Stránka 3 z 7

Napsal: 14/5/2009, 21:45
od Padouch
Pop:
verze tam nebyla, ale zatím to tak vypadá že armáda hodlá koupit 40 let staré muzejní exponáty z války ve Vietnamu

Napsal: 14/5/2009, 21:54
od Pop
A nyní si představme, kolik peněz musíme do toho dodatečně narvat, aby se takový veterán udržel ve vzduchu a kolik dalších financí zhltne jejich modernizace, abychom zajistili jejich operační schopnost. Skutečný vývar pro nadnárodní firmy a jejich přisluhovače.
Jsem vždy pro nový výrobek. Určitě vydrží déle!

Napsal: 14/5/2009, 22:07
od Pátrač
Co se člověk nedoví a letadech i neletadlech takto v podvečer. Je rozhodnuto a ta letadla asi nakonec v naší armádě létat budou.

Zdá se že to nejsou, úplné krámy takže by mohly sloužit dobře. Je-li v tom korupce už s tím nic nejde udělat - rychle jsme se italizovali.

Takže nezbyvá než počkat. Nemáte zde někdo nějaký pěkný obrázek?

Napsal: 14/5/2009, 22:22
od Mantra
A jenom perlička, o letectvu, a nasazení vrtulníků do ISAF. Jejich nasazení bude opožděno o několik měsíců neboť vrtulníky na kterých teď trénují jsou jiné než ty, na kterých budou létat tam. Takže místo slíbeného června, dojde k jejich nasazení možná v říjnu , listopadu 09.

Jak řekl velitel letectva, že svoje vojáky nikam nepustí dřív, dokud nebudou pořádně zabezpečeni a vycvičeni. (u pozemáků se řeší vše za pochodu, tam jde jenom o lidi), kdežto tady už můžeme, nedej bože ztratit i drahý vrtulník. Podle Vernera "prý neletí někam nad pobřeží Itálie ale do bojové oblasti".

A nikdo z nich neodmítl jít do této mise. Měli by tam strávit celkem rok, se čtyřmi rotacemi. Někteří to ale otočí dvakrát neboť nemáme dostatek personálu (pokryjeme dvě rotace).

Včera o tom bylo někde v českém tisku, myslím že v Právu. Mám anglickou verzi z BBC.

Napsal: 14/5/2009, 23:15
od Pop
Výcvik pilota je velice drahý a ztratit celou posádku vrtulníku s kompletní četou pěšáků, jen proto, že posádka nemá na dané verzi stroje dostatečný výcvik, je přepych. Něco podobného si nikdo nedovolí. Jde přece o bezpečnou dopravu pozemních jednotek do prostoru činnosti, jejich včasné zásobení a odvoz do bezpečí v případě nedobře se vyvíjející situaci.
Stejně jako střelec musí umět svou zbraň poslepu rozebrat a složit, tak je povinen znát poslepu rozmístění ovládacích prvků i pilot každého vojenského letadla či vrtulníku. Když bude taková posádka ve výcviku létat s jinou verzí než v operačním nasazení, rozhodně nejsem zájemce o let s nimi.

Napsal: 15/5/2009, 08:15
od Hans S.
Pop píše:A nyní si představme, kolik peněz musíme do toho dodatečně narvat, aby se takový veterán udržel ve vzduchu a kolik dalších financí zhltne jejich modernizace, abychom zajistili jejich operační schopnost. Skutečný vývar pro nadnárodní firmy a jejich přisluhovače.
Jsem vždy pro nový výrobek. Určitě vydrží déle!
Tak to záleží na situaci - vezmi si třeba F-16 MLU..když je to letadlo po nějaké generálce a má vyměněné nějaké namáhané části konstrukce, tak žádný problém. Když budou splňovat parametry nových, klidně ať koupí levnější staré.

Napsal: 15/5/2009, 09:20
od skelet
Tak polské "nové" C-130E jsou zde http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 00&page=26 (str.26 až 28)

Napsal: 15/5/2009, 10:55
od komisař
V ATM 5/2009 uvedl Náčelník Generálního štábu AČR generálporučík Ing. Vlastimil Picek v článku "AČR má za sebou obrovský kus cesty", že "v blízké budoucnosti bude nutné řešit chybějící požadovanou přepravní kapacitu pořízením dalších dvou letounů kategorie A400 nebo C 130J Super Herkules". Pro upřesnění uvádím, že se jedná o kategorii s maximální nosností u A400M 37 tun nebo 120 výsadkářů, u C 130J Super H. 19 tun nebo 92 vojáků nebo 64 výsadkářů.
Doporučuji článek prostudovat, je tam uváděna i jiná plánovaná výzbroj, např. i lehká obrněná vozidla 4 x 4 ve dvou hmotnostních kategoriích : bojové 8 - 10 tun, zabezpečovací do 6 tun.

