Aero L-39NG

Odpovědět
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

@Skelet,

já jako člověk s dost významnou zkušeností s mými známými/příbuznými na Slovensku bych si dovolil navrhnout Tobě, jako moderátorovi, abys vlákno zamknul na 24 hodin, neboť takové řešení se mi osvědčilo (=krátce si od sebe odpočinout) v těchto česko-slovenských a slovensko-českých "urputných" půtkách. Proč by mělo hrozit, že se NAPROSTO ZBYTEČNĚ pohádame nad tím, co my konkrétní lidé nemůžeme změnit?

Snažím se říct, že lecky nás "rozděluje" naše společná česko-slovenština resp. slovenčino-čeština, tj že dost často je jádro sporu v tom nedorozumění. Na druhé straně uznávám, že jsem v obou státech potkal nemalé množství lidí s deficitem v charakteru.

Viz zkušenost člověka z jižní Moravy, který psal ze svých skutečných prožitků. Všem koho by se jeho slova snad mohla dotknout, tak prosím ať jej berou jako člověka s unikátní zkušeností (napůl občan Česka a to v jihomoravské verzi a napůl Slovák žijící mimo metropole obou svých vlastí), tj. než začnou nadávat ať si napočítají do 5-ti.

viz jeho CVčko jako Čecho-Slováka:
"Narodil jsem se a bydlím v Hodoníně, který leží přímo na česko-slovenské hranici. Po rodičích jsem zdědil slovenské občanství, které jsem sice po rozdělení Československa ztratil, ale o které jsem se, když byly přijaty legislativní změny umožňující občanství obou republik, s celou rodinou v roce 2004 hrdě přihlásil. Na Slovensku tedy mám prakticky celé příbuzenstvo, mám zde své významné středisko zájmu a při „povahové“ konfrontaci obyvatel té či oné republiky můžu s jistotou říci, že rozdíly mezi oběma národy jsou mnohem větší než jazykové rozdíly mezi češtinou a slovenštinou."
R.I.P.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx píše:HONZIK11: Nepotrebujem sa ďalej v tom mrcasit, ale za svojím si stojím.) samozrejme fabrika nemôže mať žiadne ľudské rysy, ale jej zamestnanci (niektorí) ano. Ved si predstavte, rokujete so zahr partnerom a hneď po odchode sa z nich stanú čmoudi a podobne, to nie je pekne...
S argumentom ohľadne majetnickej štruktúry, zatiaľ síce môžte mat pravdu, ale po predaji Penta->Omnipol táto zdanlivá výhoda padne.
Nevěřím ti ani slovo. Ale dovedu si představit, že predvadecka na Slovensku konkrétně tobě nemusela vonět.A taky si dovedu představit, že nějaký pucflek, který tam otevíral dveře zákazníkovi, který se přiletěl proletět v objednaném eru se takto vyjádřit mohl. Ale vím zcela jistě, že v Aeru si zákazníka váží a jsou tam profesionálové, obchodníci hlavně ze zmiňovaného Omnipolu, pro které je barva kůže naprosto bezvýznamný faktorem, který vůbec nevnimaji.
To nejsou Polští fands Baníku!!!!
A opět to píšu, nechápu jak může v oblasti vojenství existovat Visegradska čtyřka,kdyz existují tací kteří nerozlišuji.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

HHONZIK11: konkrétne mi neveríš, pravda sa vždy ukázala a ukazuje :) ale ano, to lietadlo zas nie je take zle, určite obratnosť a vôbec systémy riadenia sú vynikajúce.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Nic se neukazalo.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Podla toho, co pise Lynx by si Aero malo urobit poriadok v obchodnom tyme. Takyto idioti obchodu a obvzlast tomu zahranicnemu nikdy nepomohli. Podobne reci mozu pomahat predaju maximalne tak vo vinoteke. :roll:
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

