Aero L-39NG

Odpovědět
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Starlight »

HONZIK11 píše:
Starlight píše:
HONZIK11 píše:...to letadlo je ... systemove velice chytre.
:?: Můžeš to nějak rozvinout? Přeci jen o L-39NG toho moc zveřejněno nebylo.
Ja jsem si to kdysi, před rokem, pojmenoval systémová chytrost.

Zároveň finišují přípravy k letovým testům moderního virtuálního výcvikového systému VTS izraelské provenience (IAI
Tím jsi my ale nic nevysvětlil.

Jestli myslíš, že je to použití palubních simulací, tak to tě zklamu. To je u nových cvičných, ale i bojových letounů, standard zhruba od počátku tisíciletí. Ostatně systém VTS od IAI je toho důkazem. To je už existující systém, kde L-39NG je jen další platformou.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Tak to vidíš, jsem asi Vlckuv moc velký fanda, myslel jsem, že to Izraelci projektem navrhli poprvé do L39 a L159 pro Americký tendr. A on ten systém má už kde kdo. Já vím jen o Italskem klonu Jakovleva v Izraelské modifikaci tohoto letounu.
Uživatelský avatar
royal
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 19/4/2017, 15:21

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od royal »

Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

@royal

Uvidíme.

Nějaké hrátky současného (a případného budoucího) vlastníka:
https://www.forbes.cz/skupina-penta-pro ... m-omnipol/
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ou-1362069 (ale v obchodním rejstříku jsem si nevšiml změn)

Plus text u kterého je uveden jako autor Jakubem Fojtíkem (dříve v LOMu) zveřejněný na jakémsi tajnůstkáském webu (snad propojeném s smart-media.cz):
https://aero-space.eu/2019/02/27/market ... -aircraft/
R.I.P.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

K těm hrátkám o případné změně vlastník Aera... byla dnes zveřejněna patrně další část tajenky co/proč:

https://zdopravy.cz/penta-se-snazi-zabl ... udu-35083/

Jenom pro doplnění, co nemusí být úplně zřejmé z postnutého článku: společnost Letiště Praha, a.s. (provozující mj. letiště v P-Ruzyni), je ve 100% vlastnictví České republiky https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove ... prah-33061
R.I.P.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Kouzelnik píše:K těm hrátkám o případné změně vlastník Aera... byla dnes zveřejněna patrně další část tajenky co/proč:

https://zdopravy.cz/penta-se-snazi-zabl ... udu-35083/

Jenom pro doplnění, co nemusí být úplně zřejmé z postnutého článku: společnost Letiště Praha, a.s. (provozující mj. letiště v P-Ruzyni), je ve 100% vlastnictví České republiky https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove ... prah-33061
Toto
Pozemky nutné pro stavbu dráhy prodala Penta Letišti Praha v roce 2009. Dříve ty samé pozemky mohlo Letiště Praha získat podstatně levněji. V době, kdy letiště vedl Martin Kačur, ale nákup odmítlo.
Je čistá lež.
Ten "návrh smlouvy" byl více než pochybný, a kdyby to Kačur tenkrát podepsal, už by dávno seděl.
Penta kupovala Vodochody hlavně kvůli letišti. V té době se připravovala privatizace letiště Praha/Ruzyně a Penta si dělala na část zálusk. Na nákup celého letiště neměla dost peněz, ale chtěla se přidat do jakéhokoli konsorcia. Pokud by v době privatizace letiště Praha/Ruzyně byla Penta vlastníkem letiště Praha/Vodochody, a současně měla v "kapse" plány na vybudování konkurenčního letiště, srazila by tím cenu letiště Praha/Ruzyně o cca 15 - 20 miliard CZK (tehdejší odhad).
Česká správa letišť, s.p. na to tenkrát upozorňovala, a jeden čas byla ve hře i varianta, že se letiště od Aera Vodochody oddělí a jeho provozem bude pověřena ČSL,s.p. … ale to rychle narazilo.
1/ ukázalo se, že o Aero Voddochody bez letiště nemá nikdo zájem = bankrot
2/ Dospiva navštívil ministra dopravy Šimonovského a MD následně zadalo zpracování studie, ze které vyplynulo, že soukromé konkurenční letiště bude pro státní letiště Praha/Ruzyně vlastně výhodou :sad:, a tak by jeho připojení k ČSL,s.p. bylo nesmyslné

Aero Vodochody, jako fabriku, Penta vlastně vůbec nechtěla a dostala ji vlastně jako prezent k letišti - v době privatizace měla zápornou hodnotu. To že se jí nakonec Pentě podařilo zachránit a dnes je to poměrně úspěšná firma, to je zásluha, která se musí Pentě přiznat.

