Graf Zeppelin objeven!

Lodě Bismarck, Tirpitz a další, ponorky, ponorkové základny.

Moderátoři: Zemakt, jarl

Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

V tom případě je to ovšem velký offtopic a v tomto vláknu nemá co dělat. G.50 i Re 2000 - 2006 najdeš ZDE.
Obrázek
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

Zasa si dovolím oponovať :-) a to preto že som chcel poukázať na stroje ktoré by na Graffe mohli byť použité vrátane Nemeckého Ar-96.

Dúfal som že to prinesie nové informácie napríklad o testoch rôznych lietadiel na Graff Zeppelin ako napríklad Francúzskych strmhlavých bombardérov a podobne.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Možná by neuškodilo potencionálnímu laikovi přiblížit něco z dat o této jediné nacistické letadlové lodi.

TTD Graf Zepplin
----------------------------------------------------
délka maximální................251,5 m
délka na hladině................233 m
šířka................................33 m
ponor...............................18,3 m
rozměry letové paluby.......240,7 x 26,97m
výtlak...............................19.250 t
výtlak plný........................28.100 t
výzbroj.............................16x150 mm (4xII, 8xI)
........................................12x105 mm (6xII)
........................................22x37 mm (11xII)
........................................28x20 mm
pohon...............................16 vysokotlakých kotlů Schulz, 4 hřídele
výkon motorů....................185.000 až 200.000 shp
rychlost.............................32 uzlů
pancéřování.......................boky......................89 mm
........................................hangárová paluba....41 mm
.........................................letová paluba..........19 mm
posádka............................1.520 námořníků + 650 členů leteckého servisu
letouny..............................max. 40 ks (asi 18 ks Ju 87C + 22 Me 109)


Stavba
----------
Práce na projektu započali v roce 1934. O rok později podepsalo Německo s Velkou Británií dohodu, že mohou vlastnit námořní flotilu o síle 35% stavu Royal Navy. Součástí dohody bylo i stanovení výtlaku možných letadlových lodí na celkem 47.250 t. Výtlak jedné lodi pak neměl překročit 23.000 t. Německo se rozhodlo postavit celkem dvě jednotky, ale dokonce s tím, že nebudou mít povolených 23.530 t, ale jen 19.250 t. Podle předválečného plánu "Z" ze štábu Kriegsmarine se počítalo se 4 LL (letadlové lodě) do roku 1948.

Stavba první z jednotek pojmenované Graf Zeppelin (po tvůrci vzducholodí z období před WW1 a během WW1) byla zahájena 28.12.1936 v loděnici Deutsche Werk, Kiel. Na vodu byla loď spuštěná 8.12.1938. Při tomto obřadu byl osobně přítomen i A.Hitler, H.Goring atd. Kmotrou se stala dcera po hraběti Zeppelinovi Hella von Bransten-Zeppelin. Cena jedné lodi měla být 60 Mio říškých marek (cena bez výzbroje...atd.). Druhá stavěna jednotka měla mít název Peter Strasser. Ta se začala stavět v roce 1938.

Značné technické a konstrukční problémy (neznalost tohoto typu lodí) zejména pak s katapulty a systém přistávání, prodlužovali tempo výstavby až bylo v červnu 1940 zastaveno a to na obou jednotkách. Tou dobou byl Graf Zeppelin z 88% hotov.

Koncem roku 1941 obdržela loděnice opět povolení ke stavbě a zároveň měla rozkaz prozkoumat možnou přestavbu osobních lodí Europa, Postdam
a těžkého křižníku Seydlitz na letadlové lodě. S přestavbou Seydlize se nakonec skutečně započalo.

Typické pro Graf Zepplin byla jeho velká šířka paluby, křižníková 150mm děla. Dodatečně pak obdržel i protitorpédovou obšívku a další pancéřová vylepšení především pod úrovni hladiny. Tím ovšem stoupl i ponor lodi. Loď byla stavěna jako křižník, takže boční pancéř měl sílu 100mm na úrovni hladiny a pozvolna se zužoval na 60mm na přídi i zádi. Sklady leteckých bomb a paliva pak chránil na úrovni hladiny pouze 60mm pancéř a nad hladinou se zužoval na slabých 40mm. Mezi letovou palubou a hangárem byl pancéř jen 20mm.