Již v ATM č. 4/2007 !! se psalo o náhradě dopravních letounů některým z typů C 130J, C 27J, C 295M. A i USA při výběrovém řízení na dopravní letoun pro lety na území USA mezi základnami konstatovalo, že C 130J je příliš rozměrný a nákladný. Srovnejte si velikost území USA a překryjte si ho naší republikou v jeho středu. Zjistíte, že pro naše potřeby doletu je to srovnatelné.

Napsal: 15/5/2009, 22:23
od Pop
Jistě, KDYŽ je po generálce a úplné modernizaci. Jenže, v tomto případě to vše zatáhneme my, stejně jako Poláci.

Než Belgičané a Nizozemci udělali ze svých F-16 plnohodnotný víceúčelový stroj, stálo je to vše další stovky milionů US dolarů.
Jen úprava základní verze F-16A pro požadavky Norského královského letectva, na konci 70. let min. st., si vyžádala další nemalé finanční náklady. A to se tehdy jednalo o úplně nový typ letadla.

Napsal: 22/5/2009, 21:12
od Pop
Slíbil jsem doplnění údajů k nehodě letounu Casa C-295M polských vzdušných sil. Zde jsou.

Ke katastrofě došlo dne 23.1. 2008, když se pilot C-295M pokoušel opakovaně přistát na letišti Miroslawiec. LN si vyřádala 20 obětí na životech příslušníků polského voj. letectva, nikdo nepřežil.
V té době na letišti nefungoval systém přivedení ILS.

Napsal: 25/5/2009, 08:45
od komisař
Nákladový prostor C 295 CASA

Obrázek

U sanitní verze je možné umístit : 4 zdravotnický personál + 27 raněných na nosítkách po třech nad sebou, nebo na druhém obrázku shora jednotka intenzivní péče + 12 nosítek
U ostatních byla obložnost již zde popsána, čtvrtý je námořní průzkumná verze.
Za povšimnutí stojí dolet : 9700 kg ( maximum ) 1333 km, při 8000 kg činí 2150 km.

Napsal: 25/5/2009, 13:31
od Mantra
Jestli se nepletu tak bratia slováci je chtěli koupit taky, ale jelikož je shledali nekvalitními tak je nevemou.

Aspoň prozatím, až zjistí že to jsou super stroje tak si je koupí.

Napsal: 25/5/2009, 16:54
od Hans S.
Mantra píše:Jestli se nepletu tak bratia slováci je chtěli koupit taky, ale jelikož je shledali nekvalitními tak je nevemou.

Aspoň prozatím, až zjistí že to jsou super stroje tak si je koupí.

Reakce hodná serveru Novinky.cz :) Nechtěl bys to trochu rozvést?

Napsal: 25/5/2009, 17:12
od cayman
Skorej proste z nejakých snáď racionálnych dôvodov vyhral stroj Alenia C-27J Spartan. Asi výška všimného nebola závislá od konkrétneho stroja. Ale aby to nebolo také ružové, kúpa nových strojov bola kvoli kríze pozastavená, a čo bude po kríze...

Napsal: 26/5/2009, 09:12
od cayman
Spomen certa... A dnes je o tom clanok na sme:
http://www.sme.sk/c/4859369/obrana-vyra ... tkych.html

Napsal: 26/5/2009, 10:48
od sa58
Zajímavá je ve SME tato věta...
CASA pritom vyhrala zákazky v Poľsku, Českej republike, Brazílii, Čile a Portugalsku.
U nás proběhl nějaký tendr? :shock:

Napsal: 26/5/2009, 10:51
od komisař
Bratia Slováci uvažovali o těchto transportních letounech : údaje z ATM 7/2006. Kdo má aktuálnější informace, sem s nimi.

