Antonov Krylja tanka

Letadla 1918-1945 - Šturmovik, Lavočkin, Jak, MiG.....

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiřík
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 22/7/2007, 23:17
Kontaktovat uživatele:

Antonov Krylja tanka

Příspěvek od Jiřík »

Dlouho jsem přemýšlel, do které diskusní skupiny tento příspěvek zařadit, zda k letectvu, nebo mezi zbraně pozemní. Za WW2 vznikl totiž v Sovětském Svazu v Antonovově konstrukční kanceláři naprosto kuriózní a téměř neuvěřitelný prototyp létajícího tanku.
Krylja tanka měla umožnit dopravu lehkého obrněného vozidla s vysokou průchodností jednotkám za německou linií fronty. Přidáním dvou párů dřevěných, plátnem potažených křídel a dvojitého ocasního kormidla se tank přeměnil v řiditelný kluzák, jenž měl být po vytažení schopen klouzavého letu a přistání na předem určeném místě.
Největším problémem, který této konstrukci nakonec neumožnil dosáhnout bojového nasazení, byla hmotnost stroje. Nikoliv ovšem ve vztahu k letovým schopnostem kluzáku. Sověti tehdy neměli dostatečně výkonný vlekací letoun, i použitý čtyřmotorový bombardér Tupolev TB 3 se ukázal jako nedostatečně dimenzovaný. Během zkušebního letu se mu začaly rychle přehřívat motory a kluzák musel být předčasně odpojen. Dokázal však, že je schopen hladkého letu i řízeného přistání na poli. Křídla i ocasní plochy byly bez problémů odmontovány a tank T 60 se vrátil po vlastní ose zpět na základnu. Zkušební pilot Sergej Anokin byl z letu nadšen a hovořil o nevšedním zážitku.
Když se nepodařilo vyřešit problém s vlekacím letounem, byla myšlenka létajícího tanku zavržena a projekt dán k ledu.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Jiřík dne 4/8/2007, 14:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 20:36

Příspěvek od Foxbat »

Dobre,že nemcov napadlo podobných divností "hluposti?" viac ako rusov, svoj potencial tak predčasne premrhali na menej účinné a neprospešné zbrane.
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Obrázek

Tady je obrázek té věci z knihy "Aircraft & war machines"

Jen pro zajímavost - britové dělali podobné experimenty s Jeepem-autogyrou - viz. levý horní roh
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Tady jsou odkazy na ty pancéčové letadýlka

http://sweb.cz/Karel.Tereli/Christie1.jpg - návrh Waltera Christieho
http://sweb.cz/Karel.Tereli/Christie2.jpg - návrh Waltera Christieho č.2
http://sweb.cz/Karel.Tereli/antonovkt.jpeg - zde je zřejmě to co má být na str . 101
http://sweb.cz/Karel.Tereli/icebreaker-p.168-9.jpg - scan anglického vydání
http://sweb.cz/Karel.Tereli/kt-profile.jpg - zvětšěnina předchozího

Je to z http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1524&start=0
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Foxbat píše:Dobre,že nemcov napadlo podobných divností "hluposti?" viac ako rusov, svoj potencial tak predčasne premrhali na menej účinné a neprospešné zbrane.
Tohle je trochu zkreslené. Nejsem si jist, zda SSSR, nebo Říše předčasně promrhaly svůj potenciál. Pokud něco vážně stálo Německo zbytečně velké množství sil, pak to byly projekty jako He 177. Nicméně to nebyla hloupost, jen problematická, ale na druhou stranu dosti potřebná zbraň. Možná Me 163..to byla opravdu zbytečnost. Ale vývoji a výrobě tohoto stroje zase byly věnovány jen poměrně malé kapacity.
Obrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Foxbat píše:Dobre, že nemcov napadlo podobných divností "hluposti?" viac ako rusov, svoj potencial tak predčasne premrhali na menej účinné a neprospešné zbrane.
Neexistuje, aspoň vo fáze návrhu, "hlúposť". Nikdy totiž nie je jasné, čo z počiatočného návrhu či nápadu nakoniec bude... Zvlášť v nových oblastiach. Samozrejme, posudzovať to možno obvykle až v praktickom prevedení a použití. V ruku 1900 boli lietadlá "srandičky", ale už o 15 rokov neskôr predstavovali významnú zbraň a o ďalších 50 rokov globálnu hrozbu. Podobne kvapalinové rakety - v 1935 to bola kuriozita, v 45 zažehnaná nepríjemnosť a v 65 reálna strategická sila, ktorá ovplyvňovala politiku najsilnejších štátov sveta.
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 20:36

Příspěvek od Foxbat »

Ide tu skôr o správne načasovanie a vyzretie projektov, priklad prúdových lietadiel v druhej svetovej a zníženie kapacit klasických modernizovaných lietadiel prospešnejších k obrane ako BF109K a pod.
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Odpovědět

Zpět na „Ruské letectvo“