Letadla měla být uskladněna ve dvou poměrně dost dlouhých a prostorných hangárech. Ty měli větší plochu než např. u britské HMS Ark Royal, která ale i přesto dokázala nést o 18 letadel více ! Projekt na německé lodi počítal s cca 42 letadly celkem rozdělených do 3 perutí. Dvě měly být vybaveny stíhačkami Me 109T a třetí původně Fi-167, později Ju 87C (bombardovací a průzkumné). S letovou palubou byly hangáry spojeny třemi výtahy o rozměrech 15,2 x 14,3m. Start umožnovali dva katapulty umístěné na přídi. Vlastní katapultáž pak byla rešena tak, že letadla měla být umístěná na vozík, který se připojil ke katapultu. Letadlo o hmotnosti 5t pak mělo dosáhnout pomoci katapultu urychlení na 120 km/h.

Jak už bylo výše uvedeno, na palubě Graf Zeppelinu byla i silná dělostřelecká výbava. Původně se dokonce uvažovalo o dělech ráže 203mm. Nakonec však zůstalo u 150mm děl v množství 16 ks rozmístěných po dvou v kasematách. Výzbroj pak byla doplněna o 12 děl ráže 105mm. Protiletadlovou výzbroj pak reprezentovali dvouhlavňové 37mm kanóny a jednohlavňové 20 mm (počty jsou uvedeny v TTD).

V lednu 1943 byly práce opět přerušeny. Dne 25.dubna 1945 pak byla nedokončená loď před postupujícími sovětskými vojsky ve Štětíně poškozena. Jako taková byla 24.května 1945 ukořistěna SSSR. Jelikož sovětské impérium nevlastnilo žádnou letadlovou loď, představoval pro ně Graf Zeppelin velmi ceněnou kořist. Proto měla být loď odeslána do Leningradu. Její osud pak na dlouhá desetiletí obestřela tma, kdy SSS nikdy nepotvrdilo ani nevyvrátilo její vlastnění,ale jakékoliv stopy po lodi zmizeli.
Naposledy upravil(a) kacermiroslav dne 14/7/2008, 19:29, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Hektor píše:Zasa si dovolím oponovať :-) a to preto že som chcel poukázať na stroje ktoré by na Graffe mohli byť použité vrátane Nemeckého Ar-96.

Dúfal som že to prinesie nové informácie napríklad o testoch rôznych lietadiel na Graff Zeppelin ako napríklad Francúzskych strmhlavých bombardérov a podobne.
Tak ty informace přines. Je takřka vyloučeno, že by na Graf Zeppelinu sloužila neněmecká letadla. U Luftwaffe v prvoliniových jednotkách fungovalo jen naprosté minimum kořistních bojových letounů. A lze dosti pochybovat, že cokoliv z toho tebou zmíněného by alespoň sahalo po kotníky zamýšleným Bf 109 + Ju 87. Se Stukami byla Luftwaffe relativně spokojena do konce války.
Naposledy upravil(a) Hans S. dne 14/7/2008, 17:46, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Hektor píše:Zasa si dovolím oponovať :-) a to preto že som chcel poukázať na stroje ktoré by na Graffe mohli byť použité vrátane Nemeckého Ar-96.

Dúfal som že to prinesie nové informácie napríklad o testoch rôznych lietadiel na Graff Zeppelin ako napríklad Francúzskych strmhlavých bombardérov a podobne.
Možnost vyzbrojit jedinnou německou letadlovou loď stroji z Francie či jinud bych posunul spíše do roviny hypotetické. Asi by se našel ekvivalent německých strojů, ale Ti především neměli důvod zavádět jinou výzbroj než svou. Už jen z důvodu unifikace na náhradní díly, výcvik pilotů atd. A potom tu byla určitě i loby německých firem.

