Luftwaffe - Obecné dotazy

Organizace, letadla, Messerschmitt, Focke Wulf, Heinkel, apod.

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

Ty zmiňované Bf 109D patřily Jagdgruppe Drontheim.

http://www.flensted.eu.com/g1942062.shtml

http://www.flensted.eu.com/g1942067.shtml

IV./JG5 se právě v tomto období nově zformovala z částí Jagdgruppe Drontheim. Takže i když piloti už asi byli příslušníky IV./JG5, mašiny této jednotce nepatřily.

Jagdgruppe Drontheim byla výcviková jednotka, v období únor až červenec 1942 se tam dokonce nacházeli slovenští piloti přeškolující se na Bf 109.
Uživatelský avatar
Pombocz
vojín
vojín
Příspěvky: 19
Registrován: 5/2/2012, 16:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pombocz »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda někdo z vás nemá k dispozici počty všech typů (alespoň přibližné) německých letedal v osudné září 1938. Nebo alespoň počet a typ letek, kterými Německo disponovalo. Pokud víte kde jsou mé vytoužené informace uvedené, tam mi prosím dejte odkaz.
Děkuji mockrát
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Stačí googlit, podívej
www.fronta.cz/dotaz/pocty-letadel-luftwaffe-proti-csr

Celkem tedy bylo pro operaci vyčleněno cca 2.350 letadel, z toho cca 2.050 letadel bojových.

- 10 stíhacích skupin (cca 250 x Bf 109, 50 x Ar 68/He 51, 10 x He 112)
- 27 bombardovacích skupin (cca 400 x He 111, 250 x Do 17, 150 x Ju 86)
- 6 střemhlavých skupin (cca 150 x Ju 87, 60 x Hs 123)
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

Pombocz píše:Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda někdo z vás nemá k dispozici počty všech typů (alespoň přibližné) německých letedal v osudné září 1938. Nebo alespoň počet a typ letek, kterými Německo disponovalo. Pokud víte kde jsou mé vytoužené informace uvedené, tam mi prosím dejte odkaz.
Děkuji mockrát
Tady jsou rozepsány stavy stíhacích skupin:
http://ww2.dk/oob/statistics/se26938.html
jenom ignoruj výzbroj - všude jsou tam Bf 109D a to je nesmysl. Představu o výzbroji si můžeš udělat podle záznamů z ledna 1939:
http://ww2.dk/oob/statistics/se8139.htm
http://ww2.dk/oob/statistics/te8139.htm

A když si projdeš celé stránky http://ww2.dk tak tam najdeš i info o dalších jednotkách.

Početní stavy LW byly ještě v nějakém starém díle L+K a myslím, že se i někde tady na Palbě povalují.

EDIT - údaje z L+K jsou v tomhle vlákně: http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=80364#80364
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Flogger G »

Soukmenovec Reinhard Heydrich, který pracoval na konečném řešení židovské otázky, byl také stíhacím pilotem. Na několika snímcích je v uniformě majora Luftwaffe.
Dosáhl tento pohlavár nacistického Německa nějakých bojových úspěchů jako pilot bojového letounu? Jak Heydrich dosáhl hodnosti majora Luftwaffe?
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Měl jakožto rezervní pilot Luftwaffe pár bojových letů, ale sestřelu nedosáhl. Naopak - byl sám sestřelen nad nepřátelským územím, což vedlo k zákazu letů vydaném přímo velkým Ádou.

Jestli dosáhl hodnosti Majora, nevím, dost možná spíše létal v uniformě ekvivalentní k jeho tehdejší hodnosti v rámci SS. Rozhodně ale v jednotce nevykonával funkci odpovídající této hodnosti (Gruppenkommandeur či Kommodore).

Obrázek

Mimochodem, na tom obrázku je E-4 a ne E-3, jak je vidět v popisce. Ostatně v roce 1941 už těch E-3 zrovna moc ve službě nebylo, i E-4 už byl značně za zenitem.