Původní záměr vybudovat ve Vodochodech další pražské letiště nebyl myšlen vážně, byla to jen páka v privatizaci letiště Praha/Ruzyně.
Po zablokování privatizace letiště Praha/Ruzyně se ale situace změnila, a Penta to letiště začala drát jako "náhradní variantu".
Jenže EIA pro letiště Praha/Vodochody byla zablokovaná, kdežto ta pro paralelní dráhu letiště Praha/Ruzyně je stále v platnosti = letiště Praha/Ruzyně je rozvoji kapacit "blíže".
Zásady územního rozvoje s paralelní dráhou letiště Praha/Ruzyně, které jsou nutné k možnosti požádat o Územní rozhodnutí, znamenají pro projekt letiště Praha/Vodochody smrtící ránu. Pokud bude mít letiště Praha/Ruzyně, s jeho terminály, vybavením a poměrně nízkou cenou, i dostatek dráhové kapacity ve špičkových hodinách dne (což již od roku 2006 nemá), tak do Vodochod žádná pořádná letecká společnost nepůjde.
Proto tento "úskok" ze strany Penty … nejsou pitomí, vědí to. Budou za svůj kšeft bojovat zuby nehty … a prsty mají fakt dlouhé.
Letiště Praha, a.s. v nich získala silného nepřítele … jako kdyby Praha-Suchdol a různá pseudoekologická sdružení nestačila :(
Napadení Zásad územního rozvoje je jen první krok … napadení Územního rozhodnutí či Stavebního povolení (spolu s napadáním "již staré" EIA - je z roku 2012 na základě údajů z roku 2008) bude následovat …
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Skeptik píše:
Kouzelnik píše:K těm hrátkám o případné změně vlastník Aera... byla dnes zveřejněna patrně další část tajenky co/proč:

https://zdopravy.cz/penta-se-snazi-zabl ... udu-35083/

Jenom pro doplnění, co nemusí být úplně zřejmé z postnutého článku: společnost Letiště Praha, a.s. (provozující mj. letiště v P-Ruzyni), je ve 100% vlastnictví České republiky https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove ... prah-33061
Toto
Pozemky nutné pro stavbu dráhy prodala Penta Letišti Praha v roce 2009. Dříve ty samé pozemky mohlo Letiště Praha získat podstatně levněji. V době, kdy letiště vedl Martin Kačur, ale nákup odmítlo.
Je čistá lež.
Ten "návrh smlouvy" byl více než pochybný, a kdyby to Kačur tenkrát podepsal, už by dávno seděl.
Penta kupovala Vodochody hlavně kvůli letišti. V té době se připravovala privatizace letiště Praha/Ruzyně a Penta si dělala na část zálusk. Na nákup celého letiště neměla dost peněz, ale chtěla se přidat do jakéhokoli konsorcia. Pokud by v době privatizace letiště Praha/Ruzyně byla Penta vlastníkem letiště Praha/Vodochody, a současně měla v "kapse" plány na vybudování konkurenčního letiště, srazila by tím cenu letiště Praha/Ruzyně o cca 15 - 20 miliard CZK (tehdejší odhad).
Česká správa letišť, s.p. na to tenkrát upozorňovala, a jeden čas byla ve hře i varianta, že se letiště od Aera Vodochody oddělí a jeho provozem bude pověřena ČSL,s.p. … ale to rychle narazilo.
1/ ukázalo se, že o Aero Voddochody bez letiště nemá nikdo zájem = bankrot
2/ Dospiva navštívil ministra dopravy Šimonovského a MD následně zadalo zpracování studie, ze které vyplynulo, že soukromé konkurenční letiště bude pro státní letiště Praha/Ruzyně vlastně výhodou :sad:, a tak by jeho připojení k ČSL,s.p. bylo nesmyslné

Aero Vodochody, jako fabriku, Penta vlastně vůbec nechtěla a dostala ji vlastně jako prezent k letišti - v době privatizace měla zápornou hodnotu. To že se jí nakonec Pentě podařilo zachránit a dnes je to poměrně úspěšná firma, to je zásluha, která se musí Pentě přiznat.

