První tanky na podvozku pásových traktorů

Moderátor: Rase

Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Rase »

To je klidně. i možné. V reálu se ale mohlo jednat o jakýkoliv traktor, co byl poblíž bojiště. Bohužel žádné bližší informace nemám
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Tuchačevskij
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 413
Registrován: 15/11/2009, 02:02
Bydliště: Slaný

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Tuchačevskij »

Upozornil mě jeden náš kolega :D , že tenhle traktor se jmenuje HORNSBY a nachází se v bowingtonském tankovém muzeu. Tím pádem to měl ten člověk u kterého jsem tu 1. fotografii včera našel chybně popsané...
ObrázekObrázek
Také upřesnil, že ani jeden ze 4 dodaných kusů neměl údajně opustit Anglii...
"Kdo se nepoučil z historie, je nucen si ji prožít znovu"
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od IgorT »

Snáď sa to sem hodí, koncept ruského superťažkého tanku Mendelejev!

Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Alchymista »

Zaujímavý bol aj koncepciou podvozku - pri streľbe mal "zaľahnúť na brucho", čomu nasvedčujú aj valce nad kolesami na pravej kresbe.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
badaxe
poručík
poručík
Příspěvky: 786
Registrován: 1/10/2011, 13:49

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od badaxe »

Jen na okraj, žádní pěšáci nemohli za WWI použít traktor Caterpillar, z jednoduchého důvodu, firma vznikla až v roce 1925 sloučením firem Holt a Best. Byly ale užity tisíce traktorů Holt a to jak brity tak francouzy a samozřejmě nakonec i američany. Používaly se k tažení těžších děl, některé měly poněkud specifické řízení pomocí jednoho předního kola (pásy byly až více vzadu) takže šlo vlastně o kolopás, další byly už jen pásové (měly nižší výkon)
Pokud jde o trhání překážek, nešlo o žádnou polní modifikaci, armáda se tím samozřejmě zabývala a první byl francozský traktor "Bajac" který měl zařízení na zadní straně (k překážce tedy couval), to se neosvědčilo, takže jako další byl použit traktor Holt zřejmě nějaký model s kolem vepředu který měl před kolem šikmou vzad směřující lištu na které byla nahoře nůžky které drát přestřihly. Pokusy byly údajně úspěšnější, ale stroj zřejmě nikdy nebyl použit na frontě, protože se v té době už objevily první opravdové tanky. Pokusy probíhaly od jara do podzimu 1915. Stroj od Holta bývá označován jako Holt Baby, ale bez označení číslem, takže není moc jasné o který typ šlo, snad o Holt 30.
jak vypadaly je vidět tady
http://www.steel-wheels.net/holt.html
zdroj:
http://landships.activeboard.com/mobile ... ic=9065911
Obrázek

Socialisté ti slibují střechu nad hlavou, slibují tě nakrmit slaninou a fazolemi, slibují tě léčit, když onemocníš.
To vše jsou ale věci, které se dostane každý vězeň nebo otrok.
(Ronald Reagan)
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Jen na okraj, žádní pěšáci nemohli za WWI použít traktor Caterpillar, z jednoduchého důvodu, firma vznikla až v roce 1925 sloučením firem Holt a Best.
Mohli:
http://s68.photobucket.com/user/dgwparf ... 8.jpg.html
http://catstockblog.com/2009/01/more-ol ... rs-manual/
The name “Caterpillar” did not appear again until the fall of 1908 when a newspaper article reporting on the activities at the Holt plant mentioned the new machine and its new name. “The Los Angeles papers have been full of accounts of a new traction engine which has been produced by the Holt Manufacturing Company…and the southern California engineers have given it the name of “The Caterpillar,” which has been accepted as the name by which it will henceforth be called….” – Stockton Daily Evening Record, September 25, 1908.

