První tanky na podvozku pásových traktorů

Moderátor: Rase

Uživatelský avatar
badaxe
poručík
poručík
Příspěvky: 786
Registrován: 1/10/2011, 13:49

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od badaxe »

se mnou nepočítejte.
Obrázek

Socialisté ti slibují střechu nad hlavou, slibují tě nakrmit slaninou a fazolemi, slibují tě léčit, když onemocníš.
To vše jsou ale věci, které se dostane každý vězeň nebo otrok.
(Ronald Reagan)
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od kenavf »

Caterpillar Inc. traces its origins to the 1925 merger of the Holt Manufacturing Company and the C. L. Best Tractor Company, creating a new entity, the California-based Caterpillar Tractor Company.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Caterpillar_Inc.
"Pôvod firmy Caterpillar vedie do roku 1925 keď sa zlúčila firma Holt a Firma Best Tractor a vytvorila novú entitu a to Caterpillar Tractor Company so sídlom v Kalifornii"
Takže to chápem tak že firma s názvom Holt dovtedy mala variantu(mimo iných variant) traktoru Holt s "húsenicovým podvozkom" a tento typ podvozku zdôraznila použitím pomenovania toho typu podvozku aj v mene toho traktora značky Holt.A tak mohla byť pomenovaná aj celá výrobná divízia kde sa tento druh traktorov s podvozkom typu "caterpillar" vyrábal.Skrátka pojem "caterpillar" sa do roku 1925 používal len na upresnenie toho aký druh podvozku sa na danom traktore používa,prípadne názov výrobnej divízie ktorá ho vyrába.
K samotnému vzniku firmy Caterpillar kde pojem Caterpillar bol používaný ako vlastné meno firmy a nie ako "prídavné meno/prívlastok"(upresňujúci druh podvozku) došlo až v roku 1925 zlúčením dvoch firiem ktoré pred tým niesli úplne iné meno.

P.S.
Keď sa používal názov VW Golf Diesel,tiež to neznamenalo že by to vyrábala firma Diesel.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 0_8983.JPG
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Holt Caterpillar Model 60
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od Aaron Goldstein »

[quote="El Diablo"]Holt Caterpillar Model 60
Ano, přesně ten případ jako předchozí VW Golf Diesel, tedy nikoliv název, ale adjektivum (pokud se tedy shodneme alespoň na tom, že ten Golf nemá s výrobcem džín nic společného)... Výrobcem traktoru je Holt a caterpillar je jenom adjektivum (označující pásový podvozek)... Takže tím vlastně potvrzuješ, to, co píše Kenavf
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Vidím že jsem to neobjasnil dostatečně.
1904 Holt vyrábí první parní pásový traktor
1908 přechází na benzinový pohon
Zjištění, že těžké stavební stroje a zapadl do volné půdě San Joaquin říční delty, Holt položil tvůrčí mysl se znovu do práce, s použitím vlastním kladení stopy namísto kol na svém novém vynálezu. Na konci roku 1904, první úspěšný pásový traktor, dále jen „Caterpillar ® “, lezl přes pšeničné pole v Kalifornii, takže historii každá noha z cesty. Jeho obchodní úspěch byl ujištěn, jakmile Holt našel způsob, jak moc to s benzínovým motorem v roce 1908.
https://www.holtcat.com/about_us/a_heri ... ation.aspx
1909
In March 1909, the Holt concern, seeking to expand its markets in the mid-West, established a subsidiary manufacturing plant in Minneapolis, Minnesota, under the name Northern Holt Company. Benjamin Holt's nephew, Pliny E. Holt, had been dispatched to Minneapolis to superintend that manufacturing plant. There, Holt started manufacturing "Caterpillar" tractors. In late 1909, Pliny Holt purchased the manufacturing facility of a bankrupt firm located in East Peoria, Illinois. Another Holt subsidiary, Holt Caterpillar Company, was incorporated on January 12, 1910, and the manufacture of the Holt Model 45 "Caterpillar" tractors was continued at East Peoria, beginning in February, under Pliny Holt's supervision.

V březnu 1909 společnost Holt, která se snaží rozšířit své trhy v polovině západu, založila v Minneapolis v Minnesotě vedlejší výrobní závod pod názvem Northern Holt Company. Bratr Benjamina Holta, Pliny E. Holta, byl vyslán do Minneapolisu, aby dohlížel na továrnu. Holt začal vyrábět traktory "Caterpillar". V pozdním 1909 koupil Pliny Holt výrobní závod konkurzní firmy v East Peoria, Illinois. Další dceřiná společnost Holt, společnost Holt Caterpillar, byla založena dne 12. ledna 1910 a výroba holtových modelů 45 "Caterpillar" traktorů pokračovala v East Peoria od února, pod vedením Pliny Holta.
https://web.archive.org/web/20110719235 ... mitstart=2

1910 podána obchodní známka Caterpillar
https://trademarks.justia.com/710/52/ca ... 52847.html
1912 registrace obchodní známky Caterpillar
https://trademarks.justia.com/710/52/ca ... 52847.html

Takže ne, Caterpillar není jen adjektivum, ale registrovanou obchodní známkou.
1912 - 1917
The two companies continued in stiff competition. In 1911, The Holt Manufacturing Company introduced its "Holt Model 60 Caterpillar", built at its Stockton, California factory, and in the same year, began production of its "Holt Model 40-60 Caterpillar" at its East Peoria, Illinois plant. The basic difference between the two versions of the Holt Model 60 was in the head and valve design of the engines. The Model 60 (and 40-60) was a highly popular product, soon outselling the earlier Model 45.