Původní záměr vybudovat ve Vodochodech další pražské letiště nebyl myšlen vážně, byla to jen páka v privatizaci letiště Praha/Ruzyně.
Po zablokování privatizace letiště Praha/Ruzyně se ale situace změnila, a Penta to letiště začala drát jako "náhradní variantu".
Jenže EIA pro letiště Praha/Vodochody byla zablokovaná, kdežto ta pro paralelní dráhu letiště Praha/Ruzyně je stále v platnosti = letiště Praha/Ruzyně je rozvoji kapacit "blíže".
Zásady územního rozvoje s paralelní dráhou letiště Praha/Ruzyně, které jsou nutné k možnosti požádat o Územní rozhodnutí, znamenají pro projekt letiště Praha/Vodochody smrtící ránu. Pokud bude mít letiště Praha/Ruzyně, s jeho terminály, vybavením a poměrně nízkou cenou, i dostatek dráhové kapacity ve špičkových hodinách dne (což již od roku 2006 nemá), tak do Vodochod žádná pořádná letecká společnost nepůjde.
Proto tento "úskok" ze strany Penty … nejsou pitomí, vědí to. Budou za svůj kšeft bojovat zuby nehty … a prsty mají fakt dlouhé.
Letiště Praha, a.s. v nich získala silného nepřítele … jako kdyby Praha-Suchdol a různá pseudoekologická sdružení nestačila :(
Napadení Zásad územního rozvoje je jen první krok … napadení Územního rozhodnutí či Stavebního povolení (spolu s napadáním "již staré" EIA - je z roku 2012 na základě údajů z roku 2008) bude následovat …

Díky Spektikovi za jeho obsáhlý názor, který jako obvykle není ozdrojovaný. A to jeden z důvodů proč se přidržím dosavadní osvědčené praxe a nebudu na Skeptikův text věcně reagovat.

Dalším důvodem totiž je, že toho moc nevím o detailech LKVO, LKPR a regionálních územně-plánovacích a konkrétních stavebně-povolovacích dokumentech u toho co souvisí s LKVO a LKPR, protože získat základní znalost by znamenalo obrovskou spoustu času.

Mám jediné doplnění výše uvedeného článku, tj. jestli někoho věcně zajímá problematika LKVO, LKPR, tak snad pomůže. Ono totiž je to skoro OT vzhledem k tématu (o malé/velké perspektivě L-39NG.). A spíše je téma LKVO vs. LKPR zajímavější z hlediska případné změny vlastníka Aera, tj. toho kdo patrně bude muset roky dotovat Aero než se podaří dokončit L-39NG.

Kdo a co může navrhovat soudu:
http://www.nssoud.cz/main2col.aspx?cls= ... 8&menu=188 ve spojení např. s https://www.fbadvokati.cz/cs/clanky/100 ... sedni-obce


Co by kdyby mohla Penta navrhovat soudu a soud by návrh Penty potvrdil:
https://www.epravo.cz/top/clanky/k-dusl ... 95682.html ve spojení s
https://www.pravniprostor.cz/clanky/spr ... apem-krati
R.I.P.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Dík Skeptiku, pro základní info to stačí a má to logiku. Samozřejmu že takovéto info nelze ozdrojovat :roll: takže ať si to každý přebere po svém. Mimochodem Kouzelníku, tvá posedlost zdroji a eliminace vlastního myšlení zdá se mi v určitých věcech vcelku kontraproduktivní. Ale proti gustu žádný dišputát.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Zemakt píše: Mimochodem Kouzelníku, tvá posedlost zdroji a eliminace vlastního myšlení zdá se mi v určitých věcech vcelku kontraproduktivní. Ale proti gustu žádný dišputát.
Zemakt,

k Tvému hodnocení mého komentování, díky za zpětnou vazbu. Jo, leckdy si s tím přidělávám práci. A taky si všimni že vesměs v diskuzi se nedoptávám na zdroj komentáře ostatních diskutujících (tipuji, že se doptávám tak v 5% případů)

Vzhledem k tomu, že Tvůj komentář se patrně vztahuje na můj předchozí koment, kde jsem odmítl věcně reagovat na Skeptika, tak souhrně zareaguji, třebas Tě to obohatí. Ale klidně to nečti, máš-li na pravdomluvnost Skeptika jednoznačný názor, který nehodláš změnit.

