Aero L-39NG

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Aha, ok.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Farky »

Juraj Tichý píše:Ale nasiel som aj jeden ZA v slovenskych farbach s tymi vystpkami. Aj ked teraz to uz nemajú.
To bude nejake radio alebo co..
Jsou to antény IFF, tedy identifikace Vlastní - Cizí. Typ po mě z paměti nechtějte, ale je to myslím ta nejstarší verze co se na "Albíky" dávala.
ObrázekObrázek
Matesaax
vojín
vojín
Příspěvky: 17
Registrován: 18/10/2019, 11:08

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Matesaax »

Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6828
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od michan »

Zde tak trochu odpověď na mou dobu mládí - odpovídače vlastní cizí byly - NRZ - 15.:



Odpovídač – vlastní – cizí: https://cs.wikipedia.org/wiki/Identifik ... 3ciz%C3%AD


NRZ-15

https://cs.wikipedia.org/wiki/P-15_(radar)

Jó to jsem ještě fandil, a měl jako to své největší hobby - letadla.

Je zajímavé, jak ten druhý odkaz rychle zmizel, ale je to skutečně NRZ - 15, odpovídač vlastní cizí byl všeobecně NRZ. Jestli se nemýlím, tak jsem to značkaře po mém příchodu z Liptovského Mikuláše, v konci šedesátek, učil v Č. Budějovicích.
NRZ mohly mít pak modernizované jiné číslo než 15... Číslo jsem již poté nesledoval. Vše fungovalo přes radarové vlny, vysokofrekvenční impuls, kódovaně, kódy se ve Varšavské smlouvě měnili tuším každých 24 hodin..
ObrázekObrázekObrázek
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

mikojan29 píše:
zzz píše:Padouch: Proč budoucí čas?

Zbrojní projekt AERa L-39CW/NG IMHO vcelku úspěšně běží. V této fázi probíhají dodávky L-39CW viz např. https://twitter.com/warnesyworld/status ... 8129897472 (tuším, že nekde jsem četl o desítkách dodaných/objednávých upgradů na L-39CW v různé podobě, ale tím si nejsem jistý).

A do roku 2021 - dle před-čínsko-virového harmonogramu AERa - než bude dokončen vývoj/testování obou verzí L-39NG, tak nelze očekávat, že budou dodány nějaké L-39NG.

Spíše než výroba samotných letadel by bylo mnohem zajímavější, jak pokračuje celý program L-39NG jako součást výcviku/tréninku/simulace letu pilota. .Škoda, že o této druhé noze L-39NG je tak málo informací http://czechairforce.com/news/druhy-let ... h-zkousek/
Ja na tom obrázku z tweetu nevidím L-39CW, ale zgenerálkované L-39C, čo je aj vlastne v popise obrázku.
To čo popisuješ, sú zatiaľ len dohady, žiadna potvrdená a zverejnená informácia.
Mikojan29... je mi šumafuk jak se provedení konkrétního éra jmenuje. Podstatné je, že fabrika xyz nabízí několik variant modernizace letadel. A klíčové pro
a) ekonomicky únosný
b) přiměřeně udržitelný
c) flexibilní
výcvik, trénink, simulace pilotů je
know-how. Samotné letadlo je méně důležité viz http://www.aobp.cz/_new/wp-content/uplo ... 015_v2.pdf


A nechápu proč moje tvrzení popisuješ jako "dohady". Činnost divize MRO firmy AERo viz např. poslední zveřejněná výroční zpráva str. 20.

Čau
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

zzz píše:
mikojan29 píše:
zzz píše:Padouch: Proč budoucí čas?

Zbrojní projekt AERa L-39CW/NG IMHO vcelku úspěšně běží. V této fázi probíhají dodávky L-39CW viz např. https://twitter.com/warnesyworld/status ... 8129897472 (tuším, že nekde jsem četl o desítkách dodaných/objednávých upgradů na L-39CW v různé podobě, ale tím si nejsem jistý).

A do roku 2021 - dle před-čínsko-virového harmonogramu AERa - než bude dokončen vývoj/testování obou verzí L-39NG, tak nelze očekávat, že budou dodány nějaké L-39NG.

