Stránka 3 z 3

Napsal: 28/7/2009, 02:37
od maxx
skywolfcz píše:"do Mezka se vešli 3 lidé... do 190 také 3..... "
Do FW 190 se vešlo až 5 lidí
pilot + 2 do trupu + 2 do křídel místo 20mm kanonů
nezabudol si na zbraňové závesy? pod krídlami je miesto ešte pre 4 osoby, to je 9, a desiaty sedel na chvoste kvôli ťažisku ??? hahaha. No teraz vážne. Slabinou Mezka i Spita bola slabá odolnosť chvostových partii proti priečnemu namáhanie. Váha nad 60 lb za T znemožňovala razantnejšie manévre. Inak je veľa prípadov o záchrane letcov núdzovým pristátím kolegov a double startu s preletom cez kanál, ale vždy len o 1+1.

Napsal: 28/7/2009, 20:45
od Hans S.
maxx píše: nezabudol si na zbraňové závesy? pod krídlami je miesto ešte pre 4 osoby, to je 9, a desiaty sedel na chvoste kvôli ťažisku ??? hahaha. No teraz vážne. Slabinou Mezka i Spita bola slabá odolnosť chvostových partii proti priečnemu namáhanie. Váha nad 60 lb za T znemožňovala razantnejšie manévre. Inak je veľa prípadov o záchrane letcov núdzovým pristátím kolegov a double startu s preletom cez kanál, ale vždy len o 1+1.
Potíže Spitu tkvěly spíš v nedostatečné stabilitě při jen trochu nešikovně posunutém těžišti, ne? Jeffrey Quill, šéfpilot Supermarinu alespoň něco podobného naznačoval. Řešilo se to nějakým hmotovým dovažováním, úpravami výškovek a jánevímčímještě :)
Bf 109 pokud vím neměl s pevností ocasních partií zase tak velké potíže. Jediný případ se týkal Bf 109 F-0/1, ale tam se jednalo o problém s rezonancí při určitých otáčkách motoru. Když to bylo odhaleno, vyřešení bylo jednoduché. Později se ještě naplno projevila potíž s moc velkou viskozitou mazacích olejů (v mrazu velkých výšek), což mělo na ovládání ocasních ploch velice neblahý vliv. Ale opět po identifikaci se to podařilo celkem rychle vyřešit..