T-34/76

lehké, střední a těžké tanky
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

V roku 42 už Nemci mali PzIV F ktorý bol rovnocenným súperom...Zároveň časť bremena tankových bojov prevzali na seba samohybne dela ,v roku 42 konkretne model StuG III F.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Bruno píše:V roku 42 už Nemci mali PzIV F ktorý bol rovnocenným súperom...Zároveň časť bremena tankových bojov prevzali na seba samohybne dela ,v roku 42 konkretne model StuG III F.
No výroba verze Pz IVF s KwK 40 se rozbíhala koncem března 1942, v dubnu 1942 se objevil prototyp Pz IVG.

Výroba StuG III verze F běžela od března do července 1942, vyrobeno 364 ks. Verze F/8 se vyráběla od září do prosince 1942, vyrobeno 250 ks

Navíc nelze vůbec srovnávat serie vyrobených T-34 a německých tanků.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

Navíc nelze vůbec srovnávat serie vyrobených T-34 a německých tanků.


To máš pravdu, ale kompenzovali to taktickou prevahou aspon v prvej polovici ruskeho ťaženia.Že to bolo k hownu, to je vec druhá... :wink:
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Uživatelský avatar
ivan_kovar
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 120
Registrován: 9/11/2005, 20:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ivan_kovar »

:D
neber úplatky,neber úplatky nebo se s toho zblázníš
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

Bruno: (Sat 05 Nov, 2005 15:05) ALe to se dá i u T-34, ovšem rychleji a na přesnější domíření mám také manuální pohon. :)
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Martan
praporčík
praporčík
Příspěvky: 302
Registrován: 14/6/2005, 00:11
Bydliště: Domašín

Příspěvek od Martan »

Na webu Vojenského historického ústavu jsem objevil popis restaurování jednoho stroje s několika fotkami.
Obrázek
Jižan
Příspěvky: 2
Registrován: 15/4/2010, 23:10
Bydliště: Morava

Příspěvek od Jižan »

A navíc, aby T-34 byl vyrovnaným soupeřem Tigrů a Panterů, musel vézt podkaliberní střely, ovšem ty byly ve skutečnosti v "ruském podání" nadkaliberní (před výstřelem a výletem průbojníku), takže poškozovaly neúměrně kanon (snížení přesnosti až k nepotřebě po 5 výstřelech) a jejich použití proti jiným cílům než Tigrům a panterům bylo přísně zakázáno.
Všechny Shermany exportované do SSSR byly verze M4A2 s dieselovým motorem. Jejich "zápalnost" měřená počtem zásahů / probití pancíře nutných k zapálení byla nejnižší ze všech
Jižan
Příspěvky: 2
Registrován: 15/4/2010, 23:10
Bydliště: Morava

Příspěvek od Jižan »

Všem zájemcům o sovětské tanky doporučuji knihu:T-34 v akci od autorů:Artěm Drabkin, Oleg Šeremeť.Jedna s mála velice čtivých knih od ruskýc autorů
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: T-34/76

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: T-34/76

Příspěvek od Julesak »

Britská hodnotiaca správa o T-34/76 z februára 1944:
https://www.scribd.com/document/2418203 ... from_embed
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: T-34/76

Příspěvek od Dzin »

Julesak
Nemohl bys z ní udělat nějaký stručný výtah, abychom to mohli porovnat s tím, jak T-34 hodnotili Američané?
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: T-34/76

Příspěvek od Julesak »

Robiť výťah zo 48 strán textu sa mi naozaj nechce :rotuj: len dnes ráno som to našiel.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: T-34/76

Příspěvek od Dzin »

Nemusíš hned, já dělal ten výtah z amerických testů taky ne na počkání, ale chvilku mi to zabralo. :wink: A bylo to 463 stran textu. :D
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Re: T-34/76

Příspěvek od madrabbit »

K tomu dokumentu - tady alespoň to, co mi přišlo zajímavé. Protožej e tam spousta technických popisů.
https://vasilenko.cz/index.php/mix/181- ... technology
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: T-34/76