Spíše než výroba samotných letadel by bylo mnohem zajímavější, jak pokračuje celý program L-39NG jako součást výcviku/tréninku/simulace letu pilota. .Škoda, že o této druhé noze L-39NG je tak málo informací http://czechairforce.com/news/druhy-let ... h-zkousek/
Ja na tom obrázku z tweetu nevidím L-39CW, ale zgenerálkované L-39C, čo je aj vlastne v popise obrázku.
To čo popisuješ, sú zatiaľ len dohady, žiadna potvrdená a zverejnená informácia.

Mikojan29... je mi šumafuk jak se provedení konkrétního éra jmenuje. Podstatné je, že fabrika xyz nabízí několik variant modernizace letadel. A klíčové pro
a) ekonomicky únosný
b) přiměřeně udržitelný
c) flexibilní
výcvik, trénink, simulace pilotů je
know-how. Samotné letadlo je méně důležité viz http://www.aobp.cz/_new/wp-content/uplo ... 015_v2.pdf


A nechápu proč moje tvrzení popisuješ jako "dohady". Činnost divize MRO firmy AERo viz např. poslední zveřejněná výroční zpráva str. 20.

Čau
Neviem čo zase máš za problém, ja som napísal, že to je podľa obrázku L-39C a nie CW ako si tvrdil. Máš rád zazdrojovanie údajov, tak dolož, kde je napísané, že sa už robia verzie/upgrady L-39 CW pre zákaznika abc???
To že niečo niekto ponúka ešte neznamená, že si to niekto objednal.

Čágo-bélo :razz:
Naposledy upravil(a) mikojan29 dne 17/10/2020, 20:49, celkem upraveno 1 x.
"Alea iacta est"
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Pekná foto!
"Alea iacta est"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

mikojan29 píše:(...)
Neviem čo zase máš za problém, ja som napísal, že to je podľa obrázku L-39C a nie CW ako si tvrdil. Máš rád zazdrojovanie údajov, tak dolož, kde je napísané, že sa už robia verzie/upgrady L-39 CW pre zákaznika abc???
To že niečo niekto ponúka ešte neznamená, že si to niekto objednal.

Čágo-bélo :razz:
Zdroje jsem doložil. Uzbekistan používá L-39C. Tj. zdaleka nejvíc rozšířenou variantu Albatrosu (L-39C=cca 3/4 vyrobených Albatrosů). Ty jsi doložený zdroj interpretoval že jde o "zgenerálkované L-39C".

Každý laik, který delší dobu čte o L-39xyz, tak ví, že generálky L-39C dělá spousta různých dodavatelů. Samotné Aero jako "autorizovaný servis" je nákladově při generálce L-39C vždycky dražší než servisy jako např. LOM či LOTN, které si můžou dovolit použít levnější (neautorizované) postupy generálky,výměny komponent.

Tj. když už fabrika Aero dělá na starších L-39C (tj. na Albatrosech z éry dodávek do SSSR), tak nejde o pouhé generálky. Proto tvrdím, že práce Aero na L-39C pro Uzbekistán zahrnují nějaký upgrade/modernizaci. Jaký přesně to nevím. Snad za pár roků to zjistíme.

Ohledně množství dodávek/objednávek pro jiné starší Albatrosy na nějakou úroveň L-39CW jsem napsal "tuším že jde desítky kusů".


Nemám čas dohledávat zdroje. A proč bych se měl snažit dohledat, abych Tě informačně obohatil. Chceš-li ode mě něco, tak začni nejdřív Ty poskytovat něco co zajímá mě.

Např. by mě zajímalo jak konkrétně je to s výcvikem pilotů F-16 pro OSSR, když jsem opakovaně (v příslušném vlákně) četl, že OSSR si přeje, aby kandidáti na piloty F-16 aboslvovali čtyřletý výcvik v USA?