“The Holts’ internal sales agreements and the sales ledger finally start referring to the machine with the ‘Caterpillar’ name in November,” said Thaxton. “And in January 1909, the name ‘Caterpillar’ makes its first appearance in the company’s sales literature with the release of a bulletin on the new ‘Gasoline Caterpillar Engines.’” The first production gasoline powered “Caterpillar” track-type tractor model was the Holt 40 Caterpillar Tractor. Other than the first two prototypes of this model— #1001 and #1002—production machines numbered from #1003 to #1054 were painted with “The Holt Manufacturing Company” name, serial number and basic patent information. The Holts would also paint the customer’s name or initials down the side of the radiator or across the front of the canopy frame. The name “Caterpillar” did not physically appear on the machine until #1055, which was built in late 1909.
Jméno "Caterpillar" neobjevil znovu až na podzim roku 1908, kdy hlášení novinový článek o činnostech v závodě Holt zmínil nový stroj a jeho nové jméno. "V Los Angeles noviny byly plné účtů nové trakční motor, který byl vyroben podle Holt Manufacturing Company ... a jižní Kalifornie inženýři dali jí jméno" The Caterpillar ", který byl přijat jako jméno, kterým bude od nynějška bude nazýván ... "-. Stockton Daily Record Večer 25. září 1908.

"The Holts" interní dohody z prodeje a prodeje kniha konečně začít s odkazem na stroji s názvem "Caterpillar" v listopadu, "řekl Thaxton. "A v lednu 1909 název" Caterpillar "dělá jeho první vzhled v prodejní literatuře společnosti s vydáním bulletinu o nových" Benzín motory Caterpillar. '"První výrobní benzín poháněl" Caterpillar "traktor modelu track-type byl Holt 40 Caterpillar Tractor. Jiný než první dva prototypy tohoto Model- # 1001 a # 1002-výrobních strojů číslovaných od # 1003 # 1054 byly natřeny "Holt Manufacturing Company" jméno, sériové číslo a základní patentových informací. Holts by také malovat jméno nebo iniciály zákazníka dolů po straně otopného tělesa, nebo přes přední rám kabiny. Jméno "Caterpillar" nebyl fyzicky objevit na stroji, až # 1055, který byl postaven v pozdně 1909.
http://www.cashmanequipment.com/blog/tag/benjamin-holt/
Naposledy upravil(a) El Diablo dne 11/7/2015, 13:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4079
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od jarl »

El Diablo, přelož ten anglický text do češtiny, jinak ti to smažu a nechám tu jen link. Cizojazyčné příspěvky jsou na Palbě zakázané.
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Uživatelský avatar
badaxe
poručík
poručík
Příspěvky: 786
Registrován: 1/10/2011, 13:49

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od badaxe »

El Diablo jako obvykle moc nechápe text (nejen ten anglický. Firma Caterpillar vznikla v roce 1925 a to sloučením firem Holt a Best (celý vývoj byl poměrně složitý a není pro období WWI nijak důležitý. Takže jek už jsem psal ta WWI neexistovala. Jméno housenka (caterpilar) lze samozřejmě použít pro cokoli a kýmkoli. Konkrétně pro traktor použitý francouzi při zkouškách se objevuje název Holt Baby, což ale neříká nic moc o tom který konkrétní typ to byl, pod takovým OBCHODNÍM názvem se prodávalo několik typů, standardně ale firma traktory inzerovala pod číslem které bylo odvozeno od výkonu v koních. Typicky stroje označené "Baby" měly motory 30 nebo 40 koní, ale nikde není jisté, že ten kdo traktor prodával si tak nepojmenoval jiný traktor, tedy třeba i s větším výkonem. A firma Holt, si nechala pro USA (nikoli pro Evropu) zaregistrovat jméno caterpillar (tedy housenka) jako název pro výrobek (nikoli pro firmu) na počátku 20. století, takže pokud tak některý svůj traktor nazvala pořád by to byl napříkla Holt 120 a s tím že obchodní název by byl ta housenka. Ale ta označení se pro US a Evropu dost lišila, a pokud vím ani znalci nejsou schopni dohledat co se kdy jak OBCHODNĚ nazývalo. Proto se běžně udává právě firmení označení podle výkonu, kde je snáze možno dohledat o jaký traktor jde.
Pokud jde o fotku, problém je, že to co bylo použito jako "wire cutter" byl traktor s předním kolem na dlouhém rameni, takže ta fotka z jakéhosi srazu nic neukazuje. a nějak pozapoměl popisku u něj "Holt experimental model (serial no. 11679) at the Best Show on Tracks, Woodland, California, USA in 2008. It was built in 1917 and was one of a of seven." tedy Experimentální model firmy Holt (sériové číslo 11679) jako "best of ttrack, ve Woodland Kalifornia v USA 2008. Byl postaven v roce 1917 a byl jedním ze sedmi vyrobených. Pokud tedy neměli spojenci stroj času, těžko mohli použít v roce 1915 stroj vyrobený o dva roky později a označovaný jako experimentální stroj firmy Holt. To že tam je název Caterpillar navíc nic neznamená, není jasné jestli byl použit už třeba v roce 1917, nebo se tam objevil později, případně až při renovaci. O osm let později už MOHL (nevíme jak dlouho ve fabrice sloužil) klidně nést jméno nové firmy, nebo prostě dnešní majitel použil části pozdějšího stroje pro renovaci. To že na přehlídce je něco prezentováno v nějaké formě je celkem o ničem, osobně znám případ válečného auta ze kterého všichni byli nadšení a realita byla taková že když jsem se bavil s majitelem proč má na kapotě jakýsi nosič, celkem normálně mi pověděl že protože ho viděl na fotce, jenže fotka byla na auto v civilním použití po válce (sloužilo jako taxi), taky byl oceňován (a možná ještě je). Ostatně existují fotky i na předchozí francouzský traktor
http://www.wikiwand.com/en/Breton-Pretot_machine
původní stránka s pozapomenutou popiskou je zde: http://www.steel-wheels.net/holt.html
Obrázek