In 1912, Holt introduced its "Holt Baby 30 Caterpillar", and in 1914, introduced the "Holt Model 18 Midget Caterpillar", both designed for orchard and vineyard work, and both built at Holt's Stockton, California factory. Three hundred forty-seven "Midgets" were manufactured before production ended in 1917.

In 1913, Holt introduced its hugely popular "Holt Model 60-75 Caterpillar", manufactured at its Stockton plant. By 1916, this machine became the "Holt Model 75 Caterpillar", the best-selling front tiller-wheeled tractor the company ever produced. Starting in 1916, it was built at both Holt plants. The only differences between the Seventy-Fives produced at Stockton and those produced at East Peoria were in the engine cooling systems and in the track assemblies. The "Holt Model 75 Caterpillar" was produced into 1924.

In 1914, the same year as the "Midget" was introduced to farmers, Holt introduced the "Holt Model 120 Caterpillar", essentially designed for military use to pull heavy artillery pieces on battle grounds. Most of these tractors were destined for the battle fields of France in World War I; all were built in East Peoria, and surprisingly, production continued to 1922.

Also in 1914, Holt redesigned its "Holt Model 45 Caterpillar" to run without a front tiller-wheel, the first "crawler" tractor to do so. It was found that by disengaging the power to the tracks on either side, the machine could be turned without a wheel in the front of the tractor to effect the change in direction.

In mid-1913, Holt dissolved all of its subsidiaries and consolidated most of their operations under The Holt Manufacturing Company. This included the Aurora Engine Company and the Holt Caterpillar Company. However, the Best Manufacturing Company was shut down completely, leaving the plant in San Leandro idle.

In 1917, Holt introduced its "Holt 5-Ton Caterpillar" model, primarily designed for military hauling duties. As Holt did not have the production capacity to meet the military's requirements for World War I, the company licensed two automobile manufacturers to supply the military's needs for that tractor: the Maxwell Motor Car Company of Detroit, Michigan, and the Reo Motor Car Company of Lansing, Michigan. This model was converted into a commercial model in 1918 and was produced by Holt up to the merger of the Holt company into the Caterpillar Tractor Co. that would occur in May of 1925.

In 1917, Holt also introduced its "Holt 10-Ton Caterpillar" model, again, primarily designed for military hauling duties. This model was converted into a commercial model two years later and was produced by Holt up to the time of the merger.
Obě společnosti pokračovaly v tvrdé konkurenci. V roce 1911 společnost Holt Manufacturing Company představila svůj "Holt Model 60 Caterpillar", který byl postaven v továrně ve Stocktonu v Kalifornii a ve stejném roce začal vyrábět svoji "Holt Model 40-60 Caterpillar" v závodě v East Peoria v Illinois. Základní rozdíl mezi oběma verzemi modelu Holt 60 byl v konstrukci hlavy a ventilu motorů. Model 60 (a 40-60) byl velmi oblíbený produkt, který brzy vyřadil starší model 45.

V roce 1912 představil společnost Holt "Holt Baby 30 Caterpillar" a v roce 1914 uvedla "Holt Model 18 Midget Caterpillar", oba navržené pro sady a vinohradnictví, a to jak v Holtově továrně Stockton v Kalifornii. Tři sedesát sedmdesát "Midgetů" bylo vyrobeno dříve, než výroba skončila v roce 1917.

V roce 1913 představil Holt svůj populární "Holt Model 60-75 Caterpillar", vyráběný v závodě Stockton. Do roku 1916 se tento stroj stal "Holt Model 75 Caterpillar", nejprodávanějším traktorem na ojech, který společnost kdy vyráběla. Počínaje rokem 1916 byla postavena v obou holtských závodech. Jediné rozdíly mezi Sedmdesáti pětiběmi, které byly vyrobeny u Stocktonu, a ty, které byly vyrobeny v East Peoria, byly v systémech chlazení motoru a v sestavách kolejí. "Holt Model 75 Caterpillar" byl vyroben v roce 1924.

V roce 1914, ve stejném roce jako "Midget" byl představen zemědělcům, Holt představil "Holt Model 120 Caterpillar", v podstatě určený pro vojenské použití k tažení těžkých dělostřeleckých kousků na bojištích. Většina těchto traktorů byla určena pro bojová pole Francie během první světové války; všechny byly postaveny v East Peoria, a překvapivě, výroba pokračovala do roku 1922.