Ještě doplním textík od Inger, přímo zde z Palby:

Ano, R.H. mel zakazano letat od Hitlera i Himmlera. Napisu proc:
R.H. byl nadseny letec jiz v civilnim zivote, zucastnoval se soutezi v letecke akrobacii s malym strojem Deaky, a letal nekdy z Fehrmarnu(sidlo rodiny jeho zeny) do Berlina.
po vypuknuti valky pozadal generala letectva Loertzera, aby zpocatky smel nasledovat a doprovazet luftwaffe.
12.9.1939 podnikl na postu strelce leteckeho svazu KG 55 svuj prvni let proti nepriteli. Ale nebot se nechtel jen tak vozit, slozil pak zkousku stihaciho letce.
Jako pilot ME 109 letal v Norsku k bojovym letum ze Stavangeru, pozdeji pak s ME110, ktere bylo vybaveno pro letecke snimkovani k vyzvednym letum nad Anglii. Mezi lety se vracel pravidelne do Berlina na svuj urad RSHA, aby uklidnil Himmlera- ktery mu zakazal letat z bezpecnostnich duvodu. Pak v polovine kvetna roku 1940 Heydrich ziskal bronzovou sponu frontoveho letce. Dalsi prilezitost prokazat svou statecnost dostal Heydrich pri ruskem tazeni. Sve vylety na frontu ale tajil, nebot mu to, jak uz jsem se zminila AH a HH zakazali.
Jednou byl ale Heydrich donucen pristat za ruskymi liniemi vychodne od Berjoziny, a nemuseli ho ani vysvobodit,- pomohl si sam, - za to pak dostal stribrnou sponu frontoveho letce a dubovy kriz 1.tridy.
Kdyz si ale Hitler vsiml, ze R.H. ma toto vyznamenani, vztekal se, a R.H. pak dostal od Himmlera pokarani.
Mate jeste jine dotazy k tematu? Vsimla jsem si az ted, ze forum o R.H. potrebuje doplnit. Zdravi Inger
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

Viz HPM 3/95, tam je na toto téma pěkný Rajlichův článek.

V kostce: nic nesestřelil, naopak rozbil tři stodevítky: v květnu 1940 v Norsku havaroval při vzletu a ze stavu II/JG 77 odepsal Bf 109E-1, to samé se mu v červnu 1941 povedlo v Německu s Bf 109E-7 a v červenci 1941 byl na východní frontě v osobním Bf 109E-7 sestřelen sovětskými protiletadlovci, přistál mezi liniemi a povedlo se mu dostat se zpátky k Němcům. To už měl ostatně oficiální zákaz létání; po tomto incidentu byl Himmler nepříčetný vzteky a Heydrich se už do vzduchu nedostal.

O povýšení na Majora i.d. Reserve Rajlich nic nepíše, ale stíhací školu opouštěl v dubnu 1940 jako Hauptmann.
Vladis
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 3/10/2013, 08:41

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Vladis »

Myslite si ze tento dost znamy snímok zo Stalingradu je "naaranzovany" propagandou?
Trup vyzera na Bf 109 E3 a kridla vyzeraju s F (a vyssie).
ObrázekObrázek

Obrázky správně vložil a příspěvky spojil Jarl
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Hans S. »

A kabina taky z Emila. Už se o tom kdysi debatovalo, těžko říct, jak to vzniklo a co to je.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Flogger G »

Trup verze "E" a nové křídlo, taková sestava neletala ani v Rechlinu. Vím o spoustě Bf-109F předělaných na "G-čko", hodně toho přestavěli také Maďaři. Tady se přikláním k propagandistickému podfuku.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Hans S. »

Trup verze E s novým křídlem létal právě při vývoji prototypů Bf 109 F. Ale co by dělal u Stalingradu je s podivem. Tahle fotka každopádně patří mezi jedny z těch větších záhad okolo LW :).
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Flogger G »

Vím, že létal nový trup se starým křídlem, s upraveným křídlem, ale nové křídlo se starým trupem jsem na fotografiích neviděl.
Vladis
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 3/10/2013, 08:41

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Vladis »

Viete povedat co je to tam "dole" pod smerovkou za zariadenia?!?...
a poprípade typ lietadla?...moj odhad Ju-88

Obrázek

Obrázek správně vložil Jarl
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od skelet »

Světe div se, ale je to plamenomet! Viz.
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=10435
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od M1A2 Abrams »

