Sturmpanzerwagen A7V-U

Moderátor: Rase

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12969
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Sturmpanzerwagen A7V-U

Příspěvek od Rase »

A7V-U.jpg

Sturmpanzerwagen A7V-U

Přední osobností konstrukcí tanků v Německu, byl bezpochyby automobilový konstruktér - kapitán Joseph Vollmer (1871–1955), který navrhl jak první německý tank A7V (Abteilung 7 Verkehrswesen), těžký tank K-Wagen, tak i lehké tanky LK I a II. Tank A7V se ale ukázal být né příliš zdařilou konstrukcí a byl zde zájem přijít s modernější konstrukcí, vycházející z britských kořistních tanků Mark IV. V roce 1917 byl tedy zadán vývoj zkušebního tanku s oběžnými pásy. Kvůli úsporným opatřením, mělo být využito co největšího množství dílů z tanku A7V, k tomuto účelu bylo využito dílů z tankového podvozku číslo 524. Ze staršího tanku byl použit i název A7V, jen doplněn o přídomek Umlaufende Ketten (U), tedy doslova A7V s oběžnými pásy. Výroba probíhala v továrně Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) v Berlin-Marienfelde. Prototyp byl dokončen až následujícího roku a první jízdní zkoušky proběhly 25. května 1918. Snaha využít co největšího množství komponentů z tanku A7V způsobila, že vozidlo bylo příliš velké a tím i těžší než původní A7V, jelikož při stejné délce pojezdových vozíků došlo k nutnosti prodloužení pásu. Zachován byl rovněž motor, většina pohonného ústrojí a šasi. Jízdní zkoušky prokázaly, že došlo ke zlepšení některých jízdních vlastností a projekt tak splnil veškerá očekávání. Vzhledem ke zvýšení váhy se ale snížila rychlost a manévrovací schopnosti oproti tanku A7V. Dne 12. září byl projekt ukončen a vozidlo rozebráno. Pokud jde o výzbroj, tak ta je poměrně podobnou jako u britských protějšků. V bočních střelištích byly usazeny dva kořistní kanóny Maxim-Nordfeldt 1888 L/26,3 ráže 57 mm, každý obsluhovali dva muži. Tento kanón dokázal na 1 000 metrů probít pancíř o tloušťce 20 mm. Sekundární výzbroj nebyla nikdy osazena, ale některé zdroje se zmiňují o šesti střílnách pro kulomety v horní nástavbě a dalších 4 v trupu. Konstruktéři počítali s tím, že vozidlo nebude mít pouze menší počet kulometů, které budou přemisťovány dle potřeby, střílny tak byly uzavíratelné. Jak již bylo zmíněno, jednalo se pouze o technologický demonstrátor.

Technické parametry:
Výrobce: Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG)
Osádka: 7 mužů
Délka: 8 380 mm
Šířka: 4 690 mm
Výška: 3 200 mm
Hmotnost: 39 800 kg
Výzbroj: Maxim-Nordfelt 1888 ráže 57 mm
Pancéřování:
Čelo: 30 mm
Boky: 20 mm
Záď a strop: 14 mm
Pohon:
Motor: 2x Daimler 165-204
Výkon: 2x 74 kW při 900 ot/min
Převodovka: mechanická 3+1
Rychlost: na silnici 16 km/h
Rychlost: v terénu 4 km/h
Dojezd: na silnici 30-35 km


Zdroj:
http://forum.valka.cz/topic/view/85447/ ... anzerwagen
http://de.wikipedia.org/wiki/A7V-U
http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/kaizer/kaizer4.php
Vollmer Joseph - Deutsche Kampfwagen (1920)
Schneider, Strasheim - German tanks in World War I (1990)
Fedosejev Semjon - Tanki Kaisera, Bronekolekcia 6 (1996)
Zaloga Steven - German Panzers 1914 – 18 (2006)


A7V_U_2.jpg
A7V_U_4.jpg
A7V_U_5.jpg
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“