Socialisté ti slibují střechu nad hlavou, slibují tě nakrmit slaninou a fazolemi, slibují tě léčit, když onemocníš.
To vše jsou ale věci, které se dostane každý vězeň nebo otrok.
(Ronald Reagan)
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Rase »

Tady je vše co jsem o tom Japonském tanku sehnal:
http://palba.cz/viewtopic.php?f=166&t=4640
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Mirek58 »

Hele, vzniklo pro české označení buldozeru, lidově - housenka - podle výše zmíněné firmy Caterpillar?
Tedy překladem?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Nejspíš ano, ale spíš kvůli pásovému podvozku.
Na počátku cesty k tomuto pozoruhodnému obrněnému vozu stál projekt rakouské firmy Saurer označovaný jako RR-6 (Räder-Raupen). Jednalo se o dělostřelecký tahač vyvíjený pro rakouskou armádu, jehož jediný prototyp byl zhotoven roku 1935. Zvláštností tahače bylo použití kolopásového podvozku. Odsud také ona dvě slova v jeho názvu: Räder = kola a Raupen = housenkový (Raupenkette = housenkový pás). Kolopásový podvozek měl vozidlu dodat výhody obou řešení. Po silnici mohl vůz jezdit po kolech a dosahovat vysoké rychlosti, mimo ni pak mohl jet po pásech a zdolat tak i měkký a člěnitý terén.
http://www.panzernet.net/panzernet/stranky/auta/254.php
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Rase »

Dávnověk pásových traktorů

Pokud půjdeme do opravdu hluboké minulosti, tak první pásový dopravník vynalezli již staří Babylóňané, náznak housenkového pásu, tvořeného válci dřeva, můžeme nalézt ve francouzském královském archivu, z roku 1713, kde je vyobrazeno velice zvláštní zařízení, pro transport těžkých předmětú, jehož autorem je jistý d'Hermain. V roce 1770, navrhl britský politik, spisovatel a vynálezce Richard Lovell Edgeworth (1744-1817) již poměrně moderní koncept, nekonečného pásu nataženému přes kola vozu taženého koněm. Zde ale zůstalo pouze u návrhu, který si ale nechal patentovat. V roce 1825 si Sir George Cayley (1773-1857) nechal patentovat "tension-spoke wheels", nazvaný "Universal Railway", leč opět nerealizovaný. Zde dodám, že Cayley byl jedním z prvních průkopníků v novodobé konstrukci kluzáků. Popsal základní principy letadel těžších než vzduch. Svůj první bezmotorový kluzák postavil roku 1804. Rovněž navrhl spalovací motor poháněný střelným prachem. V roce 1837 navrhl britský vynálezce John Heathcoat (1783-1861) velice zajímavé vozidlo s pásovým pohonem. Ve třicátých letech 19.století zkonstruoval zmenšený model (1:6) Heathcoatova traktoru Colin Tyler. Ten pro pohon použil spalovací motor a mělo být využíváno pro práce v lese (vlečení klád). Ve své době by se ale jednalo o velice drahý stroj, jelikož průmysl ještě nedosáhl potřebných schopností, pro realizaci takto složitého zařízení. Vůz s pásy poháněný koňmi navrhl roku 1837 i kapitán ruské armády Dmitrij Zagryazhsky. V roce 1877 navrhl rolník a vynálezce, Fjodor Blinov (1827–1902) vagon pohybující se mimo zpevněné komunikace, pomocí nekonečných kolejí, tedy jakýsi housenkový pás. Jeho vynález byl patentován v roce 1879, práce na této parou poháněné lokomotivě probíhaly od roku 1881 do roku 1888 a byl úspěšně představen na zemědělské výstavě v roce 1896. Krom něj představili první plnohodnotné pásové traktory i Warren Miller (1858), Batter (1880). Později vznikly již moderní značky pásových traktorů, jako Lombard, Best & Holt a atd.


Obrázek
Heathcoatův návrh traktoru

Ecyd38NXoAgzkPv.png
George Cayley si nechal patentovat "tension-spoke wheels"

HeathcotesSteamPlough.jpg
Heathcote Steam Plough as demonstrated in 1837

Obrázek
Pásová lokomotiva od Fjodora Blinova
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

badaxe píše:El Diablo jako obvykle moc nechápe text (nejen ten anglický. Firma Caterpillar vznikla v roce 1925 a to sloučením firem Holt a Best (celý vývoj byl poměrně složitý a není pro období WWI nijak důležitý. Takže jek už jsem psal ta WWI neexistovala. Jméno housenka (caterpilar) lze samozřejmě použít pro cokoli a kýmkoli. Konkrétně pro traktor použitý francouzi při zkouškách se objevuje název Holt Baby, což ale neříká nic moc o tom který konkrétní typ to byl, pod takovým OBCHODNÍM názvem se prodávalo několik typů, standardně ale firma traktory inzerovala pod číslem které bylo odvozeno od výkonu v koních. Typicky stroje označené "Baby" měly motory 30 nebo 40 koní, ale nikde není jisté, že ten kdo traktor prodával si tak nepojmenoval jiný traktor, tedy třeba i s větším výkonem. A firma Holt, si nechala pro USA (nikoli pro Evropu) zaregistrovat jméno caterpillar (tedy housenka) jako název pro výrobek (nikoli pro firmu) na počátku 20. století, takže pokud tak některý svůj traktor nazvala pořád by to byl napříkla Holt 120 a s tím že obchodní název by byl ta housenka. Ale ta označení se pro US a Evropu dost lišila, a pokud vím ani znalci nejsou schopni dohledat co se kdy jak OBCHODNĚ nazývalo. Proto se běžně udává právě firmení označení podle výkonu, kde je snáze možno dohledat o jaký traktor jde.
Pokud jde o fotku, problém je, že to co bylo použito jako "wire cutter" byl traktor s předním kolem na dlouhém rameni, takže ta fotka z jakéhosi srazu nic neukazuje. a nějak pozapoměl popisku u něj "Holt experimental model (serial no. 11679) at the Best Show on Tracks, Woodland, California, USA in 2008. It was built in 1917 and was one of a of seven." tedy Experimentální model firmy Holt (sériové číslo 11679) jako "best of ttrack, ve Woodland Kalifornia v USA 2008. Byl postaven v roce 1917 a byl jedním ze sedmi vyrobených. Pokud tedy neměli spojenci stroj času, těžko mohli použít v roce 1915 stroj vyrobený o dva roky později a označovaný jako experimentální stroj firmy Holt. To že tam je název Caterpillar navíc nic neznamená, není jasné jestli byl použit už třeba v roce 1917, nebo se tam objevil později, případně až při renovaci. O osm let později už MOHL (nevíme jak dlouho ve fabrice sloužil) klidně nést jméno nové firmy, nebo prostě dnešní majitel použil části pozdějšího stroje pro renovaci. To že na přehlídce je něco prezentováno v nějaké formě je celkem o ničem, osobně znám případ válečného auta ze kterého všichni byli nadšení a realita byla taková že když jsem se bavil s majitelem proč má na kapotě jakýsi nosič, celkem normálně mi pověděl že protože ho viděl na fotce, jenže fotka byla na auto v civilním použití po válce (sloužilo jako taxi), taky byl oceňován (a možná ještě je). Ostatně existují fotky i na předchozí francouzský traktor
http://www.wikiwand.com/en/Breton-Pretot_machine
původní stránka s pozapomenutou popiskou je zde: http://www.steel-wheels.net/holt.html

