L-410 Turbolet

Odpovědět
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Kouzelnik »

@Juraj Tichý

V čem vidíš podobnost? Prosím, konkrétně?

Jsem totiž udivený z Tvého názoru... např. komentář Neshera obsahuje část argumentů, které vyvrací Tvůj názor a Ty jsi tyto argumenty "jakoby neviděl".
R.I.P.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Aha ok. Dik za info Skeptik. Takze je to v podstate velky uspech stareho Letu Kunovice/Aircraft Industries, ze dokozali presvedcit Rusov na kupu podla vsetkeho nekompletnej dokumentacie 30 rokov stareho projektu. Pre cesku stranu podla mna super. :up:
Myslím, že nekompletní nebude.
Někdy koncem loňského roku říkala ředitelka Aircraft Industries, že dělají kompletní revizi dokumentace.
Nicméně protože spousta dílů (motory, avionika apod.) bude nejspíš rusifikovaných, tak podle mne jde hlavně o drak.
Z vyjádření vyplývá, že nechtějí vyrábět "starou" L-610, jen ji využít k urychlení vývoje vlastního letadla. A pokud jim velikost a koncepce vyhovuje … Mohou to takto urychlit nejméně o dva roky.
Julesak píše:Veď Let dnes patrí nejakej ruskej firme, nie? Predajú to teda sami sebe, či?
V Rusku budou mít víc než jednu leteckou firmu :wink:
Ne, vážně, to nevím.
EDIT … Jo aha, tak on i v Rusku by to měl vyrábět UGMK (vlastník Aircraft Industries) … takže asi ano - prodej / převod v rámci skupiny.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 4/9/2019, 14:43, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

Kouzelnik píše:@Juraj Tichý

V čem vidíš podobnost? Prosím, konkrétně?

Jsem totiž udivený z Tvého názoru... např. komentář Neshera obsahuje část argumentů, které vyvrací Tvůj názor a Ty jsi tyto argumenty "jakoby neviděl".
L 39 NG je prakticky totálně překonstruované letadlo, navíc v ČR si nikdo ani omylem nehraje na velmoc.
Rusové chtějí vzít víc než 30 let starý projekt civilního letadla a pouze vyrábět jinde, s tím, že část dílů nahradí svými na podobné úrovni.
Jestli v tom Juraj nevidí rozdíl, tak moc nevím co na to říct.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Kouzelnik »

Skeptik píše:
niko píše:Aha ok. Dik za info Skeptik. Takze je to v podstate velky uspech stareho Letu Kunovice/Aircraft Industries, ze dokozali presvedcit Rusov na kupu podla vsetkeho nekompletnej dokumentacie 30 rokov stareho projektu. Pre cesku stranu podla mna super. :up:
Myslím, že nekompletní nebude.
Někdy koncem loňského roku říkala ředitelka Aircraft Industries, že dělají kompletní revizi dokumentace.
Co přesně má znamenat pojem "kompletní revize dokumentace"? Byl by zdroj, prosím ... bo po trkých zkušenostech z minulého týdne (viz vlákno http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=8247&p=292049 a Tvůj koment z 28.8. z 13:35), tak logicky jsem zdravě skeptický.

Ohledně zbytku Tvého komentu = použít pouze drak L-610 pro zástavbu komponent vyráběných v RF s cílem urychlit vývoj... možná ano, možná ne.
Nemáme dost informací = např. kde vidí reálný zájem zákazníků.... a možná ani zákazníky prozatím nehledali...fakt bych v tom nehledal "evropskou" logiku.
Naposledy upravil(a) Kouzelnik dne 4/9/2019, 14:28, celkem upraveno 1 x.
R.I.P.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Kouzelnik »

Nesher píše:
Kouzelnik píše:@Juraj Tichý

V čem vidíš podobnost? Prosím, konkrétně?

Jsem totiž udivený z Tvého názoru... např. komentář Neshera obsahuje část argumentů, které vyvrací Tvůj názor a Ty jsi tyto argumenty "jakoby neviděl".
L 39 NG je prakticky totálně překonstruované letadlo, navíc v ČR si nikdo ani omylem nehraje na velmoc.
Rusové chtějí vzít víc než 30 let starý projekt civilního letadla a pouze vyrábět jinde, s tím, že část dílů nahradí svými na podobné úrovni.
Jestli v tom Juraj nevidí rozdíl, tak moc nevím co na to říct.

