Re: Diskuse na téma nejlepší bitevní křižník První světové v
Napsal: 14/4/2018, 14:03
Polarfox: prošel jsem Tvůj příspěvek několikrát, ale mám opravdu problém se s ním vypořádat.
Chceš říci, že dnes máme informace, že použití a výsledky bitevních křižníků byly jiné než to co je všeobecně známo (a ovlivněno nějakými vlivy). Pokud ano sem s tím. Pokud ne, prosím vysvětli svůj myšlenkový pochod.
Stejně tak, jako možnost, že šlo jen o shodu náhod.Ale zde zase netušíme, jestli Britové měli smůlu a nebo naopak zda Britové neměli štestí a ztráty mohly být ještě mnohem větší.
Ale další data prostě nejsou (a už asi nikdy nebudou), takže nám nezbývá dělat nic jiného než dělat závěry z toho, co máme a být si vědom faktu, že jsou asi zatížené chybou.
Toto opravdu nechápu, reaguješ na můj příspěvek nebo něco zcela jiného.Ne není Protože tahle logika je po 100 letech, kdy nemusíme brát v potaz aktuální (tenkrát) politické/osobní/technické/informační vlivy a kdy máme přístup k mnohem více informacím, z podstaty věci churavá. Neboli my hodíme přes palubu všechny dnešní výhody, znovu to scukneme na určitý zažitý úzus a informační/pohledový/politický tunel a vyvodíme obdobný závěr.
Chceš říci, že dnes máme informace, že použití a výsledky bitevních křižníků byly jiné než to co je všeobecně známo (a ovlivněno nějakými vlivy). Pokud ano sem s tím. Pokud ne, prosím vysvětli svůj myšlenkový pochod.
To sice ano, historie by určitě měla mít snahu o co nejobjektivnější pohled. Ale musí stavět na dostupných faktech. Já osobně dost pochybuji, že v otázkce kvality Britských bitevních křižníků máme o moc více informací než měli Britové těsně po válce po prostudování také Německých archivů. Nenapadá mě, jaké další informace bychom mohli v této otázce získat. Ale třeba mě překvapíš .Myslím, že historie by měla mít podstatně větší ambice než fosilizovat nepřesnosti minulosti...protože pak se možná člověk pobaví (mýty většinou bývají prezentovány do stravitelnější a imponující/akční/senzační podoby) a bude mít vždy "jasno", ale reálně se prd dozví.
Tady by asi mělo smysl vysvětlit, co je to Jutsko v neosekané podobě. Případně, které okolnosti k tomu nepřibíráme,...Neboli my se nemusíme fixovat jen na Jutsko v osekané podobě, my se nemusíme fixovat jen na to, že vylétly do luftu a nepřibírat k tomu okolnosti...tak proč to dělat? Vím, je to jednodušší, vím, spousta lidí toho o tom zase tolik neví a nebo nemá přístup k širší paletě zdrojů a vždy tu bude tendence zjednodušovat a dramatizovat, ale stejně.
Prosím, přečti si můj příspěvek ještě jednou. Rozhodně si této možnosti jsem vědom a připoušřím ji. Ale prostě nevíme, jestli to vysvětlení je dostačující (a pokud ano, proč stejný osud nepotkal bitevni lodě).A uvědom si, jak tenká linie odděluje bytí a nebytí nějakého problému. Pokud by se ukázalo, že samotné bezpečnostní procedury mohly zabránit zkáze přinejmenším dvou plavidel, tak jsou to přinejmenším dvě plavidla, která ti vypadávají z rovnice a je po senzaci.
Stejně tak, jako možnost, že šlo jen o shodu náhod.Ale zde zase netušíme, jestli Britové měli smůlu a nebo naopak zda Britové neměli štestí a ztráty mohly být ještě mnohem větší.
Ale další data prostě nejsou (a už asi nikdy nebudou), takže nám nezbývá dělat nic jiného než dělat závěry z toho, co máme a být si vědom faktu, že jsou asi zatížené chybou.
Sorry, tady asi řešíš nějakou jinou diskuzi, nezdá se mi, že by kdokoli v této diskuzi Britské BK odsuzoval, či pranýřoval. To sem asi přenášíš své pocity, z jiných diskuzí.V tu chvíli, ať už by to v reálu bylo jakkoli, ať už by na těch BK bylo něco špatně či ne, by je prostě nikdo neřešil a nebo neřešil v tom duchu, v jakém se řešily po té události a dnes. A to je pouze jeden z faktorů. Takže tady nejde ani tak o to, zda-li britské BK měly nějakou fatální slabinu a byly špatně projektované, ale souhra okolností vytvořila takovou situaci a senzaci, že se všichni jali nějakou tu fatální slabinu hledat. A kdo hledá, najde...i když by tam třeba zase nic tak extrovního nebylo. Stačí, když k tomu bude dostatečný impuls. BK by tak jako tak dožily a vývoj tak jako tak směřoval k rychlé bitevní lodi, ale dožily by v poklidu a se svým dílem odslouženým na kontě. Jako X jiných typů a koncepcí, které nemusely projít drtičkou veřejného pranýřování, ačkoli by se v nějaké situaci a nějakém průseru určitě také X much vyrojilo, skutečných či nafouklých.