Nový nákladní automobil pro vojenské účely.
Při lonských anglických manévrech konaných za přítomnosti prince Walesského v táboře Aldershotském byl předveden nový stroj vyzkoušený vojenskými úřady, jehož konstrukce má zvláště za účel překonávat jednoduchým způsobem nesnáze krajiny nerovné, rozervané, pahorkovité neb i bažinaté a tudiž nejisté. Od jiných automobilů se liší tím, že jeho kola neběží po zemi, nýbrž po nekonečném řetěze vinoucím se po kolech; představuje tedy zcela nový typ tažných strojů.

Podstata a činnost stroje spočívá, abychom tak řekli, v tom, že krok za krokem kráčí neb leze po zemi pomocí jistého počtu tlap, jež jsou umístěny na obvodu dvou těžkých postranních řetězů běžících po předních a zadních kolách. Při otáčení se těchto řetězů — neboť jsou uváděny v pohyb — přicházejí nohy postupně jedna po druhé ve styk se zemí, čímž pohybují strojem vpřed nebo vzad. Pro jeho zvláštní pohyby jej vojáci posádky v Aldershotu, kde se ho užívá na pokusy, pokřtili „The caterpillar“ (housenka).
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=231

Uživatelský avatar
badaxe
poručík
poručík
Příspěvky: 786
Registrován: 1/10/2011, 13:49

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od badaxe »

Takže pro ty co jsou na úrovni mateřské školy, je docela rozdíl, mezi názvem firmy, která vznikla v roce 1925 a tím co někdo nějak nazval "Pro jeho zvláštní pohyby jej vojáci posádky v Aldershotu, kde se ho užívá na pokusy, pokřtili „The caterpillar“ (housenka)." Pro snažší pochopení těch co to nechápou, tím že bretr žiška řekl po bitvě u Sudoměře "Je škoda, že v rybníce nebylo více bahna", nelze datovat firmu Škoda do 15. století. Nelze směšovat to že technický termín "caterpillar" převzatý z živočišné říše a vztahující se ke pásu, případně ke konkrétnímu stroji s názvem firmy vzniklé sloučením dvou výrobců pásových vozidel. Firma prostě vznikla s tímto názvem v roce 1925 a i kdyby si tak říkalo třeba ragbyové mužstvo, nic to na věci nezmění. To že zcela jiná firma, z jiné země použila housenkový )nebo také kolejový) pás a okolostojící vojáci to viděli jako "caterpillar" je docela lhostejné. Možná, by místo blbostí, stálo spíš zato si najít vznik firmy Caterpillar a nesnažit se poněkud hloupě do toho montovat anglické vojáky a jakýsi stroj od anglické firmy, který byl sice zkoušen ale nikdy se dál nevyráběl, nejspíš proto že jde zřejmě o parní stroj, jen tak mimochodem představa, jak se třeba při ústupu roztápí pod kotlem a čeká se na tlak páry je docela komická a ani konzervativní britové evidentně neuvažovali o zavedení téhle zajímavé obludy. Takže ještě jednou, to že tenhle stroj někdo nazval housenka v Anglii, nemá žádnou souvislost s firmou Caterpillar v USA.
Obrázek

Socialisté ti slibují střechu nad hlavou, slibují tě nakrmit slaninou a fazolemi, slibují tě léčit, když onemocníš.
To vše jsou ale věci, které se dostane každý vězeň nebo otrok.
(Ronald Reagan)
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