Příspěvek od Julesak »

Pekné.
Je to tvoja práca?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Re: T-34/76

Příspěvek od madrabbit »

Jestli je to na mne, tak ano. Ale počítám, že jsem něco mohl přehlédnout. Ale láká mi udělat drobný výtah i z toho hodnocení KV-1 - taky je to na scribdu v pdf.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: T-34/76

Příspěvek od Dzin »

Díky! :-)

Dám sem i co jsem našel k testům T-34/76 a KV-1 v Aberdeenu u Američanů.
Dzin píše:Našel jsme fragmenty testů T-34 dodaných ze SSSR do USA včetně určitých doplňujících komentářů.

Provozuschopnost.
Podle amerických testů došlo po ujetí 343 kilometrů (213 mil) k úplnému zničení motoru V-2. Jako viník byl označen velmi špatný filtr motoru.

K tomu lze najít, že dodaný T-34 měl filtr staršího typu, který bylo potřeba řádně čistit a olejovat. Američané to v průběhu testu neudělali (nevěděli to?) a proto motor vykázal naprosto nestandartní rychlost opotřebení.

Pancíř
Podle hodnocení Američanů je pancíř T-34 povrchově kalený a většinou z měkké oceli. Podle jejich hodnocení špatně odolává nárazům a navrhují změnit technologii tvrzení. Současně velmi oceňují tvarování pancíře a celkově T-34.

Korba.
Při brodění se projevovala netěsnost a došlo k nabírání vody. Podobně byla zjištěna netěsnost poklopů a docházelo k pronikání vody při dešti. Podobně je hodnocena i netěsnost poklopů na věži.

Věž.
Američané ji hodnotí jako velmi stísněnou pro vedení bojové činnosti a považují to za velkou slabost tanku. Dále hodnotí mechanizmus otáčení věže jako velmi nespolehlivý.

Palebná síla.

Výkony F-34 jsou hodnoceny jako nižší než americká 75mm M3 a tedy nedostatečné. Zbraň je hodnocena jako spolehlivá, jednoduchá a snadno obslužná. Uložení střeliva je hodnoceno jako velmi promyšlené.

Pásy.
V rámci testů došlo k rozpadnutí pásů. Jako příčina jsou uvedeny čepy spojující pásy článku, které špatně vedou a ohýbají se. Myšlenka celokovových pásů je ovšem oceňována. Jako velmi dobré je hodnocena schopnost překonávání sklonu terénu.

Zavěšení kol.
Opět bylo kritizováno jako špatné, Američané dávají přednost jinému způsobu.

Motor.
Zde je hodnocen startér motoru jako slabí. Jinak je výkon motoru hodnocen pozitivně stejně jako i myšlenka použití vznětového motoru u tanku.

Převodové ústrojí.
Zde je jako velmi špatná hodnocená převodovka.

Testovací tank ovšem měl mít jen 4 převodové stupně, zatímco v té době vyráběné v SSSR už měl mít pěti stupňovou převodovku.

Spojka.
U tanku je použita třecí spojka, kterou Američané považují při použití u tanků za zastaralou a tedy nevyhovující.

Celkové hodnocení.
Testované T-34 se mají vykazovat hrubou výrobou, kdy některé části jsou vyráběny ještě zcela nevyvinutou technologií. M4 se oproti testovaná T-34 vyznačuje jednodušší údržbou a obsluhou a spolehlivější konstrukcí. Dále disponuje lepší manévrovací schopností a vyšší palebnou silou.
Dzin píše: Našel jsem také interní reakci Sovětů, tak jí sem dodám.

Provozuschopnost.
Upozorňuje, že většina tanků T-34 nyní (1943) vyráběná má jiný filtr a tedy i lepší poruchovost. Také hodnotí špatné zacházení ze strany Američanů viz. problém mazání a čištění.

Pancíř.
Tvrdí, že Američané provedli špatně analýzu pancíře, kdy Američané používají stejnou technologii tvrzení pancíře. Podle sovětské analýzi vykazuje jejich pancíř větší odolnost proti nárazu, než americký.

