Stránka 1 z 4

Projekty diskoplánů

Napsal: 2/9/2005, 00:50
od Lord
Německo bylo napadáno ke konci války velkými svazy bombardérů a letadel, jeho letiště byla ničena, startovací a přistávací dráhy byly nápadné. Ale schopnost kolmého startu by umožňovala vzlet z poměrně malé nenápadné plochy. Z těchto důvodů začali Němci pracovat na projektech tzv. diskoplánů. Mimo jiné se spekuluje o nezjistitelnost těchto strojů tehdejšími radarovými systémy, zajištěné také tvarem disku. Takový letoun ač by nemusel být příliš obratný by mohl sloužit k lokální protiletecké obraně nebo špionážní činnosti. Kdyby se podařilo dosáhnout jeho velké rychlosti mohl by prakticky zasahovat kdykoliv a kdekoliv.

V7 měla být tajnou zbraní, kterou navrhovali tři němečtí inženýři a jeden Ital. Byli to Miethe, Habermohl, Schriever a Alfonzo Bellonnzo. Ital Bellonnzo byl údajně profesorem na fašistické Mediolanské Polytechnice a v letech 1943 - 45 zmizel z Mediolanu. Údajně je to ten samý Belluzzo, který probudil k životu koncern AGIP Italia a závody Ansaldo v Mediolanu. Po roce 1943 Giuzeppe Belluzo (tedy ne Alfonzo Bellonzo) zmizel. Možná v Německu a nebo snad v Polsku? Nebo také pracoval s Miethem, Schrieverem a Habermohlem na projektu V7. Belluzzo byl expertem v oblasti spalovacích a parních turbín.

Na těchto projektech je samozřejmě nejzajímavější jejich pohon, tedy jak se tyto disky dostávaly do velkých výšek? Většinou různí fantastové píší jen obecně. Mluví se o „levitačním pohonu“ nebo o „magnetickém impulsním řízení“, co si ovšem máme konkrétně pod tím přestavit? Rovněž rychlost 3 Mach a více se zdá fantastická. Kde by to bralo energii (píše se o alternativních zdrojích), jaké materiály byly použity? To už jsou pohádky. Zde se můžeme na rozumné úrovni bavit o jakýchsi vznášedlech, ovšem žádných extrémních výkonů, tomu se dá ještě věřit.

Přesto na každém šprochu pravdy trochu. Pokusím se zde stručně popsat některé technologické principy tzv. nazi-ufo. Projekty bych rozdělil podle pohonu do tří skupin:

a) turbínový pohon (Viktor Schauberger)
b) vrtulníkový pohon (BMW Flügelrad - Dr. Richard Miethe, Flügkreisel - Ing. Rudolf Schriever)
c) antigravitační pohon (Haunebu)

První dvě skupiny mají reálný podklad. Turbínový pohon byl použit u modelů konstruktéra Viktora Schaubergera. Turbína měla vysoké otáčky a vytvářela vír, potažmo vztlakovou sílu. Turbína nasávala z horní části talíře vzduch a tím vytvářela nahoře podtlak a na opačné straně směrem dolů přetlak. Vznikal podobný jev jako u tajfunu, vzduch se stáčel do cykloidy a talíř vstoupal nahoru. Schauberger vyrobil dva typy modelů na kterých ověřoval svoje úvahy, reálnost a účelnost konstrukce.

Do druhé skupiny patří například BMW Flügelrad, který byl poháněn proudovými motory BMW 003. Flugelrad byla série experimentálních strojů na principu vrtulníku. Vrtule byly namontovány okolo středu plavidla. Vespodu stroje byl umístěn proudový motor, jehož proud vzduchu byl usměrňován řiditelnými lamelami nahoru, kde roztáčel vrtulníkové ústrojí. Na horní straně byl umístěn další proudový motor, kde byl výfuk proudového motoru rozdělen na pravý a levý pro účely řízení stroje.

V roce 1944 byl sestrojen model BMW Flügelrad I. Osádku stroje tvořili dva muži, na kabině bylo umístěno aerodynamické kormidlo. Vrtulový rotor měl průměr 8 metrů a 16 lopatek. První letové zkoušky se prováděly na podzim 1944 v Neubibergu na letištní ploše blízko závodů BMW v Mnichově.

Další model BMW Flügelrad II V-1 už neměl kormidlo, které se ukázalo jako zbytečné, ale rotor byl zvětšen na 12,6 metrů. První let se údajně uskutečnil v Praze Kbely v únoru 1945. Byly rozpracovány i další verze stroje:

BMW Flügelrad II V-2 - ve stadiu výstavby
BMW I Flügelrad I V-3 - v modelech
BMW Flügelrad III - v navrhovací fázi

Oba BMW Flugelrad II V-2 a V-3 používaly dva motory BMW 003, ale byla zvětšena pilotní kabina pro posádku čtyř lidí. Vrtulový rotor byl zvětšen na 14,4 metrů (verze V-2 měla 24 lopatek, zatímco V-3 disponovala 21 lopatkami).