Já tedy vidím rozdíl hlavně z hlediska zákazníků L-39 (L-610 žádné zákazníky nemělo, bohužel). Takže projekt L-39NG je tažen myšlenkou: z L-39 na L-39CW a/nebo na L-39NG.
R.I.P.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Skeptik »

Kouzelnik píše:Co přesně má znamenat pojem "kompletní revize dokumentace"? Byl by zdroj, prosím ...

Jesně, teba zde: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-kun ... 10/1695083
Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries vážně zvažuje oživení projektu výroby letadel L 610, což je čtyřicetimístný civilní letoun. Aktuálně dokončuje velký audit dokumentace, která byla dosud léta zamčená v podniku, řekla dnes na brněnské konferenci o budoucnosti leteckého průmyslu generální ředitelka Ilona Plšková.
Pokud pro svá tvrzení nemám podklad - píšu to.
Kouzelnik píše:Ohledně zbytku Tvého komentu = použít pouze drak L-610 pro zástavbu komponent vyráběných v RF s cílem urychlit vývoj... možná ano, možná ne. Nemáme dost informací = např. kde vidí reálný zájem zákazníků.... a možná ani zákazníky prozatím nehledali...fakt bych v tom nehledal "evropskou" logiku.
Je to jak v tom ruském originálu, tak v českém článku.
Manturov doufá, že certifikát na „moderní modifikaci“ českého letadla získá do konce roku 2023. „Nejde o spuštění výroby tohoto letadla, ale o vytvoření nového regionálního turbovrtulového stroje na vědeckotechnické bázi projektu L-610,“ řekl ministr ruskému listu.
Jako o primárním zákazníkovi se psalo o Ruské federaci - v rámci projektu rozvoje odlehlých oblastí. Ostatně stejně jako je tomu u L-410 UVPE a L-410 NG.
Ale potenciál měl být i v Číně a Indii … všude tam, kde létají L-410.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4102
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od niko »

Skeptik: O L-610 sa rozprava, ze jej dokumentacia nie je uplne v najlepsom stave. Dovodom bude asi to, ze sa na nej podielalo viacero firiem a cele to je roztrusene. Rusi si v tom ale asi nieco nasli. Pravdepodobne ako pises, ten drak. Osobne som velmi zvedavy, ako to dopadne. Musim ale uprimne povedat, ze som trochu skepticky.
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Kouzelnik »

Skeptik píše:
Kouzelnik píše:Co přesně má znamenat pojem "kompletní revize dokumentace"? Byl by zdroj, prosím ...

Jesně, teba zde: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-kun ... 10/1695083
Kunovický výrobce letadel Aircraft Industries vážně zvažuje oživení projektu výroby letadel L 610, což je čtyřicetimístný civilní letoun. Aktuálně dokončuje velký audit dokumentace, která byla dosud léta zamčená v podniku, řekla dnes na brněnské konferenci o budoucnosti leteckého průmyslu generální ředitelka Ilona Plšková.
Hm. A já čekal, že se jedná o dokumentaci celého letadla = tj. včetně dokumentace subdodavatatelů v rámci celého dodavatelského řetězc.

Mě by totiž dávalo smysl, kdyby použili získané praktické zkušenosti s certifikací L-410NG (např. EASA certifikovala v 12/2017). Protože L-610 zůstal bez certifikace FAA. Takže bych chápal kdyby vedle prioritního L-410NG současně probíhalo shromažďování (a doplňování) podkladů pro přípravu žádosti o certifikaci L-610G... myslím to tak, aby se využil čas vývojářů mezi jednotlivými etapami certifikací NG.

Myslím, že o zkompletovanou dokumentaci skoro připravenou k certifikaci by mohla proběhnout soutěž o prodej duševního vlastnictví českého Aircraft Industries (myslím samozřejmě i včetně prototypu L-610).

Taky bych čekal, že kromě https://www.planes.cz/cs/photo/1107367/ ... e-uhe-lkku budou nějak pracovat s dalšími dostupnými kusy prototypu např. s https://www.muzeum-kunovice.cz/let-l-610-m-x05/ popř. s http://old.recgroup.cz/ekoland/letadlo-l-610/.
R.I.P.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Skeptik »

Kouzelník
Ne, tak to neprobíhá. Nikdo necertifikuje vše - pouřívají se již certifikované systémy a certifikuje se jen zástavba.
Navíc L-610 vznikal v době, kdy já studoval … na lámačkách jsme se byli dívat někdy v roce 1989/90 (přesně si nepamatuji).
Předpisy se od té doby zásadně změnily … EASA tenkrát vůbec neexistovala, byly jen JAA a její předpisy JAR.
Naprostá většina systémů, které se tenkrát používaly by dnes certifikací neprošla.
Použitelný je podle mne skutečně jen ten drak, resp. jeho pevnostní struktura. Vše ostatní se bude muset udělat znova.
Certifikace L-410NG se také nebude moci příliš využít - je to jiná kategorie letadla. Bez přetlakového trupu a menší.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Kouzelnik »

