Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Uživatelský avatar
royal
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 19/4/2017, 15:21

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od royal »

Starlight: a jaké ti přijde výhodné pokud by to ačr chtěla jako vozidlo pro lehkou pechotu??
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od klingy »

Starlight: jednanie ACR priamo s OSM vyrobcom, moze mat jeden zasadny hacik, a to je vyhradne zastupenie pre CR, (strednu EU), pokial je zmluva o zastupenie koncipovana ako vyhradne zastupenie, v takom pripade, nemoze svojho vyhradneho zastupcu vyrobca obist, teda bez zaloby, arbitraze, a naslednej sankcie, cize ak je napr. Iveco Defence v CR vyhradne zastupene firmou xy, tak bez ohladu nato ci ACR bude oslovi priamo Iveco, tak IVeco ho odkaze na vyhradneho zastupcu to moze mat za nasledok dve veci, ze ministerstvo zusi pocet vyrobcov z ktorych bude realne vyberat a spravne, sudne konanie pre porusenie pravidiel verejneho obstaravania.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od arten »

Starlight:
Ak to je tak ako píšeš, tak je s podivom, že MOČR aspoň rámcovo neformuluje požiadavku/predstavu na obstaranie ľahkých obrnených vozidiel a úplnou tragédiou, že sa tie neobstarávajú spolu s OS SR, ktorá už takúto požiadavku oznámila...

Ešte toto by som poprosil objasniť:
Starlight píše:
arten píše:Cena Eagle V. je podľa army-guide 850 ti. USD, http://www.army-guide.com/eng/product4533.html sedí to aj podľa tohto zdroja: http://www.army-technology.com/projects/eagle/. To by mala byť systémová cena.
Na těch odkazech mají pomotané různé verze Eaglu. Cena pro Bundeswehr byla 115 mil EUR za 176 vozidel Eagle V. Tedy systémová cena za vozidlo Eagle V byla 653 tisíc EUR. Dodávky proběhly ve dvou dávkách (100 +76). Původně to mělo být v jedné objednávce, ale německý parlament schválil peníze nejdříve jen na 100 kusů. Výrobce GDELS/Mowag ale podržel jednicovou cenu 603 tisíc EUR (přesně 602 970 EUR) z první dávky i pro druhou.

Z toho je vidět, že vlastní vozidla byla za 106 mil EUR a věci okolo byly jen za 9 mil EUR (Bundeswehr provozuje celkem cca 500 vozidle Eagle různých verzí).
Nemyslím, že tie zdroje si pletú rôzne verzie, síce v tom druhom to je v odstavci o Eagle IV, ale hovorí o objednaní ďalších vozidiel a nešpecifikuje, že je to verzia IV. A podľa počtu a času to ani nie je EAGLE IV.

Trochu som pogúglil a našiel, že v r. 2010 bola z GDLS naozaj podpísaná zmluva na tých 195 ks EAGLE V. za 165 mil USD teda systémová cena tých 850 tis. USD/ks.:
https://www.gdels.com/pr.php?news=4

Zároveň je tu info z r. 2014, o objednávke dodatočných 76 ks k už dodaným 100 ks, čo by potvrdzovalo, že to nakoniec prebehlo, tak ako píšeš:
https://www.gdels.com/pr.php?news=58
upresnené informácie k cene som však nenašiel. Mohol by si prípadne doplniť?

- 36 EAGLE V kúpili aj Dáni pred pár dňami, ale cenu som (na Dánov prekvapivo) nikde nenašiel...
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Starlightovi jsem posílal odkazy na tyto německé zdroje.
spiegel.de
bundeswehr-journal.de

Nákup v roce 2010 jsou Eagly IV (opět spiegel.de)

Jinak ještě pro Starlighta k testování extrémních teplot.
Strnad jezdí testovat své výrobky do ETC Praha, ale je otázka, zda by bylo možné umístit do této komory nějakou mobilní válcovou zkušebnu výkonu a nechat tam to vozidlo pár hodin pod zatížením. Pakliže ne, tak se tam udělá pouze funkční kontrola a musí se do extrémních teplot v přírodním prostředí.
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Starlight »

royal píše:Starlight: a jaké ti přijde výhodné pokud by to ačr chtěla jako vozidlo pro lehkou pechotu??
Ideální typ vozidla 4x4 pro AČR nevím, ale uvedu pár vhodných možností. A také nápadů, na co se také podívat v širším kontextu:

1)

Bláhově doufám, že MO ĆR nebude jen tupě nahrazovat stávající vozidla v poměru 1:1, ale sáhne i do struktury automobilového parku. Kdybych mohl radit, tak já bych pro začátek udělal následující:

1. Definovat strukturu pozemních vojsk (+ letectva) předpokládanou v letech 2020, 2025 a 2030. Budou stále hybridní brigády jako dnes (například 4. brn)? Budou hybridní motorizované prapory (dnes tři různé roty s různou technikou Pandur / LOV Iveco / Tatra)?