Po sérii ověřovacích zkoušek měl být sestrojen finální BMW Flügelrad III, jehož sériová výroba se měla rozjet v podzemní továrně. Tento diskoplán měl být poháněn dvěma proudovými motory BMW 018. Do horní a dolní kabiny se mělo vejít celkem 6 lidí, rotor měl mít průměr 24 metrů s 32 diskovými lopatkami, mimo jiné se plánovala výbava špionážními kamerami. Nicméně všechny tyto práce ustaly v dubnu 1945. Všechny modely a dokumentace byly zničeny před příchodem Rudé armády.

Do třetí skupiny patří neuvěřitelný antigravitační pohon (např. Haunebu), který využíval rotující plazmy uzavřené do prstence. Plazma měla speciální „monoatomární“ substanci s velice malým podílem elektronů a rotovala v prstenci vysokou rychlostí. Tím vznikalo antigravitační pole, které zeslabovalo gravitaci. O těchto strojích existují jen zmatečné informace.

Konstruktéři Richard Miethe a Rudolf Schriever byli odvezeni do Spojených států, kde nadále rozvíjeli své projekty. V tajných archívech SS objevili Američané a Britové údajně řadu fotografií, mimo jiné také fotografie zobrazující disky Haunebu a Vril.

Obrázek
BMW_Flugelrad_III_mod.

Obrázek
USAF_projekt.

Napsal: 2/9/2005, 00:52
od Lord
BMW Flügelrad

Obrázek Obrázek

Napsal: 2/9/2005, 00:53
od Lord
Flügkreisel - Ing. Rudolf Schriever

Obrázek Obrázek

Napsal: 2/9/2005, 00:55
od Lord
turbínový pohon (Viktor Schauberger)

Obrázek Obrázek

Napsal: 2/9/2005, 00:56
od Lord
antigravitační pohon

Obrázek
propulsion-system.

Napsal: 2/9/2005, 15:50
od Melkor
Docela by mě zajímalo, jak chtěli provést to s tou plazmou, je vůbec dokázany, že by se na tomto principu dala vtvořit antigravitace?

Napsal: 2/9/2005, 17:09
od Fatale
Mimo jiné se spekuluje o nezjistitelnost těchto strojů tehdejšími radarovými systémy, zajištěné také tvarem disku.
Proc by to melo bejt hur zjistitelny (ci dokonce vubec), nez bezny letadla?

btw: kdyz by byl kolmej start, slo by to nahoru "na plocho", nebo "na hranu"? :lol:

Napsal: 2/9/2005, 21:25
od Lord
Vtip je v tom, že radarové vlny se odrazí do prostředí mimo radar. Vlny se budou u diskoplánu odrážet od spodní plochy (úhel dopadu se rovná úhlu odrazu, ale na opačnou stranu). Nejde tedy o úplnou eliminaci, ale o nejběžnější možnosti odrazu. Nebo je možné vytvarovat disk tak, aby jeho plochy (obliny) měly velký poloměr zakřivení, jako to je u kabiny a hrany disku. Nebo je zakulacený celý disk jako třeba u Haunebu III. Navíc je možné ještě natřít povrch nějakým materiálem, který pohlcuje radarové záření.

Obrázek Obrázek

Napsal: 2/9/2005, 21:49
od Lord
Melkor píše:Docela by mě zajímalo, jak chtěli provést to s tou plazmou, je vůbec dokázany, že by se na tomto principu dala vytvořit antigravitace?
Ano v Americe a Rusko už na tom pracují.

Napsal: 2/9/2005, 22:22
od Lord
Část britské společnosti BAeSystems, bývala British Aerospace, oznámila zahájení výzkumného projektu s názvem Greenglow (Zelený žár nebo také Zelené vzrušení nebo také Zelený salát). Tento projekt se bude zabývat výzkumem antigravitace a jejího využití jako bezpalivového zdroje energie. Podobným výzkumem se údajně zabývají rovněž v NASA.

Melkore mrkni na www.americanantigravity.com/gct-2005.shtml

Informace o antigravitaci nejsou zatím příliš konkrétní. Ale jev „znovuobjevil“ ruský fyzik Podklentov, kterému se údajně podařilo snížit velikost gravitační síly o 2 % (míněno vzhledem ke stejně hmotnému „původnímu“ tělesu). Ale to už je poměrně stará informace. Podklentov tehdy působil (v roce 1992) na univerzitě ve finském Tampere.