Nicméně nevidím, že bych postrádal vlastní myšlení a byl "posedlý" zdroji v případě Skeptika. Právě naopak. Což se mi vyplatilo např. v případě tohoto jeho komentu, kdy já vlastně nevidím jeden jediný fakt v tomto jeho komentáři, který byl plně pravdivý.

Tj. nemyslím ten diskusní nesoulad, že bychom Skeptiik a já každý viděli věc jiným pohledem (jako například pohled pesimisty/optimisty že sklenice na stole je z půlky prázdná/plná), ale mluvím o tom, že Skeptik tvrdí, že žádná sklenice na stole není, ale já když přijdu ke stolu, tak sklenici uvidím a ucítím ji, když na ni šáhnu. A Skeptik v reakci na to začne mluvit pravdu, ale za okamžik provede podobný kousek.

Prostě Skeptik, IMHO je profesionální polopravdomluvec, což je ta nejhorší forma lháře, neboť nelze snadno poznat kdy lže a kdy mluví pravdu. Což v jeho případě je o to horší, že pokud by jemu šlo o fakta (jak leckdy předstírá, příklady můžu postnout), tak v řadě případů si fakta k výše uvedenému příkladu mohl obstarat, ale to by mu asi bránilo v tom, že by si "fakty mohl zkazit svůj názor".

Jestli je tímto jeho zákeřným přístupem ovlivněn i jeho výše uvedený komentář ohledně Penty,Aero a Ruzně? Nevím. Ale už s jeho texty nebudu vůbec nijak ztrácet čas. Nestojí mi za to, protože když se na to podívám zpětně, tak jediné co cítím je zlost, že jsem se od něj v minulosti nechal napálit. Po diskuzích se Skeptikem necítím radost, že bych byl v diskuzi s někým kdo sice vidí věc jinak, ale fakta uvádí pravdivé (a nejde o pochybné zdroje nebo polovičatě citované zdroje) a ani nemám pocit, že by férově interpretoval fakta (i kdyby se mi výsledek interpertace třebas nelíbil).

Jak s touto mojí nepříjemnou zkušeností naložíš je na Tobě. Mě osobně hodně mrzí, že mě nikdo naplno nevaroval co je zač člověk/partička lidí píšící pod nickem Skeptik. Škoda.

Měj se hezky. Třebas někdy v budoucnu budu mít chuť ještě přidat nějaký koment na Palbu.
R.I.P.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Proč tak osobně? O Skeptikovi si žádné iluze nedělám, nicméně někdy holt s ním musím souhlasit, ať chci či ne. Nejsem zastáncem odezdikezdizmu.

K věci: šuškanda, zákulisní řeči, veřejná tajemství se zkrátka ozdrojovat nedají. To je primárně to, nač jsem reagoval. Pravda, drobet jsem ujel, bo si subjektivně myslím, že to s tou dokladací obecně přeháníš. Přičemž absentuješ její kvalitu. A za to vlastní myšlení se omlouvám. Přestřelil jsem.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Kouzelnik »

Zemakt píše: (...)K věci: šuškanda, zákulisní řeči, veřejná tajemství se zkrátka ozdrojovat nedají. (...)
Čau, jenže my jsme ve vlákně o L-39NG (kdy na stole je užuž dohoda o CLV a L-39NG).

Kdybysme byli ve vlákně o samotném Aeru, tak bysme pro kontext měli doplnit, že z pohledu českých ozbrojených sil zdá se, že momentálně Aero už dostalo už skoro vše co mohlo dostat https://www.euro.cz/byznys/armada-zachr ... dy-1454169, přičemž nevím do jaké míry je reálné, že by u Aera byly objednány rozsáhlejší upgrady těch 16 jednomístných (+až 5 dvoumístných) jako např: http://czechairforce.com/news/perspekti ... h-sil-acr/.

