silách.

STOUT bude poháňaný dvoma turbovrtuľovými motormi, ktoré budú zároveň generovať elektrinu pre ďalšie dve elektrické vrtule.
Lietadlo má byť rozmerov približne ako EMB120, poňať 30 pasažierov alebo 24 výsadkárov. Má mať nakladaciu rampu a nosnosť 3 ton nákladu.
Dolet 2420km.

Za seba len dodám, že sa mi parametre javia ako ideálna budúca náhrada za L-410 u OSSR. Má to všetko čo sme písali, že L-410 chýba. Samozrejme, cena bude zrejme inde...
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
https://www.aviacionline.com/2020/11/em ... t-project/
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 48.article

Re: Embraer KC-390

Napsal: 29/9/2021, 18:57
od HONZIK11
To je hoodne odvazny projekt. Kazdopadne nebudou muset kupovat emisni povolenky k provozu pri takove koncepci letounu. :D Tedy asi budou muset ,ale jenom pulku.
Ja vzdy kdyz vidim nejakou novinku , tak se sam sebe ptam , kdo a cim mi to bude kdy servisovat.
Dnes hned rano byl za mnou zakaznik pro odvetravatelny uzaver nadrze velice vykonne elektrocentraly , bez ktereho tato nejede, protoze podtlak v sani , atd.
Motor z Kanady , termin dodani ,,nikdy,,.
Pomalu tuna vykonne energeticke jednotky je mrtva kvuli blbosti. Samozrejme ,ze to pujde vyresit sackem s dirkama. Ale v letectvi je to slozitejsi.
Chci rici ,ze nemam rad takove dnesni , ci budouci abnormality . A sedi mi vice treba plechovy nytovany Bell nebo klasicky Herkules , nebo Blanik , jehoz konstrukcni pevnost neni ovlivnena UV zarenim jako u kompositu. . Proste , sázka na letitou odladenou jistotu.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 30/9/2021, 10:26
od Alfik
HONZIK11 píše:To je hoodne odvazny projekt. Kazdopadne nebudou muset kupovat emisni povolenky k provozu pri takove koncepci letounu. :D Tedy asi budou muset ,ale jenom pulku.
Ehm... jen taková technická... protože elektriku pro ty dvě vrtule budou vyrábět motory toho letadla, byť ty druhé dva, tak spotřeba paliva, a tím i potřebné povolenky na "ten zlý škaredý céódwjě" budou stejné jako by mělo čtyři motory o stejném celkovém výkonu.
Kdy už to všem těm *** dojde, jedenácté přikázání zní - fyziku neojebeš!
Perpetuum mobile není v tomto vesmíru povoleno.
Ale jen tak dál. Čím dřív Zelení zavedou, tím dřív průser. A tím dřív lidi Zeleným bum bum okutými cepy :D

Re: Embraer KC-390

Napsal: 30/9/2021, 10:56
od kenavf
Inštalovaný výkon turbíny musí byť zachovaný ale pribudne k tomu hmotnosť el.generátoru a elektromotoru, plus hmotnosť vrtule a komplikovanosť uloženia ďalšej pohonnej jednotky.
Takže "vpred k zeleným zajtrajškom".

Re: Embraer KC-390

Napsal: 30/9/2021, 11:03
od Juraj Tichý
Nebude hmotnosť el.generátoru a elektromotoru a hmotnosť vrtule nižšia, ako ďalšie dva turbovrtulove motory? Zrejme pre tie výkony ktoré chcú dosiahnuť, potrebujú 4 vrtule.

Re: Embraer KC-390

Napsal: 30/9/2021, 11:21
od kenavf
Výkony: nosnosť 3 tony alebo 24parašutistov/30vojakov
https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer#S ... t_aircraft

L-610: nosnosť 5 ton alebo 40 pasažierov
https://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-610 ... ns_(L-610)

Jedna vrtula zväčšená o cca 10% priemeru má vraj cca dvojnásobný ťah voči originálu. Ale jej cena nestúpne dvojnásobne.
Motor s dvojnásobným výkonom nie je dvojnásobne ťažší a naopak. Dva polovičné motory vážia asi viacej ako jeden motor s rovnakým výkonom a ich sumárna cena bude tiež niekde inde.(ale tu majú ten veľký motor už namontovaný/použitý)

Re: Embraer KC-390

Napsal: 16/11/2021, 18:09
od Skeptik
Millennium in trouble once again? Brazil slashes C-390 order to 15
Brazílie zredukovala počet objednaných C-390 z 28 kusů na 15 kvůli rozpočtovým škrtům z důvodu ekonomické krize způsobené nemocí COVID-19 a neochotě Embraeru slevit.
https://www.aerotime.aero/29464-millenn ... dium=email