Aero L-39NG

Odpovědět
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Podle prohlášení tiskového mluvčí Aera Vodochody pokračuje výroba první prototypu L 39NG dle plánu a dokončení se očekává v říjnu tohoto roku.
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... nu-1350024
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nesher píše:Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
Zda sa ze cena dost vyznamne narastla. Z 10-12 mil € na cca 18 mil. €
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11468
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Zřejmě klasika, cena systémová vs. jednotková.

Pominu-li M 346, který je jak výkonově tak finančně poněkud jiný level, jak jen na tom vlastně Hawk v druhé dekádě 21. století. Prochází postupně také dílčími či pořádnými modernizacemi, nebo je to pořád ten starý dobrý Hawk. Skelete?
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 5/9/2018, 10:04, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Juraj Tichý píše:
Nesher píše:Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
Zda sa ze cena dost vyznamne narastla. Z 10-12 mil € na cca 18 mil. €
Ono nevíme co všechno Rakušané chtějí. Letadlo, ND, výcvik, simulátor. Ono se to nasčítá.
Pro stávající uživatele by to asi bylo levnější. Přeci jen část zázemí lze použít i pro NG.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nesher píše: Ono nevíme co všechno Rakušané chtějí. Letadlo, ND, výcvik, simulátor. Ono se to nasčítá.
Pro stávající uživatele by to asi bylo levnější. Přeci jen část zázemí lze použít i pro NG.
To je pravda. Zaujima ma to s ohladom na buducu planovanu modernizaciu L-39 OSSR na ktoru je vyclenenych 100 mil eur. Napriek tomu, ze zazemie mame, vela veci bude treba kupit novych a to uz sa do sumy pre 10 lietadiel nezmestime.
Este je tu moznost pouzitia existujucich lietadiel a teda modernizacia na CW. Ta by mala byt lacnejsia. Ci to draky z 1973 este vydrzia?
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Starlight »

Juraj Tichý píše: Este je tu moznost pouzitia existujucich lietadiel a teda modernizacia na CW. Ta by mala byt lacnejsia. Ci to draky z 1973 este vydrzia?
Slovenské letectvo žádné provozované draky z roku 1973 už dávno nemá. :!:

Slovenské L-39CM, stejně jako české L-39C pardubického CLV, jsou skutečně nejstarší sériově vyrobené L-39 na světě. Byly vyrobené před 45 lety v letech 1972-73 v rámci 1. až 4. výrobní série . Právě proto už v roce 1999 (AČR) a 2002-2003 (OSSR) proběhl program SLEP, kdy byly draky letounů (trup + křídlo, nikoliv palubní systémy) kompletně vyměněny za nepoužité skladové z přebytečných zásob Aera Vodochody. Ty byly vyrobeny někdy počátkem 90. let pro 53. výrobní sérii letounů pro SSSR.

Pro srovnání - slovenské L-39ZAM byly vyrobeny v roce 1989 (ty v současnosti provozované). Tedy skoro před 30 lety a jsou drakově starší než L-39CM.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Starlight píše: Slovenské L-39CM, stejně jako české L-39C pardubického CLV, jsou skutečně nejstarší sériově vyrobené L-39 na světě. Byly vyrobené před 45 lety v letech 1972-73 v rámci 1. až 4. výrobní série . Právě proto už v roce 1999 (AČR) a 2002-2003 (OSSR) proběhl program SLEP, kdy byly draky letounů (trup + křídlo, nikoliv palubní systémy) kompletně vyměněny za nepoužité skladové z přebytečných zásob Aera Vodochody. Ty byly vyrobeny někdy počátkem 90. let pro 53. výrobní sérii letounů pro SSSR.