Připomínám, že oproti průměru Aeru už loni (ve 2018) narostly výnosy z ČR o 40% než je čtyřletý průměr. Takže je problém Aera, že mu klesly výnosy ze zahraničí z dřívějších 85% či 90% (počítáno z celkových běžných výnosů) na loňských 70%. Takže jestliže loňské domácí i zahraniční celkové (běžné) výnosy jsou velmi zhruba na polovině toho co byl nedávný průměr, tak netuším do jaké míry s přežitím Aera (do doby než začne chodit peníze za vyrobené L-39NG či za -CW) zahýbe loni oznámená ztráta kontraktu na interiéry Blackhawků se kterou počítali do 2023.... Mluvíme o celkových běžných výnosech ve 2016 ve výši 5,1 miliardy Kč, předloni 3,8 miliardy, a loni klesly na cca 2,5 miliardy... Zadlužení jsou v AERu (dle stavu ke konci 2018) už docela dost.

K samotnému NGčku:
Já se ve vlákně o L-39NG snažil upozornit na velmi zvláštní situace, kdy zdá se, že v kritické fázi polo-finální mašiny a v období, kdy by měli dotahovat rozjednané objednávky, tak se vlastník Aera patrně chce rozhádat s "majitelem" refenčního zákazníka, který už-už podepsal objednávku na 6 nových Albíků.

A to zvláště, když důvod hádky (tak jak byl v ranní verzi článku, který jsem postnul), tak byl z mého pohledu nesmyslný... nevidím příliš silnou "aktivní legitimaci" toho kdo podal návrh k soudu. Je to velmi zvláštní situace, např. nechápu odkud novinář vzal info o podaném návrhu (předpokládá ke Kr.soudu v Praze).
Malinko víc rozumím logice návrhu k soudu po odpolední aktualizaci článku, kdy zdá se, že vlastník Aera ve skutečnosti podalo návrh k soudu s jiným obsahem než jak jsem pochopil včera ráno (tj. zdá se, že Aero neřeší LKPR, ale řeší dopravní obslužnost LKVO viz odpolední doplnění článku na zdopravy.cz, které je sice zmatené, ale snad dobře chápu poslední odstavec)

Z mé pozice laika nemá IMHO smysl cokoliv dalšího vyvozovat z těchto zvláštních situací (rozsáhlé čistky v managementu - míněno nové obsazení, letní články od pana Hrbáčka, bubliny o zájmu o Aeru Omnipolem, nynější nelogická snaha o hádku se státem...). Tj, jestliže mým zájem je, se pokusit o objektivní diskuzi (viz třebas i spekulovat bez přímých zdrojů = jako obecný příklad mého pokusu), tak v této situaci mi to nejde, protože se můžu fatálně zmýlit. A tedy mám opatrný přístup k těm kdo se pokusí o objektivní diskuzi o perspektivě L-39NG.


Starlight píše:(...)
2)
Autor to více než přehání s titulkem. Aero a program L-39NG rozhodně nespasí objednávka na 4 letouny (s logistikou) pro CLV. A ani Senegal. To budou jen první, ale důležité reference. Hlavně ta od domácího MO (což CLV de-facto je). Ekonomická návratnost programu L-39NG ale bude někde ve vyšších desítkách prodaných letounů (ze ziskem).

Pokud to ale Aero bude prodávat tempem 4-8 letounů ročně, tak to bude běh minimálně ještě na desetiletí. Pokud nemají jiné zdroje příjmů, které budou celou tu dobu srovnávat dluhy z vývoje a postavení sériové linky, tak je mohou zachránit jen dvě věci.

Velký kontrakt na desítky letadel od jednoho zákazníka (jako byl případ L-159 AČR), což je extrémně nepravděpodobné. Nebo se najde movitý investor, který investuje do Aera nebo ho dokonce „za levno“ odkoupí do Penty a přijde s lukrativnějšími nápady.
Starlight píše:To je ale všechno vzdálená budoucnost. Nejdříve si LOM musí skutečně objednat první čtyři letadla L-39NG. To všechno potrvá. Dostane je za cca 2 roky. Pak mu chvíli potrvá, než to zavede do běžného výcvikového provozu.

