Aero L-39NG

Odpovědět
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

HONZIK11 píše:
skelet píše:Aero leteckou školu nepotřebuje. Tu ČR má, a to v Pardubicích. Navíc letecká škola u Leonarda znamená konec letecké školy v TUKE. Tedy pokud se nenaučíte nejdřív lítat na ultralightech, pak je pošlete do Itálie, pak je budete cvičit na svých T-7, a pak je pošlete do USA. Tedy alespoň to tak dle slovenských fans vypadá.
A přesně tak to bude. A při tom by se do Pardubic dostali vlakem. Ale kdo chce kam. Pomozte jim tam. Madar a Čech, to je ta kombinace která jim nesedí. I kdyby to bylo zadarmo.
Honzik11 nesouhlasím s Tvým diktátem, že OSSR musí nakupovat tam a tam... Je to slovenské SVOBODNÉ rozhodnutí, jestli a co a od koho koupí/navážou spolupráci. :raf:

Pokud jde o to co píše Juraj, tak mi připadá jako když vlastník SUV Rolls-Royce Cullinan říká, že jako druhé auto do rodiny (aby zajel na rohlíky do obchodu) si nekoupí Octavii/Ceed, ale BMW4 za troj-/čtyřnásobek pořizovací ceny. To dá rozum, že když jsou v peněžence peníze na BMW, tak proč se "drbat" se škodovkou/KIAou?

Jinak řečeno - moc nechápu jak souvisí komentáře Juraje s vláknem o L-39NG, a jako jediné vysvětlení mi připadá, že jeho snahou je okecat, že nabídka Leonarda způsobí několikanásobné překročení rozpočtu OSSR na náhradu L-39CM/ZAM (100 milionů EUR.
R.I.P.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Kouzelníku obešel jsi ban.Tvuj postup i provokace byl predvidatelny. :???:
Žádný diktát se prece nekona, ba naopak. Sam to pises.:,,.citat Jinak řečeno - moc nechápu jak souvisí komentáře Juraje s vláknem o L-39NG, a jako jediné vysvětlení mi připadá, že jeho snahou je okecat, že nabídka Leonarda způsobí několikanásobné překročení rozpočtu OSSR na náhradu L-39CM/ZAM (100 milionů EUR !

Kdyby jsi žil v současném SVĚTĚ, víc nez jedno nebo tři desetiletí, tak by jsi to pochopil. Víc ti k tomu nemůžu říci. HONZA.
Někdo tě bere jako starého parda, ale to nemůže být pravda. Nikdo přece nemůže být tak izolovany od všeho co se kolem nas děje tolik roku zpet. Narodil jsi se včera nebo co?,A hned tě připojili místo na Sunar na internet? :lej:
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 29/8/2020, 12:42, celkem upraveno 1 x.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

HONZIK11 píše:(...)Žádný diktát se nekona, ba naopak. . (...)
To je fajn, že "diktát se nekoná"

Připadá mi to stejné jako respektovat, že např. Uganda (ve střední Africe) právě v těchto měsící dokončuje modernizaci svých L-39ZA/ZO z ukrajinské firmy. Tj. nikoliv modernizaci např. od AERa, LOTN, Draken či pobaltských servisních firem. Nevím proč tento kšeft nedělalo AERo, třebas v té době mělo plnou kapacitu. Nebo AERo nechtělo/nesmělo nabídnout motor Al-25TLSh v rámci modernizaci ugandských L-39?

https://www.africanmilitaryblog.com/202 ... se-on-life
https://www.janes.com/defence-news/news ... ft-upgrade
Igor Bozinovski pro Janes.com píše:the aircraft were fully disassembled so their wings and fuselages could be checked for damage, while their AI-25TL turbofan engines were overhauled and upgraded to the AI-25TLSh standard, giving them 10% more trust and improved control.