2. Definovat pro 2020, 2025, 2030 celkovou motorizaci jednotek = přehled požadavků na taktická vozidla 4x4 , nákladní automobily 4x4, 6x6, 8 x 8 a přívěsné vozíků a návěsy. Praktický příklad v podobě amerického IBCT uvedu v dalším příspěvku.

3. Definovat, jaká veliké jednotky budou schopné bojového nasazení – roty, prapory, celé brigády? Budou to organické jednotky, nebo poslepované rotní, praporní brigádní úkolová uskupení?

4. Definovat kolik bude těchto uskupení současně nasaditelných i v nejhorším možném válečném scénáři.

5. Definovat kolik vozidel bude potřeba jen pro pomocnou týlovou službu v ČR.

6. Definovat předpokládanou dobu životnosti aut. 15 let jako USMC nebo 30+ let jako UAZy AČR. S tím souvisí to, zda se hledá řešení s dlouhou perspektivou běžící výrobní linky a pozáruční podpory, jejichž funkčnost nebude závislá pouze na zakázkách MO ČR.

7. Definovat délku požadované podpory výrobce (náhradní díly, možnost dokoupení dalších vozidel) od okamžiku splnění zakázky pro AČR.

8. Požadavky na balistické odolnosti, nosnost, počet pasažérů, ložnou plochu a speciální nástavby, nesenou těžkou výzbroj, atd. U balistiky si definovat, zda pancéřování bude trvalé, nebo bude rozděleno po americky do kitů A a B, kde není nutné v mírovém provozu vozidla zatěžovat kompletním těžkým pancéřováním.

9. Definovat požadavky na strategickou přepravitelnost – po vlastní ose, vlakem, lodí, letecky? Letecky C-130 nebo jen větší A400, C-17, C-5 (týká se hlavně nákladních automobilů Tatra)? Požadavek na padákový shoz? Požadavky na vrtulníkovou dopravu? Například dnešní volba vozidla přepravitelného CH-47F může mít v budoucnu dopad na výběr nástupce Mi-171.

10. Požadavky na logistiku a údržbu autotechniky v poli. Bude mít AČR vlastní polní dílny schopné expedičního nasazení s bojovou jednotkou?

11. Požadavky na logistiku a údržbu v rámci ČR. V rámci AČR/MO ČR, nebo outsourcing civilním servisním řetězcům (to je například princip údržby VW Amarok M u nizozemských ozbrojených sil)?

12. Vzhledem k hmotnostem pancéřovaných taktických vozidel 4 x 4 začít řešit potencionální personální problém AČR s počty řidičů s oprávněním kategorie C (auto nad 3,5 tuny maximální hmotnosti, vlek nad 0,75 tuny). Pokud by AČR nakoupila významně vyšší množství těžších taktických vozidel, tak vozidla mohou také skončit v garážích z důvodu nedostatku řidičů s oprávněním skupiny C. Možnosti jsou: buď školit ve velkém vojáky na kategorii C (pro ně to bude bonus při odchodu do zálohy), nebo změnit legislativu ještě více než je tomu dnes. Dnes má AČR a jiné státní složky věkovou výjimku na oprávnění kategorie C (z 21 let na 18 let). Podobně jako u zbrojních průkazů by třeba zákony mohly být změněny tak, aby aktivní příslušníci ozbrojených sil měli další výjimky.

