Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Cokoliv co lítá mimo NATO a VS
Odpovědět
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Pokud jsou brany hmotnostni pomery, pak na tom neni nic zvlastniho - m3 titanu je lehci nez zeleza, zatimco wolframu je tezsi nez olova... proto se asi pouziti nevyplati
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

no prave ze v tankovych pancirich je ta hustota zadouci. Za problem kompozitnich panciru se povazuje prave mala hustota. Navic spojenim heterogeniho pancire z materialu s velice rozdilnou hustotou se dosahne jeste vetsiho rozptylu kumulacniho paprsku. Ale asi je OT se o tom bavit v tomhle vlakne.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Asi je to trochu neskoro k poučným rozpisom o metalurgii ale dnes sú progresívne metódy plazmové nanášanie kovov vo vákuovej komore a najnovšie nanotechnológie, t.j. schopnosť spracovávať častice rádovo niekoľko atómov samotného prvku alebo skupiny chem.prvkov, čím vznikajú kvalitatívne nové druhy kompozitných materiálov prípadne sa mení tuhosť daného prvku, ako príklad triáda tuha(grafit) - uhlie - diamant pričom sa jedná stále o jeden chem. prvok - uhlík C.

malá poučka:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/312330#312330
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Nejrychlejší letoun světa je X-43... Nejrychlejší pilotovaný letoun světa je X-15A... SR-71 je nejrychlejší neexperimentální letoun...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od El Diablo »

X-43 je bezpilotní, moc toho nenalítal a X-15A je spíš okřídlená raketa...
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Nic to nemění na tom, že v Guinessově knize rekordů je to zapsáno tak jak jsem výše uvedl...

Nehledě k tomu, že ve vztahu k rekordu, je údaj "kolik toho nalétal" absolutně irelevantní... (pokud toto není součástí toho rekordu)
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od El Diablo »

V Guinessově knize rekordů je zapsána spousta blbostí...
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Aaron Goldstein »

V každém případě tam jsou platné rekordy... SR-71 je nejrychlejším neexperimentálním letounem... Není nejrychlejším letounem na světě... a žádné okecávání na tom nic nezmění... Obrázek
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Skeptik »

Nejrychlejším letadlem dle FAI (jediné oficiálně změřené výkony) je skutečně SR-71
28. července 1976 ... rychlost 3.529,6 km/h

Výkon X-15A ... rychlost 7.274 km/h ... nelze uvažovat, protože toto letadlo nestartovalo ze země, ale z podvěsu pod jiným letadlem.
UAV X-43 s dosaženou rychlostí 12.144 km/h mohl být za nejrychlejší letoun považován jen do 22. dubna 2014, kdy HTV-2 Falcon dosáhl rychlosti 21.245 km/h (a pak zmizel :))
Rusové svůj analog hyperzvukového letounu "IGLA" za letu nikdy nevyzkoušeli, a kolik letěl čínský WU-14 se můžeme jen domnívat ... Číňané tvrdí, že 12.359 km/h

Nicméně pokud budeme považovat X-15, X-43 či WU-14 za "letadla" a jimi dosažené výkony za nejrachlejší let umělého tělesa atmosférou, pak nezapomínak na Space Shuttle a jeho návratovou rychlost cca 28.000 km/h ... a to již vůbec nemluvím o návratových rychlostech kosmických kabin ... zvláště pak při programu Apollo :)

Takže, pokud se vrátíme zpět a budeme uvažovat pouze oficiální výkony letounů (tj. stroj těžší vzduchu vytvářející vztlak na základě aerodynamických sil, schopný samostatného vzletu a přistání) ... pak Aarone sorry, ale SR-71 8-)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Aaron Goldstein »

Inu dobrá tedy... V tom případě se El Diablovi omlouvám...

