Kolohousenky druhé generace a tanky kategorie III

Obrněná technika československé armády
Odpovědět
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Kolohousenky druhé generace a tanky kategorie III

Příspěvek od hydrostar »

http://utocnavozba.wz.cz

Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Naposledy upravil(a) hydrostar dne 9/8/2023, 06:25, celkem upraveno 7 x.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Lothar
Příspěvky: 4
Registrován: 20/10/2007, 22:31

Příspěvek od Lothar »

Vývoj traktoru KTT byl v Tatře armádou objednán v roce 1929. Jednalo se o oficiální objednávku. Naproti tomu na konstrukci tanku Tatra s kombinovaným podvozkem se sice začalo pracovat také již v roce 1929, ale armáda podala u firmy oficiální zakázku až v roce 1932.Kombinovaný tank Tatra měl mít stejnou konfiguraci podvozku jako konkurenční vůz Škoda,tedy kola umístěna mezi pás a boční stěnu korby. V případě traktoru KTT a kombinovaného tanku Tatra můžeme tedy říci, že některé technické prvky mohly být společné pro obě konstrukce, ale v obou případech jde o naprosto rozdílné podvozky vycházejí z jejich určení a nelze je spojovat. Podvozek traktoru KTT by nemohl být zatížen výzbrojí a pancéřováním, byl určen především k tažení těžkého dělostřeleckého materiálu, jeho kola měla být dokonce při pohybu v těžkém hornatém terénu demontovatelná.
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Promiň, ale vycházel jsem z informací dodaných z Difrologického klubu a také z informací z článku pana Zavadila, který hledal v archivech firmy Tatra. Dovoluji si trvat na podvozku kolohousenky Tatra s koly vně pásového systému.

Mohli se mýlit i oni, ale bez zdroje to nepujde. Pak přiznám, že jsem se mýlil i já.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Lothar
Příspěvky: 4
Registrován: 20/10/2007, 22:31

Příspěvek od Lothar »

Čau, ten článek znám, vyšel v HPM někdy v roce 1996. Kouknu na něj ještě jednou kvůli umístění těch kol. Logické by byly zadávací podmínky od armády stejné pro Škodu i Tatru.
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Logické to rozhodně je, ale není jisté, jestli zrovna umístění podvozku vně nebo vevnitř bylo hlavní kritérium zadání. Spíš si myslím, že šlo o vedlejší faktor. Důležité spíš bylo, aby konstrukce nebyla dle Vollmerova patentu a celý podvozek se dal měnit zevnitř stroje a to pomocí hydrauliky nebo mechanicky (v tom se obě koncepce také lišily).
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Pro Lothar:
Máš pravdu, KTT byl opravdu vyvíjen dříve a jeho podvozek tedy nemohl být převzatý z pozdější kolohousenky KÚV.

Za chybu se omlouvám.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Odpovědět

Zpět na „Útočná vozba“