badaxe píše:Takže pro ty co jsou na úrovni mateřské školy, je docela rozdíl, mezi názvem firmy, která vznikla v roce 1925 a tím co někdo nějak nazval "Pro jeho zvláštní pohyby jej vojáci posádky v Aldershotu, kde se ho užívá na pokusy, pokřtili „The caterpillar“ (housenka)." Pro snažší pochopení těch co to nechápou, tím že bretr žiška řekl po bitvě u Sudoměře "Je škoda, že v rybníce nebylo více bahna", nelze datovat firmu Škoda do 15. století. Nelze směšovat to že technický termín "caterpillar" převzatý z živočišné říše a vztahující se ke pásu, případně ke konkrétnímu stroji s názvem firmy vzniklé sloučením dvou výrobců pásových vozidel. Firma prostě vznikla s tímto názvem v roce 1925 a i kdyby si tak říkalo třeba ragbyové mužstvo, nic to na věci nezmění. To že zcela jiná firma, z jiné země použila housenkový )nebo také kolejový) pás a okolostojící vojáci to viděli jako "caterpillar" je docela lhostejné. Možná, by místo blbostí, stálo spíš zato si najít vznik firmy Caterpillar a nesnažit se poněkud hloupě do toho montovat anglické vojáky a jakýsi stroj od anglické firmy, který byl sice zkoušen ale nikdy se dál nevyráběl, nejspíš proto že jde zřejmě o parní stroj, jen tak mimochodem představa, jak se třeba při ústupu roztápí pod kotlem a čeká se na tlak páry je docela komická a ani konzervativní britové evidentně neuvažovali o zavedení téhle zajímavé obludy. Takže ještě jednou, to že tenhle stroj někdo nazval housenka v Anglii, nemá žádnou souvislost s firmou Caterpillar v USA.
Ty jsi vážně jednodušší viď? Nechápeš že vojáci mohli použít Caterpillar, ať už jeho výrobce byl jakýkoliv...
Uživatelský avatar
badaxe
poručík
poručík
Příspěvky: 786
Registrován: 1/10/2011, 13:49

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od badaxe »

ty budeš prostější, nevidíš, že hned v druhé větě toho co cituješ výše (pro tebe to sem dám) "Firma Caterpillar vznikla v roce 1925 a to sloučením firem Holt a Best (celý vývoj byl poměrně složitý a není pro období WWI nijak důležitý. Takže jek už jsem psal ta WWI neexistovala. Jméno housenka (caterpilar) lze samozřejmě použít pro cokoli a kýmkoli". Takže o co se vlastně snažíš? Předvést svou "duševní mohutnost" :-) Pokud ano pak už ses poředvedl. A za sebe, mám na práci zajímavější věci, než ti ukazovat, kde děláš chybu. Takže s dalšími odpověďmi na tvé "objevy" z mé strany zde nemusíš počítat.
Obrázek

Socialisté ti slibují střechu nad hlavou, slibují tě nakrmit slaninou a fazolemi, slibují tě léčit, když onemocníš.
To vše jsou ale věci, které se dostane každý vězeň nebo otrok.
(Ronald Reagan)
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Rase »

Pokecejte si a ja to pak stejne promazu
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

badaxe píše:ty budeš prostější, nevidíš, že hned v druhé větě toho co cituješ výše (pro tebe to sem dám) "Firma Caterpillar vznikla v roce 1925 a to sloučením firem Holt a Best (celý vývoj byl poměrně složitý a není pro období WWI nijak důležitý. Takže jek už jsem psal ta WWI neexistovala. Jméno housenka (caterpilar) lze samozřejmě použít pro cokoli a kýmkoli". Takže o co se vlastně snažíš? Předvést svou "duševní mohutnost" :-) Pokud ano pak už ses poředvedl. A za sebe, mám na práci zajímavější věci, než ti ukazovat, kde děláš chybu. Takže s dalšími odpověďmi na tvé "objevy" z mé strany zde nemusíš počítat.
Jde o to že ty tvrdíš: Jen na okraj, žádní pěšáci nemohli za WWI použít traktor Caterpillar, z jednoduchého důvodu, firma vznikla až v roce 1925 sloučením firem Holt a Best.
Což není pravda, Caterpillar jako firma sice vznikla až roku 1925, ale Holt používal pro své traktory název Caterpillar od roku 1911 a již v roce 1909 přejmenoval svou společnost na Holt Caterpillar Company.
Traktor Holt s poněkud nezřetelným názvem Caterpillar na oblouku rámu:
Obrázek
BTW: V pozadí je krásně vidět název společnosti Holt Caterpillar...
Navíc nelze vyloučit, že se pro veškeré pásové traktory ujal název Caterpillar, stejně jako pro kopírky, svého času, Xerox. Takže pěšáci mohli pro své účely použít Caterpillar zcela nepochybně, neboť byl v té době široce používán jako dělostřelecký tahač a pro další účely...
https://en.wikipedia.org/wiki/Holt_Manu ... ng_Company
Naposledy upravil(a) El Diablo dne 3/12/2017, 13:15, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“