Nové vrtulníky pro AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od skelet »

Jak napsal Zemakt, furt jsou to jabka s hruškama. H145 se hodí akorát pro průzkum a převoz jednoho nosítka (navíc nemá nosnost a ani prostor). UH-60 je zase jeho pravým opakem.
Výhodou Bell412EPI je ten fakt, že jej už provozuje PČR, tedy servis pro tento typ může být pro něj nejvýhodnější. Zbraňové systémy pro něj nabízí společnost CFD International, a to včetně integrace PTŘS Hellfire (otázkou je jak dalece to dotáhli do konce).
http://cfdintl.com/fang/#comparison
Takže je to furt mezi AW139m/UH-1Y a možná 412EPI. H145 a UH-60 jsou extrémy.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

že jej už provozuje PČR, tedy servis pro tento typ může být pro něj nejvýhodnější.
A já jen popíchnu, ,... také by bylo v této souvislosti dobré, drobet pogůglit jak jsou s nimi benga spokojeni a co vlastně servisují... . Tohle se dost přehlíží.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od skelet »

To tak nějak beru jako samozřejmost, že si dají "kafe" a pokecají spolu o zkušenostech s tímto typem.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

Letecká služba Policie ČR je už po 83 let neodmyslitelnou součástí Policie a složek Integrovaného záchranného systému. Zajišťuje nepřetržitý provoz na vysoké profesionální úrovni.

Připravena vzlétnout během několika minut je nepřetržitě 24 hodin denně 365 dní v roce.

"Jedna z činností, kterou znají občané naší republiky asi nejvíce, tak je letecká záchranná služba, když zajišťujeme vrtulník pro doktory, protože máme dvoupilotní posádky a moderní vrtulníky, tak to zajišťujeme v noci napříč celou republikou. Lítáme nejen k závažným případům, ale také vozíme inkubátory a transplantační týmy," řekl Tomáš Hytych, ředitel Letecké služby Policie ČR.

Další nedílnou součástí pohotovosti jsou výjezdy pro jednotky IZS zejména pro hasiče, výjezdová jednotka se skládá ze dvou hasičů, záchranářů.

"Tato služba zajišťuje záchranu lidí z nepřístupných míst, jako je řeka, skály nebo z dopravních nehod, také provádíme hašení a máme spolupráci s horskou službou. Někdy létáme pro všechny složky policie a ostatních bezpečnostních sborů, kdy honíme lupiče, hledáme ukradená auta a monitorem hlídáme různé akce, jako je fotbal a další bezpečnostní akce. Také hledáme ztracené lidi. Je tam i radost těch pilotů, když někoho zachráníme," řekl Tomáš Hytych.

Letecká služba disponuje 14 vrtulníky. Pátrací a dokumentační vrtulník EC135 je vybavený kamerovým systémem s termovizí. Záchranářský vrtulník slouží k přepravě zraněných osob a vrtulník Bell412 pro hašení požárů.

"Policie České republiky v tuto chvíli vlastní jediný vrtulník Bell412 verze EPI. Jeho předností je samozřejmě nejmodernější elektronické vybavení, hlavní výhodou je, že je kompatibilní, to znamená, že jeho vnitřní vybavení je schopné provozovat pilot pomocí brýlí nočního vedení, v noci je schopen přistávat v terénu, zasahovat v terénu v nepřístupných oblastech," řekl Tomáš Jirman, vedoucí technického odboru LS Policie ČR.

O všechny své stroje se letecká služba stará sama. Pravidelně zajišťuje jejich údržbu.

"Naše práce nespočívá jen v provozování pilotních činností, ale samozřejmě máme kompletní servis, děláme veškeré opravy jako jedna z mála českých služeb mimo generální opravy motorů,," řekl Tomáš Hytych.

"Servis je závislý na nalétaném počtu hodin, ale v našich náletech provádíme velkou pravidelnou odstávku jednou ročně," řekl Tomáš Jirman.

"Co se týká výcviků, tak každý rok stráví jeden týden výcviku na každém typu vrtulníku, takže jeden týden stráví v Německu, jeden týden v Americe. Školením prochází i mechanici," řekl Tomáš Hytych.

Letecká služba Policie ČR je útvar s celostátní působností. Ročně nalétá přes 3200 hodin, z nichž zhruba 1/3 je v rámci letecké záchranné služby.
www.prahatv.eu
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od KOLT »

Přesně tak, jabka s hruškami. Proti H145M nic nemám, jako malý vrtulník pro průzkum/palebnou podporu ve specifických situacích by byl naopak naprosto OK. AW139M je sice hezký, ale tam mi už právě vadí, že to je jen militarizovaný civil, protože od takhle velkého vrtulníku očekávám, že bude kupříkladu přistávat pod palbou ap. V téhle velikostní kategorii tedy raději UH-1, i když stojí mnohem víc. V případě větších vrtulníků už vůbec není co řešit, protože tam je plnohodnotná vojenská mašina nutností. A pardon, ale tvrdit, že AW139M zvládne 95 % toho co UH-1 je a) blbost; b) právě to, co nezvládne, je to, proč si vojáci stavějí vojenské stroje. Pokud chceme levný stroj s levným provozem na něco, kde se vojenské schopnosti nevyužijí, tak to už radši H145M.

