Hawker Tempest

Moderátoři: Hans S., Tempik

Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Voda byla problemem i treba pro P51D, ze stejnyho duvodu.
U Tempestu jsem ale nekde cetl, ze mel tendenci se pri sedani na zem pretacet na kabinu. Ostatne nepise neco takovyho i Clostermann, jak sedal ten jeho kolega a posleze uhorel? Uz si to moc nepamatuju...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

kopapaka píše:Teď nevím jestli to patřilo k Tempestu nebo ještě k Tajfunovi, že totiž za celou válku přežili nouzák na vodu jen 3.lidé,jeden z nich byl Čech, ale bohužel si už nepamatuju jméno ani jednotku.
Kde jsi to cetl? Docela by me ta statistika zajimala, lze ji nekde vystrachat? Pripadne statistiky nouzaku i pro jiny letadla? Rekl bych, ze to muselo byt zajimavy i pro konstruktery, takze se zaznamy urcite vedly...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

spis jde o to, kolik jich na nouzak do vody slo. Jestli 4 a 3 to prezili, tak ok. Pokud 100 a 3 prezili, da se to brat opravdu jako sebevrazdu.
vodouch
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 936
Registrován: 15/1/2008, 23:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od vodouch »

Pro Fatale:
Pierre Clostermann, Velký cirkus
Cituji (Ctrl C, Ctrl V)
... a sedm tun letounu dopadne na zem v rychlosti tří set kilometrů ...
Před našima vyděšenýma očima se letoun s ohlušujícím praskotem odrazí od země a vyletí na třicet metrů do výše, postaví se na hlavu a dopadne v plamenech zpátky na záda ocasem dopředu ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

vodouch píše:Pro Fatale:
Pierre Clostermann, Velký cirkus
Cituji (Ctrl C, Ctrl V)
... a sedm tun letounu dopadne na zem v rychlosti tří set kilometrů ...
Před našima vyděšenýma očima se letoun s ohlušujícím praskotem odrazí od země a vyletí na třicet metrů do výše, postaví se na hlavu a dopadne v plamenech zpátky na záda ocasem dopředu ...
diky, je to teda jinak, nez jsem myslel 8-)
válka je vůl
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Kde jsi to cetl? Docela by me ta statistika zajimala, lze ji nekde vystrachat?
Rozhodně to není tak, že bych někde na netu ( bo jinde ) našel statistiku, šlo jen popis toho letu s nouzovým přistáním (asi v L+K). Ti tři přeživší tam byli přímo uvedeni. Něco podobného je tady
http://www.praha14.cz/MC/letci/manak.html

cituji:
"Tečku za jeho aktivní bojovou kariérou udělal 28. srpen 1943 a Fighter Sweep nad okupovaným Nizozemskem. Vedl tehdy čtveřici Typhoonů, které měly zabránit případné německé protiakci proti plánovanému útoku raketových Hurricanů Mk.IV na vrata kanálu Welmeldinghe. Jeho Typhoon Mk.IB JP613 (TP-N) byl zasažen flakem nad belgickým pobřežním městem Knokke do chladiče. Maňák obrátil nazpět, ale v důsledku zadřeného motoru se nakonec pokusil o nouzové přistání do rozbouřeného moře necelých 5 kilometrů západně od Knokke. Ačkoli přistání do moře s letounem obecně a s Typhoonem zvláště, je neobyčejně riskantní záležitostí, podařilo se mu jej s velkou dávkou štěstí přežít. Z potopeného stroje nakonec vyplaval na hladinu. Zachránil se v dinghy, ale silný západní vítr jej zahnal k Němci obsazenému ostrovu Walcheren, kde byl následujícího rána zajat. Po výsleších v tranzitním táboře Dulag Luft v Oberurselu u Frankfurtu nad Mohanem, byl 11. září 1943 odtransportován do známého tábora Stalag Luft III v Saganu."

Plk i.m. JIŘÍ MAŇÁK, DFC

Víc bohužel nic... :(


Nový článek a debatu najdete ZDE
Zamčeno

Zpět na „Starší neaktualizované články“