2)

Protože české MO historicky tíhne k výběru unikátních nebo bojem neprověřených řešení, tak bych si dovolil doporučit vyrazit za našimi nejbližšími a současně největšími spojenci. A optal bych se jich na jejich konkrétní zkušenosti:

1. Bundeswehr a Mercedes G-Wagen - velký uživatel platformy Mercedes G-Wagen, což je světový etalon lehkých užitkových vojenských vozidel 4x4. Tady by se nemuselo nic vyvíjet. Klíčové pro další úvahy je, zda Bundeswehr počítá s touto platformou i po roce 2025-30? Jestli ano, otázka by měla znít, zda se můžeme připojit k jejich programu na úrovni vláda-vládě.

Poznámka: Bundeswehr provozuje ohromné množství variant a účelových nástaveb. Normální užitkové verze mají označení Wolf, ale provozují i otevřenou komando verzi Serval LIV (SO). Nejnovější přírůstky G-Wagenu jsou pancéřované verze Enok LAPV 5.4 a novější Enok LAPV 6.1. Ty vyrábí (přestavuje) německá společnost Armoured Car Systems (něco jako německý SVOS Přelouč, dříve patřil KMW). http://www.acs-armoured-cars.com/ . Enok 6.1 je už hodně překopaný Mercedes G s maximální hmotností 6 100 kg, nosností 1 300 kg a cenovkou 670 tisíc EUR (systémová cena) při objednávce 84 vozidel.

2. Bundeswehr a Eagle V – v podstatě to samé jako předtím.

3. USA a HMWWV – ano, na toto vozidlo se zapomíná, ale ono toho pořád umí hrozně moc. Viz další příspěvek o americkém IBCT. Bude vojenská výroba pokračovat, nebo USA už mají navždy dost? Lze je koupit přes program FMS? Nějaké přebytky ve velkém? Zkušenosti s provozem v Evropě a evropská servisní centra US ARMY? Jak řeší technicky nebo legislativně provoz na německých nebo jiných EU veřejných komunikacích? Zkušenosti s provozem na naftu?

4. USA a JMLTV – v podstatě stejné otázky jako u HMMWV.

5. Nizozemí a Amarok Military – osvědčilo se civilní SUV ve vojenském provozu? A jak funguje outsourcing údržby?

Edit:
Video: Enok LAPV 6.1 a z něj odvozená verze pro speciální jednotky: https://www.youtube.com/watch?v=REP0PFn13Wo



Video: Enok LAPV 5.4 (LAPV - Light Armoured Patrol Vehicle) : https://www.youtube.com/watch?v=pEoNjj4Q9D4

Video: Průzkumné a bojové vozidlo (AGF - Aufklärungs- und Gefechtsfahrzeug) Serval LIV SO Serval (Light Infantry Vehicle Special Operations) německých speciálních sil KSK v akci: https://www.youtube.com/watch?v=-0IHGp6STV8

Video: VW Amarok Miltary nizozemské armády: https://www.youtube.com/watch?v=PQ7xtXmVKfw

Naposledy upravil(a) Starlight dne 11/7/2017, 18:16, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Starlight
praporčík
praporčík
Příspěvky: 303
Registrován: 24/1/2017, 23:05

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Starlight »

1)

Pro lepší představu, jak také mohou vypadat počty a kategorie automobilní techniky u jednotek, které jsou schopné bojového nasazení až do úrovně brigády, uvedu jako příklad lehký pěchotní brigádní bojový tým US ARMY (Infantry Brigade Combat Team - IBCT):

1. Tabulkové počty: 4468 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelství brigády (Headquarters - HQ IBCT) a 7 praporů (respektive korouhví jezdectva nebo dělostřeleckých oddílů): 1 x ženijní prapor (Brigade Engineer Battalion - BEB), 1 x průzkumná korouhev (Reconnaissance Squadron), 3 x pěší prapor (Infantry Battalion), 1 x dělostřelecký oddíl (Fires Battalion) a 1 x prapor bojové podpory (Brigade Support Battalion).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 1 756 (!) taktických vozidel, nákladních automobilů, ženijních vozidel a přívěsných vozíků a návěsů.

