Využití záložních ploch bojovými letouny

Cokoliv co lítá mimo NATO a VS
Odpovědět
pepah
rotný
rotný
Příspěvky: 82
Registrován: 27/11/2008, 13:14

Příspěvek od pepah »

Já bych řekl že Mimoň a Hradčany je jedno a to stejné. Ještě bych doplnil Mnichovo Hradiště-Hoškovice.
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

Já bych řekl že Mimoň a Hradčany je jedno a to stejné. Ještě bych doplnil Mnichovo Hradiště-Hoškovice
Tak to je pravda, jak je mým dobrým zvykem spletl jsem si název Hradčany a Mladá.
Mimoň - Hradčany
Milovice - Mladá ( nebo také Boží dar)
díky za upozornění.
Obrázek
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Re:

Příspěvek od lamada »

Pátrač píše:Ty fotky nejdou zvětšit - kolego to je šlendrián. Jestli to neumíš vložit jak je třeba někomu řekni.

Jinak osobně jsem zažil v Bechyni start ostré hotovosti přímo z úlu - bylo to u třetí letky, která měla rozptyly mimo přímý areál letiště. Bylo to super. Člověk jel z Týna nad Vltavou a najednou padly šraňky a místo vlaku profrčela migina.

Potom při startu nabrala ptáka, flákla sebou na záložní pás a nakonec se zapíchla do bližné kde shořela. Po cestě odložila i rakety. Ty ale nebouchly.
Fakt už pár měsíců čekám, že autor těchto slov uvede vše na pravou míru - jinak si budu myslet něco jako že pokud všechny příspěvy od tohoto autora jsou v tomto smyslu a takto pravdivétak se jedná o dost pozměněné děje a báchorky - je vidět že autor pracoval u vrtulí a asi ani ne u nich ale u zabezpečovacího útvaru nikoliv u rychlých tzn. u 9slp jinak by věděl v kterém rozptylovém prostoru sídlila která letka - a jak to opravdu bylo s tou hotovostí.
Obrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1875
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od El Diablo »

Željava – tajná podzemní letecká základna
Obrázek
zdroj: zeljava.com podzemí základny Željava
aktualizováno 10.02.2013, 00:00 | dpo
Jsou milovníci vzrušení a adrenalinu, kteří si své choutky vybíjejí na extrémních sportech. Jiní si závislost na vyšší frekvenci tlukotu srdce uspokojují vyhledáváním reálného nebezpečí a prozkoumáváním tajemných míst.

Jestli patříte k těm druhým, pak je pro vás ideální bývalá tajná letecká základna Željava u města Bihač na pomezí Chorvatska a Bosny. Letiště je umístěné uprostřed horských masivů a náleží k němu podzemní komplex Klek po horou Plješevica, jinak za dob jugoslávské armády označován kódově jako objekt 505. Byla to jedna z největších podzemních základen v Evropě a také maximálně utajovaná. Není divu, Jugoslávie od roztržky mezi Stalinem a Titem na koci čtyřicátých let nemohla nikomu stoprocentně věřit, tak se střídaly období spolupráce se západem na jedné straně a s Varšavskou smlouvou na straně druhé. Zahraniční politika Jugoslávie se tak soustřeďovala především na své zájmy a v obraně se spoléhala především na vlastní síly.
http://fanda.nova.cz/clanek/military/ze ... ladna.html
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Mirek58 »

Lamado ,Žatec měl ještě v záloze mimo Panenskej Týnec/beton/ , Pesvice /tráva/ sice se po dobu mého cvičení prezentovalo jako klamné, ale spolužák co tam bydlí , tvrdí ,že se plocha extra upravovala a tenkrát za cvičení tam kmitali kluci s penetrátorem co se měřila tráva vedle betonu v Žatci, před zahájením létání ,tak tvrdili že stejný hodnoty měli i na Pesvicích.
ObrázekObrázek
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od lamada »

No já se nehádám, tam to neznám. A jediné starty z trávy jsem viděl při štítu 84 v Žatci. Jinak to opravdu nikoho nenapadlo tedy s Migama nebo sucharama. Jakési zkoušky dělali kluci v Pardubicích s SU 25K. A Jinak asi nikdo nechtěl riskovat výměny motorů. Delfínci a Alboši i L 59 s tím problém neměli. V budějkách se zkoušela 59 a po odpoutání ještě dost dlouho opadávalo bláto. A z té plochy co udáváš nikdy nikdo ze Žatce za éry 19,21,23,29 rozhodně nelétal. Zda se to dalo je věc jiná.
Co se týká Željavy, tak podle vybavení a podle vzpomínek kolegů kteří nedaleko sloužili v misích tak tato základna nebyla jako záloýžní plocha ale normální vojenské letiště jenom nemělo 36 ÚLů jako my ale jeden velký. Hlavní vzletová dráha v Chorvatsku podél hranice pojížděcí také a pomocná vzletová je částí v Bosně. Jestli tam ti mantáci narvali opravdu 56tun výbušnin tak obyvatelé Bihače museli mít opravdu radost centrum tohoto města je od vstupu do podzemí tedy lépe řečeno vjezdu vzdušnou čarou cca 10km.