Pokud vím, tak na Graf Zeppelinu "sloužili" pouze ex československé Avie B-534, ale pouze jako dočasně cvičné (než budou upraveny potřebné Ju 87 a Me 109) a pro vyzkoušení přistávacích a startovacích mechanismů. Za tímto účelem byly tři Avie Bk-534 (s 20mm kanonem ve výzbroji) přestavěny, doplněny o závěsy pro katapultový start a sklopný přístávací hák na zádi trupu. Zkoušky probíhaly v letech 1940-1941 v Travemunde, kde byla na letišti nakreslena paluba letadlové lodi a instalovány bubny s brzdícími lany. Dle dochovaných fotografii je patrné, že minimálně jedna Avii lítala s civilním značením D-IUIG.
Naposledy upravil(a) kacermiroslav dne 8/5/2009, 00:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Když už tady rozvádíte téma jaké zahraniční stroje tam mohly létat, tak se nabízí otázka, proč se Němci nepokusili dostavět dvě nové francouzské letadlové lodě (bohužel si nemožu vzpomět na jména, nějak jako Joffre a Paint Leve). Místo teoreticky tří letadlových lodí měli prd.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Asi máš na mysl letadlovou loď Bearn, což byla původně bitevní loď z WW1, která byla přestavěna na nosič letadel a to ve spolupráci s britskými konstruktéry. Tato loď však byla pro němce nedostupná, protože již v červnu byla Brity internovaná na Martiniku. Poté byla v červnu 1943 převzata Svobodnými Francouzi. Její kapacita byla cca 40 letadel.

Druhá letadlová loď byla Joffre jejíž stavba byla zahájena 26.listopadu 1938. V době kapitulace Francie byla rozestavěna z 28%. Dle plánované podoby měla nést 40 letadel. V roce 1943 byla sešrotovaná. Její stavbu prováděla loděnice A.C.de St-Nazaire Penhoet, která byla v dosahu bombardérů z Britských ostrovů. Což mohlo mít na svědomí, že o její dostavbu Němci neprojevili zájem. Navíc neměli se stavbou tohoto typu lodi žádné zkušenosti, které se ostatně projevili již v problémech při stavbě Graf Zeppelinu.

Osobně se domnívám, že Němci celkově nepochopili koncepci letadlových lodí a soustředili se na stavbu speciálních plavidel. Když už byli jejich zkušenosti takové jaké byli a čas je tlačil, měli se podle mě věnovat přestavbám velkých transportních lodí na nosiče letadel. Stálo by je to mnohem méně námahy, času, peněz a riziko že půjde nová loď ke dnu, tu bylo srovnatelné jako s pracně stavěným Graff Zeppelinem. V chráněných středomořských francouzských loděnicích by jim jistě Vichistická republika něco postavila, co mohli pak využít třeba při útoku na Egypt, nebo k ochraně zásobovacích tras mezi Evropou a Afrikou.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Ne ne, Bearn nemám na mysli. Ta vozila leadla mezi USA a Velkou Británií. Mně šlo o Joffre a její sesterskou loď. Pokud vím, tak obě byly rozpracovány. Ale asi ne tak moc, aby stálo za to je dodělávat. 28% je celkem nic moc.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Třída francouzských letadlových lodí Joffre (jednotky: Joffre, Painlevé).
výtlak...............20.000 t
délka................236 m
šířka.................24,5 m
ponor................6,5
výkon...............125.000 shp
rychlost.............33 uzlů
posádka............1.251 mužů
výzbroj..............8x130 mm, 8x37mm, 24x13,2mm
.........................40 letadel
pancéřování........boky......101 mm
.........................paluby....38 mm + 58 mm

Painlevé, byla na tom co se rozpracovanosti týče ještě hůře než Joffre. Tuším, že jsem někde četl, že tak z 10% než byla stavba zastavena.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Michal.Lipka
svobodník
svobodník
Příspěvky: 30
Registrován: 8/5/2008, 14:18

Příspěvek od Michal.Lipka »

