Stránka 1 z 2

Mi-171 do Afghánistánu

Napsal: 19/12/2008, 09:11
od Mantra
Tohle je dnes na armádních stránkách.

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=12559

Doufám, že budou mít k dispozici EVY. Nevíte jestli s nimi již zkoušely létat?
Nemáte někdo další informace o tom jak se připravují samotné vrtulníky, které budou nasazeny příští rok v Afghánistánu?

Úkoly by měli plnit většinou přepravního charakteru, že?

Napsal: 19/12/2008, 11:32
od reddog
to toho moc nenalétaly 91 hodin , žádná sláva.

Napsal: 19/12/2008, 12:49
od Zemakt
Lepší něco než nic, taky je tam mohli prsknout rovnou z fleku.., spíš je zajímavé, že ty M-íčka jsou verze bez zadní rampy, že by to mnělo nějakou logiku?

Napsal: 19/12/2008, 13:28
od reddog
zadní rampa tam není protože tam bude palubní střelec s kulometem!

Napsal: 19/12/2008, 16:26
od YAMATO
No nezávidím těch chlapíkům...ale vlastně co, jdou tam dobrovolně.

Napsal: 19/12/2008, 16:45
od cover72
EVU mít nebudou, ptal jsem se na to týpka od 171Š na muzejní noci...
Potřebují totiž pro chlazení proudění vzduchu, jinak se přehřívají a působí požární poplach. Není s nimi tedy možné startovat se zapnutou požární signalizací, přičemž starty bez ní zase nepovolují regule (logicky).
Takže EVU ne...

Ale to by vadit nemělo, protože taky říkal (a to potvrzují i američtí piloti v interviews), že povstalcům Stingery a Strely prakticky došly a za poslední rok došlo snad ke dvěma odpalům - daleko nebezpečnější jsou všudypřítomné DŠK, kterými talibanci zvláště rádi útočí zeshora z kopců na vrtulníky prolétávající pod nimi.

Kromě toho se myslým zmiňoval i o plátech pancíře na bázi borových kompozitů nebo tak něco - ale s tím si nejsem jistý, jestli se mi to s něčím nemíchá

Napsal: 19/12/2008, 16:51
od reddog
Jo pancíř z kompozitu s borovým vláknem ,lehké a pevné. To je ruská specialita, jen to nesmí dostat moc zásahů to je pak sranda :D .Potom to nechrání ale zabíjí.

Napsal: 19/12/2008, 18:27
od cover72
no, ruská specialita - to měly třeba Apache už v 80. letech, což je pokud vím o něco dříve, než to do helek začali montovat sověti.
Jinak je to pěkné, ale spíše proti náhodnému zásahu z AK nebo PKM - nedělal bych si moc iluze ohledně toho, že by nějaká relativně tenká přídavná deska vydržela zásah z DŠK nebo Kordu.

Napsal: 19/12/2008, 19:43
od reddog
No rusove borová vlákna začaly používat přece jen dříve než američani.
I když možná ne na vrtulníku.
No bohužel musím uznat že v oblasti borových vláken představují špičku rusove.
Nevím jak silné je konkrétně pancéřování na těchto Mi. Ale odolnost proti 7,62 mm je i tak postačující. Většina palby vedená na vrtulník není větší než 7,62mm.

Napsal: 19/12/2008, 20:48
od Pátrač
reddog píše:Jo pancíř z kompozitu s borovým vláknem ,lehké a pevné. To je ruská specialita, jen to nesmí dostat moc zásahů to je pak sranda :D .Potom to nechrání ale zabíjí.
NIC o tom nevím. Mohl bys to trochu vysvětlit? PPDS.

Napsal: 19/12/2008, 21:19
od Hans S.
Mám takový dojem, že se jedná o vtip na téma ruské břízky (překližky) používané na všem, kde nemusela nutně být ocel, dural..a tak :)

Napsal: 19/12/2008, 21:25
od sa58
YAMATO píše:No nezávidím těch chlapíkům...ale vlastně co, jdou tam dobrovolně.
Ta kauza s piloty nějak vyšuměla? Mluvilo se snad o vzpouře...

Napsal: 19/12/2008, 21:32
od YAMATO
No právě na to narážím...ale bohužel jsem to pak přestal sledovat. Víte někdo něco?

Napsal: 19/12/2008, 21:33
od reddog
borová vlákna , lehčí a pevnější než carbon nebo kevlar. Jediná nevýhoda je že jsou velmi náročná na zpracování a je zdraví škodlivý.
A hlavně jsou hlavní a nejdůležitější složkou pancíře Chobham.

HansS. - Proč vtip ty takový odborník jsi nikdy neslyšel o borových ( boron, angl.) vláknech. To si děláš srandu ne?

Napsal: 19/12/2008, 22:14
od cover72
reddog: mám dojem, že ten vtip byl nebyl na pancíř samotný ale na ruské prvenství ve všem. Viz starý vtip s Žárovkou Žárovkovičem, Radio Radionovičem a Ivanem Ivanovičem ;-) Když už, tak bych si ohledně země vzniku vsadil na Izrael, od těch pochází spousta ruských "novinek" vč. dynamického pancéřování.

Yamato: mám dojem, že je tam snad nakonec neposlali, ale přeřadili je do kanclů, takže odešli dobrovolně. Jistý si tím ale nejsem, ona ohledně toho média dost rychle zmkla...

Napsal: 19/12/2008, 22:44
od Hans S.
reddog píše:HansS. - Proč vtip ty takový odborník jsi nikdy neslyšel o borových ( boron, angl.) vláknech. To si děláš srandu ne?
Neznám čoveče :) Ve škole jsme je neprobírali a do mých oborů nezasahují, tedy asi to přežiju i bez jejich znalosti :)

Napsal: 20/12/2008, 08:18
od Czarnian
neslyšel o borových ( boron, angl.) vláknech
Boron je myslím nějaký kompozit, ale překládat to jako borová vlákna jsem ještě neviděl. Pochybuju, že by ty vlákna byly čistě z bóru. Nebo z borovice.

Napsal: 20/12/2008, 08:58
od reddog
kompozit tvoří borová vlákna( boron) + matrice např. titan ,alu slitina , polymer , plast a pod.
Samostatně jsou to borová vlákna jako např carbonová vlákna. Která se spojí s matricí.
S borovicí stromem to opravdu nemá nic společného.

Napsal: 26/5/2009, 13:42
od pepah
Jak jsem se dočetl v Areportu mají naši piloti ještě před Afghanistánem postoupit další výcvik na amerických Mi-17 v Texasu. Nevíte někdo podrobnosti? Také by mě hodně zajímala fotografie americké Mi-17.

Napsal: 26/5/2009, 17:25
od pepah
Tak jsem se pídil a za pomoci kolegy ze Slovenska mám už jasno. Mi-17 tak i Hindy, Mi-2, Mi-14 a Ka-25 létají v Texasu v letce agresorů u americké armády.
Foto a info
http://www.airliners.net/photo/USA---Ar ... 1218782/L/
http://www.arcforums.com/forums/air/index....