Letadla byla plně demontována, aby bylo možné zkontrolovat jejich křídla a trupy, zda nedošlo k poškození, zatímco jejich proudové motory AI-25TL byly přepracovány a upgradovány na standard AI-25TLSh, což jim poskytlo o 10% větší tah a lepší kontrolu.
R.I.P.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Protoze vyrobcem motoru je ,,OA Motor Sich,, a platba za zakazku byla sjednana v komoditnim sortimentu-potraviny. Skvele. Ukrajina se bude mit dobre.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Honziku, tak si tu demagogiu rozoberme.
Povazske strojarne klakli az potom, co ste si vybrali embargovatelne motory z USA. 1997. Dovtedy ste dodavali Superalbatrosy do Egypta a Tuniska 1993-1996. Keďže fabrika nemala viac vyrobny program, krachla. Servis motorov dalej vykonavalo Aero v PB, co bolo popísané v tom clanku, ktorý si postol. Takže ak nebolo toho, kto by dokazal servisovat motory, tak sa treba pozrieť domov.

CLV niie je súčasťou AERO. Dokaze len ponúknuť sluzby tretej strany. Za tie sa samozrejme zaviazať nemôže.
Tu kvalitu co ponuknu Taliani, CLV nikdy neponukne. To je môj osobný názor.

Skelet: nie, tak to nevypada. Spajas rozne scenáre, rôznych diskutérov, ktore sa preberajú. Do USA odchádzajú kadeti po absolvovani vycviku na LF TUKE. Na to by sa nic nemalo meniť.
Možnosti su otvorené, Leonardo bude vedieť ponúknuť sirsie spektrum rôznych služieb a spoluprace v jednej jedinej zmluve.

Kouzelnik: ceny L-39NG a M-345 bude cca rovnaké.
Obstarávacie náklady na M346 bude vyššie o cca 8-10mil € na kus.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

a) Ano, všichni víme, že CLV není součástí Aero. Výcvik pro naše a zahraniční studenty u nás provádí CLV, trh je v tomto v ČR obsazen. A dokud jej stát neprodá, tak to tak i zůstane.
b) DV-2 byly pro L-159 slabé. On i ten F-124 je při maximální hmotnosti L-159 relativně slabý.
c) však jsem psal o slovenských fandech. Jak to má OSSR netuší ani OSSR, protože politici. Nejspíše po vyřazení L-39 skončí výcvik na Slovensku na pístových letounech v TUKE a zbytek se koupí v cizině.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Je dosť možné, ze to dopadne aj tak. Alebo základný a pokracovaci vycvik bude dodavat TUKE.
Myslím, ze momentálne su všetky možnosti otvorené.
Hlavne sa nerozhodovat na základe sentimentu a nostalgie. Mozno Aero prekvapí a da skutočne atraktívnu ponuku.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Juraj,
stručně asi tak - krom nabídky od LEONARDA má OSSR spoustu dalších možností. Ono už je vcelku otravné číst ty Tvoje oslavné ódy na LEONARDO, neboť dlouhodobě vynecháváš "co se Ti nehodí" do Tvého názoru. Tj. namísto pravdivého popisu reality se od Tebe člověk dočte vesměs akorát pohádku ... :roll:

Možná by bylo fajn kdybys založil vlákno o konkrétních produktech/službách LEONARDO, když máš potřebu je neustále propagovat. Tj. jestli jsi "urvaný" z M-346 tak piš do vlákna o M-346. Jestli se Ti líbí způsob jakým je organizován letecký výcvik na italských cvičných letadel, tak klidně do samostatného vlákna udělej srovnání italského, polského, signapurského a izraelského modelu jakým je používán M-346... V současné době je "ve hře" že na izraelských M-346 bude probíhat část výcviku některých řeckých pilotů.... Holt za troj-/čtyřnásobek ceny logicky dostane uživatel M-346 jiné zboží než za L-39NG, tak nevím proč neustále máš potřebu srovnávat nesrovnatelné. Do vlákna o L-39NG by stačilo dát odkaz na příslušnou pasáž vlákna o M-346.


Pokud jde o nabídku LEONARDA, tak z pohledu z ČR jsme zažili 2 podrazy od LEONARDA a) velmi velmi vysokou cenu za generálku vrtulníků (W-3A) b) roky "tahání za nos", když nedošlo k realizaci "siláckých řečí" o vyzbrojení AW-139 nabízených pro AČR. A čím větší bude mít LEONARDO monopol v našem regionu, tím víc bude "ždímat" uživatele svých výrobků/služeb. Tím netvrdím, že je špatné kupovat od LEONARDA, ale tvrdím, že v případě LEONARDA je zákazník pak velmi překvapen o kolik přijde jeho peněženka později při provozu. A není jiný lék na "nenažranosti" fy LEONARDO, než je vystavit britské, americké,... konkurenci.

Stačí se zamyslet nad vysvětlením proč profesionální uživatelé olétanin (provozující např. adversary) se vesměs vyhýbají cvičným/cvičně.bojovým letadlům od Italů... viz např. před lety - fanfáry s jakými DRAKEN kupoval z Nového Zélandu zánovní MB-339 ... vs. o pár roků neslavný osud těchto konkrétních MB-339 Když si to srovnám např. s Alpha Jety, tak o olétané Alpha Jety je zájem po světě, zatímco o italské cvičné olétané (S.211, MB-339) zájem není.


Juraj Tichý píše:Honziku, tak si tu demagogiu rozoberme.
Povazske strojarne klakli az potom, co ste si vybrali embargovatelne motory z USA. 1997. Dovtedy ste dodavali Superalbatrosy do Egypta a Tuniska 1993-1996. Keďže fabrika nemala viac vyrobny program, krachla.
K DV-2
Chápu že při zestručování může dojít ke zjednodušení. Ale Juraji, v citovaném ... Ty jsi nenapsal jednu, jedinou pravdivou větu :evil:

Ad výběr motoru pro L-159 ... Ti odpověděl už Skelet. V jednomotorové Alca byl tehdejší DV-2 holt příliš slabý s výkonem kolem 22 kN. Proto byl použit silnější motor o výkonu cca 28 kN. ... Druhou věcí je doladěnost DV-2 ve verzi která byla k dispozici v době zkonstruování L-159 v první polovině 90.-tých let ...


Ad zájem o L-39MS/L-59 s původními verzemi motorů DV-2
Krom 4 čtyř provozovatelů si nikdo další nekoupil od Aera letadla s motory DV-2. Zato byl zájem o původní, vylepšený Albatros viz dodávky L-39ZA/ART pro Thajsko v 90.-tých letech. A když byl DV-2 v letadle Aero tak skvělý, tak pro OSSR vyřadili velmi brzy (po cca 10-ti letech) vyřadili všechny své Albatrosy s DV-2? Zatímco původní Albatrosy s AL-25TL - tj. letadla výrobně výrazně starší než L-39MS s DV2 - jsou v užívání OSSR dodnes.

Ono to ale nebylo až tak o ne/vyzrálosti či o ne/dodělanosti původní verze DV-2 použité v L-39MS.
V 90-tých letech holt nebyl zájem o jednomotorová letadla s vyššími výkony než původní Albatros - tj. Albatros L-39MS s výkonějším motorem DV-2 nebyl kupován. Buďto byl zájem o K-8 s méně výkonným motorem Al-25TLK. Anebo se na trhu prosazoval Bae Hawk, tj. mnohem výkonější letadlo.

