Letouny od Icarus Aerospace

Cokoliv co lítá mimo NATO a VS
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Letouny od Icarus Aerospace

Příspěvek od Rase »

Letouny od Icarus Aerospace

Kanadská společnost Icarus Aerospace dnes představila koncept nového průzkumného / protipartyzánského letounu. I přes celkovou podobnost s OV-10 Bronco se má jednat o kompletně novou konstrukci se dvěma turbo motory o výkonu 1700 hp, každý schopný nést až 3 628 kg užitečného zatížení. Letadlo má mít kabinu pro dva operátory a předpokládá se rovněž možnost dálkového řízení ze země. Celkem se plánují tři verze tohoto stroje. Prvním bude průzkumný TAV, bojový WASP a ozbrojený bezpilotní BRANTA. Při verzi WASp se zmiňuje zvýšená kapacita paliva a celkově by měl být stroj schopný vydržet ve vzduchu do 30 hodin.

Zdroj:
https://www.icarus-aerospace.com/tactic ... hicle-tav/
https://www.icarus-aerospace.com/branta/

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
redy
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 246
Registrován: 12/7/2011, 14:30

Re: Letouny od Icarus Aerospace

Příspěvek od redy »

Podobný projekt nazvaný Mosquito představila vloni brazilská firma Akaer http://www.akaer.com.br/mosquito-cas-concept-aircraft/
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Letouny od Icarus Aerospace

Příspěvek od zzz »

Rase píše:Kanadská společnost Icarus Aerospace dnes představila koncept nového průzkumného / protipartyzánského letounu. (...) etadlo má mít kabinu pro dva operátory a předpokládá se rovněž možnost dálkového řízení ze země. (...)
Předpokládám, že dvoumotorová koncepce a dvoutrupové uspořádání bylo zvoleno kvůli možnosti osazení trupu radarem. A kvůli možnosti umístit TV/FLIR i do zadní části trupu.

Ohledně motorizace o které je uvedeno pouze 2x motor "1700 shp"... TIpuji, že chtějí použít jeden z nejvýkonnějších verzí turbovrtulového motoru PT6. A to PT6A-67F.
Praktický ověřením, že jde o téměř nejvýkonější PT-6 je fakt, že tímto motorem je poháněn např. existující jednomotorák Air Tractor AT-802 a to veverzi plováky... tj. letadlům jiných verzí AT-802 např. v jejich pozemní verzi obvykle stačí méně výkonější varianty PT-6
Obrázek
zdroj: http://blog.covingtonaircraft.com/2017/ ... 02-series/



Jen pro kontext - volnou příď pro eventuelní umístění radaru a senzorů nabízí i jihoafrický koncept AHRLAC (dřívější verze konceptu byla označována jako "Mwari"), používající jeden motor v tlačném uspořádání
Obrázek
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... -operators
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“