Vladis píše:Myslite si ze tento dost znamy snímok zo Stalingradu je "naaranzovany" propagandou?
Magazín Flugzeug Classic 2/2014 krátce pise, v souvislosti s novym filmem F. Bondarcuka "Stalingrad" o stalingradskom He-111. Uvedenej je tu taky tenhle snimek s komentarem, ze jde o zaranzovanou fotku - stejne jako He-111.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od p3tris »

Potřeboval bych poradit od místních odborníků na Luftwaffe ohledně kořistních britských Me-163. Četl jsem, že britská sériová čísla dostalo nejméně 24 kořistních Kometů, převážně v rozsahu AM. Mě jde ale o známý letoun VF241 zkoušený po válce ve Farnborough. Předpokládal jsem, že šlo o stroj w.nr.191660, který byl vystavován v Duxfordu a nyní patří do soukromé sbírky Flying Heritage Collection. Na fóru Luftwaffe Experten Message Board ale píší, že se jedná o úplně jiné letadlo, které bylo v roce 1947 zničeno při přistání. Nejspíše číslo w.nr.191060 (podle Wings Palette). O takové havárii jsem ale nikde nic nenašel. Existoval tedy Me-163 w.nr.191060, kde sloužil (předpokládám, že JG400) a byl ukořistěn Brity?

Pokud si to výrobní číslo zadám do Google, vyjedou mi pouze plastikové modely.
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Hans S. »

Nemám žádný zdroj informací, který by popisoval Werke Nummer u Me 163...

Nebudou nějaké alespoň kusé informace v Křídlech Luftwaffe od Erica Browna? Ten s ním ve Farnborough létal a jednu kapitolu tomuhle letadélku věnuje.
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od p3tris »

Hans S. píše:Nemám žádný zdroj informací, který by popisoval Werke Nummer u Me 163...

Nebudou nějaké alespoň kusé informace v Křídlech Luftwaffe od Erica Browna? Ten s ním ve Farnborough létal a jednu kapitolu tomuhle letadélku věnuje.
Díky, ale tuhle knížku nevlastním. Ale jak se na ni koukám, tak prozatím...

Ještě jsem našel tohle, ale moc mi to ten chaos neosvětlilo:
http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/production.htm
http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/duxford.htm

Jestli tomu dobře rozumím, tak ten z fotek známý Brownův VF241 nebyl ani w.nr.191060, ani w.nr.191660 a žádné další info o něm není. W.Nr. 191660 (191060 a 191160 jsou chybná označení) je pak ten letoun, který byl původně v Duxfordu a pak byl prodán do USA, ale nebyl to VF241, ale AM214.

No, mám v tom trochu hokej...
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
p3tris
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1370
Registrován: 24/6/2011, 12:46
Bydliště: Vodňany
Kontaktovat uživatele:

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od p3tris »

Měl bych otázku k tomuto konkrétnímu letadlu. Na popisku k fotografii stojí:
Unidentified Armeekommando, Demjansk, March 1942
Jelikož v té době v Děmjanském kotli bojoval II. armádní sbor, to "neznámé armádní velitelství" bude téměř jistě štáb Heeresgruppe Nord. Zaujala mě ale vlaječka vrchního velitele armád na směrovce. To jí měly všechny letouny štábu, nebo je to osobní letoun polního maršála von Küchlera? Pomocí Kampfverbände se mi to zjistit nepovedlo.

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Non je ne regrette rien"
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Re: Luftwaffe - Obecné dotazy

Příspěvek od Farky »

Ještě je tam mezičlánek, II. sbor podléhal 16. armádě a ta až byla zahrnuta pod Skupinu armád Sever. Takže ten Storch může klidně patřit ke kurýrní jednotce 16. armády. Tu vlajku v podobě šachovnice používali i velitelé armád, to nám to také nerozetne. Každopádně je ta vlaječka atypická, klidně se může o osobní generálský kočár jednat. I když ve skutečnosti určitě spíše létali prostě s tím co bylo po ruce.

Kampfverbände je na začátku vždy dvojice číslo a písmeno (např. A1+CA), zde se jedná o Stammkennzeichen. Kurýrní jednotky si na svých letadlech zpravidla ponechaly tento kód složený výhradně ze čtyř písmen, bylo to označení pro každé jednotlivé letadlo unikátní .
ObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Luftwaffe“