No jenže podle toho jsem četl (jako odhad) na czechairforce.com, tak výcvik pilotů F-16 pro OSSR v USA bude kratší než uvedené čtyři roky (možná kandidáti na piloty neprojdou kompletním výcvikem v USA, nevím).
„V současnosti je připravených prvních šest pilotů, kteří absolvují výcvik v USA, přičemž předpokládaný odchod prvních čtyř pilotů je naplánovaný už na listopad 2019 a další dva by měli odejít začátkem roku 2020. Plánovaný výcvik druhé skupiny šesti pilotů v USA je naplánovaný na konec roku 2020, přičemž samozřejmě musejí mít do té doby nalétaný dostatečný počet hodin. Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021. Takto by měla být připravená skupina prvních 16 pilotů. V dalším období budou ještě připravované další tři dvojice pilotů,“ uvedla mluvčí Ministerstva obrany SR Danka Capáková s tím, že v USA se bude připravovat i slovenský pozemní personál.
První čtyři stíhačky Slovensko převezme ještě do konce roku 2022, přičemž z této čtveřice budou dvě spárky a právě na těchto letounech se bude realizovat finální výcvik v USA. V dubnu 2023 by měly z USA na Slovensko přeletět první 4 letouny, následně 3 v červnu, další 3 v srpnu. Poslední čtveřice, na které se bude realizovat výcvik v USA, se vrátí na Slovensko v říjnu 2023.
Tj. když např. matematicky nevychází čtyři roky výcviku v USA pro tuto skupinu talentů ze Slovenska: "Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021" (=matematicky mi to vychází, že v USA budou cca 2 až 3 roky).
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Lynx píše:Co by ale zmysel malo, certifikácia ukrajinského modernizovaneho motora al-25TLSh.
Lynx píše:Co by ale zmysel malo, certifikácia ukrajinského vmodernizovaneho motora al-25TLSh.
Lynx... vzhledem k tomu, že už v minulosti jsi dával spoustu rádoby zasvěcených názorů (ale nepsal jsi zdroje), tak Tě poprosím o zdroj, že motor Al-25TlSh byl modernizován.
http://www.motorsich.com/ukr/products/a ... ai-25tlsh/
Nevylučuji eventuelní modernizaci Al-25TLSh (ale mám pocit, že výrobce se mnohem víc snaží u verze Al-25TLK). Takže budu rád, když si ověřím, to co tvrdíš. Díky.


P.S. Jinak souhlas - Al-25TLSh jako remotorizace starších Albatrosů (zejména L-39ZA/ZO) je zajímavou volbou. IMHO pokládám za nejvíc pravděpodobné, že LOTN naváže spolupráce s ukrajinskými firmami a s komponenty zejm. z Ukrajiny zmodernizuje slovenské L-39. Zeména L-39ZAM, tak aby slovenští čerství piloti F-16 trénovali ostré A-G mise s levnou ukrajinskou municí. Vzhledem k ceně tréninku A-G misí na F-16 a L-39ZAM mi to připadá jako velmi rozumné řešení, které Vám na Slovensku uspoří dost peněz. Mluvím o hloupé munici. A asi by šlo zčásti dělat i trénink střelby z palubní zbraně na rukáv (akorát nevím jestli Kuchyňa nabízí dostatečně velkou plochu pro tyto cvičné střelby).
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Do motorov až tak nevidím, ale za svojimi príspevkami si stojím aj keď nie vždy je zdrojovanie mozne. LOTN (a Vzs OSSR) by naozaj mohli uvažovať o remotorizacii, ale predpokladám, že by do toho malo co povedať aj Aero, čoby výrobca. Samozrejme viem, že v USA si súkromní vlastníci dávajú rôzne motory, ale to sú jednotlivci, navyše kategória experimental.
A prečo verzia TLSh? Lebo ma o 10% vyšší výkon.
http://www.motorsich.com/eng/products/a ... ai-25tlsh/
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

zzz píše:
mikojan29 píše:(...)
Neviem čo zase máš za problém, ja som napísal, že to je podľa obrázku L-39C a nie CW ako si tvrdil. Máš rád zazdrojovanie údajov, tak dolož, kde je napísané, že sa už robia verzie/upgrady L-39 CW pre zákaznika abc???
To že niečo niekto ponúka ešte neznamená, že si to niekto objednal.

Čágo-bélo :razz:
Zdroje jsem doložil. Uzbekistan používá L-39C. Tj. zdaleka nejvíc rozšířenou variantu Albatrosu (L-39C=cca 3/4 vyrobených Albatrosů). Ty jsi doložený zdroj interpretoval že jde o "zgenerálkované L-39C".