….............C-130J-30 Super Herkules---Alenia Aeronautica C-27J Spartan---EADS CASA C-295M
*maximální výkony :
únosnost.....................21690 kg...............9000 ( s přetížením 10255 ) kg.................9250 kg
vojáci..........................128....................................68.............................zhuštěná 75 s využitím rampy
výsadkáři......................92....................................46..........................................48
ležící ranění..................97............................6 zdravotníků + 36.......................4 zdravotníci + 27
dálkový dolet …........5250 km...............s nákladem do 10 tun 2150 km....s max. nákladem 1455 km
rychlost......................667 km/h..........................nezjištěno.................................nezjištěno
cestovní......................657 km/h.........................600 km/h..................................474 km/h
provozní dostup..........9315 m............................9145 m.....................................7620 m
*Nákladní kabina :
D podlahy....................16,76 m..........................nezjistěno.................................12,69 m
D s rampou..................19,89 m...........................11,43 m...................................15,73 m
Š....................................3,12 m.............................2,45 m.....................................2,7 m
V....................................2,74 m.............................2,25 m.....................................1,9 m
využitelný objem....... 170,5 m3...........................58 m3.......................................57 m3

Možnosti přepravy bojové techniky : DINGO 2, hmotnost 11000 až 12500 kg, připadá v úvahu pouze u C-130 a to 2 kusy. U ostatních to neumožňuje hmotnost ani průřez kabiny, je možná přeprava automobilů na podvozku Land Rover v počtu 2 – 3 kusů.

Jinak Poláci jsou už za vodou, jestli se suchými či mokrými kalhotami, to je jejich věc, ale vyplatilo by se sledovat, jak se to tam vyvíjí. Není někdo od polských hranic ? Můj informační zdroj časopis Nowa technika Wojkowa vyschl. Podle mě je lepší a rychlejší než ATM.
Tudíž pro společný postup připadá v úvahu už jen Slovensko a Maďarsko.

Napsal: 26/5/2009, 12:54
od cayman
Tie rozmery nákladného priestoru sa mi hneď nezdali, porovnávajú sa tam jablká s hruškami, šírka C-295M 2,7 m je maximálna šírka trupu, šírka podlahy je 2,36 m. U C-27J je uvedená šírka a výška obdĺžnikového prierezu (2,45x2,25 m) ktorý je možné umiestniť na podlahu nákladového priestoru. Max. šírka je 3,33 m, max výška je 2,6 m.

Úprimne vyšším ľudom (ktorími vojaci obvykle sú+bagandže nejaký ten cm+prípadne prilba) v C-295M nezávidím výšku 1,9 m (ak je to teda maximálna, nedopátral som sa).

Na druhú stranu C-295M má výhodu že je o čosi dlhšie, čo propagujú napr. TU

Zdroje:
http://www.airforce-technology.com/proj ... specs.html
http://www.c27j.cz/index.php?page=techn ... ta&lang=sk

Napsal: 4/8/2009, 14:26
od Heckler
alibaba píše:
Heckler píše:...., pistole pro Policii atd.
V tomto pripade to bylo naopak. Ministerstvo vnitra si nastesti nezvolilo firmu, co "podmazavala"( glock ) ale kvalitniho tuzemskeho vyrobce. :wink:
Ale to jen tak na okraj.
Jinak taky jsem pro vymenu L159 za Spanelske CASA. Mozna to iniciuje i neco dalsiho...
A pokud ne, tak aspon neco usetrime za konzervaci.
No nevím, zbrojovka začala vyměňovat již dodané pistole CZ75D Police. Má jít údajně o 26000 ks pistoli. Blbý na tom je, že to není standardní reklamace, ale pistole jsou znova placeny.

Napsal: 12/1/2010, 17:56
od sa58
Dneska jsem narazil na další pokračování bestseleru CASA a Hercules

čtete na IDnes

Prošel jsem i diskusi, kromě klasických keců tam lze najít i něco k zamyšlení...

"Cena za dnes převzatý C-295M, kterou zaplatili daňoví poplatníci je jako za C-17 Globemaster III"

Rychlá kalkulace ceny za C-295M
Cena za L159A (61mld/72ks/18CZK)=47mil USD
Cena směněných strojů je 47mil USD*5ks= 235mil USD
Dále cena za přestavbu 0,5mld CZK/2kusy/18CZK=13,8mil USD
Dále platba výrobci (při pádu vlády, platba předem....) 3,5mld CZK/18CZK=194mil USD. SUMA za 4ks C295M 442,8mil USD tj. 110,7mil USD za kus!!! Pokud budeme kalkulovat s odhadovanou tržní cenou L159 na trhu 12mil USD dostaneme cenu za 1ks C295M 67mil USD. Pravda je, že dle ATM to budou jedny z nejlépe vybavených strojů C295M, ale jiné nákupy stejného typu ukazují na cenu někde okolo 32mil USD za kus.


Tak co vy na to, má to cenu komentovat? .... :sad: