Armored Quadricycle

Moderátor: Rase

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Armored Quadricycle

Příspěvek od Rase »

Simms_Motor_Scout_from_Autocar.jpg

Armored Quadricycle

Jako první vojenský automobil, je považována obrněná čtyřkolka zvaná Military Scout, nebo doslova Armored Quadricycle - tedy obrněná čtyřkolka. Navrhl a zkonstruoval ji roku 1897 britský vynálezce, inženýr Frederick Simms o němž si ještě povíme víc. Pokud jde o samotné vozítko, tak rám byl vyroben ze svařených trubek. Konstrukce rámu pocházela od francouzské automobilky De Dion-Bouton, která byla založena v roce 1883 v Paříži. Společnost založil zámožný šlechtic Jules-Albert de Dion, konstruktér Georges Bouton a jeho švagr Charles Trépardoux. Původně vyráběli parní automobily, ale postupně se přeorientovali na vozy se spalovacím motorem. V roce 1896 vyvinuli nápravu De Dion, spojující výhody pevné zadní nápravy a nezávislého zavěšení kol. Od roku 1897 vyráběla společnost proslulé lehké motorové tříkolky. Jedno takovéto vozítko se tak stalo základem Simmsovy konstrukce v roce 1897-1898. Pohon zajišťoval spalovací motor De Dion o výkonu 1,5 hp. Výzbroj tvořil vzduchem chlazený kulomet Maxim, usazený na trojnožce před řídítky. Pod kulometem byla uložena schránka na munici a řidič byl chráněn pancéřovým plátem. V roce 1899 byla čtyřkolka prezentována zástupcům Britské armády, ale neprojevili o vozidlo zájem. Simmse neúspěch ale neodradil a později pracoval na obrněných vozidlech u společnosti Vickers.
Frederick Richard Simms (1863–1944) se narodil 12. srpna roku 1863 v Hamburku. Později studoval v Berlíně i Londýně. Velice se zajímal o techniku, v roce 1889 se spřátelil s Gottliebem Daimlerem, od něhož zakoupil licenční práva na konstrukci vysokorychlostního petrolejového motoru, pro Británii a její kolonie. Později zde založil společnost na výrobu motorů - Daimler Motor Syndicate Limited. Vyráběné motory Daimler osadil na automobily Peugeot a Panhard, přičemž se s nimi účastnil závodu Paris-Rouen v roce 1894. Následujícího roku, Simms a Evelyn Ellis, zakoupili ve Francii a odvezli do Anglie automobil, který se stal prvním autem poháněným spalovacím motorem (na petrolej) v Británii. V roce 1896 koupil původní společnost Harry Lawson (1852–1925), která se tak stala součástí společnosti BMS (British Motor Syndicate Limited). Simms zde sice zůstal konzultantem, ale nepřipojil se do představenstva společnosti. Téhož roku totiž stal ředitelem Stuttgardské společnosti Daimler Motoren Gesellschaft (později Daimler-Benz). V této době byl velice aktivní a pendloval mezi Británií a Německem. V roce 1897 založil Automobile Club of Great Britain (později RAC) a spolupodílel se na založení Royal Aero Club. Je otcem prvních obrněných vozidel, krom kompletně obrněného vozidla i obrněné drezíny. Zemřel dne 22. dubna roku 1944 ve Stoke Poges, Spojené království.

Zdroj:
http://midnightgreys.blogspot.cz/2018/0 ... lding.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Frederick_Richard_Simms
http://www.alamy.com/stock-photo/motor-guns.html
http://palba.cz/viewtopic.php?f=209&t=7800

vI1D4xF.jpg
Obrázek
Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Krojc
četař
četař
Příspěvky: 72
Registrován: 14/10/2013, 21:23

Re: Armored Quadricycle

Příspěvek od Krojc »

Drobné poopraveníčko:
Ten zmiňovaný motor, na který byla zakoupena licence, byl "RYCHLOBĚŽNÝ", nikoli vysokorychlostní.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“