Každý laik, který delší dobu čte o L-39xyz, tak ví, že generálky L-39C dělá spousta různých dodavatelů. Samotné Aero jako "autorizovaný servis" je nákladově při generálce L-39C vždycky dražší než servisy jako např. LOM či LOTN, které si můžou dovolit použít levnější (neautorizované) postupy generálky,výměny komponent.

Tj. když už fabrika Aero dělá na starších L-39C (tj. na Albatrosech z éry dodávek do SSSR), tak nejde o pouhé generálky. Proto tvrdím, že práce Aero na L-39C pro Uzbekistán zahrnují nějaký upgrade/modernizaci. Jaký přesně to nevím. Snad za pár roků to zjistíme.

Ohledně množství dodávek/objednávek pro jiné starší Albatrosy na nějakou úroveň L-39CW jsem napsal "tuším že jde desítky kusů".

Nemám čas dohledávat zdroje. A proč bych se měl snažit dohledat, abych Tě informačně obohatil. Chceš-li ode mě něco, tak začni nejdřív Ty poskytovat něco co zajímá mě.

Např. by mě zajímalo jak konkrétně je to s výcvikem pilotů F-16 pro OSSR, když jsem opakovaně (v příslušném vlákně) četl, že OSSR si přeje, aby kandidáti na piloty F-16 aboslvovali čtyřletý výcvik v USA?

No jenže podle toho jsem četl (jako odhad) na czechairforce.com, tak výcvik pilotů F-16 pro OSSR v USA bude kratší než uvedené čtyři roky (možná kandidáti na piloty neprojdou kompletním výcvikem v USA, nevím).
„V současnosti je připravených prvních šest pilotů, kteří absolvují výcvik v USA, přičemž předpokládaný odchod prvních čtyř pilotů je naplánovaný už na listopad 2019 a další dva by měli odejít začátkem roku 2020. Plánovaný výcvik druhé skupiny šesti pilotů v USA je naplánovaný na konec roku 2020, přičemž samozřejmě musejí mít do té doby nalétaný dostatečný počet hodin. Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021. Takto by měla být připravená skupina prvních 16 pilotů. V dalším období budou ještě připravované další tři dvojice pilotů,“ uvedla mluvčí Ministerstva obrany SR Danka Capáková s tím, že v USA se bude připravovat i slovenský pozemní personál.
První čtyři stíhačky Slovensko převezme ještě do konce roku 2022, přičemž z této čtveřice budou dvě spárky a právě na těchto letounech se bude realizovat finální výcvik v USA. V dubnu 2023 by měly z USA na Slovensko přeletět první 4 letouny, následně 3 v červnu, další 3 v srpnu. Poslední čtveřice, na které se bude realizovat výcvik v USA, se vrátí na Slovensko v říjnu 2023.
Tj. když např. matematicky nevychází čtyři roky výcviku v USA pro tuto skupinu talentů ze Slovenska: "Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021" (=matematicky mi to vychází, že v USA budou cca 2 až 3 roky).
Ja stále nechápem, čo si chcel týmito svojimi "epopejami" povedať. Najprv si začal o programe NG a CW, potom si otočil na to, že generálky robia viaceré fy a že každý by to mal vedieť, neskôr si skočil na výcvik nových pilotov VzS OSSR v USA a nejaké hypotetické úvahy o skrátení ich výcviku...
A to len za obyčajný koment, že na foto je generálka C verzie a nie je to CW. Ak chceš niečo vedieť o cvičných strojoch pre VzS OSSR, tak ti môžem povedať a je to tu v predchádzajúcich komentoch, že to teraz nie je na programe dňa. Možno o pár rokov.
Nehnevaj sa, ale tvoje komenty sú dlhé, ale veľmi zamotané a nudné.