4. Z toho: 13 kolových obrněných transportérů řady M1200, 708 vozidel řady HMMWV (M997, M1151A1, M1152A1, M1165A1, M1167), 69 nákladních automobilů řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 199 nákladních automobilů řady MTV 6x6 (5 tun), 4 nákladní automobily řady MTV 6x6 (10 tun), 78 nákladních automobilů řady HEMTT 8x8 (10 tun) a cca 420 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů) a 265 různých dvounápravových a třínápravových přívěsných vozíků, vleků, návěsů a modulových nástaveb pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Vybavení je navržené pro vysokou taktickou a strategickou mobilitu. Nákladní automobily LMTV a MTV byly navrženy s ohledem na minimalizaci zabraného místa na palubách lodí a letadel. Jsou také navrženy pro leteckou přepravu letounem C-130 nebo většími. Některé verze MTV jsou dokonce uzpůsobeny pro padákový shoz. HMWWV pak může být dopravováno v podvěsu pod UH-60 nebo uvnitř CH-47. Je také schopné padákového shozu z letounu C -130 nebo větších.

IBCT budou jako první přezbrojovány z vozidel HMMWV na nová vozidla JLTV.

Pro srovnání: zatímco jeden IBCT US ARMY má dnes 708 taktických, převážně pancéřovaných vozidel 4x4 HMMWV, tak celá AČR dnes má pro veškeré pozemní a letecké síly celkem 1475 nepancéřovaných vozidel 4x4 (630 vozů UAZ 469, 730 vozů Land Rover a 115 dalších vozidel různých značek jako Toyota) a cca jen 230 pancéřovaných vozidel (lehké obrněné vozidlo, z toho 115 LOV Iveco).

Pokud se AČR skutečně někdy v horizontu po roce 2020 odhodlá vybudovat lehkou brigádu (třetí brigádu pozemních sil AČR), třeba po vzoru US ARMY, tak bude potřeba asi spousta motorových vozidel.

Protože 1 756 kusů automobilové techniky u amerického IBCT by mohlo leckomu způsobit šok, tak to rozepíšu po jednotlivých kategoriích techniky a také podle jednotlivých praporů:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
2)

1 x Velitelství brigády (Headquarters - HQ IBCT):


1. Tabulkové počty: 178 vojáků

2. Tabulková struktura: -

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 72 taktických vozidel, nákladních automobilů, přívěsných vozíků a návěsů.

4. Z toho: 10 kolových obrněných transportérů, 32 vozidel řady HMMWV, 2 nákladní automobily řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 1 nákladní automobil řady MTV 6x6 (5 tun) a cca 14 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů) a 3 různé dvounápravové přívěsné vozíky pro nákladní automobily.

5. Poznámka: -

3)

1 x Ženijní prapor (Brigade Engineer Battalion - BEB):

1. Tabulkové počty: 418 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelská rota (Headquarters and Headquarters Company - HHC), 1 x brigádní spojovací rota (Brigade Signal Company), 1 x zpravodajská rota (Military Inteligence Company), 1 x četa UAV (Tactical Unmanned Aircraft System - TUAS Platoon) a 2 x ženijní rota (Brigade Engineer Platoon).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 305 taktických vozidel, nákladních automobilů, ženijních a odvinovacích vozidel, modulárních nástaveb a přívěsných vozíků a návěsů.

4. Tabulkové počty automobilové techniky: 78 vozidel řady HMMWV, 2 nákladní automobily řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 54 nákladních automobilů řady MTV 6x6 (5 tun), 4 nákladní automobily MTV 6x6 (10 tun), 5 nákladních automobilů HEMTT 8x8 (10 tun) a cca 96 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů, vypouštěcích zařízení UAV, výbušných odminovačů, atd.) a 23 různých dvounápravových přívěsných vozíků, modulárních nástaveb a návěsů pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Pro přímou palbu jsou k dispozici následující těžké pěchotní zbraně: 6 velkorážných kulometů M2 ráže 12,7 mm a 30 granátometů Mk.19 ráže 40 mm.

6. Poznámka: Prapor má kromě spousty ženijní, spojovací a zpravodajské techniky také na starosti operace brigádních bezpilotních průzkumných letadel UAV. Proto má dvojici vypouštěcích zařízení, dvojici řídících stanovišť a 4 UAV letouny RQ-7B Shadow.


Video: HMMWV je základem mobility čety UAV se systémem RQ-7B Shadow: https://www.youtube.com/watch?v=9oZn3IDDCDM



Video: přívěs s výbušným odminovačem M58 MICLIC: https://www.youtube.com/watch?v=Tl5FqgFLB5Q

4)

1 x Průzkumná korouhev (Reconnaissance Squadron):

1. Tabulkové počty: 407 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelská švadrona (Headquarters and Headquarters Troop - HHT), 2 x motorizovaná průzkumná švadrona (Motorized Recon Troop) a 1 x pěší průzkumná švadrona (Dismounted Recon Troop).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 119 taktických vozidel, nákladních automobilů a přívěsných vozíků.