Psalo se, že jeho zařízení se skládalo z disku z ultravodivého materiálu, který byl ochlazen na velmi nízkou teplotu. Účinkem magnetického pole pak byl udržován ve vzduchu (respektive ve vzduchoprázdnu) a uveden do rotačního pohybu. V tuto chvíli mělo dojít ke snížení hmotnosti, protože gravitační síla působící na těleso dle Podklentova klesla. Nyní se tedy už intenzivně pracuje na zesílení tohoto jevu.

Napsal: 2/9/2005, 23:21
od Fatale
Vtip je v tom, že radarové vlny se odrazí do prostředí mimo radar. Vlny se budou u diskoplánu odrážet od spodní plochy (úhel dopadu se rovná úhlu odrazu, ale na opačnou stranu). Nejde tedy o úplnou eliminaci, ale o nejběžnější možnosti odrazu. Nebo je možné vytvarovat disk tak, aby jeho plochy (obliny) měly velký poloměr zakřivení, jako to je u kabiny a hrany disku. Nebo je zakulacený celý disk jako třeba u Haunebu III. Navíc je možné ještě natřít povrch nějakým materiálem, který pohlcuje radarové záření.
imho kdyby o tom vedeli, tak by to pouzivali i u letadel, nemyslis? :wink:

Napsal: 2/9/2005, 23:34
od YAMATO
Jak to vůbec bylo s údajnými "stealth" vlastnostmi Ho 229? Snad se údajně počítalo i s nějakým speciálním nátěrem...ale není to vše jen zas nějaká legenda?

Napsal: 2/9/2005, 23:59
od Fatale
Do dnes se hleda na Sumave nacisty ukrytej poklad :roll:

Kdyby nacisti nejakej nater meli, tak by ho prece pouzivali v Korei Amici, nebo aspon ve Vietnamu... ja na tohle proste moc neverim, spis vubec :lol:

Taky jsem kdesi cetl, ze litajici talire byly zkouseny v Praze-Kbelich... i konstruovany, snad v Letnanech

Napsal: 3/9/2005, 00:44
od YAMATO
Já taky četl knížky od Součka :mrgreen: ...ne, vážně, pokládám to z naprosté většiny za legendy...něco se vyvíjelo, ale tak na papíru, možná malé modely, víc ne...

Napsal: 3/9/2005, 18:27
od Lord
Horten 229 Gotha měl určité vlastnosti „Stealht“. Bylo to dáno jeho konstrukcí, neboť dřevo, které tvořilo část jeho konstrukce pohlcovalo určité procento radarových vln, dále Gotha neměla zadní kormidlo. Letoun byl potažen materiálem z překližky, která obsahovala jemně granulované dřevěné uhlí. Rovněž měl plochy o velkém poloměru zakřivení. Podívejte se dnes na americký bombardér B2.

Byly zkoušeny nátěry pohlcující radarové vlny. V tomto nevidím, žádný problém, protože je známo, že elektromagnetické záření o určité vlnové délce některé materiály opravdu pohlcují. Pokud dnes třeba radary mění svoji frekvenci a vlnovou délku může být problém udělat nějaký univerzální nátěr. Ale pokud dříve byly radary naladěny na jednu frekvenci (rozsah frekvencí) nemusel být problém najít vhodný nátěr.

Pánové jinak musíme rozlišovat mezi těmi talíři. Jako pravděpodobné, že ve Kbelích se zkoušel typ BMW I V1 (princip vrtulníku). Jeho konstrukce nebyla nijak „světoborná“, resp. reálná možnost sestrojení. Šlo o disk, který využíval proudový motor BMW, jeho výfuk roztáčel lopatky talíře.

www.luftarchiv.info/flugscheiben/bmw.htm

Obrázek
Praha_Kbely_hangar.

Obrázek
BMW_III_disk.

Napsal: 4/9/2005, 11:30
od Haness
Jakou měly mít výzbroj a jak měla být umístěna?

Napsal: 4/9/2005, 11:54
od Fatale
plazmovy a supersonicky dela :lol:

Napsal: 6/9/2005, 00:27
od Lord
K té výzbroji, pravděpodobně by se jednalo o kanony MK 103 nebo MK 108.

A ještě připojuji přílohu – povrch Gotha.

Obrázek

Napsal: 28/4/2006, 09:17
od Fatale

Napsal: 28/4/2006, 10:53
od Sfenkel
To slovo antigravitácia pôsobí dosť zavádzajúco. Vzbudzuje totiž dojem, že môžete nejakým spôsobom odstrániť gravitačné pole, čo je hlúposť. Môžete ho maximálne vykompenzovať nejakou inou silou. To vznášanie sa supravodiča ochladeného pod kritickú teplotu v magnetickom poli alebo naopak magnetu nad podobne ochladeným supravodičom je pomerne známy jav. Je to dôsledok Meissnerovho efektu, resp. ideálneho diamagnetizmu supravodičov, čo je ich základná vlastnosť. Ale s gravitáciou samotnou to nemá nič spoločného.