Skeptik píše:Kouzelník
Ne, tak to neprobíhá. Nikdo necertifikuje vše - pouřívají se již certifikované systémy a certifikuje se jen zástavba.
Navíc L-610 vznikal v době, kdy já studoval … na lámačkách jsme se byli dívat někdy v roce 1989/90 (přesně si nepamatuji).
Předpisy se od té doby zásadně změnily … EASA tenkrát vůbec neexistovala, byly jen JAA a její předpisy JAR.
Naprostá většina systémů, které se tenkrát používaly by dnes certifikací neprošla.
Použitelný je podle mne skutečně jen ten drak, resp. jeho pevnostní struktura. Vše ostatní se bude muset udělat znova.
Certifikace L-410NG se také nebude moci příliš využít - je to jiná kategorie letadla. Bez přetlakového trupu a menší.
Asi oba mluvíme víceméně o tom samém. Mě šlo jen o vyjasnění Tvého stručného původního komentář, kterému bylo možné rozuměl že se to týká celého letadla.

Ohledně certifikace NG - já mluvil o využití praktických zkušeností s procesem certifikace (např. u EASA). A proto jsem mluvil o využití prostojových hodin vývojářů.

Příklad: Tedy, že by se LET ( Aircraft Industries ) snažil nyní vytvořit nějakou přidanou hodnotu k L-610....jako např. vyhodnotit dokumentaci, tak aby byla rozdělena na dokumentaci použitelnou, použitelnou po dodatečném vývoji a zcela neaktuální.

Aby nedošlo k omylu - nemyslím, že L-610G by byl způsobilý k certifikaci, minimálně kvůli časovému odstupu mezi přípravou certifikace a dneškem.

Ohledně např. využití kompletní dokumentace fixních částí, tak to nevím... např. u křídla, protože motory budou asi jiné, ne?

Zatímco z toho, co jsi postnul následně po mém dotazu(odkaz na ceskenoviny.cz), tak to spíše vypadá, že šlo o prohledávání archivů pouze toho co je přímo v LETu a kontrola toho co chybí... a možná bez toho, že by kvalifikovaní vývojáři nějak detailně zkoumali aktuální použitelnost dokumentace.
R.I.P.
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 364
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Padouch »

Křídla k L-610 by se měla vyrábět v Kunovicích, trup v Rusku.
http://www.idobryden.cz/podnikani/l-610 ... 056ab0011/
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 364
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Padouch »

Zástupci ministerstva průmyslu a obchodu ČR mají zájem kofinancovat vývoj L-610. Firma PBS z Velké Bíteše by mohla dodávat pomocné energetické jednotky (APU) a systém klimatizace.
https://www.pbs.cz/cz/blog/pbs-navstivi ... esit-a-jih
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Flader »

Je nejaká možnosť, že by sa L-610 vyrábala súčasne v Rusku a ČR podobne ako L-410? Predsa len, keď už do nej chce ČR investovať.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

Flader píše:Je nejaká možnosť, že by sa L-610 vyrábala súčasne v Rusku a ČR podobne ako L-410? Predsa len, keď už do nej chce ČR investovať.
Žádná taková možnost není, po hybridu standardního regionálního letadla a "bush plane" typu L 410 existuje poptávka (a ještě omezená) pouze v Rusku.
Osobně to pokládám za ekonomický nesmysl, který, pokud se to dotáhne do sériové výroby, bude závislý na ruských státních zdrojích a po pár desítkách vyrobených kusů to skončí. Nezapomeňte, že v Rusku již běží restart Il 114, který přebere část již tak omezeného trhu.
Přispívat Rusům na vývoj z českých veřejných zdrojů hraničí s vlastizradou.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od kenavf »

Nesher píše:
Flader píše:Je nejaká možnosť, že by sa L-610 vyrábala súčasne v Rusku a ČR podobne ako L-410? Predsa len, keď už do nej chce ČR investovať.
Žádná taková možnost není, po hybridu standardního regionálního letadla a "bush plane" typu L 410 existuje poptávka (a ještě omezená) pouze v Rusku.
Osobně to pokládám za ekonomický nesmysl, který, pokud se to dotáhne do sériové výroby, bude závislý na ruských státních zdrojích a po pár desítkách vyrobených kusů to skončí. Nezapomeňte, že v Rusku již běží restart Il 114, který přebere část již tak omezeného trhu.
Přispívat Rusům na vývoj z českých veřejných zdrojů hraničí s vlastizradou.
Neviem či je na mieste porovnávať L410/L610 s IL-114 by som povedal že je to dosť odlišná skupina s podstatne inými prevádzkovými požiadavkami a nárokmi, takže to vzájomné preberanie klientely je tam mizivé.
Ako je to s požiadavkami na vzletovú plochu L410/L610610/Il114 čo sa týka tráva/beton.