(příspěvky spojeny) *T*
Obrázek
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Mirek58 »

Lamada:
Podle mě se z té plochy u Pesvic zřejmě počítalo pouze s jediným startem, ale nikdo mi tenkrát nevysvětlil, jak by se tam ty éra dostaly, leda tak ve vleku po silnici.Proti Žatci je krátké asi o 1km.Na druhou stranu, zase je umístěné v přibližně stejné vzdálenosti od dálné za Postoloprtama/ úhel+-30st./
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1875
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od El Diablo »

Letadla na D1 dosedala jen dvakrát. Přesto dálnice letištěm zůstane
24. října 2014 6:21
Více než 35 tisíc aut projede denně po dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Pokud by armáda zavelela, všechna tato auta by musela jinudy. Na 136. až 139. kilometru totiž uhánějí po letišti. Letadla tu naposledy přistávala před třiceti lety, přesto s nimi počítá i modernizace D1.
...
Obrázek
První cvičení se na „letišti Měřín“ konalo od 19. září do 3. října 1980. Létalo dvanáct letounů Mig-21MF, dvanáct strojů Mig-21MF/MA a šest letadel Mig-23BN. Jako značkující nepřítel létalo bez přistání na dálnici 26 letadel Su-7.

Opakovaně se podobné cvičení uskutečnilo v roce 1985, v měsíci říjnu se ho účastnily mimo jiné i tehdy nové Su-25K.

Je však nepředstavitelné, že by se něco podobného mohlo dnes opakovat. „Zavřít na tři týdny dálnici? Tím by republika utrpěla víc než invazí zahraničních vojsk,“ myslí si pamětník ze Stránecké Zhoře.
Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/letadla-na-d1-d ... zpravy_mkk
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od hydrostar »

Naša paní učitelka ruštiny nám v jedné hodině říkala, že silnice v SSSR byly stavěny prakticky jako čtyřproudé, ale pouze s dvojicí pruhů. Ptali sme se proč a odpověděla, že jen proto, aby na nich během války mohla přistávat letadla.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od petrp »

Nezapomeňte ještě na LKVY 138,6 km směr Praha, kde ale vojenská letadla nikdy nepřistála. Tento úsek (bez klasického středního dělícího pásu) byl původně postaven s možností provozování provizorního letiště v případě válečných událostí. V současné době se již s podobným využitím tohoto prostoru nepočítá. Současná ranvej LKVY je travnatý prostor mezi původními betonovými stojánkami souběžně s nynější rychlostní silnicí.

https://maps.google.com/maps?ll=49.3002 ... ssic&dg=oo
http://www.planes.cz/cs/photo/1090696/o ... skov-lkvy/

Obrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Flogger G »

Podle dochovaných dokumentů létaly během cvičení na travnatých letištích i letouny MiG-21. Např. při LTC 1. slp ve dnech 14.6. až 16.6. 1966 se letouny MiG-21 PF a MiG-21 F-13 1. a 2. letky tohoto pluku přesunuly na travnaté letiště u města Polička, odkud působily celý den a noc.

Jen tolik ke schopnostem čs. letectva působit z nouzových ploch.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re:

Příspěvek od Beda »

hydrostar píše: Když tady rozebíráš Su-7, tak by se mělo uvést, že v rámci indicko-pákistánských válek startovaly z polních letišť. Nepředpokládám, že to byly krásně vyhlazené plochy...
Su-7 byl skutečně konstruován jako velmi odolné letadlo a ruská letadla jsou tradičně na kvalitu dráhy nepříliš náročná. Švédské silnice mají kolikrát lepší povrch než ruské VPD. Ale to už jsem psal. Nepředpokládám ovšem, že kdy Su-7 startovaly z "pole" pravého slova smyslu. Je to velmi těžké éro se vzletovou rychlostí okolo 360 km/h. Je třeba dodávat víc? Zmiňované plochy by šlo těžko označit za "skryté", byly vždy poměrně velké i viditelné, tedy je to něco naprosto něco jiného než operace ze skrytých cest v zalesněném terénu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Byl jsem v Caslavi 1964/66. SU-7 tam obcas sednul v polovine drahy, utrhnul padak a ficel do zoraneho pole. Tenkrat rollstop nebyl. Vytahoval je tank. U kazdeho kola byla lyze. JPP povidala ze by n a tech lyzich i odstartoval, ale nedelalo se to. Letadlu to neublizilo. Jednou ho nechali sednout na travu a zadny problem. Kazde auto co jelo na drahu proslo ocistou, hasici. Kdyz se letelo jinam, tak zase na beton. Spis se to delalo aby letadlo neco nenasalo a neposkodilo se to. Ve valce by se na to nekoukalo. Nez se na stojance udelala betonova bariera, tak to pri motorovkach trhalo drny nejaky metr za letadlem. Tak by se asi po startu na louce muselo uklizet.... Proto to nikdo nezkousel.