... Alebo ako sa jeden člen projekčného týmu (tiež sa vola Honza) chvalil, po návšteve švajčiarskej firmy vyrábajúcej prekryt (firma Metaplex) kabíny, že skopíroval celý disk pracovnej stanice, ktoré mu bola poskytnutá. A teraz môže neveriť, Honzik11, ale viete ako sa na Slovensku vraví, bez vánku sa ani lístok nepohne...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Všechny subky pracující pro Aero dostávají pri zadání také přesnou technickou specifikaci výrobků. V případě krytu kabiny jsou to i vektory a materiálové specifikace. Takže jmenovec si mohl stáhnout akorát např. výsledky testů daného výrobků , jen to co mu bylo umožněno.Uvedom si, že se jedná o vojensky materiál. Tak zhruba do minuty, než dojde ochranka k jeho stanici by byl vyhoštěn. A v Praze by si tak jen vyzdvihl list o
nezpusobilosti k vykonávání další činnosti.
Takže pro mě pořád pohádky. A nebo jste se tam zborovickovali pod obraz. :lej:
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Ještě k tomu krytu už z čistě technického hlediska je to technicky i konstrukční skvost. Otevírá se komplet. Ani přední štítek nezůstává.
Pěkná práce.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... G_0475.jpg
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Čisto technicky sa môžem spýtať, čo vás k takému riešeniu viedlo? Ak to teda nie je predmet tajomstva. Lebo napríklad kompozitova nabezka je tiež technický unikát, ale nie som si vedomý žiadnej výhody oproti kovovej (preto to asi nikto nerobí).
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Mechanicke vlastnosti uhlikoveho kompositu muzes konfigurovat dle sveho uvazeni a potreb. Pri mensi hmotnosti jako dural muzes jen skladbou smeru vlaken vrstev tkaniny navolit pevnost i pruznost vysledneho produktu napr. nosniku nebo uzavreneho profilu.Tak tedy muze byt kridlo pevnejsi v jeho korenu a pruznejsi na konci pri stejnem profilu nebo prostě jinak.
Nemluve o tom , ze je komposit neprostupny radiovym vlnam a maximalne tvarove staly pri tepelnem zatizeni . Navic se na nem tezce drzi namraza a v konecnem dusledku je i jeho vyroba jednoduzsi jiz ve vzniklem technologickem prostredi.Kdyz uz jednou prejdes na enklav nepotrebujes hute ,valcovany material lisy a dalsi narocne technologie.
Co se kabiny tyka. Je to uzavreny dil s mnohem vetsi pevnosti ,ktery prispiva k celkove pevnosti trupu. .
A kdyz se odstreli nevznikaji vlivem predniho stitku rusive viry ,ktere mohou zapricinit komplikovane opusteni letounu.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3646
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od seabee »

HONZIK11 píše:
Lynx píše:Je to irónia, či skôr paradox, keď fabrika, kde veľká väčšina zamestnancov je rasistická, xenofobna a skryto ci otvorene protislovenska, chce predať svoje lietadla v Afrike ci na Slovensku.
Můžeš tuto svou myšlenku , či spíše oznámení nějak rozvést? Ať si to probírám jak chci ,opravdu nevím jak může být fabrika rasistická,protislovenská, xenofobna.
HONZIK11 - nenech se vytáčet. Jednou z operačních taktik ideodiverzních centrál totalitních zemí (např. Rusko, Čína) je provokace za účelem rozdělování společnosti cílových států organizací a štvaní je proti sobě. A štvát proti sobě příslušníky dvou členských států NATO je "komanda No. 1"
Musíš použít techniku identifikace kachny: Mluví to jako provokatér, lže to jako provokatér, tvrdí bez podkladů jako provokatér, uráží jako provokatér: Je to provokatér
Prý za to berou jenom 5,- kopěěk za slovo, rodilí mluvčí 6,-. Ale jde mezi nimi hlas, že mají brát 10, ale komandir jim to krade, aby měl na rozvědnou činnost v Perlovce a Ve Smečkách. Prostě tradice, řikali párni po pátým, šestým flekovským.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

