•   Portál
      Obsah fóra
      Album
      Wiki




  •   OZNÁMENÍ A JINÉ
      Náměty
      Filmy, knihy
      Fikce, dohady
      Hospoda
      Vtipy, citáty


      LIDÉ, MILITÁRIE
      Osobnosti, příběhy
      Vyznamenání
      Uniformy
      Zločiny, Holocaust
      Ostatní
      BOJIŠTĚ WW2
      Západní fronta
      Východní fronta
      Středomoří
      Dálný Východ
      Komplexně


      EPOCHY
      Starověk
      Středověk
      Novověk
      WW1
      Po roce 1945
      ARMÁDY 1918-1945
      Německo   Británie
      USA   SSSR
      Itálie   Francie
      Japonsko
      Československo
      Ostatní

      ZÁBAVA, AKCE
      Bazar
      Spolky, akce
      Hry
      Modelařina
    TOPlist
      ARMÁDY 1945-200?
      SSSR-Rusko
      USA   NATO
      Varšavská smlouva
      ČSSR, ČSR
      Jaderné zbraně
      Ostatní




  •   LETECTVO
      Luftwaffe
      RAF
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Československo
      NATO
      Švédsko
      Válka ve vzduchu
      NÁMOŘNICTVO
      Kriegsmarine
      Royal Navy
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      Ostatní, ponorky
      Válka v Atlantiku
      Válka ve Středomoří
      Válka v Pacifiku
      Válka v Ind. oceánu
      TANKY, VOJSKO
      Německo   Tanky
      Zbraně   Pušky
      Waffen SS
      Velká Británie
      USA   poválečné
      Rusko   poválečné
      Itálie
      Francie
      Japonsko
      ČSR   poválečné
      Ostatní   NATO
      Varšavská smlouva
      SPECIÁLNÍ ZBRANĚ
      Wunderwaffen
      Tajné zbraně
      Rusko - PVOS
      Rakety, jaderné
      a kosmické zbraně




  •   Wiki




  •   Album
      Galerie
      Forumfoto



  • Portál     Obsah fóra     Články     Album     Forumfoto     Galerie     Chat     Nová témata     Nepřečtené     Bez odpovědí     Aktivní témata     RSS    
  • Dolů
  • Obsah fóra ‹ PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA ‹ Technika ‹ Obrněná technika
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk
  • Novinky
  • FAQ
  • Chat
  • Registrovat
  • Přihlásit se

Obojživelný automobil (FRA)

Moderátor: Rase

Napsat komentář
Příspěvků: 8 • Stránka 1 z 1

Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Rase » 23/8/2017, 19:46


Obrázek

Francouzský obojživelný automobil

Většina z nás patrně zná německý druhoválečný obojživelný automobil Volkswagen Schwimmwagen s karosérií od berlínské společnosti Ambi-Budd a vyráběný od roku 1942. Již ale 33 let před ním, bylo ve Francii testováno obdobné vozidlo. V roce 1909 byl u prvního zákopnickéno pluku ve Versailles, testován automobilový člun, které se dokázal stejně dobře pohybovat na zemi, tak i ve vodě. Kola automobilu jsou plná, jakmile člun vjede z pevné země do vody, bez jakékoliv přípravy, zastaví šofér pohyb kol pomocí jednoduchého zařízení a uvede v činnost vodní šroub. Motor o výkonu 14 hp se nachází v přední části. Vozidlo pojme až čtyři osoby.

Zdroje:
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=138
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Schwimmwagen

Obrázek

Obrázek
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 7143
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Martin Hessler » 25/8/2017, 07:51


Pěkné :) Na rozdíl od mnoha, z dnešního hlediska bizarních technických prapodivností té doby, tohle vypadá prakticky použitelně.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Martin Hessler
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 696
Registrován: 12/5/2009, 15:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Rase » 25/8/2017, 08:46


To jo, taky mi přijde hodně v pohodě. Akorát vzhledem ke spolehlivosti tehdejší techniky, by měly být součástí vozidla i pádla.
edit: když se kouknete na druhou fotku, tak tam ty vesla opravdu jsou ! :D :D
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 7143
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Martin Hessler » 25/8/2017, 09:09


Na tom bych neviděl nic tak zvláštního. Dokonce i dnes se motorové čluny, nesrovnatelně spolehlivější než před 100 lety, vybavují nouzovými vesly nebo pádly - v některých státech (např. Connecticut) povinně.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Martin Hessler
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 696
Registrován: 12/5/2009, 15:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Rase » 25/8/2017, 09:40


Tak znáš to, on ani Schwimmwagen neměl pádla nebo vesla. Líbí se mi ale tvar onoho vozidla, které vypadá jako kanoe na kolečkách, což je hodně slušné. Aerodynamické vlastnosti taky nemohly být špatné - určitě lepší než tehdejší automobily. Problém ale asi mohl být s chlazením motoru - hlavně na souší, ve vodě asi chladila samotná voda kolem. Pokud jde o zatáčení, tak je vidět malé kormidlo, zajímavé by bylo zjistit, zda se natáčely i kola, ty mohly taky dost dobře pomoct.
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 7143
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod skelet » 25/8/2017, 10:44


Rase pozor! Schwimmwagen měl pádlo ve standardní výbavě
ObrázekObrázekObrázek

Palba.cz jiz nadale nemoderuji. Obracejte se jinam
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
 
Příspěvky: 11632
Registrován: 26/1/2008, 15:48
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Martin Hessler » 25/8/2017, 10:57


Rase píše:Tak znáš to, on ani Schwimmwagen neměl pádla nebo vesla. Líbí se mi ale tvar onoho vozidla, které vypadá jako kanoe na kolečkách, což je hodně slušné. Aerodynamické vlastnosti taky nemohly být špatné - určitě lepší než tehdejší automobily. Problém ale asi mohl být s chlazením motoru - hlavně na souší, ve vodě asi chladila samotná voda kolem. Pokud jde o zatáčení, tak je vidět malé kormidlo, zajímavé by bylo zjistit, zda se natáčely i kola, ty mohly taky dost dobře pomoct.