Do autoparku prijel system RSBN-2 na dvou Krazech a po nejakem case to odjelo a uz jsem to nevidel...ale mam zapsano ze jsem na tom rok slouzil jako starsi radiomechanik..
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/81506/start/-1
Umelo to i navadet letadla na cil, vyhybat se PVO kdyz o ni vedeli.

V te dobe jsem s nima byl v Hradcanech, Mimoni a Prerove.
Naposledy upravil(a) Beda dne 15/1/2015, 01:27, celkem upraveno 2 x.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od kenavf »

petrp píše:Nezapomeňte ještě na LKVY 138,6 km směr Praha, kde ale vojenská letadla nikdy nepřistála. Tento úsek (bez klasického středního dělícího pásu) byl původně postaven s možností provozování provizorního letiště v případě válečných událostí. V současné době se již s podobným využitím tohoto prostoru nepočítá. Současná ranvej LKVY je travnatý prostor mezi původními betonovými stojánkami souběžně s nynější rychlostní silnicí.

https://maps.google.com/maps?ll=49.3002 ... ssic&dg=oo
http://www.planes.cz/cs/photo/1090696/o ... skov-lkvy/

Obrázek
Vo Vyškove nebolo žiadne vojenské letisko?
A na tej dialnici u Vyškova nepristáli ani skúšobne alebo cvične?
To že je tam teraz letecké muzeum je náhoda?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Beda »

V Pardubicich tak zkusili start z ulu......Kabely, svetla v cudu. Tak se to nejspis jen zkuselo, po kazdem startu delat novou elektriku. Nebylo to na ty starty delane. Podle elektrikaru co tam delali.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/84077/start/-1
V Pardubicich je v ulech vsechno mozne, autodilny, sklady pneumatik a vseho mozneho. Armada to nehlida. Nechali si jich par. Asi by sem priletla najaka raketa s bombama na letiste, Teslu a Semtin....Mozna by stacila jen na Semtin. Meli tam delat tankove naboje bez kovovove nabojnice.

Jinak jsem kulil oci na drat....jakej tam maji na pojizdecce perfektni beton. To je snad brouseny.
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Re:

Příspěvek od Beda »

Franz Trubka píše:NJN, ale dejme tomu slp v roce 1980 byl trochu vetsi moloch, nez aby mu na zabezpeni cinnosti stacil jeden kontejner. Flogger to ma v malicku, podle znalosti nejaky cas v CSLA pobyl a urcite neodesel jako deleslouzici svobodnik
Floggere, doufam, ze jsem se Te nijak nedotknul. Ja to chtel poslat Skeptikovi jako SZ, ovsem pred jednou v noci jsem uz trochu pomalejsi :)
[/quote][/quote]

V tech 60-tych letech jsem zazil nekolik vyjezdu z letiste, vyjizdelo jiste pres 100 aut, vezlo se vsechno, i voda. T-141 tahnul dva privesy s bombama, kuchyne, sanitky, hasici, cisterny, radiovozy, dalna, blizna, radary zkratka vsechno....Pocitalo se zese nekdo ztrati, tak v kazdem aute byla popsana cesta. V kazdem aute i zapecetena bednicka s nabojema, KD-ckama, filtrama do masky a nejaky granat.... Bral se kufr pro oficira, odjizdeli jsme sami a potom je za nama vozil gazik.

Tenkrat mel kazdy radiovuz svoji centralu a kazdy kdo ji potreboval si ji pritahnul Nejvetsi jsme meli s motorama z T-805 30 kW. Vezli jsme si v autech i palivo do central. Jednou dokonce na praporu slozili kavalce, deky, strozoky a bylo to pripavene ze to pojede za nama.

A to jsme vzdy jeli na jine prozuschopne letiste.

V 70-tych letech jsem byl na cviceni a to se uz tahala centrala s motorem z T-138, melo to snad 90 kW.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od cover72 »

Bělorusko znova zkouší nasazení MiíG-29 ze záložních VPD:

Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od parmezano »

Někdy okolo roků 1963-65, že jsme se jako kluci jeli ,na kolech , na letiště ve Vyškově , podívat se na vojenský letadla , kteréch tam bylo tenkrát plno. Jenom si pamatuju , že všechny měli pod ocasem skleněnou kabinku
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od skelet »

V té době to mohly být jedině Il-28
ObrázekObrázekObrázek
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Beda »

skelet píše:V té době to mohly být jedině Il-28
V te dobe jsem je videl v Prerove.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Využití záložních ploch bojovými letouny

Příspěvek od Alchymista »

"Rebácke" Il-28 stáli v sovietskej časti na Sliači ešte v druhej polovici 70. rokov
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“