- k tomu bych dodal, že obě tvrzení mohou být správná, protože u Sovětů v té době obvykle docházelo k poklesu kvality sériové výroby oproti prototypům. Tedy sovětský ethalon pancíře mohl být kvalitnější, ale sériový výrobek naopak méně kvalitní. pozn. Dzin

Dále mají, že německé těžké tanky mají pancíř střední tvrdosti a dodávají, že nový tank IS bude mít pancíř vysoké tvrdosti.

Korba.
V rámci operací při přechodech řek na východní frontě nezaznamenali, že by korba T-34 nebyla vodotěsná. Připouští ale nedostatečnou vodotěsnost vrchních poklopů.

- opět bych dodal, že tak po různu v literatuře se dá dohledat, jak do sovětské obrněné techniky teklo při brodění a jak to posádky ucpávaly hadry. opět bych to ale připsal spíše kvalitě sériové výroby. pozn. Dzin


Věž.
Zde argument berou s tím, že nové odlévané věže jsou už větší a připravované věže pro IS a T-43 (sic!) jsou ještě větší. Závadovost elektrického otáčení věží berou jako fakt s tím, že nyní je v návrhu nové hydraulické otáčení, podobné americkému.

Palebná síla.
Připouští, že výkony F-34 je horší, než americké 75mm, ale současně upozorňuje, že i výkony 75mm kanonu jsou nedostatečné (asi vzhledem k zavedení nové německé techniky pozn. Dzin).

Pásy.
Problémy jsou známi a nově vyráběné T-34 by je měly mít odstraněny.

Zavěšení kol.
Nechuť Američanů dává do souvislosti s jejich nechutí z řešení zaběšení navržených Christiem. Současně poukazují, že připravovaná T-43 (sic!) má odpružení pomocí torzních tyčí.

Motor.
Poukazují, že americké startéry jsou ještě slabší a nechápou, proč jejich hodnotí jako slabé. Současně připouštějí, že sovětské startéry jsou velmi poruchové a že pro IS se vyvýjejí s vyšší spolehlivostí.

Převodové ústrojí.
Američané si prý myslí, že převodovka T-34 je zkopírovaná převodovka A-23 vyvinutá v USA před 15-20 lety pro tanky Christie. Prý je to asi kvůli tomu, že konstrukce sovětské převodovky je podobná. Každopádně Sověti vyvíjejí další převodovky a jejich kvalita se zlepšuje.

Spojka.
Spojku považují stejně jako Američané za zastaralou a pro IS je vyvýjena nová planetová. Tímto směrem je zaměřen celý vývoj a tato nová převodovka má být lepší, než americká. Dále se poukazuje na to, že Američané také používají třecí spojky a to u traktorů. Připouští se, že díky třecí spojce se s tankem hůře manévruje, ale že pokud se správně udržuje, pracuje spolehlivě.

Celkové hodnocení.
Podle sovtěského závěru je T-34 bojově výkonější, zatímco americké tanky mají jednodušší obsluhu. Vyzdvihují kombinaci ochrany, výzbroje a manévrovacích schopností T-34, která takto v celku je lepší, než u Američanů a odvolávají se, že je to prokázáno bojovým nasazením.
Dzin píše:Našel jsem zprávu z Watertown Arsenal Laboratory z 24. 11. 1943 a pojednávající o pancířích tanku KV-1 a T-34. Ještě podotknu, že se v ní odvolávají na testy provedené 24. 8. 1943 na T-34 a KV-1, které ale nemohu dohledat. K samotné zprávě.

Je to poměrně obsáhlé dám sem jen chemické složení, tvrdost a hlavně všeobecné závěry. Kdyby to chtěl někdo přeložit celé mohu poskytnout.