4. Tabulkové počty automobilové techniky: 3 kolové obrněné transportéry M1200 Armored Knight (řízení palby dělostřelectva), 73 vozidel řady HMMWV, 1 nákladní automobil řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 8 nákladních automobilů řady MTV 6x6 (5 tun) a cca 26 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů a nosičů minometů ráže 120 mm) a 8 různých dvounápravových přívěsných vozíků pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Průzkumná korouhev má následující počty HMMWV 4x4 podle verzí: 1 x M997 (polní ambulance, 4 lůžka); 8 x M1151A1 (pancéřovaný bojový transportér se střelištěm na střeše); 15 x M1152A1 (pancéřovaný dvoumístný pick-up); 17 x M1165A1 (pancéřovaný čtyřmístný pick-up); 12 x M1167 (pancéřovaný nosič odpalovacího zařízení těžké PTŘS TOW s FLIR zaměřovačem).

6. Poznámka: Další protitankovou/protibunkrovou palebnou sílu představuje 24 přenosných odpalovacích zařízení PTŘS FGM-148 Javelin. Nepřímou palebnou podporu pak zajišťují 4 tažené minomety ráže 120 mm a 2 přenosné minomety ráže 60 mm. Pro přímou palbu jsou k dispozici následující těžké pěchotní zbraně: 20 velkorážných kulometů M2 ráže 12,7 mm a 12 granátometů Mk.19 ráže 40 mm.

7. Poznámka: organický vzdušný průzkum zajišťuje 6 malých, z ruky vypouštěných UAV.


Video: M1167 HMMWV s PTŘS BGM-71 TOW: https://www.youtube.com/watch?v=xr6Zr6RFZhI



5)

3 x Pěší prapor (Infantry Battalion), kde každý prapor má:

1. Tabulkové počty: 702 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelská rota (Headquarters and Headquarters Company - HHC), 3 x střelecká rota (Rifle Company) a 1 x rota zbraní (Weapons Company).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 109 taktických vozidel, nákladních automobilů, přívěsných vozíků.

4. Tabulkové počty automobilové techniky: 74 vozidel řady HMMWV, 7 nákladních automobilů řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 4 nákladní automobily řady MTV 6x6 (5 tun), a cca 54 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů a nosičů minometů ráže 120 mm) a 8 různých dvounápravových přívěsných vozíků pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Pěší prapor má následující počty HMMWV 4x4 podle verzí: 11 x M997 (polní ambulance, 4 lůžka); 8 x M1151A1 (pancéřovaný bojový transportér se střelištěm na střeše); 10 x M1152A1 (pancéřovaný dvoumístný pick-up); 37 x M1165A1 (pancéřovaný čtyřmístný pick-up); 8 x M1167 (pancéřovaný nosič odpalovacího zařízení těžké PTŘS TOW s FLIR zaměřovačem).

6. Poznámka: Další protitankovou/protibunkrovou palebnou sílu představuje 24 přenosných odpalovacích zařízení PTŘS FGM-148 Javelin. Nepřímou palebnou podporu zajišťují 4 tažené minomety ráže 120 mm, 4 přenosné minomety ráže 81 mm a 6 ráže 60 mm. Pro přímou palbu jsou k dispozici následující těžké pěchotní zbraně: 15 x velkorážných kulometů M2 ráže 12,7 mm a 8 granátometů Mk.19 ráže 40 mm.

7. Poznámka: vlastní střelecké roty prakticky nemají žádné automobily (jen po jednom HMMWV a LMV) a těžké zbraně. Jsou to skutečně čisté pěchotní jednotky se střeleckými a zbraňovými družstvy. Vozidla (hlavně HMMWV) a těžké zbraně jsou ve velitelské a zbraňové četě. Velké množství nákladních automobilů a jiné přepravní kapacity pak poskytuje pěším praporům přiřazená rota předsunuté podpory.