Toto všechno je finančně hrozně vyčerpá. Proto potřebovali nejdříve podepsat nový výcvikový kontrakt s MO ČR. Dříve byl na 5 let, nyní je už na 7. LOM ve skutečnosti prý chtěl asi 10 let. Vše zřejmě kvůli rozložení splácení komerčních úvěrů.

Takže aby si koupili další letouny (je jedno jestli matka státní podnik nebo dcera Trade) budou potřebovat sehnat zákazníka na proudový výcvik, který jim to podepíše na podobně dlouhou nebo dokonce ještě delší dobu. Nic takového se jim za dobu jejich existence nepovedlo. A když zákazníci objednají výcvik, tak nově vyrobená letadla budou až za cca dva roky. To se ale obtížně uzavírají výcvikové kontrakty.

Uvidíme, jestli například přesvědčí Slovensko, aby nenahrazovalo staré L-39 a šli k nim. Nebo Maďarsko, kterým letos asi končí výcvikový kontrakt v kanadském NFTC. Bude to mít jednu vadu na kráse. Piloti AČR po L-39C/L-39NG mohou pokračovat na L-159T, které ale LOM zákazníkům nemůže komerčně nabídnout.
R.I.P.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Jak si v Americkove poletuji a upravuji jiz tak upravena kridla ..10 min 35 sek.
https://youtu.be/ScQcGnAPkeY
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Dle oficiálních vyjádření Aero Vodochody během letošních dnů NATO, probíhá jednání (mimo vlád Senegalu a ČR) o dodávkách L 39NG ještě s Litvou, Maďarskem, Rakouskem, Slovenskem, Řeckem, Filipínami, Thajskem a Vietnamem.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Jedna aktualitka:

Prvý medzinárodný let L-39 NG na Sliač Air Base na konferenciu pre používateľov lietadiel Aero L-39 (Group Conference 2019) - info z FB stránky Aero Vodochody.
Foto neviem pridať, ale NG je vyfotené na civilnej stojánke letiska Sliač.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 365
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Padouch »

Senegalský velitel vzdušných sil letěl v L-39NG
http://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisko ... -v-l-39ng/
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Je to irónia, či skôr paradox, keď fabrika, kde veľká väčšina zamestnancov je rasistická, xenofobna a skryto ci otvorene protislovenska, chce predať svoje lietadla v Afrike ci na Slovensku.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Lynx píše:Je to irónia, či skôr paradox, keď fabrika, kde veľká väčšina zamestnancov je rasistická, xenofobna a skryto ci otvorene protislovenska, chce predať svoje lietadla v Afrike ci na Slovensku.
:shock: :shock: :shock:
Není snad majitelem ex-slovenská PENTA jejímiž zakladateli a majiteli jsou Marek Dospiva a Jaroslav Haščák z Ďurkovej ??? :lol:

Znám tam pár lidí - Čechy i Slováky - ale nikoho, kdo by byl rasista, xenofob nebo protislovenský živel :roll:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx píše:Je to irónia, či skôr paradox, keď fabrika, kde veľká väčšina zamestnancov je rasistická, xenofobna a skryto ci otvorene protislovenska, chce predať svoje lietadla v Afrike ci na Slovensku.
Můžeš tuto svou myšlenku , či spíše oznámení nějak rozvést? Ať si to probírám jak chci ,opravdu nevím jak může být fabrika rasistická,protislovenská, xenofobna.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

HONZIK11: Nepotrebujem sa ďalej v tom mrcasit, ale za svojím si stojím.) samozrejme fabrika nemôže mať žiadne ľudské rysy, ale jej zamestnanci (niektorí) ano. Ved si predstavte, rokujete so zahr partnerom a hneď po odchode sa z nich stanú čmoudi a podobne, to nie je pekne...
S argumentom ohľadne majetnickej štruktúry, zatiaľ síce môžte mat pravdu, ale po predaji Penta->Omnipol táto zdanlivá výhoda padne.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Lynx: stát si zatím můžeš, ale to je tak vše. Kšeft je kšeft, láska je láska. A jak tak pozoruju, tak víc ofrňují nosy Slováci nad ČR, než naopak.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“