Stačí podívat na TTD letadel, které se zúčastnily soutěže pro USAF/USN v 90.-tých letech, ze kterého vzešel T-6 Texan II.... soutěž v USA probíhala od přelomu 80.-/90-tých let do cca 1995. Pokud vím, tak soutěže se zúčastnilo 7 typů což ukazuje velkou část nabídky trhu cvičných letadel (kromě těchto 7-mi letadel v první polovině 90.-tých let ještě figuroval v nabídce cvičných letadel po světě ... Albatros, rumunsko-jugoslávský projekt a čínsko-pákistánský projekt ... a tou dobou končila výroba Alpha Jetu) Můj dojem: po světě nebyl zájem o DV-2 s výkonem cca 22 kN či malinko víc v jednomotorovém letadle kategorie Albatrosu.

Jinými slovy: Kdo - v (první polovině) devadesátých let - chtěl letadlo s výkony jako Albatros tak šáhnul po nabídce olétanin. Pokud cvičné Albatrosy L-39C, tak trh byl doslova zaplaven zánovními nebojovými Albatrosy od postsovětských uživatelů. Albatrosy ve více bojovější variantě (s trupovým kanonem) L-39ZA/ZO také bylo relativně snadné koupit za levno ... viz např. nákup L-39 do Maďarska z výzbroje bývalé NDR ... detaily si člověk může najít http://l-39.cz/L-39_verze.html


ad krach Povážských strojíren nabízející pokročilejší verzi DV-2
Po čínském odmítnutí DV-2 v 90.-tých letech přišla přišla finální rána rozhodnutím italského odběratele v létě 2000, který se rozhodnul vyhodit fungující DV-2. Italové, když měli začít ve velkém investovat do pokračování vývoje M-346, tak řekli "NE" slovenským motorářům. Připomínám, že do italského rozhodnutí motor DV-2 (v pokročilé verzi DV-2S) byl tou dobou už 4 roky používán v prototypu Jak-130D, ze kterého vznikly pozdější Jak-130 a M-346
https://www.flightglobal.com/aermacchi- ... 75.article
https://www.flightglobal.com/aermacchi- ... 50.article
R.I.P.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Pokud bude v TUKE pokračovat základní a pokračovací výcvik (Tedy si opatří letouny M345/L-39NG), tak je ti rázem letecká akademie Leonarda na dvě věci. Začátek ti obstará TUKE, konec Amíci. Ono když se podíváš na tu akademii Leonarda, tak to není nic jiného, než to co ti nabízejí Amíci. Italové na to používají M346, Amíci T-38.
Podstatné je, aby jste věděli co vlastně chcete.

Kouzelníku ty mě vážně chceš naštvat, že?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ved to sa aj deje. Ako povedal minister v parafraze, pocuvaju výrobcov, co im vedia ponúknuť, robia si prehľad možností a na základe toho vznikne rozhodnutie.
Každé riešenie prináša nejaké plusy, každý výrobca prináša nejakú hodnotu.
Mne pride, ze najsilnejší su prave Taliani.
M-345, vycvik v ITA, skúsenosti s F-16, reciprocita vycviku na vrtuľníky v STA pre zákazníkov AW, spolupráca špeciálnej delostreleckej municie, zlacnenie servisu C27J v LOTN. (Vlakom je dostupné aj Taliansko ;-) )
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

výcvik v ITA = nevýcvik v USA, který bude pro F-16 lepší. Italové mají zkušenosti s F-16A ADV, nikoliv F-16V, které máte Vy. Jinak směle do Italů. Sice na ně nadává AČR i Polské letectvo, ale směle do nich :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Na čo nadávajú?

Ale maju aspoň nejakú skúsenosť s F16. CLV absolútne žiadnu.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

Juraj: Jasnee. Ked stihnes dnes vecer nocak, zajtra na obed o 13tej si na Sardinii. Toto planujem na buducy rok ked sa nebude dat lietat. ;)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Na co nadávájí? Na přepálené ceny servisu, Poláci i na dlouhé dodací lhůty.
Juraj. To byl stroj zcela jiné verze, navíc ho vyřadili před sedmi lety. Ti lidi co ho znali budou dávno pryč. A navíc proč budeš přesouvat výcvik z USA do Itálie?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Co ma AČR od Talianov?