Jinak souhlas, nejdřív ať AČR hodí, co přesně chce a co s tím bude dělat. Nejlépe ať je to promyšlené i s ohledem právě na budování výsadkového pluku, na životnost Mi-171 a na případnou kooperaci se spojenci. Kupříkladu kombinace H145M, UH-60 a Mi-171 by byla docela slušná flotila. Navíc podpora těch strojů pro armádní účely je z dlouhodobého hlediska téměř zaručena. Mily časem nahradit NH90 či CH47 nebo tak něčím.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

Ještě k těm policistům: Belly provozují již od roku 93. Současný počet mašin je 6. Dva HP, tři EP a poslední dodaný je EPI.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1744
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Nesher »

Během několika týdnů by MO mělo znovu zahájit (zcela od 0) tendr na pořízení nových vrtulníků. MO plánuje oslovit max. 5 výrobců, čtyři jsou asi jasní: Bell, Sikorsky, Leonardo a Airbus. Otázka je kdo bude ten pátý (pokud tedy nějaký pátý vůbec bude).
https://www.euro.cz/politika/tvrdy-rese ... ku-1408084
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tak to už by mohl Venom vyhovět do puntíku
Zesílení závěsníků, JAGM, AIM-9X.
http://airsoc.com/articles/view/id/5afd ... nd-of-2018
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Flader »

Ako to by bolo zaujímavé, keby AČR vybrala Venon. Potom by paradoxne vrtuľník mohol nosiť AIM-9X a Gripeny "len" AIM-9M.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

To bude také zajímavá otázka, co budou tahat Gripeny, protože 9M končí 2025, v tom roce asi bude muset padnou rozhodnutí, jak s nadzvuky dále. Blbé je, že se to časově kryje s L-159, které budou mít 6 000 hodin.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od KOLT »

Hm, tak universální vrtulník s Link 16, JAGM, AIM-9X a přilbovým zaměřovačem je docela odvaz :-) Toho aby se fakt báli málem i stíhači, o ostatních vrtulnících nemluvě...
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Flader »

Pre ten váš plánovaný výsadkový pluk by to bola super voľba.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13114
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Rase »

Ze zprávy o zrušení tendru vylezlo, že vojáci původně požadovali od nového vrtulníku 4 závěsy (!) všichni uchazeč nabízeli u strojů max 2 závěsy.
Tak se říkám, že malý vrtulník se čtyřmi závěsy by byl už hodně velký nářez
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od KOLT »

Malý vrtulník se čtyřmi závěsy, PTŘS, odmrazování rotoru, alespoň 8 lidí v plné polní... asi chápu, jak to Karla myslela s těmi nerealistickými požadavky ;-) Tak buď chci malý vrtulník nebo chci Mi-24, sakra :-)
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13114
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Rase »

ještě dodám: "...z venku aby byl velký jako OH-58" :D
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od KOLT »

Tak veliký? AH-6 maximálně ;-)

Ale představ si tu srandu, kdyby na Tiger Meet najednou z mezikopcí vylétly dvě AIM-9X a sundaly nějakou stíhačku :-) To by byl debreefing :-D
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13114
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Rase »

KOLT:
to jo :D ps. koukám že ten AH-6 má čtyři závěsníky
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od skelet »

Bell 412 může mít taky čtyři závěsníky, viz. můj post výše o firmě CFD International

Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1744
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Nesher »

Další vývoj v kauze vrtulníky, pokud se avizovaný tendr skutečně podaří vyhlásit a vše proběhne dle plánu, tak VS AČR obdrží první stroj v roce 2022. Harmonogram je následující: 2018 - vyhlášení výběrového řízení, 2019 - vyjednávání, 2020 - podpis smlouvy, 2022 - dodávka prvního stroje, 2023 - dokončení dodávek.
https://www.euro.cz/politika/dalsi-zpoz ... 22-1408748
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13114
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Příspěvek od Rase »

Víceúčelový vrtulník

Pořízením víceúčelových vrtulníků (náhrada Mi-35/24V) včetně výzbroje a munice bude vrtulníkové letectvo postupně rozvíjet schopnosti pro plnění úkolů bojové podpory jednotek pozemních a speciálních sil na území ČR i v zahraničních operacích a plnění úkolů protivzdušné obrany ČR.

Specifikace:
Dvoumotorový víceúčelový vrtulník
Osádka: 2x pilot, 2x palubní personál (technik/střelec)
25-30 let životnosti
Celkem 12 vrtulníků

Požadavky na plněné úkoly:
Palebná podpora jednotek pozemních sil
Ozbrojený doprovod vojsk na přesunu, doprovod transportních vrtulníků
Podpora operací speciálních sil
Působení proti pomalu a nízko letícím vzdušným cílům
Letecká služba pátrání a záchrany a bojová záchrana osob
Letecký odsun raněných - CASEVAC
Vzdušná přeprava osob a materiálu
Taktické vzdušné výsadky
Spolupráce s IZS

Všeobecné požadavky:
Schopnost plnění úkolů ve dne a v noci
Přeprava min. 8 vojáků (pozemní síly) s výstrojí a výzbrojí
Schopnost CASEVAC – min. 2 ks nosítek v nákladové kabině
Celková hmotnost pro přepravu v nákladové kabině min. 960 kg
Palivové nádrže zabezpečeny proti úniku paliva a výbuchu následkem bojového poškození, nebo při nehodě
Ochrana proti střetu s dráty - Wire Strike Protection Systém.

Výkonové a letové charakteristiky
Min. dolet 550 km
Min. cestovní rychlost 260 km/h
Operační dostup min. 4000 m.

Výzbroj
Střelecká výzbroj: Kanón nebo kulomet ovládaný pilotem a kulomet ovládaný palubními střelci
Raketová výzbroj: Protizemní řízené střely, neřízené rakety a laserem naváděné rakety
Systémy aktivní a pasivní ochrany.

http://www.acr.army.cz/assets/informacn ... -01508.pdf
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“