kacermiroslav píše:Značné technické a konstrukční problémy (neznalost tohoto typu lodí) zejména pak s katapulty a systém přistávání, prodlužovali tempo výstavby až bylo v červnu 1940 zastaveno a to na obou jednotkách.
Právě kvůli nezkušenosti německých lodních konstruktérů s daným typem plavidla jim Japonci na podzim 1935 umožnili prohlídku vlastní letadlové lodě Akagi. Nějak se jim ale zapomněli zmínit, že za pár týdnů se tato loď podrobí rozsáhlé rekonstrukci která úplně změní její charakteristiku a způsob použití. A o Kaze, která zmíněnou přestavbou právě prošla se raději ani nezmínili. Němci, celí šťastní si do vlasti odváželi velkou část okopírované původní výkresové dokumentace která se záhy ukázala jako bezcenná a tak bylo nutno jít vlastní cestou. Proto jsou na GZ použita některá řešení která se na konkurenčních plavidlech nevyskytují, například provedení katapultů a celé přední hrany letové paluby neumožňující letounu start vlastní silou.
Výzbroj pak byla doplněna o 12 děl ráže 105mm opět umístěných v kasematách a tudíž sloužící především proti hladinovým cílům.
Nevím kde jste tuto informaci vyčetl, zkuste uvést zdroj.
Faktem však je, že co se týká těžké protiletadlové výzbroje měl GZ disponovat dvanácti (původně deseti) děly 10.5 cm/65 SK C/33 v dvojhlavňové lafetaci. Samotná děla byla osazena na modifikované lafetě C/31 původně vyvinuté pro 8.8 cm/78 SK C/31. Tato výzbroj ale nebyla umístěna v kasematách nýbrž po třech věžích na pravoboku před a za nástavbou (vpředu původně pouze dvě věže). Ono při maximálním náměru 80° by se to pod pancíř schovávalo asi těžko.

S tím pochopením předností a nedostatků letadlových lodí měli problém nejen Němci ale vlastně všichni. U prvních konstrukcí byla dokonce ražena zásada, že hlavní výzbrojí letadlové lodě jsou děla a leteckou skupinu je "možno" využívat pouze k tzv. průzkumu situace za horizontem. Z toho vyplynula nutnost osadit na LL pokud možno co nejtěžší námořní děla a výsledkem byly 8'' kanóny na Akagi, Kaze a třídě Lexington. Této výzbroji však neodpovídalo pancéřování a tak byla těžká děla vlastně jen mrtvou vahou. Naopak úspěchy amerických letadlových lodí při každoročních námořních manévrech "Fleet Problems" zůstaly nepovšimnuty nebo byly bagatelizovány.

Problémem Britů zase byla například neschopnost vyvinout výkonný palubní letoun (ať už stíhačku, nebo střemhlavý či horizontální bombardér). Dokonce ani navalizovaný Spitfire a ani Seafire nebyly shledány vyhovujícími ve všech směrech a o zázracích jako byly Skua a Roc se nemá cenu ani zmiňovat. Doslova darem z nebes pak pro FAA byly dodávky amerických palubních strojů.
Válka je nejbestiálnějším šílenstvím
Leonardo da Vinci
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Michal.Lipka píše:Nevím kde jste tuto informaci vyčetl, zkuste uvést zdroj.

Překouknul jsem se.....
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Jinak k těm 40 letounům na Joffre. Kdysi sem něco málo četl, že na těchto lodích měly operovat dvoumotorové letouny. Není proto ta kapacita vztažena na větší letouny? Pro tak velkou loď se mně to zdá prostě málo.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
Michal.Lipka
svobodník
svobodník
Příspěvky: 30
Registrován: 8/5/2008, 14:18

Příspěvek od Michal.Lipka »

Podle francouzské technické specifikace A.47 měla tato plavidla skutečně disponovat pouhými 40 palubními letouny(15 stíhaček a 25 útočných strojů).
Ani u jedné kategorie se nedospělo k nějakému konkrétnímu letadlu, u stíhaček se uvažovalo Dewoitine D.790 (navalizovaná verze Dewoitine D.520). Se střemhlavými bombardéry Francouzi nepočítali a horizontální bombardér měl být buď Dewoitine D.750 nebo C.A.O. 600 společnosti SNCAO. A oba dva jsou skutečně třímístné dvoumotorové letouny s rozpětím kolem 16 metrů.

K položení kýlu letadlové lodě Joffre došlo v listopadu 1938 a do uzavření příměří v červnu 1940 byla rozpracována ze zhruba 20% (některé zdroje uvádí hodnotu až 30%). Stavba Painlevé však nebyla zahájena nikdy, v roce 1939 došlo pouze k uvolnění a přípravě suchého doku v loděnici Penhoët v Saint Nazaire. Vzhledem k rychle se zhoršujícím vztahům se sousedním Německem byly ale přípravné práce ukončeny.
Válka je nejbestiálnějším šílenstvím
Leonardo da Vinci
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