P.S. Prečo pýtaš zdroje od druhých, keď ich sám nechceš dať? "Nemám čas dohledávat zdroje. A proč bych se měl snažit dohledat, abych Tě informačně obohatil."
Ak budem niečo chcieť, tak si to nájdem aj sám a posuniem to ďalej. Len som upozornil na to, čo používaš ty - pýtaš si zdroje od druhých.
"Alea iacta est"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Lynx píše:Do motorov až tak nevidím, ale za svojimi príspevkami si stojím aj keď nie vždy je zdrojovanie mozne. LOTN (a Vzs OSSR) by naozaj mohli uvažovať o remotorizacii, ale predpokladám, že by do toho malo co povedať aj Aero, čoby výrobca. Samozrejme viem, že v USA si súkromní vlastníci dávajú rôzne motory, ale to sú jednotlivci, navyše kategória experimental.
A prečo verzia TLSh? Lebo ma o 10% vyšší výkon.
http://www.motorsich.com/eng/products/a ... ai-25tlsh/
Lynx - ne, ne. Ty jsi psal o modernizaci motoru Al-25TLSh. Já nevím, že by proběhla nějaká modernizace této konkrétní verze motoru Al-25. Proto se Tě o5 ptám na Tvůj zdroj informací, že motor Al-25 TLSh byl modernizován. :?:

Ohledně vyššího výkonu Al-25 TLSh proti Al-25 TL ... to souhlas. Ostatně v Ugandě proběhla remotorizace na AL-25TLSh. Akorát je otázkou zda-li OSSR dosáhlo změny při používání MRO z Ukrajiny viz předloňská havárie slovenského L-39ZAM 4711 kvůli vysazení motoru https://glob.zoznam.sk/nove-zistenia-v- ... -ukrajine/

IMHO Aero by snad rádo využilo motory od Motor Sič. Ale asi se bojí opakování blamáže ve stylu L-59E s motory DV-2 = katastrofální spolehlivost této verze Albatrosů (mj. vinou motorů) způsobila, že Egypťané šáhli po konkurenčním K-8. V podstatě šlo o první masivní exportní zakázku na K-8.



Mikojan29 - respektuji Tvůj názor, že píšu nudně. Jo, jo pravda (resp. snaha co co nejvěrněji pravdu odhadnout) je leckdy nudná.

P.S: Neptal jsem se Tě na cvičné letadlo pro OSSR. Ptal jsem se na detaily o výcviku kandidátů na piloty F-16 v USA. Stačí líp číst. :lol:
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

AI-25TLŠ (Š pro Šturmovik) je další aktuálně nabízenou verzí motoru, vyvinuta byla koncem 90. let. Uplatnění může najít jak v rámci potenciálních modernizací letounů L-39 a K-8J, tak i u právě vyvíjených lehkých bojových a cvičných letounů. Právě plánované použití u bojových letounů vedlo konstruktéry ke zvýšení maximálního tahu (tzv. bojový tah) a značnému snížení času akcelerace, a to na méně než 6 sekund. Konverzi motoru AI-25TL na standard TLŠ lze provést v rámci generální opravy. Hlavní změny se týkají systému řízení dodávky paliva, elektrického systému, vysokotlaké turbíny a trysky vnitřního kanálu. Délka motoru bez prodlužovací roury je 2032 mm, průměr vstupu 600 mm, hmotnost bez prodlužovací roury zůstává jako u předchozích verzích na 350 kg. Ko První L-39 s motorem AI-25TLŠ vzlétl 13. června 2002 v rámcí testů pod dozorem Ukrainského Ministerstva obrany.

http://www.leteckemotory.cz/motory/ai-25tl/
http://ivchenko-progress.com/?portfolio ... ls&lang=en
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

zzz
Ohľadne výcviku nových pilotov v USA - prebieha ako je to v zmluve, zatiaľ nikto nič nové nepustil do éteru.

P.S.
Stačí sa opýtať jednou vetou. :rotuj:
"Alea iacta est"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

mikojan29 - ve které pasáži smlouvy je harmonogram výcviku kandidátů na piloty F-16 pro OSSR? Mluvím o této smlouvě (nebo snad ještě byla zveřejněna nějaká další smlouva či nějaký další dodatek)?:
arten píše:Vážení,

tu máte všetky LOAčky na UH-60M. LOA final + 5 dodatkov:
https://uloz.to/file/36PFCg1o8dBk/uh60m-rar

a tu všetky LOAčky na F-16. 3x + 1 dodatok:

https://uloz.to/file/QHk5I1BBmSiA/f16-rar

Dnes "nenávidený Naď" poslal médiám (aj ja dvíham obočie, najmä po jeho útoku na Macka, ale čo sa týka transparentnosti, drží slovo)