Pro srovnání - slovenské L-39ZAM byly vyrobeny v roce 1989 (ty v současnosti provozované). Tedy skoro před 30 lety a jsou drakově starší než L-39CM.
Ďakujem za upresnenie. Myslel som, ze sa jednalo len o klasicku GO s vymenou poskodenych casti, nie ze sa menil cely drak. V tom pripade by CW hadam bola cesta.
Skoda, ze analyza stavu lietadiel z LOTN nie je verejna. Nevieš nahodou ako to dopadlo a co LOTN s ohladom na modernizaciu odporučil?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Chlapi ja by som bol v pripade modernizacie desiatich L-39 na verziu CW skepticky. Asi najväcsi problem je, ze OS SR nemaju ziadnych 10 L-39, ktore by sa dali repasovat. Momentalne lieta 8 kusov, z toho minimalne jeden (Oto Smik) to ma so zivotnostou uz celkom nahnute. Dalej je otazne naco nam vobec treba 10 cvicnych masin. Letecka fakulta produkuje na zaklade dohody s MO SR rocne dvoch pilotov stihacich lietadiel, ktori nasledne pokracuju v dalsom vycviku u 2. taktickej letky. Bavime sa teda o potrebe lietadiel pre zakladny vycvik 2 az 4 pilotov-ziakov. Na toto nam 10 L-39 CW urcite netreba. Dalsou ulohou 2. taktickej letky je pokrocily vycvik pilotov pre ich perspektivny prechod na nadzvuk. To uz ale tiez odpada, kedze s L-39 na modernu F-16 Block 70 nepresadnes a je potrebny vycvik na pokrocilejsom vycvikovom stroji. No a tretou ulohou 2.tl je podpora pozemnych vojsk, kde L-39 CW zase taha za kratsi koniec (nema radar). Taktiez na udrziavacie lety nadzvukarov je L-39 CW suboptimalna. Moj pohlad na vec je ten, ze ked ma MO SR trochu zdraveho rozumu, da tento zakladny vycvik bud LOMu Praha, alebo mozno STA a nakupi lietadla na pokrocily vycvik pilotov/bitevniky. Teda L-159, M-346 a tak podobne.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Len na to asi tá plánovaná čiastka stačiť nebude :/
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Ved prave. Preto ma uprimne zaujima, ako toto chceju vymysliet. Dokupit dve masiny a potom dat vsetko modernizovat na standard CW ?
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Nejaké L-39 sú ešte odstavené, ale v akom sú reálne stave ... Osobne by som bol najradšej za tie L-159 (FA-259), prípadne L-39NG, tá CW prestavba je len odkladanie problému na neskôr.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ten pocet 10 ks bol zrejme len odvodeny zo zverejnenej sum NGcka (10mil€) a mlanovanych 100mil. Sedelo by to aj na sucasny pocet cvicnych lietadiel. Aj ked nieco dlhsie stoji. To, ze dnes lieta 8ks moze suvisiet s tym, ze jeden CM a jeden ZAM boli poslane do LOTN na skusky.

Otazne je, ci CW bude mat tiez zavesne body ako NG.
Osobne si myslim, ze pri tak malej armade ako je OS SR, by vsetka letecka technika mala byt schopna palebnej podpory. Rovnako ako bude doplnana u UH-60M a vo vojenskej strategii, su uz doplnené spôsobilosti vrtuľníkového letectva o palebnu podporu. Pricom v predchadzajucich dokumentoch tato zmienka este nie je.
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 6/9/2018, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Flader píše: tá CW prestavba je len odkladanie problému na neskôr.
Aero to tak dokonca ponuka. "Teraz CW a neskor NG s pouzitim existujuceho noveho motora a novej avioniky z CW."
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Juraj 8 lietadiel je celkovo v sluzbe. Ak poslali jeden L 39 ZAM do LOTN, tak ich na Sliaci maju uz len 7. Inak ale napis viac ked mozes. Toto ma celkom zaujima.

K tym odstavenym L-39. Rozbehat sa da jeden odstaveny: 4703. Ostatne su uz len srot. Plus niektorym v sluzbe konci zivotnost.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Len to co bolo vo verejne dostupnych zdrojov http://www.lotn.sk/analyza-technickeho- ... pre-mo-sr/
Zo spravy je zaujimava posledna veta "Po vyhodnotení zaslanej analýzy budú následne uvedené lietadlá zapustené do výkonu generálnej opravy."

Je teda otazne ci sa pojde cestou CW alebo NG. Ci skor nie len obycajnou GO. Uvidime. Vzhladom na nizsiu spotrebu noveho motora a jednoduchsiu udrzbu, bolo by to fajn.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Tak keby sa nakupovali akékoľvek nové stroje tak by sa musela minimálne na pár L-39 urobiť GO, Tie lietadlá predsa neprídu zase v priebehu roka.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Juraj dik za info. No v podstate sa jedna o to, ze dvom lietadlam z tych 8 konci zivotnost a vobec zistuju, ci su schopni im predlzit zivotnost a poslat ich do GO. Nejde zial o ziadnu modernizaciu. V podstate to len znamena, ze GO 4703 asi vzdali a ze budeme radi, ked budeme mat v buducnosti vobec tychto 8 strojov. Ako som pisal, modernizacia 10 lietadiel na verziu CW je dost nepravdepodobna.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Reálnu cenu za NG by sa dalo odvodiť od ceny, za ktorú ich bude kupovať CLV. Predsa len v Rakúsku by sa jednalo o zavádzanie úplne novej platformy. Keby sa ale skutočne šplhala k 18 mil, tak by nebolo od veci uvažovať, či si nepriplatiť za niečo lepšie.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Zemakt píše:Zřejmě klasika, cena systémová vs. jednotková.

Pominu-li M 346, který je jak výkonově tak finančně poněkud jiný level, jak jen na tom vlastně Hawk v druhé dekádě 21. století. Prochází postupně také dílčími či pořádnými modernizacemi, nebo je to pořád ten starý dobrý Hawk. Skelete?
BAe nabízí modernizovanou variantu AJT
https://www.baesystems.com/en/product/hawk-ajt
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“