8. Poznámka: organický vzdušný průzkum zajišťuje 8 malých, z ruky vypouštěných UAV.

9. Poznámka: US ARMY u lehkých brigád převáží 120 mm minomet M120 izraelského původu na přívěsném vozíku M1101 (s hydraulickým skladovacím systémem M326) za vozidlem HMMWV M1152. Za 20 sekund je minomet složený a základní munice je tam také. Video výrobce systému M326: https://www.youtube.com/watch?v=cBA9cviWPJo



A video z výcviku US ARMY (minomety už mají digitální systém řízení palby a pálí satelitem naváděné miny XM395): https://www.youtube.com/watch?v=Vl5F6G7wXj8


6)

1 x Dělostřelecký oddíl (Fires Battalion):

1. Tabulkové počty: 408 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelská baterie (Headquarters and Headquarters Battery - HHB), 2 x dělostřelecká baterie ráže 105 mm (Fires Battery (105T)), 1 x dělostřelecký baterie ráže 155 mm (Fires Battery (155T)) a 1 x četa zaměření cílů (Target Acquisition Platoon), která zahrnuje: 1 x velitelství čety, 2 x sekce dělostřeleckého radiolokátoru (Weapon Locating Radar System), 1 x meteorologický tým (Meteorological Team), 2 x rekognoskační tým (Survey Team), 1 x sekce protibaterijní činnosti (Counterfire Operation Section) a 1 x sekce lehkého protiminometného radaru (Lightweight Counter Mortar Radar Section).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 187 taktických vozidel, nákladních automobilů, ženijních vozidel a přívěsných vozíků a návěsů.

4. Tabulkové počty automobilové techniky: 108 vozidel řady HMMWV, 4 nákladní automobily řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 20 nákladních automobilů řady MTV 6x6 (5 tun) a cca 29 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů) a 19 různých dvounápravových přívěsných vozíků a nástaveb pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Dělostřelectvo brigády disponuje tabulkově 16 taženými houfnicemi M119A ráže 105 mm, 6 taženými houfnicemi M777A2 ráže 155 mm, 2 velkými dělostřeleckými radiolokátory AN/TPQ-53 a 4 přenosnými dělostřeleckými radiolokátory AN/TPQ-50.

6. Poznámka: Dělostřelečtí návodčí jsou organickou součástí průzkumné korouhve a pěších praporů.


Video: HMMWV jako tahač kanónové houfnice M119A ráže 105 mm: https://www.youtube.com/watch?v=uJF1OubtsTg



7)

1 x Prapor bojové podpory (Brigade Support Battalion)

1. Tabulkové počty: 951 vojáků

2. Tabulková struktura: 1 x velitelská rota (Headquarters and Headquarters Company - HHB), 1 x zásobovací rota (Distribution Company), 1 x polní opravárenská rota (Field Maintenance Company) 1 x rota předsunuté podpory ženijní roty (Forward Support Company (BEB)), 1 x rota předsunuté podpory průzkumné korouhve (Forward Support Company (Recon)), 3 x rota předsunuté podpory pěšího praporu (Forward Support Company (INF)), 1 x rota předsunuté podpory polního dělostřelectva (Forward Support Company (FA)) a 1 x zdravotnická rota (Medical Company).

3. Tabulkové počty automobilové techniky: 647 taktických vozidel, nákladních automobilů, přívěsných vozíků, návěsů a modulárních nástaveb.

4. Tabulkové počty automobilové techniky: 114 vozidel řady HMMWV, 39 nákladních automobilů řady LMTV 4x4 (2,5 tuny), 104 nákladních automobilů řady MTV 6x6 (5 tun), 73 nákladních automobilů HEMTT 8x8 (10 tun) a cca 93 různých jednonápravových přívěsných vozíků pro HMMWV (do 1,25 tuny, včetně elektrických generátorů) a 188 různých dvounápravových a třínápravových přívěsných vozíků, návěsů a modulárních nástaveb pro nákladní automobily.

5. Poznámka: Logistika je tabulkově s největším počtem lidí a techniky nejpočetnější prapor v brigádě. Roty předsunuté podpory jsou ale v praxi přiřazeny k příslušnému bojovému pěšímu praporu/průzkumné korouhvi/ dělostřeleckému oddílu brigády.

