Avro 683 Lancaster

Moderátoři: Hans S., Tempik

Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Dík! Vždycky jsem si (čert ví proč) myslel, že jich bylo mnohem méně.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

"Kropičky létajících pevností"

Obrázek

Když už jsme u střeleckých věží, přidám pár obrázků … dobrá je třeba Rose-Rice s radarem. Co by s tím udělal, ale příchod proudových letadel ve větším měřítku je taky otázka? Úmrtnost osádek bombardérů byla vcelku vysoká a překonaly je jen posádky německých ponorek.

Obrázek

RAF a USAAF hledalo způsoby, jak zlepšit přesnost dělostřelby. Řešením byly účinnější zbraně. Např. RAF vyvinulo věž s krycím názvem Village Inn, která byla navržena Fraserem Nashem (model FN-150) a byla velmi úspěšná, ale přišla příliš pozdě na to, aby měla velký dopad na leteckou válku. Jen asi sto letadel bylo touto věží vybaveno do konce války.
Velmi úspěšná radarem naváděná věžička byla vyvinuta Rose Brothers. Byly jí vybaveny zadní pozice některých Lancasterů v roce 1944 a 1945. Sir Arthur Harris si jí v dopise Rose Brothers po válce velmi pochvaloval: „Jednoduše nejlepší věžička k dnešnímu dni. Navíc je to jediná věž, ze které může střelec uniknout, aniž by musel opuštět letadlo na jiném místě.“

******************************************

ObrázekObrázek

Dobrej posez měl frajer ve spodní kouli :) Sperry Corporation vyráběl slavnou zatahovací kouli instalovanou v B-17 a B-24 bombardérech.

Obrázek

Ve své době byl například Consolidated B-24 Liberator nejkomplikovanější a nejdražší letoun na světě.


Obrázek

Střelci v B-17 ... brejle proti slunci, dobrej džob.

**********************************************

Obrázek Obrázek

Taktika útoku stíhače na bombardovací svaz.

Zdroj: bayourenaissanceman
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Jester
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 10/8/2010, 12:59
Bydliště: Valašské království

Příspěvek od Jester »

V roce 1943 byl testován Lancaster se zadní věží z Liberatoru B-24. Zkoušky dopadly uspokojivě, ale instalace by si vyžádala překonstruování ocasní části a výrazné změny hydraulického a elektrického systému letounu. Harris, v obavě o výpadek v dodávkách Lancasteru, nakonec požádal firmu Rose o navržení nové věže, která by se dala instalovat na letoun bez nutnosti dalších změn.

Výsledek byl výborný, tedy pokud zrovna fungoval. Rose-Rice vykazovala ve srovnání s FN výrazný nárůst počtu závad, což nakonec vedlo ke snížení objednávky ze 600 na 400 ks a tlaku na Frazer-Nash k urychlení vývoje nové věže FN-82 s velkorážovými kulomety.
Moudrý tyran povolí ve své zemi svobodu myšlení. Těch několik málo poddaných, kteří ji nakonec využijí, nestojí za řeč.
Odpovědět

Zpět na „Bombardovací a bitevní letouny“