No konečně slovo do pranice. Mohl bys toto téma, včetně Bearnu zpracovat trošku lépe? Docela by mě zajímaly takové věci.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
cayman
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 276
Registrován: 2/6/2005, 22:56
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od cayman »

hydrostar píše:Jinak k těm 40 letounům na Joffre. Kdysi sem něco málo četl, že na těchto lodích měly operovat dvoumotorové letouny. Není proto ta kapacita vztažena na větší letouny? Pro tak velkou loď se mně to zdá prostě málo.
Lietadlova lod Joffre ma planovany pocet lietadiel 40 (15 stihaciek + 25 dvojmotorovych lietadiel). Co sa rozpatia kridiel a dlzky planovanych dvojmotorovych lietadiel tyka, su Breguet 810 (planovana navalizovana verzia Br-693) Dewoitine D.750, alebo SNCAO C.A.O. 600 mensie ako Grumman TBF Avenger a aj Curtiss SB2C Helldiver, pravdepodobne by ale so zlozenymi kridlami zaberali viacej miesta v hangaroch. Rozhodne to ale neboli lietadla velkosti B-25 Mitchell, ktore mohli z lietadlovych lodi vzlietnut ale uz nie pristat.

U lietadlovej lode Graf Zeppelin som videl uvadzane pocty 40, 42 a 50 lietadiel, mali to byt navalizovane verzie Bf-109, Ju-87 a spociatku aj torpedovy bombarder Fieseler Fi-167 (snad sa nemci neinspirovali u Fairey Swordfish :-p)

Tie pocty su vzhladom na velkosti lodi velmi nizke najma oproti americkym lodiam s mensim vytlakom z toho obdobia, ktore boli od zaciatku stavane ako lietadlove. Otazne je kolko by bol teoreticky pocet nesenych lietadiel na nemeckej a francuzsej lodi podla americkych vypoctov. Standardne lode triedy USS Yorktown (CV-5) porovnatelne vytlakom nesu dvojnasobny pocet lietadiel. Lod USS Wasp (CV-7) niesla az 74 lietadiel ale u nej bola uspora na vytlaku na ukor strojov a pancierovej ochrany, co sa neskor ukazalo fatalnym. Lode triedy USS Independence, ktore boli prestavane z lahkych kriznikov triedy Cleveland a boli kratsie a uzsie niesli teoreticky pocet 45 lietadiel (prakticky pocet bol ale 24 stihaciek a 9 torpedovych bombarderov), ale tieto boli stavane skorej z nudze cnost a ich jedinymi vyhodami bolo ze boli k dispozicii a dokazali vyvinut dostatocnu rychlost.

Pocet nesenych lietadiel u lode je dany hlavne velkostou hangarov, rozmiestnenim vytahov (ich velkost je tiez dolezita, ale skorej pre plynulost prevadzky resp.). Dalej je potrebne aby pre dany pocet lietadiel bola zabezpecena logistika (palivo, vyzbroj, udrzba, opravy, letecky personal).

Cisla o pocte lietadiel mohli byt umyselne uvadzane nizsie, tak ako sa to bezne robilo pri standardnom vytlaku kriznikov, ale aj bitevnych lodi (snad vsetky nemecke a japonske tazke krizniky, bitevne lode triedy Bismarck). Takisto to mohlo byt v dosledku konstrukcnych chyb (prilis male hangary na tak velku lod), pripadne neskorsie zistenie ze na lodi moze operovat daleko vacsi pocet lietadiel (napriklad trieda HMS Illustrious z ktorej operoval az dvojnasobok lietadiel nez bolo planovane). Ani Joffre ani Graf Zeppelin neboli v realnej prevadzke, ktora by preverila ich skutocne moznosti.

Ako priklad skutocneho poctu nesenych lietadiel a uvadzam najpocetnejsiu triedu lietadlovych lodi, triedu Essex (uvadzanych 90-100 lietadiel). Tieto lode niesli standardne 38 stihaciek, 36 strmhlavych a 18 torpedovych bombarderov (dokopy 92). Na konci vojny vzhladom na hrozbu kamikadze a taktiez aj vzhladom na vacsiu univerzalnost stihaciek, ktore ciastocne nahradili strmhlave bombardery, niesli tieto lode 73+15+15 (dokopy 103)lietadiel. Neskor dokonca niesli USS Essex a USS Wasp (CV-12) 91 stihaciek + 15 torpedovych bombarderov (dohromady 106). Ocividne so zvysovanim podielu stihaciek rastol pocet nesenych lietadiel.