Prečo presúvať? Ak bude lacnejší...
Pocuval si toho pilota OSSR, co je v USA? 4 roky aj s manželkou. Toto by v Taliansku odpadlo. Dostupne za par hodín zo Slovenska.
Do USA posielat uz len hotových pilotov na nejaky par mesačný špecializovaný vycvik.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Od Italů máme Sokoly, on PZL Swidnik patří Leonardu.
Ok, cena. To beru. Ale ty jsi zde zmiňoval lepší výcvik, a ten ti poskytnou Amíci. Mimochodem CLV výcvik této úrovně neprovádí. To si AČR přivádí sama na L-159T, L-159A a Jas-39D.
Btw. Pokud si vycvičíš piloty na italských M346 ( v té Itálii), tak ten dodatečný výcvik si zařídite sami na spárkách F-16, které jste si koupili. Kvůli tomu se nemusíte tahat do USA.
ObrázekObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Slováci mají nakročeno k extra nákladnému zbrojnímu systému,. Stejně tak začali i Poláci.
Ja tomu říkám,, mít prsty v mandlu.,,. Stejně tak to bylo v Rakousku s nákupem Eurofighteru.
Maďaři si ty nezbytné náklady , vyřešili geniálně, nákupem podílu v Aeru.
Nás systém je doufám vyladeny a funguje.
Nákup jakéhokoliv zbranoveho systému je vlastně systémem spojitych nádob. Kde ta jedna je hlavní a další jsou menší, ale objemem nezanedbatelné.
A to se vůbec nebavíme o zbraních, jen o tom, zda to bude lítat a bude to využitelné v celé letové obálce aniž by to pilot zvládl a nepsral se za kniplem a nezesidivel.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Arthur »

HONZIK11 píše:Slováci mají nakročeno k extra nákladnému zbrojnímu systému,...
Zaujímavé, že Vás nebolo počuť keď sme akvizovali 14 ks F-16V Block 70/72, mnohí by to ocenili...

Nepredpokladám, že súčasné vedenie MO bude tak krátkozraké ako tie predošlé takže skôr to odhadujem na low-cost riešenie.

P.S. radšej by som sa pozrel do vlastných radov na Nákup amerických vrtulníků: Za porušení zákona může hrozit obří pokuta a ako máte nakročeno pri nákupe nových BVP za 53 miliard Kč. :mrgreen:
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4964
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Jo jo, hlavne at je to levny :mrgreen:
Vy dvaja ste sa tuším našli :D
Honziku, cize zaplatit za 20 rokov 2mld€ a následne z lietadiel vlastnit 4 zameriavacie kontajnery je ten lacnejší variant? :D

Skelet: predpokladam, že nejakých inštruktorov, ktori lietali na F-16 budú mať. A ten výcvik budu vedieť prispôsobiť príprave na F-16.
Ak CLV nerobi vycvik pri kategórii L159/M346, tak ta ponuka je bezpredmetna.
Je logickejšie predsa mat doma M-345 a pokračovať na M-346, ako cvičiť na L-39NG a posielať pilotov do USA na T38/T7 a následne pokračovať na F-16 doma.
Ja som sam zvedavý ako toto vyriešia.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Juraj však Vám nikdo nic od nás nenabízí. Maximálně prodej L-39NG, které si můžete provozovat v OSSR nebo TUKE. Pokud rezignujete na letouny pro pokračovací výcvik (L-159/HAwk/M346), tak pak si musíte zařídit výcvik jinde, tak jako nyní. A pokud odhlédneme od peněz, tak na americký výcvik nebude mít nikdo. To že je Itálie za bukem je irelevantní, protože vztahy na dálku prostě nefungují (čest výjimkám) :D
Po pravdě já budu šťasten, když si ty M345 pořídíte. Ty ješitné slovenské řeči mě fakt nebaví. Já už holt patřím do generace, která ke Slovensku nemá nostalgické vzpomínky.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“