Stránka 2 z 2

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 16/10/2017, 23:31
od parmezano
Kenavf "Pokial som sledoval nejaké doku o parnom stroji,tak brzdenie sa realizovalo presunom šúpatiek do takej polohy že vlastne tlaková para začala pôsobiť z opačnej strany piestov a tým pohyb brzdila."
Ano , jde to , ale mašina by chovala asi tak jak ,kdybys za jízdy v autě zařadil zpátečku . Některý lokomotivy , které měly jezdit na tratích s dlouhými a velkými spády , měly " protitlakovou brzdu" . Při brzdění touto brzdou strojvedoucí napřed zavřel přívod páry , parní stroj , měl zvláštní záklopku , kterou parní stroj , při jejím otevření začal nassávat vzduch a stal se z něho vlastně kompresor , stlačený vzduch vyfukoval zvláštním potrubím se škrtícím ventilem a tímto ventilem řídil strojvedoucí rychlost .

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 16/10/2017, 23:39
od parmezano
kenavf: parní stroj u lokomotivy , musí mít" přetlakovou záklopku " aby vyšší tlak páry ve válci nevyrazil víko válce.

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/10/2017, 10:32
od Ataman
parmezano píše:Některý lokomotivy , které měly jezdit na tratích s dlouhými a velkými spády , měly " protitlakovou brzdu" . Při brzdění touto brzdou strojvedoucí napřed zavřel přívod páry , parní stroj , měl zvláštní záklopku , kterou parní stroj , při jejím otevření začal nassávat vzduch a stal se z něho vlastně kompresor , stlačený vzduch vyfukoval zvláštním potrubím se škrtícím ventilem a tímto ventilem řídil strojvedoucí rychlost .
Jenže tohle fungovalo jen jako spádová brzda, do zastavení tim brzdit nešlo.

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/10/2017, 12:49
od kenavf
Ataman píše:
parmezano píše:Některý lokomotivy , které měly jezdit na tratích s dlouhými a velkými spády , měly " protitlakovou brzdu" . Při brzdění touto brzdou strojvedoucí napřed zavřel přívod páry , parní stroj , měl zvláštní záklopku , kterou parní stroj , při jejím otevření začal nassávat vzduch a stal se z něho vlastně kompresor , stlačený vzduch vyfukoval zvláštním potrubím se škrtícím ventilem a tímto ventilem řídil strojvedoucí rychlost .
Jenže tohle fungovalo jen jako spádová brzda, do zastavení tim brzdit nešlo.
Takže ako brzdila parná lokomotiva?
Hodiť reverz u lokomotivy nie je ako hodiť spiatočku v aute počas jazdy dopredu.Dá sa to urobiť plynulo pomocou vzájomnej polohy klzníku a šúpatkovej kulisy takže šúpátka dostanú opačný pohyb voči piestom a deje sa to postupne (cez nulovú polohu).
Mám taký dojem že som videl zábery vo filmoch kde brzdili reverzom až tak intenzívne, že kola dostali reverzný chod ešte počas jazdy dopredu(asi to bolo lepšie ako vyrobiť na kolesách tie zbrúsené plošky pri zablokovaní)

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/10/2017, 14:59
od Ataman
kenavf píše:Takže ako brzdila parná lokomotiva?
Tlakovou brzdou přímočinnou samotná mašina, samočinnou pak řazená do vlaku.
kenavf píše:Mám taký dojem že som videl zábery vo filmoch kde brzdili reverzom až tak intenzívne, že kola dostali reverzný chod ešte počas jazdy dopredu(asi to bolo lepšie ako vyrobiť na kolesách tie zbrúsené plošky pri zablokovaní)
A taky pár filmů, kde došlo k roztržení vlaku a vono to dál jelo, a taky pár filmů, kde...Filmaři jsou schopný vymyslet příšerný voloviny, to ale přece všichni víme.

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/5/2019, 12:51
od Vlastimil Čech
A jaký stroj je vlastně třeba v parní lokomotivě? Rovnotlaký, nebo expansní? A co to znamená že stroj "trojčitý"? Vím co znamená "dvoučinný"... trojčitý = trojválcový? Nebo to znamená, že tlak páry se uvolňuje "natřikrát"? S dohřevem?

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/5/2019, 13:27
od parmezano

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/5/2019, 14:14
od Ataman
Vlastimil Čech píše:Nebo to znamená, že tlak páry se uvolňuje "natřikrát"?
V tomhle případě by se jednalo parní stroj sdružený, u lokomotiv rovněž používaný.

Re: Parou poháněné tanky

Napsal: 17/5/2019, 16:02
od Vlastimil Čech
Děkuju! Perfektní.