Tabulka uvadzanych poctov lietadiel:

[font=Courier New]USA
Trieda...............Výtlak..Dĺžka....Počet..Poznámka
USS Lexington (CV-2).36000...271......91.....prestavana z bitevneho krizniku
USS Ranger (CV-4)....14576...234......86
USS Yorktown (CV-5)..19800...252......90
USS Wasp (CV-7)......14700...226......74
USS Independence.....11000...190......45.....(CVL-22) prestavana z lahkeho krizniku
USS Essex (CV-9).....27100...266(271).90-100
USS Midway (CV-41)...45000...296......137
USS Saipan (CVL-48)..14500...208......50+....prestavana z tazkeho krizniku

Francuzsko
Béarn................22146...182,6....35-40..prestavana z bitevnej lode
Joffre...............20000...236......40.....(15+25) 25 dvojmotorovych(?)

Nemecko
Graf Zeppelin........23200...262,5....50.....uvadza sa aj 40, 42

Taliansko
Aquila...............23500...235,5....66.....prestavana z dopravnej lode

Velka.Britania
HMS Glorious.........22000...240......48.....prestavana z velkeho lahkeho kriznika
HMS Furious..........22000...240......22-40..prestavana z velkeho lahkeho kriznika
HMS Eagle............22200...203......20.....prestavana z bitevnej lode
HMS Hermes...........10850...182,3....20
HMS Ark Royal........22000...240......60-72
HMS Unicorn..........16510...200......36
HMS Illustrious......23207...226,7....36(72)
HMS Implacable.......26000...233,4....70
HMS Colossus.........13400...211,8....48

Japonsko
IJN Hosho............7470....168......26
IJN Kaga.............38200...247,6....90.....prestavana z bitevnej lode
IJN Akagi............33800...260,7....91.....prestavana z bitevneho kriznika
IJN Ryujo............8000(?).167......38
IJN Ryuho............16700...215,6....31.....prestavana z dokovej lode pre ponorky
IJN Soryu............15900...222......73
IJN Zuiho............11262...205,5....30.....stavana povodne ako tanker**
IJN Chitose..........11200...192,5....30.....prestavana z materskej lode pre hydroplany
IJN Shokaku..........25675...257,5....84
IJN Hiyo.............26949...219,3....53.....prestavana z dopravnej lode**
IJN Taiho............29770...260,6....53.
IJN Unryu............17460...227,4....65
IJN Shinano..........68059...266,1....47.....(120,150)? prestavana z bitevnej lode[/font]

** - lode stavane s umyslom prestavat ich na lietadlovu lod
Pri japonskych lodiach som cislo uvadzane v tvare napr 72(+12) scital takze uvadzam 84

Zdroje:
http://en.wikipedia.org/
http://www.history.navy.mil/download/ww2-35.pdf
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Byť se jedná trochu o off-topic (vlastně docela dost), tak jen doplním, že na palubách Bearnu, Joffre i Painleve měly sloužit stíhačky G-36A, tedy pro Francouze stavěná verze amerického Wildcatu. Ten jen tak mimochodem neměl sklápěcí křídla. Na stojánku dvou Wildcatů bez sklápěcích křídel se vešlo pět stejných strojů, které tímto "místo šetřícím prostředkem" vybaveny byly.
Stroje nakonec skončily u Royal NAVY jako Martlet Mk.I.
Obrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

přístav Kiel r.1939
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Skelet: Ale farebná není :eek:

Inak Revell robí 720-tky,

Obrázek

Obrázek
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

K Jofremu, mali tam byť aj Vindicator SBD-2? Nespomínam si presne, Francúzi ich skutočne dostali a použili proti Talianom, dokonca potopili jednu ponorku, po skončení bojov zmizli.
K Talianom-GZ a Unifikácií: prístroje, zbrane a motory boli nemecké tak aký problém?
Obe Francúzske lode boli/mali byť stavané v St Nazaré.
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Měl bych dotaz - pokud tedy byl tento německý kousek objeven, nevíte objevili se případné podvodní fotografie vraku?
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Odpovědět

Zpět na „Kriegsmarine“