Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Moderátoři: Hans S., Tempik

Odpovědět
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od p3tris »

Přátelé, existují nějaké seznamy letců včetně křestních jmen? Nemůžu to nikde na internetu dohledat.
Potřeboval bych zjistit, jak se jmenoval celým jménem Pilot Officer C. G. Heatcote. Během tragické mise Wellingtonů 9. peruti 18. prosince 1939 se mu povedlo doletět domů a nouzově přistát se strojem N2873 s volacím znakem WS-B.

Našel jsem jen údaje o posádce:
Leading Aircraftman G C Balch and Aircraftman 1st Class F S Kemp: injured. Pilot Officer C G Heathcote, Flight Sergeant F C Petts and Sergeant P W V Robertson: uninjured
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od p3tris »

Tak překvapivě pilotem nebyl Pilot Officer Heathcote, ten byl druhým pilotem, ale Flight Sergeant Frank Cyril Petts. Jak to tedy bylo s kapitánstvím v letadle? Kapitánem byl vždy první pilot, nebo jím mohl být i jiný člen posádky s vyšší hodností?
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
ringlett
praporčík
praporčík
Příspěvky: 308
Registrován: 6/3/2012, 19:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od ringlett »

U RAF byl kapitánem letounu vždy první pilot. Nesl odpovědnost za celou posádku, letoun a splnění úkolu. RAF přidělovala letecké osádky podle jejich služební zkušenosti. Ve většině případů kdy byl na místě prostého člena osádky důstojník se jednalo o nějakého specialistu nebo případně o honění leteckých zkušeností, eventuelně leteckých příplatků (pro ně pak postačovali 4 letové hodiny měsíčně a př výši platů v RAF to byla významné částka).

U naší 311. perutě byl i případ, kdy kapitán byl seržant a radista se zadním střelcem důstojníci. Aby to bylo složitější, v rámci našeho letectva v RAF fungoval dvojí systém hodností. Ale to určitě všichni známe.
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od p3tris »

Díky, myslel jsem si to. Jen mi bylo divné, že by nižší hodnost velela vyšší. Očividně to byla celkem běžná praxe.
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
Jester
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 10/8/2010, 12:59
Bydliště: Valašské království

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od Jester »

Ano, byla to běžná praxe. Současně velení RAF dbalo naprosto striktně na to, aby si kapitáni v nižší hodnosti nevyřizovali účty s vyššími šaržemi ve vzduchu a naopak na zemi.
Moudrý tyran povolí ve své zemi svobodu myšlení. Těch několik málo poddaných, kteří ji nakonec využijí, nestojí za řeč.
Uživatelský avatar
VGR_j4ck41
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 448
Registrován: 1/9/2010, 10:23

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od VGR_j4ck41 »

GILBERT GRESLEY HEATHCOTE

http://lib.militaryarchive.co.uk/librar ... age42.html


"Zajimavy" je fakt, ze zahynul presne dva roky po Wilhelmshavenu, tedy 18.12.1941, take pri denním naletu na jiny pristav - Brest
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od Aaron Goldstein »

V tom případě mají v záznamu chybu, protože tam uvádí C. G. Heathcote...

(viz záznam AIR 81/66 http://discovery.nationalarchives.gov.u ... /C14142183 )
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od p3tris »

Díky moc. Nakonec jsem potřeboval jméno kapitána letounu, což byl Flight Sergeant Frank Cyril Petts. Ale stejně díky i za další zdroj k hledání informací.
Možná šlo o dva různé lidi, protože někdy během hledání jsem narazil na to, že Heathcote od 9. a později 37. perutě byl "Ginger". Jen nevím, jestli šlo o jméno nebo přezdívku.
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
VGR_j4ck41
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 448
Registrován: 1/9/2010, 10:23

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od VGR_j4ck41 »

Urcite neslo o dva lidi, ale o preklep.

Tezko si predstavit, ze u 9 Sqd. by byli dva Heathcotove na pozici druheho pilota, kteri by behem naletu sli misto zranenych strelcu do vezi - tohle tvrzeni potvrzuje i Max Hastings v knize Velitelstvi bombardovaciho letectva (Naše vojsko, 1994).

Navic je Gilbert Gresley Heathcote zmineny v The London Gazette z 01.11.1938 v seznamu prislusniku RAF povysenych dne 25.10. do hodnosti Pilot Officer (levy sloupec, zhruba uprostred) https://www.thegazette.co.uk/London/iss ... /page/6820
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od p3tris »

Dalo by se někde najít, u jaké jednotky sloužil PERCIVAL P.31 PROCTOR Mk.IV, který jde dnes letuschopný součástí expozice muzea v Biggin Hill? Byl vyroben v roce 1945 a RAF si jej převzala pod číslem RM221. V prosinci 1954 byl prodán Edwardu Alanu Tennantovi a dostal civilní poznávací značku G-ANXR.
V RAF prý sloužil k výcviku radiotelegrafistů, takže v úvahu připadají nejspíše tyto čtyři jednotky: No. 2 nebo No.4 Radio School, nebo No. 2 nebo No.4 Signals School.
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od Flogger G »

Nemám dotaz, jen aktualitu. Sice by se to hodilo do čs. letectva, ale i pro RAF bylo těžké ztrácet velitele bojových jednotek FC RAF..

Dnes uplynulo 80 let od úmrtí prvního velitele čs. stíhacího wingu Wing Commandera Aloise Vašátka.
Alois Vašátko zahynul hned v počátku boje wingu s letouny Fw-190 JG2, když se srazil s Fw-190A3 W. Reuschlinga. Německý pilot se zachránil za pomoci padáku, A. Vašátko dopadl v letounu Spitfire F Mk. VB s osobní imatrikulací velitele křídla AV do vod La Manche, jeho tělo nebylo nalezeno.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11468
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od Zemakt »

Nutno podotknout, že Vašátko byl třetí nejúspěšnější čs. stíhací pilot druhé světové války. 14/4
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Všeobecné jinak nezařaditelné dotazy na RAF

Příspěvek od Flogger G »

Ano, Vašátko byl nejen dobrý pilot a a střelec, ale také chodící předpis. Jak píše ve své knize "Zlomená křídla" Dr. E. Čejka, znalostí objemných královských předpisů udivoval samotné Brity. U některých našich pilotů právě pro to, jak důsledně vše řešil dle foršriftu, nebyl moc oblíbený.
Ať už měli piloti jakýkoliv názor na svého velitele, ztráta to byla těžko nahraditelná.
Odpovědět

Zpět na „Různé“