Testy se prováděly na čtyřech vzorcích
A- T-34, ocel Mn-Si-Mo, litý spoj vrchního a spodního plátu čela trupu svařeného z obou stran o tloušťce 127 mm a spodek čela trupu navazující o tloušťce 48 mm
B- T-34, ocel Cr-Mo, vršek čela trupu o tloušťce 48 mm a strop trupu na něj navazující o tloušťce 19mm spojené svarem z obou stran
C- T-34, ocel Ni-Cr-Mo, stropní plát věže o tloušťce 16 mm a litá věž o tloušťce 60 mm spojené svarem z obou stran
D- KV-1, ocel Mn-Si-Ni-Cr-Mo, stropní plát věže o tloušťce 32 mm a litá věž o tloušťce 92 mm spojené svarem z venkovní strany

Složení oceli
A: (vrchní deska/spoj/spodní deska)
C- 0,23/0,29/0,28, Mn- 1,20/1,55/1,27, Si- 1,10/2,29/1,45, S- 0,026/0,201/0,018, P- 0,021/0,029/0,023, Ni- 1,26/1,52/1,32, Cr- 1,05/1,05/1,03, Mo- 0,215/0,25/0,22, Cu-0,09/0,12/0,09, Al- 0,25/0,15/0,2
B: (Vršek cela trupu/strop trupu)
C- 0,26/0,25, Mn- 1,20/1,27, Si- 1,09/1,14, S- 0,028/0,042, P- 0,024/0,018, Ni- 1,24/0,14, Cr- 0,9/0,1, Mo- 0,21/0,195, Cu- 0,09/0,11, Al- 0,015/0,02
C: (strop věže/věž)
C- 0,36/0,26, Mn- 1,33/1,20, Si- 1,59/1,37, S- 0,022/0,010, P- 0,017/0,018, Ni- 0,14/1,26, Cr- 0,05/0,85, Mo- 0,20/0,195, Cu- 0,12/0,04, Al- 0,025/0,015
D: (strop věže/věž)
C- 0,32/0,30, Mn- 0,41/0,44, Si- 0,32/0,34, S- 0,016/0,041, P- 0,018/0,016, Ni- 0,16/2,91, Cr- 2,34/1,47, Mo- 0,25/0,27, Cu- 0,11/0,10, Al- 0,015/0,02


Tvrdost
A:
1 (127mm) - 200 - 248 HB
2 (48mm) - 444 HB a 44-47 HRC
B:
1 (48mm) - 444 - 461 HB a 43,5 - 47,5 HRC
2 (19mm) - 429 HB a 44 - 45,5 HRC
C:
1 (16mm) - 495 HB a 50,5 - 51,5 HRC
2 (60mm) - 444 - 495 HB a 45 - 50,5 HRC
D:
1 (32mm) - 321 HB a 30 - 34,5 HRC
2 (92mm) - 285 - 293 HB a 25 - 30 HRC


Všeobecné závěry
- ocel vzorek A je vynikající příklad oceli, která je velmi málo náročná na strategické suroviny.

- ocel vzorek D byla pravděpodobně vyvynuta, aby byla možno aplikovat na pancíř pro nejtěžší tanky

- obsah křemíku o těchto dvou ocelí vysoce přesahu hodnoty, které jsou u současně vyráběné americké lité nebo válcované oceli. V americké výrobní praxi by se obtížně hledala ocel s vysokým obsahem křemíku a nízkým obsahem nekovových prvků

- ocel vzorku B a C odpovídá současné produkci amerických těžkých pancířů.

- kvalita válcovaných plátů se pohybovala od špatného po vynikající, což svědčí o široké variabilitě používaných výrobních technik. Některé pláty byly neúplně zakaleny, přestože vykazovaly vlastnosti pro bezproblémové kalení.

- zkoumaný pancíř je daleko tvrdší, než americký pancíř podobné tloušťky. Pro sovětské pancíře by bylo lepší snížit jejich tvrdost a navýšit tloušťku, čímž by se zvýšila jejich odolnost proti šokovým následkům dopadu projektilů větší ráže. Jak prokázaly balistické testy, pro každou tloušťku pancíře je určitá optimální tvrdost pro dosažení maximální balistických vlastností. Ty zahrnují nejen odolnost proti probití, ale i odolnost proti tříštění, rozbití a praskání pancíře při dopadu projektilu, který pancíř neprobije. Důležité je, aby si pancíř i potom zachoval svoje schopnosti proti dalšímu možnému zásahu. Velmi tvrdý pancíř má tendenci rozpadu struktury po nárazu projektilu a jeho schopnost odolat dalšímu zásahu je potom nižší.