P.S. Že b rusi o tej domácej konkurencii IL-114 nevedeli?

Riziko zle investovanej podpory určite hrozí ale to je pri naších vládách bežná vec.
Ale podpora do "ruskej" firmy je politicky nepriechodná, aj keby bola akokoľvek pre ČR ekonomicky a technologicky výhodná a zmluvne ošetrená.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

kenavf
Myslím, že si nerozumíme. Já tu nic nesrovnávám, jsou to, bavíme-li o Turboletu na jedné straně a Il 114 na druhé straně, L 610, respektive to co z ní Rusové zbastlí (Rusové nikdy v dějinách, s jednou výjimkou s výraznou českou stopou, dobré civilní dopravní letadlo nepostavili) je někde uprostřed, velmi odlišné typy.
L 410 je typický "bush plane" typu Twin Otter, Il 114 zase klasické regionální turbovrtulové letadlo, řekněme ruský ekvivalent ATR či Dash 8. L 610 je jakýsi hybrid, má větší kapacitu (téměř na úrovní ATR 42), přetlakovou kabinu, ale zároveň některé vlastnosti menšího L 410 (robustnost, nižší nároky na VPD a letištní zázemí).
Což je výhoda čistě akademická, na bush plane je příliš velký, jako čistě regionální letadlo bude doplácet na svou robustnost a z toho plynoucí o něco horší ekonomiku provozu. Takže kromě Ruska po takových letadlech prostě poptávka není a i tam je poptávka omezená, řekněme 50-70 kusů. Ono i na té Sibiři má velká většina regionálních letišť betonovou VPD a tím pádem je bez problémů obslouží Il 114, který bude nutně ekonomičtější. A tam kde pevná VPD není, zase většinou není taková poptávka a stačí menší L 410.
Jinak k té otázce, zda Rusové nevědí o konkurenci Il 114, jistě vědí. Nicméně v Rusku jde o politiku vždy až v první řadě a ekonomická či jiná racionální hlediska jsou vedlejší. Takže pokud se vlastníkům UGMK pomocí jejich politických kontaktů podaří zajistit financování z federálních zdrojů, tak proč se nenapakovat, byť pro stát to bude čistá ztráta. Dostane totiž letadlo o nějž bude doma zájem omezený, s téměř nulovým exportním potencionálem. Ale nebude to poprvé ani naposledy, viz. třeba SSJ a vsadím boty, že MS 21 bude to samé.
Dávat na toto české veřejné je zločin, jako by nestačila L 410 NG, která je zatím stále v prototypu a přes občasné prohlášení AI je zahájení skutečné sériové výroby ve hvězdách.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od kenavf »

Nesher píše:kenavf
Myslím, že si nerozumíme. Já tu nic nesrovnávám, jsou to, bavíme-li o Turboletu na jedné straně a Il 114 na druhé straně, L 610, respektive to co z ní Rusové zbastlí (Rusové nikdy v dějinách, s jednou výjimkou s výraznou českou stopou, dobré civilní dopravní letadlo nepostavili) je někde uprostřed, velmi odlišné typy.
L 410 je typický "bush plane" typu Twin Otter, Il 114 zase klasické regionální turbovrtulové letadlo, řekněme ruský ekvivalent ATR či Dash 8. L 610 je jakýsi hybrid, má větší kapacitu (téměř na úrovní ATR 42), přetlakovou kabinu, ale zároveň některé vlastnosti menšího L 410 (robustnost, nižší nároky na VPD a letištní zázemí).
Což je výhoda čistě akademická, na bush plane je příliš velký, jako čistě regionální letadlo bude doplácet na svou robustnost ..
No, tá robustnosť niektorých prvkov IL-114 bude naozaj skôr nie o tom, že by chceli prvky "bush plane", ale len o tom že chcú trošku prvky typu "kovadlina", aby to v ruských podmienkach údržby a prevádzky, trocha vydržalo i keď to bude pristávať len na betónových plochách.