Také v roce 1914 Holt převzal svůj "Holt Model 45 Caterpillar", aby tak učinil bez předního ojního kola, což je první "traktor". Bylo zjištěno, že uvolněním síly na koleje na obou stranách může být stroj otočen bez kolečka v přední části traktoru, aby došlo ke změně směru.

V polovině roku 1913 Holt rozpustil všechny své dceřiné společnosti a konsolidoval většinu svých operací pod The Holt Manufacturing Company. Patří sem společnost Aurora Engine Company a společnost Holt Caterpillar. Nejlepší výrobní společnost byla však úplně vypnutá, takže továrna v San Leandro byla nečinná.

V roce 1917 představil Holt svůj model "Holt 5-Ton Caterpillar", který byl určen především pro vojenské zátěžové služby. Vzhledem k tomu, že společnost Holt neměla výrobní kapacitu, aby vyhověla požadavkům armády na první světovou válku, společnost vydala licenci pro dva výrobce automobilů, aby dodávali vojenské potřeby pro tento traktor: Maxwell Motor Car Company v Detroitu v Michiganu a společnost Reo Motor Car of Lansing, Michigan. Tento model byl v roce 1918 přeměněn na komerční model a společnost Holt vyráběla až po sloučení společnosti Holt do společnosti Caterpillar Tractor Co., k níž došlo v květnu roku 1925.

V roce 1917 představil Holt také svůj model "Holt 10-Ton Caterpillar", který byl původně určen především pro vojenské zátěžové služby. Tento model byl o dva roky později převeden na komerční model a Holt ho vyrobil až do doby fúze.
https://web.archive.org/web/20120427114 ... =1&start=3
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od kenavf »

El Diablo píše:Vidím že jsem to neobjasnil dostatečně.
..
Takže ne, Caterpillar není jen adjektivum, ale registrovanou obchodní známkou.
1912 - 1917
Registrované to môže mať ale to neznamená že je to názov spoločnosti.Na tej wiki je písané že spoločnosť s menom Caterpillar bola založená v r 1925.
To že si dal niekto registrovať výraz Caterpillar nemení nič na tom že to nie je názov firmy ale prídavné meno alebo iné pomenovanie podskupiny.

P.S. Myslím že Peugeot má medzinárodne registrované použitie číselného označenia s tromi číslicami a nulou uprostred Peugeot x0x (Peugeot 306, pričom číslo 306 nieje názov firmy ale pritom je medzinárodne registrované)
V roce 1929 byl představen Peugeot 201, první automobil pojmenovaný typickým způsobem – tři čísla s nulou uprostřed, což je dnes registrovaná obchodní známka Peugeotu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Peugeot
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

kenavf píše:
El Diablo píše:Vidím že jsem to neobjasnil dostatečně.
..
Takže ne, Caterpillar není jen adjektivum, ale registrovanou obchodní známkou.
1912 - 1917
Registrované to môže mať ale to neznamená že je to názov spoločnosti.Na tej wiki je písané že spoločnosť s menom Caterpillar bola založená v r 1925.
To že si dal niekto registrovať výraz Caterpillar nemení nič na tom že to nie je názov firmy ale prídavné meno alebo iné pomenovanie podskupiny.

P.S. Myslím že Peugeot má medzinárodne registrované použitie číselného označenia s tromi číslicami a nulou uprostred Peugeot x0x (Peugeot 306, pričom číslo 306 nieje názov firmy ale pritom je medzinárodne registrované)
V roce 1929 byl představen Peugeot 201, první automobil pojmenovaný typickým způsobem – tři čísla s nulou uprostřed, což je dnes registrovaná obchodní známka Peugeotu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Peugeot
Byl to i název firmy se sídlem v East Peoria, Illinois.
V roce 1909 se společnost Holt Manufacturing Company rozšířila o nákup zařízení zaniklé farmářské firmy Colean Manufacturing Company v East Peoria, Illinois. [8] Holt změnil název společnosti na Holt Caterpillar Company...
https://en.wikipedia.org/wiki/Holt_Manu ... ng_Company
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Historie tanků
Dokumentární | GB | 51 min | 2010

Zvuk: Čeština, Angličtina | 16:9
https://play.iprima.cz/dokumenty/historie-tanku
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

History of Crawler Tractors Historie pásových traktorů

Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

Caterpillar Brand Heritage Dědictví značky Caterpillar

Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: První tanky na podvozku pásových traktorů

Příspěvek od El Diablo »

The World's First Caterpillar Track (1908) | BFI První housenkový pás na světě (1908)



Pokud se týče rychlosti, nemůže „Caterpillar“, jak přirozeno, závodit s jinými automobily; zato však utáhne mnohem větší náklady a bude se hodit nejen pro účely vojenské, nýbrž i jiné.

A již nyní se pracuje o tom, aby byla tato řetězová soustava užita i na obyčejných vozech s tahouny, kteří pak zdolávají všechny nesnáze území mnohem snáze a rychleji.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1909, autor V. H.
https://www.bejvavalo.cz/clanek/jak-zis ... terpillar/
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“