- nadruhou stranu lépe odolává samotmému probíjení, kdy zvětšuje šanci na sklouznutí projektilu a také projektilům, jejichž ráže je menší, než tloušťka pancíře (undermatching projectile), zatímco měkčí pancíř odolává lépe projektilům s ráží větší, než je tloušťka pancíře (overmatching projectile). Vypadá to, že ruský pancíř byl navržen pro maximální odolnost proti projektilům, jejich ráže je menší, než tloušťka pancíře a proti projektilům, které dopadají na tank z vysokou šikmostí. Od pancíře tloušťky až 76mm a tvrdosti v rozmezí 400 - 500 brinellů bychom měli očekávat velkou křehkost při dopadu projektilů s větší ráží, než je tloušťka pancíře.

Pozn. Toto docela dobře vysvětluje, proč Tiger I s "krátkohlavňovou" osmaosmdesátkou dosahoval proti sovětským tankům tak dobré výsledky a to i ve srovnání s Pantherem, jehož dlouhohlavňová pětasedmdesátka měla vyšší probíjecí výkony.
Ještě sem dám zkopírované to, co jsem našel o testech T-34/85. Alespoň můžeme srovnávat jak šlo hodnocení tohoto tanku s jeho vylepšováním.
Dzin píše:Našel jsem teď americké testy T-34/85 ze září 1951. Tentokráte se pochlapili a má to 463 stran, naštěstí jsou tam i fotografie a obrázky. Testují stroj ukořistěný v roce 1950 v Korei a potom tank s označením G812, u kterého je ale začerněno jak se k němu dostali. Co jsem zatím tak přelouskal, tak některé závěry
Pozitivní
- Použité komponenty a materiály jsou vhodné proto, co mají vykonávat. V některých případech lepší, než u amerických tanků.
- Přístup k dílům pro údržbu je dobrý, hlavně v případě komponentů motoru a akumulátorů.
- Desky s provozními instrukcemi jsou vhodně umístěny po celém vozidle.
- Design je jednoduchý že i člen posádky vycvičený mající průměrný výcvik mechanika je schopen provádět s určitým úspěchem opravy.
- Hořlavost byla eliminována použitím vznětového místo zážehového motoru
- Hlavní zdroje radiové interference byly eliminovány
- Větrání prostoru posádky by mohlo být značně zlepšeno použitím ventilátoru chlazení motoru (engine cooling fan). Toho je možno použít v průběhu vedení palby s kanonu pro snížení koncentrace plynu v prostoru posádky na minimum.
- V eklektických obvodech kanonu je umní stěno bezpečnostní tlačítko, které zabraňuje náhodnému výstřelu při nabíjení, pokud ho nabíječ stiskne. Při zákluzu je tlačítko neaktivní.
- Odvzdušňovací trubka klikové skříně motoru (engine crankcase breather tube) byla snadno přístupná z bojového prostoru, takže k mazacímu oleji bylo možno přidat benzín nebo jiné ředidlo, aby se zajistilo spuštění motoru v extrémně chladném počasí.
- T-34(/85) je lehčí než současné americké střední tanky a přitom má kanon jen o málo menší ráže ( 85mm vs. 90mm).
- Žádoucí nízký měrný tlak na zem, 10 liber na čtvereční stopu. Toto je cíl pro naše současné designy tanků.
- Únikové poklopy jsou hodnoceny jako žádoucí pro americký design.
- Jeden kulomet se spřažený koaxiálně s kanonem a druhý je umístěn na střeše věže s možností palby jak proti letadlům, tak proti pozemním cílům.
- Na každé vnitřní boční straně věže je úchyt pro pistole.
- Věž se pohybuje v rozmezí 360 stupňů jak pomocí motoru tak i ručně. Převodník energie při ručním ovládání je použitelný pro rychlé otočení a zaměření cíle i pro jeho sledování. Pozice věže je indikována na azimutovém prstenci v rozmezí 0 až 60.
- Zešikmení čelního pancíře poskytuje požadovanou schopnost pro sklouznutí střely.
- Tloušťka pancíře je přibližně na stejné úrovni jako u amerických tanků.
- Dojezd tanku je očekáván v rozmezí 185 - 225 mil. Dojezd byl odhadnut na základě testů v Aberdeenu (dřívější testy s T-34/76) 150 - 187 mil na 120 galonů nádrže při zvýšení objemu nádrže na 147 galonů.
atd.