Môžete analyzovať.
Evidentně existuje nějaký harmonogram (a rozsah výcviku pro konkrétní skupiny kandidátů na piloty F-16 pro OSSR)... O5 dám citaci z CzechAirForce.com:
„V současnosti je připravených prvních šest pilotů, kteří absolvují výcvik v USA, přičemž předpokládaný odchod prvních čtyř pilotů je naplánovaný už na listopad 2019 a další dva by měli odejít začátkem roku 2020. Plánovaný výcvik druhé skupiny šesti pilotů v USA je naplánovaný na konec roku 2020, přičemž samozřejmě musejí mít do té doby nalétaný dostatečný počet hodin. Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021. Takto by měla být připravená skupina prvních 16 pilotů. V dalším období budou ještě připravované další tři dvojice pilotů,“ uvedla mluvčí Ministerstva obrany SR Danka Capáková s tím, že v USA se bude připravovat i slovenský pozemní personál.
Cituji z článku z 12/2019. Nyní jsme o 3/4 roku dál. Tak bych čekal, že třebas se někdo zeptá na fb příslušných/kompententních lidí v MOSR/OSSR jak to je s těmi "čtyřmi roky výcviku v USA". http://czechairforce.com/news/f-16c-d-b ... ruhy-dech/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Maďarsko projevilo zájem koupit v dohledné době L39 NG.
https://www.e15.cz/rozhovory/letadel-ne ... lu-1374194
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13190
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Rase »

Nesher:
akorát mají v plánu, si cvičné letouny vyrábět doma a vzhledem k tomu, že většinovým majitelem jsou Maďaři (konkrétně András Tombor), tak bych se až tak neradoval.
https://honvedelem.hu/hirek/megvalosult ... celok.html
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

zzz píše:mikojan29 - ve které pasáži smlouvy je harmonogram výcviku kandidátů na piloty F-16 pro OSSR? Mluvím o této smlouvě (nebo snad ještě byla zveřejněna nějaká další smlouva či nějaký další dodatek)?:
arten píše:Vážení,

tu máte všetky LOAčky na UH-60M. LOA final + 5 dodatkov:
https://uloz.to/file/36PFCg1o8dBk/uh60m-rar

a tu všetky LOAčky na F-16. 3x + 1 dodatok:

https://uloz.to/file/QHk5I1BBmSiA/f16-rar

Dnes "nenávidený Naď" poslal médiám (aj ja dvíham obočie, najmä po jeho útoku na Macka, ale čo sa týka transparentnosti, drží slovo)

Môžete analyzovať.
Evidentně existuje nějaký harmonogram (a rozsah výcviku pro konkrétní skupiny kandidátů na piloty F-16 pro OSSR)... O5 dám citaci z CzechAirForce.com:
„V současnosti je připravených prvních šest pilotů, kteří absolvují výcvik v USA, přičemž předpokládaný odchod prvních čtyř pilotů je naplánovaný už na listopad 2019 a další dva by měli odejít začátkem roku 2020. Plánovaný výcvik druhé skupiny šesti pilotů v USA je naplánovaný na konec roku 2020, přičemž samozřejmě musejí mít do té doby nalétaný dostatečný počet hodin. Skupina dalších čtyř pilotů by měla absolvovat výcvik koncem roku 2021. Takto by měla být připravená skupina prvních 16 pilotů. V dalším období budou ještě připravované další tři dvojice pilotů,“ uvedla mluvčí Ministerstva obrany SR Danka Capáková s tím, že v USA se bude připravovat i slovenský pozemní personál.
Cituji z článku z 12/2019. Nyní jsme o 3/4 roku dál. Tak bych čekal, že třebas se někdo zeptá na fb příslušných/kompententních lidí v MOSR/OSSR jak to je s těmi "čtyřmi roky výcviku v USA". http://czechairforce.com/news/f-16c-d-b ... ruhy-dech/
Môžeš sa popýtať a prezentovať to tu, nikto ti nebráni.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Mozno by bolo ešte lepšie vo vlakne na to urcenom.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“