Video: nakládání HMMWV na vozidlo M1120 HEMTT LHS (Load Handling System) : https://www.youtube.com/watch?v=6JGDKYY6NkM





8)

Taktická vozidla HMMWV 4 x 4 a nákladní vozy řady LMTV/MTV a HEMTT nejsou jen základem mobility lehkých IBCT, ale ohromené množství těchto vozidel je potřeba i pro další typy brigádních bojových týmů US ARMY. Následující video ukazuje těžký obrněný ABCT při lednovém (2017) vylodění v Evropě: https://www.youtube.com/watch?v=6D2tpY0_3tM

Naposledy upravil(a) Starlight dne 12/7/2017, 11:08, celkem upraveno 8 x.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Jenom pro zajímavost, početní stav automobilové techniky u Společných sil AČR k roku 2012.

Těžké nákladní a speciální automobily cca 1 675 kusů (většinově rodina vozidel Tatra 815 a další kusově)
Střední nákladní a speciální automobily cca 1 150 kusů (Tatra 810, Praga V3S a další kusově)
Tahače a podvalníky 128 kusů (většina T-815 8x8 VT + P-50N)
Vyprošťovací vozidla a jeřáby 94 (AV-14, AV-15, AD-20, AD-28, AD-30)
Osobní terénní automobily 1 130 kusů
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Včera v Mohelnici na Truck Trialové trati, probíhalo natáčení s vozidlem Ajban, pro pořad Autosalon.
Za volantem byl reportér Lukáš Kvapil a vše probíhalo nad míru skvěle. Brzy se tedy můžeme těšit na Aiban i na vašich obrazovkách :D

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Dnes v Autosalonu

Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
johnytapia
rotný
rotný
Příspěvky: 96
Registrován: 7/12/2016, 23:24

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od johnytapia »

Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Ajbany pro Thajsko a Malajsii

Thajsko a Malajsie mají zájem o vozidla Ajban 440A a Ajban LRSOV. Společnost NIMR již navázala jednání s Thajskou společností FICO Technology and Engineering (FTECH) a její malajsijskou pobočkou DRB-HICOM Defence Technologies (Deftech). Začátkem roku 2018 má být podepsáno partnerství a následně společnost doufá, že se jejich vozidla podaří prodat armádám obou států. http://www.janes.com/article/75488/defe ... d-malaysia

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo AJBAN 440A pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

NIMR AJBAN 440N - 4x4 LTV

Podnik VOP CZ a NIMR Automotive představují společný projekt v oblasti vojenských vozidel, NIMR AJBAN 440N. Toto vozidlo demonstruje více než dvouleté, úspěšné strategické partnerství obou firem. AJBAN je známé jako vysoce mobilní pancéřované vozidlo s pohonem 4x4, které nabízí výjimečnou schopnost jízdy v terénu, spolehlivost i výkon. Vozidlo NIMR 440N prošlo celou řadou úprav umožňujících plné ovládání a využití i za chladných klimatických podmínek podle vojenské normy STANAG 2895 (-32°C až +55°C). Další změny podle směrnic NATO zahrnují např. úspěšnou úpravu elektromagnetické kompatibility podle požadavku standardu MIL-STD 416F.

Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
johnytapia
rotný
rotný
Příspěvky: 96
Registrován: 7/12/2016, 23:24

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od johnytapia »

VOPu ty videa jdou :))NIMR s věží Kongsberg

Zdroj: https://www.facebook.com/vopcz/videos/738314956357887/
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Poevropstěný Ajban 440N na Slovensku, zajímavá je ještě osazená věž Kongsberg
ps. to video je moc super

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
snooper
desátník
desátník
Příspěvky: 47
Registrován: 23/3/2018, 16:05

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od snooper »

VOP se opravdu snaží. Ajban 440A představen v Litvě vybaven Kongsberg protektor RWS a Metravib PILAR akustický detektor .Velice pěkné patrolovací vozidlo.

http://defence-blog.com/army/nimr-offer ... orces.html
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od Rase »

Nově bude Ajban 440A se zbraňovou stanicí Kongsberg, představen na armádním veletrhu BSDA 2018 v Bukurešti. Docela se teď opravdu snaží

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od klingy »

Troska mimo temy, ale ajban sa dostal nejakym sposobom do RF a rovno sa stal ucastnikom dopravnej nehody Ajbanu 440 niekde v blizskosti Tuly
Obrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Vozidlo AJBAN 440N pro AČR ?

Příspěvek od HONZIK11 »

Kdyz vidim ty odkryte trasy tlakovych hadic. STACI PREJET FLASKU SAMPUSU.....
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“