P.S. I keď po nedávnych skúsenostiach s pristávaním českých pilotov na B737(vždy drbnutie o betón) nostalgicky spomínam na jemné dotyky ruských pilotov s betónovou dráhou(ani sa nedal zistiť okamih dotyku s betonom....tiež B737..pred 20 rokmi)
Alebo že by to dnes pristávali automaty a tie menej podrovnávajú? :neutral:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

kenavf píše:
Nesher píše:kenavf
Myslím, že si nerozumíme. Já tu nic nesrovnávám, jsou to, bavíme-li o Turboletu na jedné straně a Il 114 na druhé straně, L 610, respektive to co z ní Rusové zbastlí (Rusové nikdy v dějinách, s jednou výjimkou s výraznou českou stopou, dobré civilní dopravní letadlo nepostavili) je někde uprostřed, velmi odlišné typy.
L 410 je typický "bush plane" typu Twin Otter, Il 114 zase klasické regionální turbovrtulové letadlo, řekněme ruský ekvivalent ATR či Dash 8. L 610 je jakýsi hybrid, má větší kapacitu (téměř na úrovní ATR 42), přetlakovou kabinu, ale zároveň některé vlastnosti menšího L 410 (robustnost, nižší nároky na VPD a letištní zázemí).
Což je výhoda čistě akademická, na bush plane je příliš velký, jako čistě regionální letadlo bude doplácet na svou robustnost ..
No, tá robustnosť niektorých prvkov IL-114 bude naozaj skôr nie o tom, že by chceli prvky "bush plane", ale len o tom že chcú trošku prvky typu "kovadlina", aby to v ruských podmienkach údržby a prevádzky, trocha vydržalo i keď to bude pristávať len na betónových plochách.

P.S. I keď po nedávnych skúsenostiach s pristávaním českých pilotov na B737(vždy drbnutie o betón) nostalgicky spomínam na jemné dotyky ruských pilotov s betónovou dráhou(ani sa nedal zistiť okamih dotyku s betonom....tiež B737..pred 20 rokmi)
Alebo že by to dnes pristávali automaty a tie menej podrovnávajú? :neutral:
Il 114 by žádné extra prvky typu kovadlina mít neměl, samozřejmě na ruské poměry. K tomu přistání, tam kde to jde, se spíše přistává na automat. Jinak já mám z Ruska zkušenosti opačné, lhostejno zda byly posádky z "elitního" Aeroflotu nebo třeba Ural Airlines, vždy s tím praštili až chudák Bulík brečel. Lety v Rusku vyrobenými letadly jsem se vždy vyhýbal.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Skeptik »

Nesher
Ty zase blábolíš, co? :wink:

Popisuješ letadla zcela jiných kategorií a na základě toho činíš "jediné pravdivé závěry".

Takže:
Nový IL-114 (pokud se jeho upgrade povede) bude klasický regionální turbovrtulový letoun ... kategorie ATR-72, DASH-8 Q400 a v ruských (i jiných) podmínkách má fungovat i jako náhrada za Tu-134.

Nový L-610 (pokud se jeho upgrade povede) bude menší letoun, zhruba kategorie ATR-42, DASH-8 Q100 a Q200, Do-328 a hlavně vzniká jako náhrada ANT-24/26.

Nelze říct, že by letadla těchto kategorií nebyla poměrně široce provozovaná.
Takže ne, oba letouny si navzájem nekonkurují, nýbrž se doplňují.
V současné době již neexistují zásadní omezení, aby tato letadla byla, po všech těch transferech technologií, technický horší než moderní "západní" nebo brazilské letouny. Navíc jsou ruské = tradičně levnější než jejich konkurence.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3763
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

kenavf píše:P.S. I keď po nedávnych skúsenostiach s pristávaním českých pilotov na B737(vždy drbnutie o betón) nostalgicky spomínam na jemné dotyky ruských pilotov s betónovou dráhou(ani sa nedal zistiť okamih dotyku s betonom....tiež B737..pred 20 rokmi)
Alebo že by to dnes pristávali automaty a tie menej podrovnávajú? :neutral:
Zajímavý pohled na piloty z bývalého Sovětského svazu a vůbec o tom jak to v tamějším letectví vypadá napsal zajímavé články český pilot která tam nějakou dobu létal. Pokud má člověk nějaké iluze o tamním letectví, tak o ně po přečtení docela určitě přijde.
https://www.planes.cz/cs/article/200469 ... are-36-dil
https://www.planes.cz/cs/article/200497 ... are-37-dil
https://www.planes.cz/cs/article/200523 ... are-38-dil
https://www.planes.cz/cs/article/200554 ... are-39-dil
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“