Negativní
- pracné řízení díky použitému ovládání spojky a řízení brzd
- vzhledem k použití převodovky -bez synchronizace a spojek (sprut gear clashshift transmission (no synchronized, no clutches)) a vícekotoučové suché spojky (multi-disc dry clutch) je nepochybně řízení tohoto tanku obtížnou a velmi únavnou prací.
- za určitých podmínek může při drsné jízdě absence tlumičů velmi přispět k únavě posádky
- pravděpodobně nadměrný hluk vyplývající z pevné montáže motoru bez gumových úchytů (no rubber mountings) a nepřítomnosti tlumičů. K hluku přispívá i celokovový podvozek.
- světlá výška je jen 16" (měřeno v Aberdeenu). To je o dva palce méně, než se považuje za nezbytné v případě amerických konstrukcí
- ovládání věže motorem je příliš hrubé a nedovoluje finální zamíření na cíl. Pro to musí být použito ruční ovládání nebo pro udržení zamíření pohybujícího se terče.
- nastavení elevace musí být děláno ručně, bez jakékoliv možnosti pomoci motoru.
- vodní chlazení motoru a doprovodné radiátory jsou velmi zranitelné pro ztrátu kapaliny při otřesech, palbě ručních zbraní nebo v důsledku mrazu.
- zcela chybí košové uchycení věže (basket platform in the turrent). To je velký risk pro zranění posádky při otáčení věže.
- protipožární ochrana je ubohá, skládá se ze dvou ručních hasicích přístrojů obsahující tetrachlormethan. Trvalé jedovaté výpary vznikající při jejich použití by pravděpodobně zapříčinili, že posádka by musela zůstat mimo tank až do jejich vyvětrání.
- na spojích pancíře bylo mnoho otvorů, které by mohly zapříčinit proniknutí střepin či malých střel do prostoru tanku.
- není zde žádné odvětrávání plynů z děla do prostoru osádky, když se otevře závěr.
- elektrické vedení je jen částečně vodotěsné. Vyjma generátoru, startéru a jeho relé mohou být ostatní elektrické komponenty narušeny vodou s následným urychlením koroze a zhoršením izolace.
atd.
je toho hodně, nechce se mi to teď vypisovat celé.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/76

Příspěvek od El Diablo »

Малоизвестные факты о танке Т-34. Как на танк устанавливали опорные катки от Пантеры
Málo známé fakta o tanku T-34 Jak na tank namontovali pojezdová kola z Panteru

https://www.youtube.com/watch?v=xVwJeD0A7HQ
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: T-34/76

Příspěvek od El Diablo »

"Fighting Girlfriend" - The T-34-Driving Widow Out for Revenge


Když sovětská manželka ztratila v boji svého manžela, darovala všechny své peníze státu na nákup tanku T-34. Její jediná podmínka? Aby byla řidičem tanku a měla název „Боевая подруга“. Toto je skutečný příběh ženy, která se v roce 1944 stala hrdinou Sovětského svazu.
Naposledy upravil(a) El Diablo dne 1/3/2021, 12:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 867
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: T-34/76

Příspěvek od Ataman »

El Diablo píše:„Fighting Girlfriend“
:mrgreen:To snad neni možný! :mrgreen: Až vystřízlivim, kouknu se sem, jestli se mi to jen zdálo, nebo je Diablo fakt takovej abstinent! :mrgreen:
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Odpovědět

Zpět na „Tanky“