HONZIK11 : ad kompozity: co ja viem, tak kompozitné štruktúry sú relatívne citlivé na zaťaženie razom, typicky naraz vtaku (birdstrike). Potom musia byt také diely zložené z veľa vrstiev kompozity, 24 a viac a výhoda ich nízkej hmotnosti sa stráca. Takisto výroba kompozitnych dielov s vysokou krivostou nie je taká jednoduchá ako nejaké plošné diely a podobne.
Co sa týka toho prekrytu kabíny, sice som s nim nikdy neprišiel do styku, ale uvažovať vplyv prekrytu kabíny na zvýšenie tuhosti trupu mi príde ako značne odvážne.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Zpevnění skořepiny trupu křídla a kabiny resila a resi VUT Brno. Na netu jsou pdfka s výsledky veřejné casti projektu L39ng a tohoto zadání. K neverejnym se nedostaneš.
Neber díl z kompositu jako skořápku, ale vostinu.
Neber kabinu jako díl, ale skorepinovou konstrukcí, která je pevnými zámky, vetknutimi, kotvena do trupu.
Je to prostě vajickovy efekt - rozmacknuti jeho slupky. :D
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Ved v poriadku, riešte si to všetko ako chcete, koniec koncov o všetkom rozhodne trh. A zatiaľ to rozhodne pozitívne nevyzerá. Keby izraelský obchodnici/poradcovia nepodplatili papalasov v Senegale, bohvie ako by vyzerala zákazka na 4!kusy NGcka. Ved okrem iného Senegal kúpil aj Supertucano.
A viem ze kompozitné diely sa vyrábajú aj ako "vostinove" ci už s hliníkovým jadrom, aramidovym alebo iným. Ale keď ma diel vysokú krivost tak to jadro nezahnes do požadovaného tvaru. A nedosiahnes spoľahlivú produkciu bez rizika delaminacie.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Tebe asi něco hryzlo do p.r.dele,slovensky R.i.t.i!

!!!! Krivost v ose,, y,, tzn. vzepeti lze projektovat lépe u kompositovych prvků, nabezna hrana L39 ng není gotická ale prima. Mokré kridlo má uplne jinou

pevnostní charakteristiku než suché. Spoluprace s námi a Izraelem je tradičně v mnoha již realizovaných projektech nadstandardní od podkalibernich střel po střelecké kontejnery. Tak to ber jako tradiční vztah a vděčnost za doby Slanskeho. My nedluzime Izraelcům nic i oni od nás kupují systémy které putují dal. :razz: Teď nám budou muset znovuzprovoznit a vylepšit zaměřovaci systemy na Pandurech, takže aspoň nějaká satisfakce. Za několik dní se o tom doctes. My letadla vyrábíme, vy je dostali ze společného federativního a z Ruských deblokaci. Když letite nad Košice tak se na 3duby už nevratite,jste bez rutiny a litate ve stresu na něco jako Island nebo jiné lokace můžete zapomenout. L39 Ng, ktere by tyto návyky obnovil, pomlouvat a hanite. LITEJTE si TEDY CVICNE, za víc než 30 tis Eur za hodinu na dvoumistnem F16.
Pozn. Toto me zhrnuti píšu pouze pro tebe, opravdu trola.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 15/10/2019, 18:21, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4088
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od jarl »

Honzik11-Ty prdele a troly si příště raději odpusť, ať se to tady nezvrhne ve vzájemné osočování.
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Provedu. Vím o tom,ale opravdu jsem musel takto reagovat. Díky za výtku.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Honzik nechcem sa vam miesat do vasej temy, ale akoze vazne ? Slovenske letectvo je v troskach a zachrani ho L-39 NG ?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Prezentace Slovenského majitele Aera na Slovensku měla přece svou logiku, nebyla ale jenom pro VÁS a L-39ng vás nezachrání.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Honzik L-39 sa na Slovensko moze dostat v ramci nejakeho spolocneho projektu V4. Ale asi len tak. Pri dnesnom renome majitela Aera na Slovensku je pre kazdu vladu politicka samovrazda s nimi rokovat o nejakej kupe jednej letky. Mozno sa to po nejakom case ukludni, ale to uz budeme mat novu vladu. Preto som tu na fore urobil vyhlasenie, ze stavim flasu na to, ze novy slovensky trener bude "advanced" a pravdepodobne z Talianska.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“