Tvar trupu/karoserie je samozřejmě přizpůsobem plavbě, což je logické - na jízdní vlastnosti na souši má tvar vozidla nepatrný vliv. Kormidlo v poměru k velikosti trupu není tak malé, navíc je umístěno tak, že pracující vrtule žene proud vody na list kormidla, což zvyšuje jeho účinnost. Pokud byla stranová výchylka dostatečně velká, mohlo to být velice obratné plavidélko... Dokonce i bez "pomoci" natočených předních kol, jejich vychylování by ovšem muselo být svázáno s pohybem kormidla, jinak by byl jejich účinek dost nepředvídatelný.
K chlazení motoru se těžko vyjádřit bez detailních plánů a znalosti konstrukce. Obecně ale spalovací motor nemůže být při práci ponořen ve vodě, minimálně sání a výfuk musí být nad hladinou (plus utěsněná elektroinstalace) a dlouhodobá koupel by měla drastický dopad na jeho životnost. Nevíme, zda byl motor chlazen kapalinou nebo vzduchem. U vzduchového chlazení je třeba vyvést přívod chladícího vzduchu mimo trup tak, aby do motorového prostoru při plavbě nenatekla voda, a přitom zůstal dostatečně účinný (předpokládám trvalý nucený přísun vzduchu, tedy "saharu"). U kapalinového chlazení stačí umístit chladič tak, aby byl při plavbě ponořen - namáhaný motor (lodní vrtule má menší účinnost než kola na vozovce) je pak chlazen účinněji než za jízdy.

EDIT: Např. u OT-64 jsou při plavbě motor a spojka "suché", vzduchové chlazení má přívodní kanály nad hladinou a ty části rozvodů, které nelze z konstrukčních důvodů udržet nad vodou (rozvodovky, diferenciály, trouby páteřového rámu) jsou před najetím do vody přetlakovány vzduchem z kompresoru, aby do nich neteklo. I tak ale každá plavba vozidla znamená několik hodin následné údržby.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Martin Hessler
podporučík
podporučík
 
Příspěvky: 696
Registrován: 12/5/2009, 15:49
Bydliště: Praha
  • WWW
Nahoru

Re: Obojživelný automobil (FRA)

Příspěvekod Rase » 17/10/2017, 09:40


Obojživelné automobily v USA

Našel jsem, že na přelomu let 1915-1916, byl v San Franciském zálivu představen plavoucí automobil Hydro-Motorcar. Vozidlo navrhl tamní rodák Michael de Cosmo a základem měl být automobil Ford Model T. Podle novinového článku z roku 1917, navrhl velice podobné vozidlo George Monnot z podniku Hydro-Motor Car Company z města Canton, Ohio. Podle knihy "Automobile Manufacturers of Cleveland and Ohio, 1864-1942" byly vyrobeny dva plavoucí automobily. Otázkou tedy je, zda zmíněný "upravený Ford" nebyl oním prvním vozidlem od továrny z Cantonu.
Podle jiného odkazu, toto vozidlo pochází od Automobile Boat Mfg. Co. of Seattle, Washington, kde jej navrhl vynálezce William Mazzei. Vozidlo mohlo cestovat po silnici, nebo plout, bez mechanických úprav. Na zemi byla rychlost až 96 km/h a plout 40 km/h. Pohon zajišťoval motor Continental a převodovka od stejného výrobce. Trup vozu byl vyroben z hliníku. Při plavbě řidič zamkl hnanou nápravu a přesměroval pohon na lodní šroub. Natáčením volantu se natáčela jak přední kola, tak i kormidlo. Vozidlo bylo podobné německému automobilu - Rumpler Tropfenwagen, které navrhl rakouský inženýr Edmund Rumpler (1872-1940) na začátku 20.let (1921).

Zdroje:
https://de.wikipedia.org/wiki/Edmund_Rumpler
http://www.american-automobiles.com/Hydromotor.html
http://theoldmotor.com/?p=72277
http://theoldmotor.com/?p=163359

Obrázek
nějaký starší typ obojživelného automobilu - patrně z Ohia

Obrázek

Obrázek
automobil ze San Francisca

Obrázek

Obrázek
Rumpler Tropfenwagen
Obrázek
moje stránky se zajímavostmi:
Zlatá Domácí Kniha
Kabinet Kuriozit
Uživatelský avatar
Rase
6. Podplukovník
6. Podplukovník
 
Příspěvky: 7143
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov
Nahoru


Napsat komentář
Příspěvků: 8 • Stránka 1 z 1

Zpět na Obrněná technika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

  • Nahoru
  • Portál » Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Portal by phpBB3 Portal © phpBB Türkiye