Stránka 1 z 1

Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 16/8/2019, 17:06
od Rase
Výsadková terénní vozidla

V rámci programu ISV (Infantry Squad Vehicle) hledá americká armáda od roku 2015 malá terénní vozidla pro všechna svá pěší družstva, včetně výsadkových a aeromobilních brigád. Celkem se jedná o pořízení více než 1700 lehkých vozidel. Pěchota je aktuálně odkázána na vozidla Humvee a nákladní automobily. Výsadkové a aeromobilní brigády po opuštění letadel nebo vrtulníků pak se musí přesouvat výhradně jen pěšky. Již byl nakoupen pro potřebu 82. a 101. výsadkové divize, menší počet bugin Polaris MRZR-D a Dagor. První zmíněné slouží rovněž u námořní pěchoty. Armáda rovněž nakoupila 295 vozidel General Dynamics Flyer 72, která budou získána do konce roku 2019 a počet stačí pro všech pěti výsadkových brigád americké armády. USSOCOM (U.S. Special Operations Command) získá do konce roku 2020 celkem 1300 vozidel Flyer 72. Jednotková cena vychází v průměru na 270 000 dolarů. Pokud jde o program ISV, tak ještě v tomto měsíci budou vybráni tři dodavatelé, kteří do listopadu 2019 poskytnou testovací prototypy. V březnu 2020 bude vybráno vítězné vozidlo, téhož roku armáda získá 17 vozidel a do konce roku 2024 prvních 651 bugin. Mezi hlavní uchazeče programu ISV patří General Dynamics s vozidlem Flyer 72 a tým Polaris / SAIC s vozidlem Dagor. Dříve se o program ucházel rovněž Boeing s vozidlem Phantom Badger nebo Supacat s variantou LRV. Cílem armády je získat velmi lehká vozidla bez pancéřové ochrany, nenáročná na údržbu a provoz, schopná přepravit 9 vojáků a jejich vybavení. Maximální hmotnost, včetně základního vybavení a pohonných hmot, má činit 2 177 kg, musí rovněž uvést náklad o hmotnosti 1451 kg. Bude tak možno jej přepravovat v podvěsu u UH-60 Black Hawk nebo uvnitř Ch-47, případně shodit na padáku.

https://www.armadninoviny.cz/konec-choz ... ml#diskuze

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Polaris DAGOR A1, dole pak při testech

Re: Malá terénní vozidla ISV

Napsal: 26/8/2019, 13:20
od Rase
Jak se dalo očekávat, do dalšího kola postoupily již zmiňované dva prototypy. Prvním je vozidlo Dagor, které nabízí SAIC ve spolupráci s Polaris. Druhým je Flyer, které nabízí Oshkosh Defense a Flyer Defense. Očekává se, že zadání zakázky na výrobu pěchotních vozidel ISV proběhne na jaře 2020. Celkově americká armáda plánuje v letech 2020 a 2024 pořídit 651 vozidel, spolu s kompletním balíčkem služeb a vybavení.

https://defence-blog.com/army/u-s-army- ... otype.html

Obrázek
fotografie ze zkoušek vozidel Polaris DAGOR A1 a MRZR D2

Obrázek

Re: Malá terénní vozidla ISV

Napsal: 28/6/2020, 17:20
od Rase
Výsadková vozidla od GM Defense

Podle smlouvy vydané ministerstvem obrany USA dne 26. června 2020 získala společnost GM Defense LLC kontrakt za 8 580 666 dolarů (203 mil Kč) na dodání počáteční várky výsadkových vozidel ISV (Infantry Squad Vehicle). S logistickou podporu, technickými příručkami, školícím materiálem a výcvikem personálu údržby pomůže společnost Ricardo Defense Inc. Samotné ISV je založena na středně velkých nákladních vozech Chevrolet Colorado a jejich variantách ZR2 a ZR2 Bison. Celá konstrukce využívá 70 % komerčně dostupných komponentů, což má výrazně snížit provozní náklady. Pohon zajistí dieselový motor Duramax o objemu 2,8 litru, který poskytuje výkon 186 hp. Prvních 649 kusů vyjde na 214,3 mil dolarů (5 mld Kč) a celkem je v plánu pořídit 2 065 těchto výsadkových vozidel.

https://defence-blog.com/news/army/u-s- ... icles.html
https://defpost.com/gm-defense-awarded- ... -contract/
https://www.armyrecognition.com/june_20 ... icles.html

Obrázek

Obrázek

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 28/6/2020, 20:48
od skelet
Btw. Chevrolet Colorado patří mezi oblíbené pick-upy

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 29/6/2020, 18:45
od Rase
Čím víc na to vozidlo koukám, tím víc si myslím, že by mu pekelně slušely voštinové pneumatiky, které před pár lety testovala americká armáda a občas s nimi přicházejí i různí civilní výrobci.

Obrázek

Obrázek
bezdušové pneu od Bridgestone (2012)

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 30/6/2020, 20:12
od KOLT
A je ta technologie už natolik vyspělá, aby šla rozumně nasadit? A cena?

Mmchd, jsem zvědavý, co si vyberou naši pro výsadkový pluk.

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 30/6/2020, 20:55
od Rase
mno naši chtěli Jackal od Supacatu, ale místo něho měli dostat Peruna. Takže spíš než co chtějí, bych se ptal co zase dostanou :D

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 1/7/2020, 08:52
od Alfik
KOLT píše:A je ta technologie už natolik vyspělá, aby šla rozumně nasadit?
Ne. Voštiny se furt lámou, a mají mnohem vyšší hlučnost. Zatím platí, že vzduch je vzduch - nevím jak je to s cenou, u některých strojů (třeba důlních apod.) se to asi vyplatí, ale ty jezdí pomalu.

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 4/7/2020, 14:35
od KOLT
Alfik, díky.

Rase, to je jiná kategorie vozidel, ale chápu pointu. Jinak doufám, že v případě VP si to Opata pohlídá.

Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)

Napsal: 4/7/2020, 15:22
od HONZIK11
Hlavni vyhoda je neprostrelitelnost ad1 , a vypusteni dohustovani pri zminene situaci. Co se vyroby tyka je to jiste technologicky mene narocne nez vyrobit rafek s pneumatikou .Da,se to i tisknout.


Co se jizdnich vlastnosti tyka ,kord , kaucuk ,vzduch jen tak nenahradis. Nicmene rozsirenost je zatim minimalni a logistika zadna. Tedy strasna brzda v realnem pouziti. Uplatnitelne je to dnes jako rezerva v seriovych aplikacich a pak uz
v tech specialech. Nicmene pneumatika taky nebyla,, prvnim kolem,,.