Byť mi to připadá, jako kdybych tvrdil, že zaběhnu nejrychlejší stovku a už nějak nezmiňoval, že se to týká pouze amatérských běžců, běžících v Botaskách a měřených stopkami značky Prim...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Skeptik »

Aaron Goldstein píše:Byť mi to připadá, jako kdybych tvrdil, že zaběhnu nejrychlejší stovku a už nějak nezmiňoval, že se to týká pouze amatérských běžců, běžících v Botaskách a měřených stopkami značky Prim...
Ó nikoli. Jen se to netýká těch, co jsou na startu urychleni gumicukem :lej:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Alchymista »

K lietadlám - X-15 predovšetkým nie je lietadlo, ale raketové lietadlo - raketoplán. Na to stačí pozrie kategórie rekordov FIA. A v kategórii raketoplánov je jasne najrýchlejší Space Shuttle, ktorému s malým odstupom sekunduje Buran
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od jersey.se »

Jenže Buran, technicky vzato, není ani raketoplán, protože na suborbitální dráhu se dostával čistě jako užitečné zatížení rakety Eněrgija...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Alchymista »

Potom navrhni/použi správny terminus techniku...

Navyše je tvoje tvrdenie sporné, pretože Buran sa na orbitu dostával až po oddelení od Energie, kým samotná Energia už nie - robil teda finálne navedenie na obežnú dráhu a následný deorbit, a bol na vybavený raketovými motormi s úlohe primeraným ťahom. (Plus mal mať aj dvojicu prúdových motorov pre zlepšenie letových vlastností po návrate do atmosféry a počas priblíženia na pristátie podľa hornej dvojice motorov skúšobného exempláru BTS-002 OK-GLI (БТС-002 ОК-ГЛИ))
Ostatne, presne rovnakú koncepciu - vynesenie raketou a finálne navedenie vlastným motorom - mali aj nerealizované projekty raketoplánov DynaSoar a Hermes.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od kenavf »

jersey.se píše:Jenže Buran, technicky vzato, není ani raketoplán, protože na suborbitální dráhu se dostával čistě jako užitečné zatížení rakety Eněrgija...
Buran je klzák(nemá žiadne motory na pohon,len na manévrovanie vo vákuu)
raketoplán-lietadlo ktoré používa k letu motory ktoré si neberú kyslík z atmosféry ale si ho nesú so sebou
lietadlo-používa k letu motory ktoré si berú kyslík z ovzdušia.

vzniká skupina na pomedzí-lietadla s elektrickým motorom-ale tam by sa to dalo tiež vysvetliť(obdobne aj u normálnych lietadiel)-ich motory nasávajú vpredu vzduch a vyfukujú ho zadom a na základe toho vzniká dopredný ťah.(raketoplány nenasávajú vzduch a dopredný ťah vzniká len na základe vystupovania plynov z trysky).
:idea:

Vybavenie Buranu motormi bolo len za účelom letových testov v atmosfére (tuším len jeden exemplár).Kozmické exempláre takéto motory nemali mať.
Naposledy upravil(a) kenavf dne 23/12/2014, 16:34, celkem upraveno 1 x.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od jersey.se »

Alchymista:
a) však jsem psal: "...na suborbitální..." V atmosféře raketové ani jiné tryskové motory pro pohon nikdy nepoužil, proto se bráním označení "raketoplán"
b) Proudovými motory nebyl při kosmickém letu nikdy vybaven. Tečka.
c) Jistě. Ale ty nebyly realizovány, tudíž se jejich klasifikací nemusíme zabývat. Dle mého názoru by to byly, stejně jako Buran, kosmické lodi s aktivním aerodynamickým přistáním.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od Alchymista »

kenavf píše:Vybavenie Buranu motormi bolo len za účelom letových testov v atmosfére (tuším len jeden exemplár).Kozmické exempláre takéto motory nemali mať.
Omyl, exemplár vystavený tuším v Chimkách síce motory nemá, ale má na mieste horných motorov BTS-002 jednoznačne "motorové lože" (polkruhové výrezy v konštrukcii posledných trupovách prepážok), prekryté zhora panelmi. Teda priamo silová štruktúra konštrukcie strojov bola na montáž motorov podľa vzoru BTS-002 pripravená. Ostatne - už pohľad na spôsob montáže motorov BTS-002 naznačuje, že horná dvojica je plne integrovaná do štruktúry draku (vrátane uzatváracích panelov na vstupoch), kým spodná dvojica je montovaná "dodatočne".
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od jersey.se »

To je sice možný, ale proudový motor z něj raketoplán neudělá, a to ani letadlo, protože by se stejně jednalo jen o pomocné jednotky. Ano, v jisté fázi vývoje byl Buran letadlem, kdežto Enterprise byla jen kluzákem. Ale Columbia už byla raketoplán.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály

Příspěvek od skelet »

Tedy Buran je kosmický kluzák? Může být? :)
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“